Ystävät ja kaverit

Kuolleet, muttei suinkaan unohdetut topicit
Vastaa Viestiin
Avatar
Ziryuki
ANBU Squad Leader
ANBU Squad Leader
Viestit: 894
Liittynyt: Su Loka 02, 2005 02:37
Paikkakunta: Joensuu

Re: Ystävät ja kaverit

Viesti Kirjoittaja Ziryuki »

Muftikka kirjoitti: Itselleni ystävä tarkoittaa ihmistä, jonka olen tuntenut jo hyvin pitkään ja jolle voin uskoa (melkein) kaikki synkimmätkin asiani.

Kaveri taas on tuttu, jonka kanssa voin jutella niitänäitä, mutta en menisi mitään suuria salaisuuksia paljastelemaan.
Jep, noin minäkin "luokittelen" ystävät sekä kaverit... :)
Ja minusta ekaksi tulee oikeastaan kaveruus ja siitä voi sitten kehittyä ystävyys.
Kuva
Avatar
Wendy
Jounin
Jounin
Viestit: 1014
Liittynyt: La Loka 01, 2005 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Wendy »

No, minulle ystävä ja kaveri ovat eri asia.

Minulle ystävä on, kuten Muftikka sanoikin, on tuntenut ystävän pitkän ajan ja ystävälle voi kertoa salaisuuksia, jos ystävä on luotettava. Kaveri -termi taasen merkitsee minulle ihan tuttua, jonka kanssa tulee rupateltua kaikenlaista (paitsi salaisuuksia). Minulla ystäviä on oikeastaan yksi, joka on paras ystäväni ja kavereita on muutamia, mutta näitä "Moi" -tuttuja löytyy sopivasti.
Viimeksi muokannut Wendy, La Syys 23, 2006 21:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
The world is rolling around at the speed of rebirth.
Avatar
LittleSamurai
Vasto Lorde
Vasto Lorde
Viestit: 3463
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:51
Paikkakunta: Igaalinen Gakure no Sato

Re: Ystävät ja kaverit

Viesti Kirjoittaja LittleSamurai »

Muftikka kirjoitti:Itselleni ystävä tarkoittaa ihmistä, jonka olen tuntenut jo hyvin pitkään ja jolle voin uskoa (melkein) kaikki synkimmätkin asiani.

Kaveri taas on tuttu, jonka kanssa voin jutella niitänäitä, mutta en menisi mitään suuria salaisuuksia paljastelemaan. Heitä minulla on ehkä kymmenen tai enemmänkin.
?
Kyllä minulla menee ihan samalla tavalla tuo luokittelutyyli. Suurin osa tutuista on kavereita tai vain tuttuja, jotkut ovat siitä kaverin ja ystävän väliltä, enemmän tai vähemmän jommallekummalle puolelle kallistuneina ja ystäviä ei ole. Maailma kun on niin luotettava paikka nykyään.. Tai sitten mahdolliset "ystävät" ovat ystäviäsi silloin kun sinä soitat heille tai koitat pitää heihin yhteyttä. Silloin kun et pidä, he tuskin pitävät sinuun minkäänlaista yhteyttä. Ja jos jostakusta nettikaverista tulee hyvä kaveri ja melkeinpä ystävä, niin heti kun olen tavannut hänet hän lopettaa yhteydenpidon ja sen jälkeen et enää kuule hänestä vaikka kuinka mieli tekisi. Mutta elämä on julmaa, niin minäkin.
Kuva Kuva
"Little "ai mitennii ihmiset luulee ettei mulla ole elämää" Samurai." ~ Mirhan suusta kuultua
Avatar
Runte
Lord of Oblivion
Lord of Oblivion
Viestit: 4119
Liittynyt: La Maalis 26, 2005 17:00
Paikkakunta: Somwhere Around Nothin'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Runte »

Ite en ees käytä sanaa "ystävä".. Se on jotenki 'tyhmää'.. Kaikki on kamuja, tai homoja 8D
人は孤独には勝てない
故に我は孤独を満喫している
Avatar
Zibe
ANBU
ANBU
Viestit: 471
Liittynyt: Ma Kesä 28, 2004 17:10
Paikkakunta: Oulu, Finland
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zibe »

Samalla tavalla luokittelen. Ikävä kyllä ei ole yhtään tälläistä ystävää, jolle mitä tahansa voisi kertoa. Mutta käsittääkseni miehillä näitä harvemmin on.
**Kuva poistettu**
Avatar
Sham
ANBU Squad Leader
ANBU Squad Leader
Viestit: 884
Liittynyt: Ti Syys 13, 2005 21:34
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sham »

Teen eron ystävän ja kaverin välillä samalla tavalla kuin suurin osa teistä muistakin, mielestäni ystävä on läheisempi. Niitä minulla on ehkä viisi tai kuusi, vielä astetta läheisempiä ehkä kolme. Jos lasken vielä siskoni mukaan (vaikka suhteeni siskoihini on vähän erilainen kuin kavereihin) niin niiden määrä nousee kolmella. Mielestäni se on ihan tarpeeksi, vaikka ei olekaan ketään jolle voisi ihan kaiken kertoa. Kavereita on sitten ehkä saman verran tai vähän enemmä, ja tuttuja on paaaljon.
Viimeksi muokannut Sham, Ke Marras 02, 2005 18:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Prove me that you're not a fool, walk across my swimming pool

Y.S.A.K - Akatsuki FC - Gaara FC - Neji FC - J-rock FC - Sasuke FC - Suigetsu FC - Deidara FC - FMA FC - Gray FC
swing
Academy Teacher
Academy Teacher
Viestit: 321
Liittynyt: Ke Huhti 27, 2005 16:25

Re: Ystävät ja kaverit

Viesti Kirjoittaja swing »

Muftikka kirjoitti:Itselleni ystävä tarkoittaa ihmistä, jonka olen tuntenut jo hyvin pitkään ja jolle voin uskoa (melkein) kaikki synkimmätkin asiani.

Kaveri taas on tuttu, jonka kanssa voin jutella niitänäitä, mutta en menisi mitään suuria salaisuuksia paljastelemaan.
samoin luokittelen.. ystäviä mulla on n. 6. kavereita parisinkymmentä, ehkä enemmänkin... en jaksa laskea, typerää semmonen kavereiden laskeminen. sitten minulla on yksi ihminen, jonka luokittelen parhaaksi ystäväkseni. kun täällä puhun ystävästä/ystävistä, niin tarkoitan noista 6:stä jotakuta/joitakin. joskus käytän myös ihminen sanaa, jos haluan tarkottaa joitakuita "puolituttuja" joiden nimienkin muistaminen on vaikeaa :D
TottiSpotti

Viesti Kirjoittaja TottiSpotti »

Runte kirjoitti:Ite en ees käytä sanaa "ystävä".. Se on jotenki 'tyhmää'.. Kaikki on kamuja, tai homoja 8D
Osoitit juuri älykkyytesi käyttämällä homoa yleisenä haukkumasanana. Ei näin...

Ystävä = Sellainen ihminen, joka ei vittuile, olet tuntenut hänet yli 2 vuotta ja sen kanssa voi keskustella syvällisistäkin asioista.

Kaveri = Ihminen, jonka kanssa voi pitää hauskaa, mutta en lähtisi nyt kavereille mitään henkilökohtaista selostamaan.
Avatar
Kinuski
Genin
Genin
Viestit: 194
Liittynyt: Ke Maalis 09, 2005 16:32
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Kinuski »

Ystävä on läheisempi kuin kaveri. Sillä kuinka kauan on tuntenut, sillä ei ole väliä. Ystävän kanssa voi olla oma itsensä. Ei tarvitse olla yhtään sen mukavampi kuin on tai esittää mitään. Ystävä hyväksyy toisen sellaisena kuin on. (tai ainakin ystävän pitäisi) Itselläni on ainakin neljä ystävää ja sitten on useampia jotka ovat lähes ystävini, mutta en voi kertoa heille ihan kaikkea. Muut ovat sitten kavereita. Ystävän kanssa täytyy olla hieman läheisempi kuin kaverin. Itse en edes luota kaikkiin kavereihini. Ystävien ja kavereiden kanssa voi pitää hauskaa, mutta vain kunnon ystävien kanssa voi jakaa ilot ja surut.
On my way~
Kuva
Vastaa Viestiin