Ikinä ei yhdessä...

Täällä voit esim kysyä oikeinkirjoituksesta, mainostaa tarinaasi tai jopa julkaista tarinasi ;)
Vastaa Viestiin
Avatar
Machi
Chuunin Exam Supervisor
Chuunin Exam Supervisor
Viestit: 631
Liittynyt: Ti Kesä 14, 2005 12:39

Ikinä ei yhdessä...

Viesti Kirjoittaja Machi »

POISTIN,POISTIN!
Viimeksi muokannut Machi, Ma Heinä 04, 2005 08:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuva
Avatar
Runte
Lord of Oblivion
Lord of Oblivion
Viestit: 4119
Liittynyt: La Maalis 26, 2005 17:00
Paikkakunta: Somwhere Around Nothin'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Runte »

Tää nn tapahtunu enne tota *tarina ketjua* :D se selittäiskin paljon
人は孤独には勝てない
故に我は孤独を満喫している
Avatar
Moonlight Slave
Academy Teacher
Academy Teacher
Viestit: 312
Liittynyt: Ti Kesä 14, 2005 14:32
Paikkakunta: Sateenkaaren tuolla puolen...

Viesti Kirjoittaja Moonlight Slave »

Täh. Mä en tajunnu. Mun aivot on varmaan toooosi ylirasittunu ko mä en tajunnu. Se oli selvästi yritetty kertoa niin, että siinä ois jotain lukemista, mutta ei siinä oikein ollut. Tiedän tunteen, mutta älä luovuta. Tai siis juuri tuossa tunteessa ei koskaan luovuteta. Kirjotusvirheet pois myös, kiitos. Ja se on 'suutelivat' eikä 'suudelivat'. Nauroin itse asiassa tolle ja veli katto vähän kummissaan :P
Kuva
Mitä vittua MINÄ sille voin?!
Avatar
Runte
Lord of Oblivion
Lord of Oblivion
Viestit: 4119
Liittynyt: La Maalis 26, 2005 17:00
Paikkakunta: Somwhere Around Nothin'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Runte »

<!--QuoteBegin-Moonlight Slave+Jun 19 2005, 17:15--></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (Moonlight Slave @ Jun 19 2005, 17:15)</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin--> Täh. Mä en tajunnu. Mun aivot on varmaan toooosi ylirasittunu ko mä en tajunnu. Se oli selvästi yritetty kertoa niin, että siinä ois jotain lukemista, mutta ei siinä oikein ollut. Tiedän tunteen, mutta älä luovuta. Tai siis juuri tuossa tunteessa ei koskaan luovuteta. Kirjotusvirheet pois myös, kiitos. Ja se on 'suutelivat' eikä 'suudelivat'. Nauroin itse asiassa tolle ja veli katto vähän kummissaan :P [/quote]
Et varmaan ymmärräkkään.. Lueppas ensin <a href='http://www.naruto.fi/board/index.php?sh ... =1838&st=0' target='_blank'>tää tarina</a> kokonaan, niin ymmärrät.

Tämä Tarina, minkä Kabutontyttöfrendi juuri kertoi on tapahtunut ennen tuota *Joukkoketjua*, jonka annoin
人は孤独には勝てない
故に我は孤独を満喫している
Avatar
Machi
Chuunin Exam Supervisor
Chuunin Exam Supervisor
Viestit: 631
Liittynyt: Ti Kesä 14, 2005 12:39

Viesti Kirjoittaja Machi »

uups..... :o
Kuva
Avatar
minori
Legendary Sannin
Legendary Sannin
Viestit: 3015
Liittynyt: La Kesä 11, 2005 13:44
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja minori »

Pakko sanoa, että tuo ei ollut mitään miellyttävää luettavaa. En puhu itse tarinasta, vaan kirjoitus- ja kielioppivirheistä. Kyllähän niitä nyt kaikilla lipsahtelee välillä, eikä jokaisen pilkun tarvitse aina ihan kohdallaan olla, mutta tässä (ja mitä nyt olen seuraillut viestejäsi, niin niissäkin aika usein...) virheitä on vähän liikaa. Suosittelisin, että kaivat vanhan kunnon äidinkielen kirjan esiin ja lukaiset kielioppi-osuuden läpi. Esimerkiksi pisti silmään tuo "Ketä otti Sayurin?" Oikea muoto on "kuka?" Pelkkä tekstin toiseen kertaan lukeminenkin jo auttaisi jonkin verran, kun saisit nuo ilmiselvät kirjoitusvirheet pois.

Ja oikeinkirjoituksen lisäksi kannattaisi kiinnittää huomiota myös siihen, miltä teksti kuulostaa. Suomi on siinäkin kätevä kieli, että toisto on suhteellisen helppo eliminoida - tämä siis otti korvaan "Sitten tyttö pyysi nähdä pojan silmää.Sharigania.Tyttö kehui silmää ja halusi itsekin sellaisen.Mutta poika vaan sanoi,että se pilaisi tytön silmän.Poika sanoi kuinka ihanan näköinen tytön silmä oli." Ja muutenkin lauserakenteita voisi vähän miettiä - jotkin kuulostivat töksähteleviltä. Monimutkaisemmatkin kuin "Tämä on talo", toisivat tekstiin vähän lisää väriä.

Tarkoitukseni ei ollut nipottaa, mutta puhunpa vain mitä tuli mieleen lukiessa. Veikkaan, että useampi vaivautuu lukemaan ja kommentoimaan, jos mielessä ei pyöri vain ärsytys. Tuossa juonessahan ei varsinaisesti mitään vikaa ollut. Lue muiden juttuja ja harjoittele. Sitä minä harrastan ^^
Vastaa Viestiin