tunteet solmussa osa 1

Täällä voit esim kysyä oikeinkirjoituksesta, mainostaa tarinaasi tai jopa julkaista tarinasi ;)
Vastaa Viestiin
Avatar
uppuN
Chuunin
Chuunin
Viestit: 231
Liittynyt: To Marras 24, 2005 02:18
Paikkakunta: Helsinki

tunteet solmussa osa 1

Viesti Kirjoittaja uppuN »

ikäsuositus: kaikenikäisille, ainakin tää ensinmäinen osa, myöhemmin tulee K-..
lajityyppi: shonen-ai, draama
juoni: asuma ja kakashi huomaa toisissaan jotain..
alkupuhe(lue): tää on mun ensinmäinen fanficci, joten, pliis, älkää syökö mua :<
tää on suoraan kirjotettu koneelle, kun en tykkää kehitellä mitään alustavia runkoja, tai mitään sellasia... mä en oo kirjottanu elämäni aikana oikeestaan mitään, paitsi kuudennella mulla oli semmonen kausi(joka kesti kaks kuukautta...) millon mä kirjottelin joitain tarinoita, mutta muuten en oikeestaan mitään, joten ystävällistä kritiikkiä kiitos, koska tiedän itekkin, etten ole mikään mahtava kirjottaja, että sitä ei tartte mulle selventää...-kiitos
spoilerit: ei niitä ole



Tunteet solmussa



Asuma venytteli pitkään ja hartaasti herättyään nokosiltaan puunjuurelta. Päivä oli jo kääntymässä iltaan ja Asuma yllättyi nähdessään Kakashin sammuttelevan nuotiota. – Hyvä, että heräsit, teemme lähtöä, harmaahiuksinen jounin sanoi asialliseen sävyyn. Asuma nousi ylös, ja näki, että kaikki tavarat oli jo pakattu reppuihin valmiiksi. – Sinähän nopea olet! Hän huudahti. – Enhän ehtinyt torkkua kuin kymmenisen minuuttia! Kakashi kääntyi katsomaan toveriaan. – Nukuit kaksi tuntia, hän sanoi. – Mitä? Asuma yllättyi. – Ehei, nyt kyllä pilailet Kakashi, en minä niin kauan voinut nukkua, tummahiuksinen jounin ihmetteli. Kakashi katsoi asumaa yhdellä paljaalla silmällään laiskasti, hän ei jaksanut ruveta väittelemään, koska tiesi olevansa oikeassa. Asuma ymmärsi katseesta, että hän puhui totta. Asuma vaikeni, ja he lähtivät jatkamaan matkaa kumpikin vaiteliaina.
Asuman sytyttäessä tupakkaansa hiljaisuus rikkoontui. – Tapanani ei yleensä ole valittaa, mutta onko sinun aivan pakko polttaa? Kakashi kysyi. – Asuma katsoi häntä hetken hämmentyneenä, ja purskahti sitten nauruun. – Hahhahhah! Tuo ei todellakaan ole tapaistasi! Ei tämä sinua ole ennenkään näyttänyt haittaavan, miksi nyt? Parrakas jounin kysyi hekotellen kevyesti. Kakashi oli hetken aivan vaiti, katsoi Asumaa, ja käänsi päänsä äkkiä pois, sillä tunsi punan kohoavan poskilleen. – Unohda, hän sanoi niin välinpitämättömästi kuin vain pystyi. Asuma oli ollut huomaavinaan ystävänsä maskin alta pilkahduksen punaista, mutta uskoi vain nähneensä väärin. Kakashi ei ollut niitä miehiä, joilla oli tapana punastella.

Sarutobi Asuma ja Hatake Kakashi olivat saaneet tehtäväkseen mennä keräämään tietoja maiden välisistä suhteista, ja kenties tulevista uhkista. Konohassa oli vallinnut rauha jo pitkään, mutta uusi hokage ei luottanut sen kestävän kauaa. Matka oli sujunut rauhanomaisesti, eivätkä jouninit uskoneet minkään näköisien ongelmien tulevan heidän tielleen.

Oli kulunut jo kolme päivää, heidän lähdettyään Konohasta. Koska asialla ei ollut kiire, he olivat päättäneet säästää voimiaan, ja kävellä koko matkan. – En ymmärrä miksi hokage lähetti juuri meidät matkaan, Asuma mietiskeli ääneen. – Yhtä hyvin jotkut chuuninit olisivat kyenneet tähän hommaan, hän jatkoi. – Hmm, Kakasi vastasi mietteliäänä, - Ehkä hän luottaa meihin eniten, hänhän sanoi, että lähettää parhaat miehensä matkaan, hän lisäsi ja hymyili Asumalle maskin alta. Asuma katseli naamioitua jouninia hetken mietteisiinsä vajonneena. – Miksi sinulla on aina tuo maski? Hän uskaltautui kysymään. Kakashi vilkaisi kumppaniaan nopeasti, mutta suuntasi sitten kasvonsa kohti tavasta, ristien sormensa niskansa tueksi. – Hmm… oli nätti päivä tänään, toivottavasti ei tule ukkosta yöllä, jounin sanoi, kuin ei olisi kuullutkaan Asuman kysymystä. Asuma ymmärsi vihjeen, ja päätti olla utelematta enempää.

- Pitäisiköhän meidän yöpyä jossain majatalossa? Asuma tiedusteli ystävänsä mielipidettä, illan kääntyessä parhaillaan yöhön. – Minusta on hyvä matkata pimeän turvin, Kakashi ilmoitti, ja sinähän nukuit jo. Kakashi vaikutti Asumasta ärtyneeltä, joten hän suostui valittamatta. Heidän kävellessään verkkaisesti rinnakkain, Asuma mietti samalla, mikä oli aiheuttanut hänen ystävässään tuollaisen mielialan muutoksen. - Ehkä hän suuttui siitä, kun kyselin maskista, Asuma ajatteli ääneti, ja nielaisi kuuluvasti, hän ei halunnut mittelöön itseään vahvemman jouninin kanssa. Kakashi oli kuullut Asuman hermostuneen nieleskelyn, ja katsoi tätä kummissaan. – Ei kai vain pelota kulkea pimeässä? Hän kiusoitteli, ja virnisti maskin takaa. – Pöh! No ei niin yhtään! Asuma vastasi. – Sinä taidat olla tässä se, joka kaipaa turvallista ja vahvaa käsivartta, josta pitää kiinni, Asuma kiusoitteli takaisin. Kakashin onneksi oli pimeää, eikä Asuma nähnyt, kuinka puna levisi maskin alta Kakashin poskille, ja siitä aina hiusrajaan saakka. Kakashi tunsi olonsa hyvin vaivautuneeksi, häntä pelotti, että Asuma oli huomannut hänen kiintymyksensä tummaa ja komeaa miestä kohtaan. He kävelivät edelleen eteenpäin, Kakashi hermostuneesti nykien, ja Asuma täydellisesti hämmentyneenä Kakashin äkkillisestä vaiteliaisuudesta.
Viimeksi muokannut uppuN, To Tammi 12, 2006 00:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuva
Y.S.A.K
Avatar
uppuN
Chuunin
Chuunin
Viestit: 231
Liittynyt: To Marras 24, 2005 02:18
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja uppuN »

Delilah kirjoitti:No niin ja nyt sitten kirjotat vaan jatkoa...mää haluun tiätää mitä seuraavaksi tapahtuu :D
juu, jatkoa tulee heti kun saan päähäni jotain ^^
Kuva
Y.S.A.K
Avatar
Ave-chan
Onigiri desu~
Onigiri desu~
Viestit: 1566
Liittynyt: Su Touko 15, 2005 23:17
Paikkakunta: Uleåborg

Viesti Kirjoittaja Ave-chan »

Asuma x Kakashi... En ole ennen tällaista lukenutkaan, ja suoraan sanottuna paritus ei todellakaan kuulu suosikkeihini *vannoutunut KakaIru-fani* mutta kyyyyyllähän tämä ihan hyvin lähti alkuun. Infoboxi alussa oli hyvä, selvensi paljon, ehkä tuo juoni oli aika... noh, lyhyesti ja ytimekkäästi selitetty xD

Aika erikoista nähdä repliikkiviivoja keskellä tekstiä. Kyllähän se toimii, ainakin tässä, mutta ehkä yleisempää on kuitenkin laittaa ne omille riveilleen:
Asuman sytyttäessä tupakkaansa hiljaisuus rikkoontui.
– Tapanani ei yleensä ole valittaa, mutta onko sinun aivan pakko polttaa? Kakashi kysyi. Asuma katsoi häntä hetken hämmentyneenä, ja purskahti sitten nauruun.
– Hahhahhah! Tuo ei todellakaan ole tapaistasi! Ei tämä sinua ole ennenkään näyttänyt haittaavan, miksi nyt? parrakas jounin kysyi hekotellen kevyesti.
Huomasin joitakin huolimattomuusvirheitä, varsinkin isoissa alkukirjaimissa. Nimet tosiaan kirjoitetaan isolla, Hokagesta en ole niin varma (itse kirjoitan isolla).

Hmm. Mitähän muuta (kuulostanpas ilkeältä ._.;)... Asuma oli mielestäni hyvä, vaikutti omalta itseltään ja näin päin pois. Kakashi... olin huomaavinani pientä OOC-mäisyyttä (Kakashi on niiQ seme!!!11+++), mutta oli hänessäkin kuitenkin omat tutut piirteensä. "Hmm, oli nätti päivä tänään, toivottavasti ei tule ukkosta yöllä," ihana! :D

Hyvä ficin alku, kiitos ettet laittanut mitään "tulee jatkoa jos tykkäätte" -juttua, vaan lopetit sen kuin seinään. Toisaalta, loppu oli kyllä aika... töks, äkkinäinen, mutta se varmaan korjaantuu mikäli kirjoitat lisää :) Suhteellisen uteliaana odotan, miten tässä käy.
Avatar
uppuN
Chuunin
Chuunin
Viestit: 231
Liittynyt: To Marras 24, 2005 02:18
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja uppuN »

ihanaa, kiitos palautteesta ave^^ tosi kiva kuulla rakentavaa kritiikkiä :D
tosiaan, noita huolimattomuus virheitä on varmasti, ja muita sellasia, koska se koko teksti tuli aika nopeasti, ja en ole hirveän perfektionisti, että jaksaisin sitä puida kauhean kauaa, minusta se vaikutti hyvältä, kun olin sen muutamaan otteeseen lukenut läpi, joten päätin, että se on valmis.

niin, kakashi todellkin on seme aina, paitsi asuman tapauksessa ^^
innostus lähti ihan siitä, kun kerran näin piirroksen asumasta ja kakashista, ensin järkytyin : "kakashi on seme, ei uke!" mutta sitten ihastuin ajatukseen, että kakashi, joka aina on totuttu näkemään semenä, alistuisi asumalle, ja olisi uke xD

hahmot yritin parhaani mukaan saada mahdollisimman IC, mutta tossa kakashissa nyt on vähän OOC meininkiä, koska se ei ole ukemainen yhtään, muta toivottavasti se nyt ei hirveästi häiritse^^

kiitos
Kuva
Y.S.A.K
Avatar
minori
Legendary Sannin
Legendary Sannin
Viestit: 3015
Liittynyt: La Kesä 11, 2005 13:44
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja minori »

Ave oli kätevästi ehtinytkin jo sanomaan aika pitkälle ne jutut, jotka minullekin mieleen tuli. ^^' Eli replat tosiaan omille riveilleen selvyyden vuoksi, pieniä huolimattomuusvirheitä (jotka muuten kannattaa tosiaan parhaansa mukaan yrittää korjata... jos niitä on enemmän, niin hyvästäkin tekstistä saattaa jäädä huono maku suuhun... :/ Tosin ei niitä tässä mitenkään häritsevän paljon ollut) ja muutamat pilkkuvirheet huomasin. Eipä nuo kuitenkaan mitään ihmeempiä ole. :)

Hyvää tekstiä tuo oli. Sujuvaa ja luontevaa. Mitkään sanat tai sellaiset ei oikeastaan häirinneet lukuun ottamatta tuota "ja purskahti sitten nauruun. – Hahhahhah!" -kohtaa... Ei tuossa muuten mitään, mutta jotenkin minun korvani ei oikein osaa sulattaa noita hahatuksia tai vastaavia tekstin keskellä. ^^' Mutta tuokin oli tosiaan ihan vain pientä...

Tämä oli tosiaan ihan tervetullutta vaihtelua parituksiin. ^^ En ole ficceihin aikaisemmin törmännyt (kun en ole etsinyt...), mutta muutamat fanartit on tullut kurkittua. En voi tunnustautua faniksi, koska minullekin Kakashi on seme (Genman kanssa siitä voidaan neuvotella... ;P ), mutta tätä oli silti ihan kivaa lukea.

Omaat selvästi vähintäänkin normaalin asialliset kirjoitustaidot, että lisää vaan kiitos. ^^ Jatkosta olisi mukavaa tietää.
Avatar
uppuN
Chuunin
Chuunin
Viestit: 231
Liittynyt: To Marras 24, 2005 02:18
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja uppuN »

juu, kiitos palautteesta minori :)

nuo ajtusviivojen käyttö on todellakin ihan maun mukaan, mistä kukin tykkää, ja koska itse olen tottunut lukemaan tekstiä, missä ne sijaitsee siellä tekstin välissä, niin minua itseäni se ei häiritse

tuo kohta mitä siteerasit...noh, sanotaanko, että niinkuin tuossa ylhäällä luki, en ole kirjoittanut paljoa, joten johtunee siitä, mutta toki voi olla, että se kuulosti vain sinun korvaasi ikävältä, koska itse en huomaa siinä mitään outoa...

mutta kiitos kritiikistä ^^

ja jatkoa on tosiaan tulossa, jaksakaa odottaa :D
Kuva
Y.S.A.K
Avatar
minori
Legendary Sannin
Legendary Sannin
Viestit: 3015
Liittynyt: La Kesä 11, 2005 13:44
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja minori »

uppuN kirjoitti:nuo ajtusviivojen käyttö on todellakin ihan maun mukaan, mistä kukin tykkää, ja koska itse olen tottunut lukemaan tekstiä, missä ne sijaitsee siellä tekstin välissä, niin minua itseäni se ei häiritse
Jooh, enpä ottanut huomioon sitä mitä netistä löytyy, vaan lähinnä ihan "oikean" painetun kirjallisuuden säännöt. Kun minun mielestä on kiva, jos netissäkin julkaistu on sellaisessa muodossa, koska eihän se ole yhtään vähempiarvoista tekstiä kuin painettu sana. :)
Avatar
uppuN
Chuunin
Chuunin
Viestit: 231
Liittynyt: To Marras 24, 2005 02:18
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja uppuN »

minori kirjoitti:
uppuN kirjoitti:nuo ajtusviivojen käyttö on todellakin ihan maun mukaan, mistä kukin tykkää, ja koska itse olen tottunut lukemaan tekstiä, missä ne sijaitsee siellä tekstin välissä, niin minua itseäni se ei häiritse
Jooh, enpä ottanut huomioon sitä mitä netistä löytyy, vaan lähinnä ihan "oikean" painetun kirjallisuuden säännöt. Kun minun mielestä on kiva, jos netissäkin julkaistu on sellaisessa muodossa, koska eihän se ole yhtään vähempiarvoista tekstiä kuin painettu sana. :)
siis tarkotin kyllä ihan kirjoja. oon lukenut kirjoja, jossa tuo ajatusviiva on siellä tekstien välissä :) en ole netissä lukenut mitään...
Kuva
Y.S.A.K
Vastaa Viestiin