Come come inspiration!

Täällä voit esim kysyä oikeinkirjoituksesta, mainostaa tarinaasi tai jopa julkaista tarinasi ;)
Avatar
Bitenshi
Missing-nin
Missing-nin
Viestit: 1598
Liittynyt: Ma Helmi 14, 2005 08:57
Paikkakunta: Lestijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bitenshi »

Nuppu, sain idean tuosta haaste jutustasi... xD Oikeasti!
Pitää katsoa, jos jotain saan aikaiseksi...
Minulla on kylläkin ikävä ongelma ficcieni suhteen, nimittäin en koskaan voi kirjoittaa yhtä ficciä kerrallaan... (paitsi, että ensimmäisen Naruto-fanficcini onnistuin kirjoittamaan... :P )
Nytkin on menossa yksi englanninkielinen Shikamarun synttäribileistä kertova (shounen-aita näkyvissä... *käkäkä*), hahmojen lumisodasta kertova, sekä minulla olisi tarkoitus tehdä semmoinen, jossa jätkät yrittävät leipoa kakun Shikamarun synttäreille...
Minulla on ongelma Shikamarun synttäreiden suhteen, tiedän sen. :D
Onko kukaan koskaan kirjoittanut NejixSasuke ficcejä? Tiedän ainoastaan kaksi ihmistä koko maailmassa... (sekä itseni, paitsi että siinä oli vain suuria viittauksia...)
Fanfiction.netissä on yhteensä 694 SasuNaru fanficciä ja yksi Nesuke ficci.
<_< Repikää siitä.
Kuva
Ruotsinvihkonsa sottaamisesta vastaa Gomis.
~Y.S.A.K
Avatar
Arska
ANBU Captain
ANBU Captain
Viestit: 1422
Liittynyt: Su Syys 26, 2004 02:51
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Arska »

minulla on se ongelma että vaikka osaan kirjoittaa suht nasevasti johtuen siit että olen lukenut ihan liikaa kirjoja koko elämäni ajan, en vain osaa keksiä juonta...juoni on minulle iso, pelottava musta aukko aivoissani tj. c__c;;

jos kirjoitan jotain se kääntyy niin että tarina on koristeltua paskaa,jossa se ydinajatus on kadonnut jonnekin ja jäljelle jää vain pikkuvitsejä ja kuvailua. olen parempi kirjoittamaan sellaista..täytettä. x)
Avatar
Albino
ANBU Captain
ANBU Captain
Viestit: 1382
Liittynyt: Su Loka 17, 2004 13:12
Paikkakunta: Wonkan suklaatehdas
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Albino »

Ihan hyviä ideoita..Mutta tällä hetkellä ei huvita oikein kirjoitella Fan ficcejä :huh:
Kuva
y.s.a.k Entinen Komori.
Avatar
Gilleri
Chuunin
Chuunin
Viestit: 214
Liittynyt: Su Helmi 20, 2005 21:09

Viesti Kirjoittaja Gilleri »

Mä oon löytäny inspistä kun ollaan pelattu roolipelejä (esim. D&D, Praedor...) ja sitte kun kattoo omaa ja muitten elämää niinkuin mun sarjisope Kivi tekee omasta elämästä

KATTOKAA ELÄMÄÄ SIITÄ LÖYTYY JUTTUU AINA
...Elämää elämää
Kuva
Shikamaru_86
Genin
Genin
Viestit: 101
Liittynyt: Ke Joulu 29, 2004 16:19
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja Shikamaru_86 »

ite aattelin tehä ficin Naruton nuoruudesta (lähinnä siitä että kun siitä ei pidetty ja joutu aina olemaan yksin..) koska se on niin lähellä omaa elämääni,että voin kirjottaa suoraan oman elämän tarinani siihen ja kääntää sen naruto maailmaan sopivaks.

aiheeseen liittyen: minkä ikäsenä ninja akatemia alotetaan ja minkä ikäsenä se loppuu? muisti pätkii..
Kuva
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

<!--QuoteBegin-Nuppu+Aug 31 2004, 21:20--></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (Nuppu @ Aug 31 2004, 21:20)</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin--> Hmmm... entäpä haasteet?
Jos vaikka kaksi kirjoittajaa sopivat että molemmat antaa toisilleen vaikkapa jonkun parituksen ja kolme henkilöä joiden on esiinnyttävä tarinassa tai jotka ainoita esiintyvät tarinassa, sitten vaikka viisi sanaa jotka on niin ikään tungettava ficciin ja vaikka aloitus tai lopetuslauseen. Tehtävänmääritykseen voisi kuulua myös jonkinlaisia määräyksiä siitä, mitä tarinassa jossain kohden täytyy tapahtua, esim. että Sasuken täytyy kampata Kakashi kuralammikkoon jossain välissä. Myös mitä tahansa muita määritteitä voi käyttää... taivas ja oma mielikuvitus olkoon rajamme (<span style='font-size:8pt;line-height:100%'>ja rikotaan niitäkin joskus</span>).
Tällaista olisi minusta ainakin hauska kokeilla.

Esimerkkinä:
Kirjoita Naruto-ficci, jossa;
-esiintyy Shikamaru, Kiba, Iruka ja Sasuke.
-sinun täytyy saada aikaan Shikamaru/Kiba-paritus.
-käytä sanoja "vihreä", "aurinko", "pajupensas", "puupää" ja "katedraali" ainakin kerran
-jossain välissä Shikamarun täytyy tippua puusta Irukan niskaan.

Ja tällaista haaste-hommaahan voisi periaatteessa harrastaa ihan tavallisten novellienkin kanssa. Sitten ei vain välttämättä olisi niin hauskaa... (<span style='font-size:8pt;line-height:100%'>Kuvitelkaapa mikä miettiminen siinä on jos ohjeissa lukee, että on saatava aikaan Naruto/Hinata-paritus ja että jossain kohtaa Naruton täytyy suudella hellästi Gaaraa. Repikää siitä huumoria. ^^ Siitä tulee se nimi "haaste", nääs.</span>)
---
Tulipa höpöteltyä. Mutta tuosta sitä ideaa lähtisi.

Ja niin, toinenkin idea! Juolahti ihan tässä nyt mieleen. Että tarkkailkaa tosielämää. Jos teille sattuu jotakin outoa, miettikää saisiko siitä tarinan.
---
Laulujen sanoista on myöskin apua. Kuvitelkaa hahmot niiden kuvaamiin tilanteisiin. (Mitenkä olisi Naruto ja Sasuke Apulannan Perhosessa? Kumpi väsyi kylpyhuoneeseen, miten ja miksi? *reps* <span style='font-size:8pt;line-height:100%'>Minä en ole mikään yaoi-fanityttö, noup!</span>) [/quote]
:blink: ?
Miguelo
Genin
Genin
Viestit: 129
Liittynyt: Ke Joulu 29, 2004 16:15

Viesti Kirjoittaja Miguelo »

<!--QuoteBegin-LittleSamurai+Aug 10 2004, 14:03--></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (LittleSamurai @ Aug 10 2004, 14:03)</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin--> Voisithan sinä kertoa aivan toisenlaisen tarinan, esim. Naruto tai joku vastaava saisi vaikean keuhkosairauden josta ei voi parantua jne.

Ainahan on olemassa sellainen vaihtoehto jota EI olisi kumminkaan pakko toteuttaa.. *ikuisesti katkera kun Kenshin tapettiin julmasti* <_< [/quote]


hirveetä kun sanoit ton kenshin jutun... en oo itse vielä ehtinyt tollaseen vaiheeseen ja nyt harmittaa ku luin...
Kuva
Avatar
Hikaru-chan
Academy Teacher
Academy Teacher
Viestit: 315
Liittynyt: Ma Huhti 11, 2005 18:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hikaru-chan »

Mää yleensä saan jonkun pienen idean ja oon välittämättä siitä. N. viikon päästä mulla onkin mielessä jo valmis tarina (tällä hetkellä niitä on aika monta). Mulla on vaan yks ongelma: ne on niin pitkiä etten jaksa kirjottaa. Jokin aika sitten alotin kirjottaan tarinaani, joka on löyhästi Darren Shan -ficci. Lpetin sen kirjottamisen, ku se oli melki 40 A5, ja tarina oli vasta alkanu! :blink:

Eli ideoita on monta, mutta ehkä yksi niistä toteutuu ja (t)ulostuu paperille :)
Kuva
Älä edes yritä elää viisaasti
~Y.S.A.K.~
Avatar
Moonlight Slave
Academy Teacher
Academy Teacher
Viestit: 312
Liittynyt: Ti Kesä 14, 2005 14:32
Paikkakunta: Sateenkaaren tuolla puolen...

Viesti Kirjoittaja Moonlight Slave »

<!--QuoteBegin-Arska+Feb 17 2005, 23:29--></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (Arska @ Feb 17 2005, 23:29)</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin--> minulla on se ongelma että vaikka osaan kirjoittaa suht nasevasti johtuen siit että olen lukenut ihan liikaa kirjoja koko elämäni ajan, en vain osaa keksiä juonta...juoni on minulle iso, pelottava musta aukko aivoissani tj. c__c;;

jos kirjoitan jotain se kääntyy niin että tarina on koristeltua paskaa,jossa se ydinajatus on kadonnut jonnekin ja jäljelle jää vain pikkuvitsejä ja kuvailua. olen parempi kirjoittamaan sellaista..täytettä. x) [/quote]
Mullon tiäks IHAN sama ongelma! Must on kyl ihana lukee just sellasta täyteselostusta, mutta muista se ei oo varmaan ihan yhtä hauskaa. Siis siitä sain jo jonkun verran pitkän tarinan että Sasuke tappaa Itachin ja ittensä! Että sellasta. Ei mitään kivaa luettavaa.
Kuva
Mitä vittua MINÄ sille voin?!
Shikamaru_86
Genin
Genin
Viestit: 101
Liittynyt: Ke Joulu 29, 2004 16:19
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja Shikamaru_86 »

pistäkääs mulle tuleen haaste liityen ficciin.. on vähäsen pulaa aiheesta.
EDIT// off... tietääkö kukaan jotain muuta sivustoa, josta voi lukea suomalaisia ficcejä? siis muutakin kuin narutoa..
Kuva
Avatar
Runte
Lord of Oblivion
Lord of Oblivion
Viestit: 4119
Liittynyt: La Maalis 26, 2005 17:00
Paikkakunta: Somwhere Around Nothin'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Runte »

<!--QuoteBegin-Moonlight Slave+Jun 15 2005, 11:44--></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (Moonlight Slave @ Jun 15 2005, 11:44)</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin--> <!--QuoteBegin-Arska+Feb 17 2005, 23:29--></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (Arska @ Feb 17 2005, 23:29)</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin--> minulla on se ongelma että vaikka osaan kirjoittaa suht nasevasti johtuen siit että olen lukenut ihan liikaa kirjoja koko elämäni ajan, en vain osaa keksiä juonta...juoni on minulle iso, pelottava musta aukko aivoissani tj. c__c;; 

jos kirjoitan jotain se kääntyy niin että tarina on koristeltua paskaa,jossa se ydinajatus on kadonnut jonnekin ja jäljelle jää vain pikkuvitsejä ja kuvailua. olen parempi kirjoittamaan sellaista..täytettä. x) [/quote]
Mullon tiäks IHAN sama ongelma! Must on kyl ihana lukee just sellasta täyteselostusta, mutta muista se ei oo varmaan ihan yhtä hauskaa. Siis siitä sain jo jonkun verran pitkän tarinan että Sasuke tappaa Itachin ja ittensä! Että sellasta. Ei mitään kivaa luettavaa. [/quote]
Mullapas ei oo tota ongelmaa >:D Kun mä lähen kirjottaan, jouni ilmestyy SAMANTIEN]/B] mun päähän :D en oo miettiny yhtään mun kumpaakaan <a href='http://www.naruto.fi/board/index.php?showtopic=1861' target='_blank'>(1)</a> ja <a href='http://www.naruto.fi/board/index.php?showtopic=1872' target='_blank'>(2)</a> Fanficciäni. ^^ Ainoa asia, mitä olen tuossa miettinyt, on oikeas sanat.. niissä on onkelmia joskus

Shikamaru: Kirjota vaikka Shikamarun lapuudesta ^^
人は孤独には勝てない
故に我は孤独を満喫している
Avatar
Moonlight Slave
Academy Teacher
Academy Teacher
Viestit: 312
Liittynyt: Ti Kesä 14, 2005 14:32
Paikkakunta: Sateenkaaren tuolla puolen...

Viesti Kirjoittaja Moonlight Slave »

<!--QuoteBegin-Runte+Jun 19 2005, 22:22--></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (Runte @ Jun 19 2005, 22:22)</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin--> <!--QuoteBegin-Moonlight Slave+Jun 15 2005, 11:44--></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (Moonlight Slave @ Jun 15 2005, 11:44)</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin--> <!--QuoteBegin-Arska+Feb 17 2005, 23:29--></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (Arska @ Feb 17 2005, 23:29)</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin--> minulla on se ongelma että vaikka osaan kirjoittaa suht nasevasti johtuen siit että olen lukenut ihan liikaa kirjoja koko elämäni ajan, en vain osaa keksiä juonta...juoni on minulle iso, pelottava musta aukko aivoissani tj. c__c;; 

jos kirjoitan jotain se kääntyy niin että tarina on koristeltua paskaa,jossa se ydinajatus on kadonnut jonnekin ja jäljelle jää vain pikkuvitsejä ja kuvailua. olen parempi kirjoittamaan sellaista..täytettä. x) [/quote]
Mullon tiäks IHAN sama ongelma! Must on kyl ihana lukee just sellasta täyteselostusta, mutta muista se ei oo varmaan ihan yhtä hauskaa. Siis siitä sain jo jonkun verran pitkän tarinan että Sasuke tappaa Itachin ja ittensä! Että sellasta. Ei mitään kivaa luettavaa. [/quote]
Mullapas ei oo tota ongelmaa >:D Kun mä lähen kirjottaan, jouni ilmestyy SAMANTIEN]/B] mun päähän :D en oo miettiny yhtään mun kumpaakaan <a href='http://www.naruto.fi/board/index.php?showtopic=1861' target='_blank'>(1)</a> ja <a href='http://www.naruto.fi/board/index.php?showtopic=1872' target='_blank'>(2)</a> Fanficciäni. ^^ Ainoa asia, mitä olen tuossa miettinyt, on oikeas sanat.. niissä on onkelmia joskus

Shikamaru: Kirjota vaikka Shikamarun lapuudesta ^^ [/quote]
Kukas se jouni on? No kyllä mä tajusin et se oli juoni, mutta v-tuttaa ku joillain on niin luova mieli... Taidampa painua lukemaan sun ficcejä.
Kuva
Mitä vittua MINÄ sille voin?!
Avatar
Runte
Lord of Oblivion
Lord of Oblivion
Viestit: 4119
Liittynyt: La Maalis 26, 2005 17:00
Paikkakunta: Somwhere Around Nothin'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Runte »

<!--QuoteBegin-Moonlight Slave+Jun 19 2005, 22:33--></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (Moonlight Slave @ Jun 19 2005, 22:33)</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin--> <!--QuoteBegin-Runte+Jun 19 2005, 22:22--></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (Runte @ Jun 19 2005, 22:22)</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin--> <!--QuoteBegin-Moonlight Slave+Jun 15 2005, 11:44--></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (Moonlight Slave @ Jun 15 2005, 11:44)</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin--> <!--QuoteBegin-Arska+Feb 17 2005, 23:29--></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (Arska @ Feb 17 2005, 23:29)</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin--> minulla on se ongelma että vaikka osaan kirjoittaa suht nasevasti johtuen siit että olen lukenut ihan liikaa kirjoja koko elämäni ajan, en vain osaa keksiä juonta...juoni on minulle iso, pelottava musta aukko aivoissani tj. c__c;; 

jos kirjoitan jotain se kääntyy niin että tarina on koristeltua paskaa,jossa se ydinajatus on kadonnut jonnekin ja jäljelle jää vain pikkuvitsejä ja kuvailua. olen parempi kirjoittamaan sellaista..täytettä. x) [/quote]
Mullon tiäks IHAN sama ongelma! Must on kyl ihana lukee just sellasta täyteselostusta, mutta muista se ei oo varmaan ihan yhtä hauskaa. Siis siitä sain jo jonkun verran pitkän tarinan että Sasuke tappaa Itachin ja ittensä! Että sellasta. Ei mitään kivaa luettavaa. [/quote]
Mullapas ei oo tota ongelmaa >:D Kun mä lähen kirjottaan, jouni ilmestyy SAMANTIEN]/B] mun päähän :D en oo miettiny yhtään mun kumpaakaan <a href='http://www.naruto.fi/board/index.php?showtopic=1861' target='_blank'>(1)</a> ja <a href='http://www.naruto.fi/board/index.php?showtopic=1872' target='_blank'>(2)</a> Fanficciäni. ^^ Ainoa asia, mitä olen tuossa miettinyt, on oikeas sanat.. niissä on onkelmia joskus

Shikamaru: Kirjota vaikka Shikamarun lapuudesta ^^ [/quote]
Kukas se jouni on? No kyllä mä tajusin et se oli juoni, mutta v-tuttaa ku joillain on niin luova mieli... Taidampa painua lukemaan sun ficcejä. [/quote]
Eehhehe ^^ ei saa sit nauraa.. :P
人は孤独には勝てない
故に我は孤独を満喫している
Vastaa Viestiin