Liian myöhäistä.

Täällä voit esim kysyä oikeinkirjoituksesta, mainostaa tarinaasi tai jopa julkaista tarinasi ;)
Vastaa Viestiin
Avatar
Machi
Chuunin Exam Supervisor
Chuunin Exam Supervisor
Viestit: 631
Liittynyt: Ti Kesä 14, 2005 12:39

Liian myöhäistä.

Viesti Kirjoittaja Machi »

Ehkä liian lyhyt.... :?



Liian myöhäistä


Konohassa satoi kaatamalla. Tyttö käveli yksin kotiin ja mietti mitä pojalle kuuluu, joka oli häipynyt pois. Pois Konohasta, missä tyttö nyt käveli. Tyttö muisti tuon vakavan ilmeen pojan kasvoilla. Kasvot eivät olleet koskaan hymyilleet. Poika vihasi sydämestä tyttöä, vaikka tyttö yritti tehdä pojalle vaikutusta. Ei, poika ei pidä tytöstä. Tytön on nyt tajutavan sen, vaikka se ottaakin sydämestä. Hänen on löydettävä uusi ihastus, joka edes välittää hänestä. Yksi poika olisi se oikea, mutta tyttö ei saa siitä entisestä pojasta mielestään pois. Hänen silmistään valui pari pisaraa poskelle. Se ei haittaa tyttöä. Hän antaa nyt vaan itkun tulla. Kunnon itku on hyvä.
Tyttö saapui kotiin. Avasi oven ja heitti laukkunsa sohvalle. Ja katsoi jääkaappiin, olisiko jotain purtavaa, nälkäiselle tytölle, joka on nyt yksin isossa maailmassa. Vanhemmat olivat kuolleet. Niin kuin pojalla. Tyttö katsoi ikkunasta ulos. Sade yltyi ja yltyi. Tytön silmistä vuoti enemmän kyyneleitä kuin ulkona. Samassa hän näki pojan kaukana pojan katsovan hänen kotiaan. Hänen silmät kirkastuivat. Tyttö perutti ikkunan luota ja juoksi ulos, mutta siellä ei ollut ketään. Hän katsoi kauan sitä paikkaa, missä hän näki pojan olevan.

Seuravana päivänä tyttö lähti ulos metsään. Käveli hieman ja saapui niitylle. Päivä oli kaunempi kuin eilen. Heinä oli märkä sadesta. Tyttö käveli vaan eteenpäin. Tänään hän oli paljon iloisella tuulella. Linnut lauloivat ja tummat pilvet olivat poissa. Tummia pilviä tyttö ei nyt halunnut. Hän käveli yhä syvemmäksi ja syvemmäksi. Metsä oli karumpi, mutta puut eloisammat. Isot puut peittivät melkein koko taivaan. Vain vähän auringon valoa näkyi oksien välistä. Tyttö juoksi. Ei tiennyt minne mennä. Äkkiä hän kaatui, mutta onneksi pehmeään sammaleeseen. Hengitti syvään raikasta ilmaa ja katsoi ylös. Nyt hän halusi lentää. Kauas korkealle pojan kanssa, mitä hän ei koskaan saa sydämestä pois. Hän laittoi silmät kiinni ja hymyili. Tyttö näki unta pojasta, joka tulee joskus hänen luo. Yksi päivä liikaa.

Vuodet kuluivat ja tyttö odotti. Hän tiesi, että poika on kuollut tai hänellä on toinen. Toista jota hän rakastaa enemmän.
Tyttö oli jo muuttunut naiseksi ja meni naimisiin. Hän ei rakastanut miestään kuin sitä mitä hän oli ennen rakastanut.
Nainen oli jo saanut lapsia. Hän rakasti lapsiaan ja miestä nyt, mutta se poika oli vieläkin hänen sydämestään. Sydän tahtoi, että poika olisi koko elämän ajan sydämessään. Mutta nainen ei.

Nainen ja hänen ihanat lapset menivät kävelylleen, niitylle missä nainen oli kauan sitten ollut. Lapset juoksivat niityllä ja tyttö keräsi pojalle kukkia. Poika torjui, mutta otti lopuksi kukkakimpun. Heidän äiti tuli heti mieleen hän ja se poika. Hän antoi pojalle rakkautensa, mutta poika torjui.
Tyttö huomasi kuinka äiti itki ja juoksi hänen luo ja kysyi.
”Äiti, miksi sinä itket?”
Hänen äiti hymyili ja otti hänet syliin.
”Siitä kun minulla on noin ihania lapsia.”
Tyttö hymyili ja äiti päästi hänet maahan.

Nainen näki jotain puiden seassa. Hautakiviä. Hän siirsi oksia kauemmaksi. Molemmissa luki jotain hyvin suttuisesti.
”Uchiha Sasukea…” Naisen oli nyt hyvä tietää missä hänen ensimmäinen rakkaus oli. Hänen silmistä valui tiheämmin kyyneleitä, mutta katsoi kuitenkin toiseen hautakiveen.
”Uchiha Itachi…” Sasuken velikin pääsi taivaaseen. Hän katsoi vielä Sasuken hautakiveä. Hän kuoli samana vuonna, milloin nainen näki hänet katsovaan naisen taloa. Itku yltyi kovemmaksi, mutta sinnitteli lukemaan mitä Sasuke sanoi kun kuoli. Siinä luki:” Sasuken viimeiset sanat ovat:”Minä rakastan Sakuraa, vaikka olin hänelle ilkeä. Haluaisin nähdä hänet uudestaan ja haluaisin nähdä myös Naruton."
Nainen silitteli kiveä ja keräsi siihen kukkia ja laittoi myös Itachin haudalle kukkia.
”Minä olen nyt tässä, Sasuke.”
Tyttö ja poika juoksivat heidän äitinsä luo ja pyysivät lähteä kotiin. Äiti suostui ja otti molemmat syliin. Nainen ei enää käynyt haudalla. Nyt hän pystyi rakastamaan enemmän miestään. Uzumaki Narutoa.
Kuva
Avatar
jenske
Tokubetsu Jounin
Tokubetsu Jounin
Viestit: 557
Liittynyt: La Kesä 18, 2005 14:43
Paikkakunta: Great Kotka city

Viesti Kirjoittaja jenske »

Oi! Todella hienoa tekstiä :D Siä oot edistynyt ^^ Muutamia pikkuvirheitä löysin, mutta ne eivät varmaan pure?

Meinas ihan tippa linssiin tulla lukiessa :')
Kuva
23.58
Y.S.A.K
Avatar
Machi
Chuunin Exam Supervisor
Chuunin Exam Supervisor
Viestit: 631
Liittynyt: Ti Kesä 14, 2005 12:39

Viesti Kirjoittaja Machi »

Aih! Kiitos....O.o'

Ei varmaan pure^^
Kuva
Avatar
Moonlight Slave
Academy Teacher
Academy Teacher
Viestit: 312
Liittynyt: Ti Kesä 14, 2005 14:32
Paikkakunta: Sateenkaaren tuolla puolen...

Viesti Kirjoittaja Moonlight Slave »

Tiedätkös, pari päivää sitten mä tein päätöksen, etten enää kommentoi sun enkä ylipäänsä kenenkään tarinoita, jos mulla ei ole mitään hyvää sanottavaa. Mut tää tarina yllätti mut täysin. Tekstissä on vieläkin se kömpelö kaiku ja pahat kirjoitusvirheet, mutta nyt juoni on jo hyvin kuvailtu ja kerrottu. Kuten Kuutamosusi JekkuDragon (tai miten se kirjotetaankaan) jo sanoi, olet edistynyt huomattavasti. Vielä kannattaisi pyytää jotain tuttua lukemaan läpi ja korjaamaan virheet. Hyvä sinä, jatka samaan malliin, ties miten hyviä sun ficeistä tulee! *osoittaa ohimennen äidinkielenkirjaa*
Kuva
Mitä vittua MINÄ sille voin?!
Avatar
Machi
Chuunin Exam Supervisor
Chuunin Exam Supervisor
Viestit: 631
Liittynyt: Ti Kesä 14, 2005 12:39

Viesti Kirjoittaja Machi »

Ööö...*Punastuu jälleen*

Kiitos ja kiitos.... :oops:
Kuva
Avatar
MustaTiikeri
Rookie
Rookie
Viestit: 56
Liittynyt: Ti Heinä 19, 2005 11:56
Paikkakunta: .....TORNIO

Viesti Kirjoittaja MustaTiikeri »

Tää oli niin hyvä et mä oikein itkin :D
Mitä järkeä kiertää pelto jos voi juossa sen yli xD TP-47 on paras.....Y.S.A.K
Avatar
Machi
Chuunin Exam Supervisor
Chuunin Exam Supervisor
Viestit: 631
Liittynyt: Ti Kesä 14, 2005 12:39

Viesti Kirjoittaja Machi »

Kiva kun joku itki! :twisted: Hahaha! *Hieroo käsiään ja yrittää tehdä pahemman tarinan*

Itse jotenkin vihaan tätä tarinaa. En nyt vaan siedä tätä. "Aivan" liian surullinen. Pitää lopettaa tämmöset tarinat ja keksiä jotain muuta.><
Kuva
Avatar
Kyu
ANBU
ANBU
Viestit: 461
Liittynyt: To Huhti 14, 2005 16:51

Viesti Kirjoittaja Kyu »

Tuli melkein tippa linssiin.. Oli jo melkein liian surullinen..
Kuva
Avatar
Scepter
Chuunin
Chuunin
Viestit: 258
Liittynyt: Pe Touko 13, 2005 15:29

Viesti Kirjoittaja Scepter »

Kaunis...surullinen, mutta kaunis.:> Juoni oli hyvä, mutta edelleen joitakin virheitä löytyy kieliopillisia kirjoitusvirheitä.:S Noh, harjoitus tekee mestarin.;)

Vinkki vain, mutta voisit käyttää ehkä hiukan enemmän puhenvuoroja tarinoissasi.;) (tähän tosin niitä ei tarvittu, koska pääosassa oli vain "nainen"/Sakura.:p)
Kuva
Y.S.A.K. || The BDSM Tentacle Lair || Akatsuki FC
valkoinen lohikäärme

Viesti Kirjoittaja valkoinen lohikäärme »

Surullinen mutta hyvä :( :D
Avatar
charmander
electric sushi
electric sushi
Viestit: 1937
Liittynyt: Ti Helmi 01, 2005 18:44
Paikkakunta: Oulu

Re: Liian myöhäistä.

Viesti Kirjoittaja charmander »

+ Omalaatuinen tyyli kirjoittaa päälause-piste-päälause-piste - tyyliin... toimii tosin vain ensimmäisessä kappaleessa.
+ Melankolia ja surumielisyys. Plussaa siitä parinkin kohdan verran.
+ Idea on luova ja juoni pääpiirteittäin mainio

- Päälause-piste-päälause -koko ficci. Elävämpää kieltä mielummin.
- Paikoitellen tietty ylikorostettu runollisuus
- Oikeakielisyydessä ja peruskieliopissa parannettavaa.

Ensinnä pakko todeta, oikein kiva pikku teksti sinulta, tunnelmallinen tietyllä tasolla jopa. Melankolia ja muu surumielisyys tuntuu sopivan tyyliisi parhaiten, opettele sen käyttö hyvin. Idea samoin kuten koko juoni pääpiirteittäin oli oikein kiva, vaikkakin minua siinä ajoittainen ylikorostuneisuus vaivasikin - yritit liian koristeelista tekstiä, joka ei sovi tuohon päälause-päälause-päälause -tyyliisi.

Huomautettavaa on lähinnä peruskieliopin ja oikeinkirjoituksen taholta - vaikka tuo tyylisi kirjoittaa päälausetta päälauseen perään onkin oikein kiva poikkeus, ei sen käyttö jatkuvasti koko ficin ajan kanna kovin pitkälle. Esim. ensimmäiseen kappaleeseen se olisi sopinut kyllä hyvin ja "tyylittänyt" tekstiä oikein, mutta muualla jossa pitäisi kertoa tarkemmin itse naishahmosta tyyli ei enää toimi.
Vaikka kovin pikkutarkaksi meneekin, niin esim. "Mutta" ei voi koskaan aloittaa lausetta, "ja" -todella harvoin. Muutamissa kohdissa oltiin käytetty hieman erilaista partikkelia kuin normaalisti tulisi, mutta eipä se niin kauheasti haittaa. Esim kohdassa "Haluaisin nähdä hänet uudestaan ja haluaisin nähdä myös Naruton." ja -sanan jälkeisen osion korvannut selkeällä lauseella "kuten myöskin Naruton", "sekä Naruton myöskin" jne....
Päätteet puuttuivat paikoitellen kanssa, esim. kohta "hänen äiti" menee kirjallisesti "hänen äitinsä"...

Hyvä ficci jonka laatua rassaa alaspäin tuo rehellisyyden nimissä hieman huono kirjallinen ilmiasu. Tuon osan kun opettelet 'hanskaamaan' kunnolla (päälause, sivulause, pilkkusäännöt, lausesäännöt yms...) niin saat varmasti oikeinkin nättiä jälkeä ulos. Vaikka saattaakin kuullostaa että olen kovin pikkutarkka pilkun******, niin silti noiden opettelemisessa on ficin kannalta kovinkin paljon järkeä.

ps. Niin ja en väitä sitten tosiaan ettetkö osaisi noita...
Vastaa Viestiin