KakaIru osat 1&2 (osa 2 K 17+)

Täällä voit esim kysyä oikeinkirjoituksesta, mainostaa tarinaasi tai jopa julkaista tarinasi ;)
Vastaa Viestiin
Avatar
minori
Legendary Sannin
Legendary Sannin
Viestit: 3015
Liittynyt: La Kesä 11, 2005 13:44
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja minori »

Ihanaa lukea pitkästä aikaan jotain suomalaista, jossa ei kieli ja sanavalinnat häiritse juuri ollenkaan! Sellaisia kirjoittajia ei tällä foormulla valitettavasti liian montaa ole...

En jaksa laitella erikseen plussia ja miinuksia tällä kertaa, kun juttu oli kuitenkin aika lyhyt. Jos jatkat tätä, niin odotan innolla. ^^ Vinkkinä vaan, että foormulle kannattaisi kuitenkin oikeastaan postata valmiita kokonaisuuksia. En tarkoita, että jotain 50-sivuista novellin puolikasta kerrallaan, mutta kuitenkin vaikka selkeitä lukuja. Olihan tämäkin nyt melkeinpä yksi luku, mutta jos sitä vielä muokatakin ajattelit, niin sitten ei ehkä niinkään.

Mutta nyt kun tuli taas nipotettua, niin pitää sanoa jotain positiivistakin. ^^ Sinulla on tosiaan suomen kieli hallussa. Tässä sai keskittyä itse tarinaan, eikä kirjoitusvirheisiin tai muihin kummallisuuksiin. :) Tarinanpätkä kuulosti kivalta ja kuvailuakin riitti ihan mukavasti. Ja punasteleva Iruka on aina iso plussa! ;D Ja luokkahuoneet...

Noista repliikeistä sen verran, että jos on lainausmerkit niin ei tarvita ajatusviivaa ja toisinpäin. Ja nyt kun taas nipottamisen vauhtiin pääsin (anteeksi... tämä oli oikeasti tosi hyvä tarinan alku ja tykkäsin, vaikka tuntuukin, että vaan valitan... ^^' ), niin ficcien alkuun voisi aina laittaa sen chauroninkin ficci-ohjeissa mainostaman info-boksin. Tuossa oli kyllä selitetty paritukset ja ikärajat ihan hyvin, mutta siitä listauksesta ne on helpompi lukea. ^^'

Jee, kirjoita lisää! ^^ Täällä näyttäisi KakaIru-faneja minunkin lisäkseni oikein kivasti riittävän. :D
Avatar
minori
Legendary Sannin
Legendary Sannin
Viestit: 3015
Liittynyt: La Kesä 11, 2005 13:44
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Vai nipotusta?

Viesti Kirjoittaja minori »

Delilah kirjoitti:Mutta tosiaan,kiitos vaan palautteesta ja sinullekin pikkusen risuja: Jos laitat kerran noin kivaa, asiallista palautetta,se ei ole nipotusta! Kiitän toki myös kehuistasi :D
Yritänpä siis ottaa minäkin opikseni. ;) Tuntuu vaan, etten ole viime aikoina kuin valittanut, jos olen jonkun juttuun jotain kommenttia heittänyt...

Ja jos tämä tosiaan vartissa syntyi, niin uhraapa joskus vaikka tunti-pari putkeen, niin tulee ihan kokonaisia tarinoita. ^^ (miten kaikki muut kirjoittaa noin nopeasti... minä äherrän ihan liian usein parikin tuntia yhden tai kahden sivun kanssa... -_- )
Avatar
Ave-chan
Onigiri desu~
Onigiri desu~
Viestit: 1566
Liittynyt: Su Touko 15, 2005 23:17
Paikkakunta: Uleåborg

Viesti Kirjoittaja Ave-chan »

Minori: Jos sinä olet nipottaja, niin mikä ihme minä sitten olen? :D

Noh niin, sitten itse asiaan ^^

Alkuun jonkin sortin infoboksi tai jotain. Kyllähän tuollainen kertovatyyppinenkin systeemi käy, mutta 'merkitsevät' kohdat kannattaa kuitenkin boldata tjsp.

Hyvinkirjoitettuja ficcejä on aina kiva lukea, ja niin oli tätäkin. Olin hieman hämmästynyt siitä, että kirjoitusvirheitä ei hyppinyt silmille ja että aikamuodotkin pysyivät paikoillaan. Itse asiassa satuin ensin lukemaan Minori-saman kommentit sun vastaukses niihin ja ajattelin että kerta minori ei keksi mitään pahaa, niin tämä kannattaa lukea. Ja ah hah haa, niinhän se kannattikin :D

Ensimmäinen kappale näyttää raskaalta lukea, siihen olisi ehkä enemmän kannattanut käyttää kappalejakoa. Esimerkiksi tuossa " -- ja yksinkertaisesti nautti hiljaisuudesta. // Vähän ajan kuluttua --" siihen yksi enter lisää olisi parempi kuin tuollainen epämääräiseltä näyttävä kappalejako. Sitten, itse tekisin vielä toisen kappaleen tähän "-- rakasti Kakashia koko sydämestään. // Iruka pyyhki silmiään --" -kohtaan... Mutta siis, sisällössä ei mitään vikaa, se vain näyttää raskaalta.

Ensimmäinen repliikkiviiva on hyvin ja selkeästi laitettu (= repla loppuu pilkkuun, jonka jälkeen tulee "Kakashi sanoi --". Sitten taas "Hän yritti epätoivoisesti --" -lausetta ennen taas yksi lisäenter, jotta siitä muodostuu selkeä, uusi kappale.

Yhden kauhean epäselvän (siis niinku OMGGGG) kohdan löysin:
- Olet suloinen kun punastut Kakashi sanoi ja Irukan puna vain syveni.
Varmaan pikku typo vain, mutta tällaiselle pilkunnussijalle... Anygays, en löytänyt mitään kielioppivirheitä, yay! Kerrankin joku joka osaa kirjoittaa yhdys sanoja XP Kuvailua oli hyvin, idea oli hyvä, onnistui naurattamaankin...

Ymmärsit varmaan jo että veit pisteet kotiin? :D Kirjoita toki lisää jos siltä tuntuu, sillä tällaisia tekstejä on ilo lukea, neeeee? ^^ Ja niin joo, ei ollut tarkoitus mitenkään lannistaa tai mitään, päinvastoin. Olen vain niin huono sanojen kanssa, että heti ensimmäiseksi saattaa tulla jotain "takaisin kouluun noob" -tyylistä puhetta, mutta you know, a true shinobi must always read underneath the underneath ;D
Avatar
karasuka
Chuunin Exam Supervisor
Chuunin Exam Supervisor
Viestit: 628
Liittynyt: Ma Syys 19, 2005 08:39
Viesti:

Viesti Kirjoittaja karasuka »

Iik. *______* Se oli ihan kamalan nättiä tekstiä!

KakaIru rulezzzzz. (ihQ IhQ joop.) Järkevää puhetta.

Iruka on itse ihanuus. <3
Avatar
uppuN
Chuunin
Chuunin
Viestit: 231
Liittynyt: To Marras 24, 2005 02:18
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja uppuN »

mulla ei oo mitään pahaa sanottavaa :D
upeeta tekstiä! *kumarrus* arigatou ^___^
Kuva
Y.S.A.K
Avatar
uppuN
Chuunin
Chuunin
Viestit: 231
Liittynyt: To Marras 24, 2005 02:18
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja uppuN »

"menetkö kanssani naimisiin?"???? haahah! sori, en voinu mitään, mun mä repesin täydellisesti, se oli niin OOC!! mutjoo, ihan miten vaan... xP
tossa lopussa oli pari kohtaa, missä ei ollu niitä ajatusviivoja siinä puheen alussa, että korjaileppa ne nopsaan, muuten ihan kiva :)
Kuva
Y.S.A.K
Vastaa Viestiin