Cosplay

Kuolleet, muttei suinkaan unohdetut topicit
Avatar
HUman_Shield
ANBU
ANBU
Viestit: 437
Liittynyt: Ke Touko 05, 2004 21:17

Viesti Kirjoittaja HUman_Shield »

No.. Siis ne kaikki vähä niinq.. ;)
Avatar
Yozora
Unfit to be a Gundam Meister
Unfit to be a Gundam Meister
Viestit: 1128
Liittynyt: Ma Touko 17, 2004 13:30
Paikkakunta: TRANS-AM system
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Yozora »

<!--QuoteBegin-LittleSamurai+Nov 26 2004, 05:39 PM--></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (LittleSamurai @ Nov 26 2004, 05:39 PM)</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin--> Offina kuitenkin topicciin liittyen vedän semmoisen kommentin että jos semmoiset henkilöt kuin Itachin ja Temarin cosplayaajat jotka olivat viime kesänä Animeconissa, nostan hattua. Aivan upeita ne puvut. ^_^ Varsinkin se Itachin kaapu.. [/quote]
Jos tarkoitat sitä manga-Temaria, niin se olin minä.

Ihanaa, jos tykkäsit. :D
Kuva
[ tähdenlentona kai luokseni saavuit ja kauniimman teit minun maailmastain ]
Avatar
Kiesma
ANBU Squad Leader
ANBU Squad Leader
Viestit: 816
Liittynyt: La Loka 02, 2004 18:16

Viesti Kirjoittaja Kiesma »

No jos kaikkia ei saa sanoa, niin ehkä se puku tekee siitä sen henkilön. Mutta tietenkin jos esiintyy niin pitää olla sitä kaikkea.
En osaa oikein sanoa...

No, siinä mun mielipide...
Avatar
LittleSamurai
Vasto Lorde
Vasto Lorde
Viestit: 3463
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:51
Paikkakunta: Igaalinen Gakure no Sato

Viesti Kirjoittaja LittleSamurai »

<!--QuoteBegin-Yozora+Nov 29 2004, 05:37 PM--></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (Yozora @ Nov 29 2004, 05:37 PM)</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin--> Jos tarkoitat sitä manga-Temaria, niin se olin minä.
[/quote]
Joo, tarkoitin. Se viuhka... Haluaa semmoisen!! Miten oikein teit sen?

Offi-kysymyksenä heitän semmoisen että kuinka olette tehneet Konoha-sandaalit? Ja mistä? Olisin alkamassa semmoisia väkertämään ja haluaisin tietää toimiiko tyylini..
Kuva Kuva
"Little "ai mitennii ihmiset luulee ettei mulla ole elämää" Samurai." ~ Mirhan suusta kuultua
Avatar
frostious
Herp a derp
Herp a derp
Viestit: 2464
Liittynyt: Su Huhti 25, 2004 19:50

Viesti Kirjoittaja frostious »

<!--QuoteBegin-LittleSamurai+Dec 2 2004, 08:07 PM--></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (LittleSamurai @ Dec 2 2004, 08:07 PM)</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin--> Offi-kysymyksenä heitän semmoisen että kuinka olette tehneet Konoha-sandaalit? Ja mistä? Olisin alkamassa semmoisia väkertämään ja haluaisin tietää toimiiko tyylini.. [/quote]
Miten me ne teimme, me ostimme yksinkertaiset mustat sandaalit ja laitoimme niiden alle mustat sukat joista oli varpaat leikattu pois. Ja ihan hyvältä meistä ainakin näytti - ehkei täydellinen ratkaisu, mutta kelpasi meille. :3
Avatar
Yozora
Unfit to be a Gundam Meister
Unfit to be a Gundam Meister
Viestit: 1128
Liittynyt: Ma Touko 17, 2004 13:30
Paikkakunta: TRANS-AM system
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Yozora »

<!--QuoteBegin-LittleSamurai+Dec 2 2004, 09:07 PM--></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (LittleSamurai @ Dec 2 2004, 09:07 PM)</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin--> Se viuhka... Haluaa semmoisen!! Miten oikein teit sen? [/quote]
Runkoa varten hommattiin Sinooperista sellaisia vähän vaneerin tyyppisiä levyjä, mutta jotka ei kuitenkaan olleet ilmeisestikään oikeaa puuta, koska ne oli aika kevyitä. En oikein edes tiedä mitä materiaalia ne levyt oli. Olisivat melkein voineet olla styroksia tai jotain vastaavaa, paitsi puun väristä. Jotain ihme lastulevyä tai jotain. Kuitenkin, päätyjä varten ostettiin kaksi leveämpää levyä, jotka maalattiin peitevärillä mustiksi, loppurunko koostuu viidestä tai kuudesta ohuemmasta levystä. Ne kiinnitettiin yhteen sellaisella mutteri-rikka systeemillä, jotta viuhkan saisi oikeasti auki, mutta se ei kuitenkaan hajoaisi palasiksi vahingossakaan. Mustaksi maalatut levyt vielä suihkutettiin fiksatiivillä varmuuden vuoksi, mutta en tiedä onko sillä oikeasti mitään merkitystä.

Eurokankaasta ostetiin iso pala valkoista kangasta, joka leikattiin ja ommeltiin oikean muotoiseksi, ja sitten siihen maalattiin violetilla kangasvärillä ne ympyrät ja annettiin kuivua. Sen jälkeen se kangas liimattiin siihen runkoon kiinni, muistaakseni ihan tavallisella liimalla, joka toimii sekä kankaaseen että puuhun. Sitten vaan koko höskän annettiin kuivua - ja voilá, Temarin viuhka!
Kuva
[ tähdenlentona kai luokseni saavuit ja kauniimman teit minun maailmastain ]
Avatar
Albino
ANBU Captain
ANBU Captain
Viestit: 1382
Liittynyt: Su Loka 17, 2004 13:12
Paikkakunta: Wonkan suklaatehdas
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Albino »

Se että henkilö näyttää muutenkin hahmolta kuten kasvoista ja hiuksista..Ja titenkin se että on kivaa ^______^ <a href='http://ino.sayuri.us/' target='_blank'>http://ino.sayuri.us/</a> tuossa osoitteessa on hyviä naruto cosplay pukuja etenkin se yksi Kurenai..
Kuva
y.s.a.k Entinen Komori.
Majo-chan
Genin
Genin
Viestit: 156
Liittynyt: Ke Touko 05, 2004 12:48
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Majo-chan »

Cosplayssa ei mielestäni kaikkein tärkeintä asiaa ole, mutta oleellista siinä on se, että puku tekee oikeutta hahmolle eikä täysin raiskaa hahmoa. Ja puvun tulisi olla itse tehty, minun arvomaailmassani ainankin.

Tämän jälkeen tärkeintä on se että on hauskaa.

OOC is the way!

Kaikkein palkitsevinta on ilman muuta se, kun joku tunnistaa sinut oikeaksi hahmoksi tai tulee kysymään "Saako susta ottaa kuvan?" *lurve*
Kuva
Avatar
.Yoshimi.
Oinin
Oinin
Viestit: 946
Liittynyt: Ma Heinä 05, 2004 16:08
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja .Yoshimi. »

<!--QuoteBegin-frostious+Nov 26 2004, 03:54 PM--></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (frostious @ Nov 26 2004, 03:54 PM)</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin--> Mutta eikös siinäkin ole ihan oma komiikkansa, kun vetää ihan OOC esitystä? Juuri tyyliin kikatteleva Sasuke ja halaileva Gaara ja ramenia ahtava Neji (not to mention <a href='http://www.kazaguruma.net/junk/photos/a ... IM0301.JPG' target='_blank'>iloisesti tanssiva Itachi</a>)... Tai toisin päin, kauhea poikien takamuksia nipistelevä pahis-Hinata. xP
<span style='font-size:7pt;line-height:100%'>Tai ehkä minä vain olen ainoa joka löytää siitä huumoria. *piiloutuu*</span> [/quote]
xDDD
Olisko vähän hieno nähä sellanen jengi! :D
Kuva
Naruto.Fiin puolella Yena ^.~
Avatar
Firén
Chuunin
Chuunin
Viestit: 274
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 01:07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Firén »

<!--QuoteBegin-Dystopia+Dec 22 2004, 01:53 PM--></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (Dystopia @ Dec 22 2004, 01:53 PM)</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin-->Itse aion olla parodia ja tehdä 2006 animeconeille pahvisen gundam puvun ;D
[/quote]
<a href='http://koti.phnet.fi/otaku/cosplay/cosplayawards.html' target='_blank'>Tämmösen </a> vai? :D

Tärkeintä cosplayssa on mielestäni se, että näyttää hahmolta. Arvostan sitä, että puku on itse tehty tai edes osittain. Ja cosplayksen pitää olla hauskaa eikä ole mitään kuoleman vakavaa, jos kengät tai käsineet on vähän erilaiset kuin hahmolla.
Ite aion cosplayta Magicin kanssa joko Kirsikankukka- tai Ropeconissa.
Avatar
Drago^
Cthulhu
Cthulhu
Viestit: 1483
Liittynyt: Ke Huhti 21, 2004 20:01
Paikkakunta: R'hyel

Viesti Kirjoittaja Drago^ »

<!--QuoteBegin-Firén+Dec 22 2004, 06:45 PM--></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (Firén @ Dec 22 2004, 06:45 PM)</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin--> <!--QuoteBegin-Dystopia+Dec 22 2004, 01:53 PM--></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (Dystopia @ Dec 22 2004, 01:53 PM)</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin-->Itse aion olla parodia ja tehdä 2006 animeconeille pahvisen gundam puvun ;D
[/quote]
<a href='http://koti.phnet.fi/otaku/cosplay/cosplayawards.html' target='_blank'>Tämmösen </a> vai? :D

Tärkeintä cosplayssa on mielestäni se, että näyttää hahmolta. Arvostan sitä, että puku on itse tehty tai edes osittain. Ja cosplayksen pitää olla hauskaa eikä ole mitään kuoleman vakavaa, jos kengät tai käsineet on vähän erilaiset kuin hahmolla.
Ite aion cosplayta Magicin kanssa joko Kirsikankukka- tai Ropeconissa. [/quote]
Ai kumman :lol: .

Nojaa varmaan se että on kunnon kamppeet eikä kuten tolla pahvilaatikolla >.<.
"Mikään ei ole este, se on mahdollisuus".

Ia! Ia! Cthulhu Fthagn! Ph'nglui mglw'nfah Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!
Avatar
Firén
Chuunin
Chuunin
Viestit: 274
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 01:07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Firén »

<!--QuoteBegin-Drago^+Dec 22 2004, 07:02 PM--></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (Drago^ @ Dec 22 2004, 07:02 PM)</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin-->Ai kumman  :lol: .

Nojaa varmaan se että on kunnon kamppeet eikä kuten tolla pahvilaatikolla >.<.[/quote]
Tuon ekan.
Vähän vaivaa tehdä tuommoinen asu ja sehän näyttää vielä Gundamilta :D
Avatar
Yoshi
ANBU Captain
ANBU Captain
Viestit: 1306
Liittynyt: Ke Joulu 08, 2004 18:45
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Yoshi »

Mahtavia kuvia xD Olis hauskaa cosplayata pitis vaan löytää joku joka tulee mukaan xD en yksin viitsi :unsure: ja täälläpäin ei ole ketää kaveria joka suostuis :P noo itetehdyt on pop ja peruukit saa vetää pytystä alas.. peruukki vain pilaa kokonaisuuden xD olisihan se tietty vaikea värjätä hiukset harmaaks ja laittaa muoitoiluvaahtoo et pysyy pystyssä jos haluis kakashi olla.. ^^
J@nzki
Oinin
Oinin
Viestit: 958
Liittynyt: La Joulu 04, 2004 22:19

Viesti Kirjoittaja J@nzki »

Nyt tuli vaan mielee että kummille teiän mielestä cosplay on tarkotettu tytöille vai pojille vai molemmille.Omasta mielestäni se on molemmille mutta tytöt tekee sitä enemmän :blink:
Avatar
Magic
ANBU
ANBU
Viestit: 477
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 04:40
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Magic »

<!--QuoteBegin-J@nzki+Feb 23 2005, 17:25--></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (J@nzki @ Feb 23 2005, 17:25)</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin--> Nyt tuli vaan mielee että kummille teiän mielestä cosplay on tarkotettu tytöille vai pojille vai molemmille.Omasta mielestäni se on molemmille mutta tytöt tekee sitä enemmän :blink: [/quote]
Omituinen kysymys. En ole edes ajatellut, että cosplay voisi olla tarkoitettu vain toiselle sukupuolelle.

Tytöt luultavasti cossaavat useammin, koska useimmat heistä ovat saaneet edes vähän käsityöopetusta koulussa. Pojat taas valitsevat usein puutyön, joten he eivät ole yhtä harjaantuneita vaatteiden ompelussa.
Kuva
Lukittu