Umino Irukan elämä

Täällä voit esim kysyä oikeinkirjoituksesta, mainostaa tarinaasi tai jopa julkaista tarinasi ;)
Vastaa Viestiin
Avatar
Machi
Chuunin Exam Supervisor
Chuunin Exam Supervisor
Viestit: 631
Liittynyt: Ti Kesä 14, 2005 12:39

Umino Irukan elämä

Viesti Kirjoittaja Machi »

Konohan kylässä oli rauhallista.Linnut lauloivat,lapset pelasivat pelejä,jotkut siivosivat talonsa ja ninjat tekivät tehtäviään.
Vähän syrjässä kylästä oli joki,missä ympärillä oli nauravia lapsia.Lapset nauroivat,sitä kun poika nimeltään,Iruka tippui jokeen.Irukakin nauroi,mutta opetaja halusi,että jatketaan tuntia ja kehotti Irukan nousevan joesta pois.Hän nousi,mutta koko luokka nauroi edelleen.Eräs tyttö tuli Irukan luo ja sanoi:"Älä välitä heistä.Tule mennään kotiin."
Niin Iruka ja tyttö lähtivät kotia päin,opetajan luvalla tietenkin.

jatkan...
Viimeksi muokannut Machi, Pe Heinä 15, 2005 09:50. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Kuva
Avatar
minori
Legendary Sannin
Legendary Sannin
Viestit: 3015
Liittynyt: La Kesä 11, 2005 13:44
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja minori »

Ööh, puhutko suomea oikeasti äidinkielenäsi? On vain alkanut mietityttämään, kun noita kirjoitusvirheitä on edelleen liikaa. Suosittelisin, että kirjoittaisit vaikka Wordilla ja laittaisit kielen tarkistuksen päälle. Säästyisit ainakin noilta yksinkertaisimmilta virheiltä.
Avatar
Gomi
Chuunin
Chuunin
Viestit: 209
Liittynyt: To Joulu 16, 2004 16:00
Paikkakunta: Finrando - Tusby

Viesti Kirjoittaja Gomi »

Minori kirjoitti:Ööh, puhutko suomea oikeasti äidinkielenäsi? On vain alkanut mietityttämään, kun noita kirjoitusvirheitä on edelleen liikaa. Suosittelisin, että kirjoittaisit vaikka Wordilla ja laittaisit kielen tarkistuksen päälle. Säästyisit ainakin noilta yksinkertaisimmilta virheiltä.
Sama.
Ja pisteen & pilkun jälkeen tulee välilyönti. Kannattaa oikeasti kiinnittää noihin kirjoitusvirheisiin huomiota, koska minä en ainakaan jaksa lukea sellaisia tarinoita jotka vilisee virheitä. Lisäksi ne voivat äkkiä pilata hyvänkin tarinan.
Duhh.
Avatar
Moonlight Slave
Academy Teacher
Academy Teacher
Viestit: 312
Liittynyt: Ti Kesä 14, 2005 14:32
Paikkakunta: Sateenkaaren tuolla puolen...

Viesti Kirjoittaja Moonlight Slave »

Ööh... On ihailtavaa, että kirjoitat näin paljon ficcejä... Mutta aina kun näenkin nimesi jossain, tulee mieleen ettet osaa kirjottaa Suomen kieltä...

Olen hyvin, hyvin pahoillani, mutta hankkisitko vaikka betalukijoita itsellesi?
Kuva
Mitä vittua MINÄ sille voin?!
Avatar
minori
Legendary Sannin
Legendary Sannin
Viestit: 3015
Liittynyt: La Kesä 11, 2005 13:44
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja minori »

Moonlight Slave kirjoitti:Olen hyvin, hyvin pahoillani, mutta hankkisitko vaikka betalukijoita itsellesi?
Jos tosiaan puhut äidinkielenäsi suomea, minun mielestäni sinun kannattaisi kaivaa vanhat äikän kirjat esiin ja lukea huolella läpi. Myös ihan kaikenlainen muukin lukeminen auttaisi. Kun en ole varma, jaksaisiko kukaan betakaan korjailla noita kaikkia virheitä...

Enkä sitten yritä olla ilkeä tai mitään, mutta kun...
Avatar
Moonlight Slave
Academy Teacher
Academy Teacher
Viestit: 312
Liittynyt: Ti Kesä 14, 2005 14:32
Paikkakunta: Sateenkaaren tuolla puolen...

Viesti Kirjoittaja Moonlight Slave »

Minori kirjoitti:
Moonlight Slave kirjoitti:Olen hyvin, hyvin pahoillani, mutta hankkisitko vaikka betalukijoita itsellesi?
Jos tosiaan puhut äidinkielenäsi suomea, minun mielestäni sinun kannattaisi kaivaa vanhat äikän kirjat esiin ja lukea huolella läpi. Myös ihan kaikenlainen muukin lukeminen auttaisi. Kun en ole varma, jaksaisiko kukaan betakaan korjailla noita kaikkia virheitä...

Enkä sitten yritä olla ilkeä tai mitään, mutta kun...
Ennen kun se kettudemoni tuli ja teki pahaa jälkeä, Konohaan syntyi poika. Poika,joka sai nimeksi Iruka Umino. Poika oli vähän villi,mutta sitäkin kiltimpi. Vanhemmat pitivät hänestä hyvää huolta. Ehkä vähän liiankin hyvää huolta.
"Irukaa!", ääni kuului keitiöstä päin.
Pienen pojan juoksuaskelet lähestyivät siellä, missä ääni kutsui häntä.
"Niin?"
"Voisitko katsoa siskoasi, kun minä teen ruokaa? Ole niin kiltti."
Iruka katsoi pikkusiskoa, joka vaan ei tiennyt mistä puhutaan.
"Hä...No okei." Iruka otti syliin pienen hellän siskon ja lähti toiseen huoneeseen.
Pikkusiskolla ei ollut vielä nimeä, mikä on erikoista. Vanhemmat miettivät sitä juuri.

Iruka leikki siskon kanssa hetken aikaa, kunnes ovikello soi. Hän juoksi avamaan ovea sisko kainalossa.
"Moi,Genma!"
"Terve!", Genma sanoi ja astui sisälle.
Genma ja Iruka menivät Irukan huoneeseen. Genma istui tuolille ja Irukan oli pakko mennä maahan istumaan. Genma katsoi Irukan huonetta ja sitten hän kysyi.
"Oletko valmis siihen ninjakokeseen?"
Samassa Iruka muuttui punaiseksi.
"Ai niin! Öö.. En ole paljon harjoitellut, entä sinä?"
Genma virnisti, mikä sai Irukan suuttumaan.
"Tietenkin. Koko viikon ja tänään harjoittelin."
Sitten kukaan ei enään puhunut.
Ilta saapui ja Genman oli aika mennä kotiin. Iruka sulki oven hänen perässään ja meni suoraan omaan huoneeseen harjoittelemaan.

Kahden tunnin harjoittelun jälkeen hän oli hikinen ja huone oli aivan sekainen.
Äiti suuttui siitä ja käski siivota huoneen ja mennä illalla suihkuun.

Kun Iruka teki mitä äiti käski, hän meni nukkumaan. Ja nukahdi heti, kun oli saanut laitettuaan pään tyynyyn.

Seuraavana aamuna häntä jännitti hirveästi. Vanhemmat toivottivat hyvää koulupäivää.
Iruka juoksi koululle ja näki siellä jo kaikki ystävänsä.

Parin tunnin odottelun jälkeen hän sai kuin saikin pannan päähänsä. Kakashi ja Genma olivat iloisia kun hänkin sai. Iruka lähti suoraan kotiin ja näytti otsapantansa vanhemmilleen.

Kahden vuoden päästä Irukan sisko kuoli johonkin tautiin. Kukaan Konohan lääkäri ei tiennyt, mikä tauti se oli.
Koko perhe suri sitä. Iruka oli päivät pitkät huoneessaan, eikä suostunut tulla sieltä pois, kunnes koulu alkoi. Hän ei puhunut edes parhaille kavereilleen. Ja kaikki muuttui koulussa. Hän oli luokan pelle ja sai erittäin huonoja numeroita.
Vanhemmat tiesivät, mikä oli syy. Mutta halusivat, että Iruka ei miettisi sitä, vaan jatkaisi elämäänsä.
Hän jatkoi elämää, mutta tuli seuraava tapaturma, kunnes demoni hyökkäsi. Irukan vanhempen piti suojella Konohaa niin hyvin kun pystyi.
Tietenkin Iruka tuli, koska halusi nähdä demonin. Äiti ja isä olivat ensimmäiset, jotka saivat surmansa. Iruka näki sen aivan omilla silmillään. Hän ei voinut uskoa sitä todeksi. Jotain ninjaa käskettiin viemää poika pois sieltä. Iruka potki ja potki ninjaa, mutta ninja piti yhä hänestä kiinni.
"ÄITIII!!!", Iruka karjui kurkku suorana.

Kyllähän jaksaa! Vaikka onhan toi vieläki kömpelö toi teksti. Ei korjaus sitä pelasta.
Kuva
Mitä vittua MINÄ sille voin?!
Avatar
Machi
Chuunin Exam Supervisor
Chuunin Exam Supervisor
Viestit: 631
Liittynyt: Ti Kesä 14, 2005 12:39

Viesti Kirjoittaja Machi »

mun sekkuni oli täälä kun kirjoitin ja se puhui viroa.Siis menin vähän sekaisin! :oops:
Kuva
Avatar
jenske
Tokubetsu Jounin
Tokubetsu Jounin
Viestit: 557
Liittynyt: La Kesä 18, 2005 14:43
Paikkakunta: Great Kotka city

Viesti Kirjoittaja jenske »

Onko noin Ô__ó.

No joo ^^ Ihan kiva tarina, mutta se betalukija vois olla aika hyvä ^^;
Kuva
23.58
Y.S.A.K
Vastaa Viestiin