Mitä mieltä olet jos kirjoittaa spoilerin?

Kuolleet, muttei suinkaan unohdetut topicit
aliass
Genin
Genin
Viestit: 184
Liittynyt: Ma Heinä 26, 2004 14:39

Viesti Kirjoittaja aliass »

Itseäni ne harmittavat aika paljon. Meni muutamaan Final Fantasyynkin into, kun eräällä foorumilla harrastettiin spoilailua oikein olan takaa.

Ne spoiler-tagit tosiaan olisivat aika hyvä juttu.
<span style='color:black'>raspBerry jam</span>
Tonzgil
Genin
Genin
Viestit: 188
Liittynyt: To Elo 12, 2004 19:44
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Tonzgil »

Mitään en vihaa enempää kuin spoilereita. (Yksikin tyyppi kertoo aina hirveänä spoilereita jos se on lukenut jonkin kirjan ennen mua. Ja sitten menee koko kirjan lukemisesta into) Mutta ei se haittaa jos se on valkoiseksi väritetty (tällä foorumilla siis) ja varoitetaan ennalta että mikä jakso pitäisi olla katsottu tjs.
Kuva Kiitoksia SanHosee:lle.
Avatar
kiko-chan
Super Mama
Super Mama
Viestit: 1478
Liittynyt: To Huhti 15, 2004 19:25
Paikkakunta: Gitaroo Planet
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kiko-chan »

Spoilerien kirjoittajien kaikki anime vaihdetaan Muppetteihin, manga Tuomas-veturin seikkailuihin ja pelit Master of Monstersiin! Heitä tullaan yleisesti paheksumaan koko loppuelämän ja... ja... he saavat tuta Otto Lonkerohirviön äärettömän intohimon! xD

Jeh, eli kunhan kiltisti vaihtaa spoileritekstin valkoiseksi niin silloin periaatteessa käyttää spoiler-tageja. Suotavaa tietysti on että sitä välttää.
Kuva
Avatar
Atesan
Oinin
Oinin
Viestit: 983
Liittynyt: Su Huhti 18, 2004 01:31
Paikkakunta: Oulu Finland

Viesti Kirjoittaja Atesan »

Juu u, niitten pitäis palaa helvetin ikuisissa liekeissä :P.
Spoilaantuminen ei kyllä ole ongelma minulle.
LAZERATTACK PEWPEW!
Avatar
NenweN
Genin
Genin
Viestit: 137
Liittynyt: Ma Touko 16, 2005 13:01
Paikkakunta: SuomiFinlandprkl

Viesti Kirjoittaja NenweN »

Kyllä ne haittaa, koska en haluaisi tietää asioita etukäteen...
Pikkumyyn suusta: "Toisen suru, toisen onni. Meitä onnisti. Kiitos, kiitos."
Avatar
Albino
ANBU Captain
ANBU Captain
Viestit: 1382
Liittynyt: Su Loka 17, 2004 13:12
Paikkakunta: Wonkan suklaatehdas
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Albino »

Itse yleensä luen spoilerit :P
Mutta pitäisi niihin silti laittaa varoitusmerkit sillä
tiedän kuinka inhottavaa se on jos joku spoilaa esim:
jonkun sarjan lopun <_<
Kuva
y.s.a.k Entinen Komori.
Avatar
sakura-chan
ANBU
ANBU
Viestit: 407
Liittynyt: Ke Huhti 07, 2004 14:30
Paikkakunta: Taivalkoski

Viesti Kirjoittaja sakura-chan »

No onhan se tietenki ärsyttävää ku näkkeepi mitä tullee tapahtummaan mutta ei se mun elämää niin paljoo hidasta :D
Kuva
Avatar
Runte
Lord of Oblivion
Lord of Oblivion
Viestit: 4119
Liittynyt: La Maalis 26, 2005 17:00
Paikkakunta: Somwhere Around Nothin'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Runte »

Ongelma ratkeaisi sillä, että kukaan ei kirjoittelisi spoilereita. En tajua, miks niitä edes PITÄISI kirjoitella.. Sillä ainakin päästäisiin asiasta ^_^
人は孤独には勝てない
故に我は孤独を満喫している
Avatar
Kakara_
Tokubetsu Jounin
Tokubetsu Jounin
Viestit: 532
Liittynyt: Ti Joulu 07, 2004 20:04
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kakara_ »

Haa, luuletteko muka että Spoiler-tagit estävät ihmisiä spoilimasta itseään? Min ainakin (njoo, ehkä olen sitten ainoa) katson spoilit siitä huolimatta että tietäisin niiden spoilivan. En vain jälkeenpäin voi syyttää siitä ketään muuta kuin itseäni, jos spoilista kerran on varoitettu.

Eli minulle sillä ei ole mitään merkitystä, onko spoilereissa varoitukset vai ei, lopputulos on silti sama: luen ne aina. xD
Kuva
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

rakastan spoileja, itse luen mangaa niin pahemmin ei narutossa sitä satu. En pistä siis pahakseni sitä ollenkaan. B)
Avatar
circol
Keiji-san
Keiji-san
Viestit: 1184
Liittynyt: Ke Tammi 26, 2005 19:29
Paikkakunta: Quakenet & Ircnet

Viesti Kirjoittaja circol »

Onhan spoilerit ärsyttäviä jos ne ei ole kirjotettu valkosella ja laitettu spoileri varoitus.
Eli jokainen spoilaaja pitäisi analisoida!(jos ei ole varoittanut spolista,tm)
Kuva
Tonzgil
Genin
Genin
Viestit: 188
Liittynyt: To Elo 12, 2004 19:44
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Tonzgil »

<!--QuoteBegin-Runte+May 31 2005, 12:33--></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (Runte @ May 31 2005, 12:33)</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin--> Ongelma ratkeaisi sillä, että kukaan ei kirjoittelisi spoilereita. En tajua, miks niitä edes PITÄISI kirjoitella.. Sillä ainakin päästäisiin asiasta ^_^ [/quote]
Jos haluaa esim. keskustella muiden sarjan katsoneiden kanssa sarjan lopetuksesta?
Kuva Kiitoksia SanHosee:lle.
Avatar
Hikaru-chan
Academy Teacher
Academy Teacher
Viestit: 315
Liittynyt: Ma Huhti 11, 2005 18:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hikaru-chan »

Ainakaan mua ei spoilerit haittaa, koska manga on luettu 161 asti. Ja aina spoilaan itteeni, tästä hyvä esimerkki on Darren Shan-kirjasarja (suosittelen), jota oon lukenu kirjaan 6 asti. Kuitenkin aikasemminki luin spoilereita, joten tiesin etukäteen noiden kirjojen tapahtumat.

Eikä se mua haittaa ;)
Kuva
Älä edes yritä elää viisaasti
~Y.S.A.K.~
Avatar
Misplaced
Academy Teacher
Academy Teacher
Viestit: 337
Liittynyt: Ke Huhti 27, 2005 18:58
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Misplaced »

Ehkäpä ainaki puolet ongelmista ratkeais sillä että mangan lukijat eivät kirjoittasi Anime puolelle yhtään spoileria mitä animessa ei ole näytetty.
Kuva
Propsit Miyokolle sigusta \o/ >>>http://www.bleachfi.net<<<
Avatar
Viittaperkele
Surkastuma
Surkastuma
Viestit: 1259
Liittynyt: La Loka 16, 2004 13:45
Paikkakunta: No mie oon täällä jossai....

Viesti Kirjoittaja Viittaperkele »

Minua spoilerit eivät juurikaan haittaa ainakaan Naruton osalta, sillä luen aina mangat. Mutta muuten spoilerit ovat ärsyttäviä ja niin kauan kuin niissä on spoileritagit, saan itseni pysymään niistä erossa. Harmi ettei mikään suojele minua täällä ruudun toisella puolella, jossa minulta on jo viety Neon Genesis Evangelionin lopusta nauttimisen mahdollisuus. Meinasi tulla parku ;v__v

Mutta, piti sanomani: spoilertagit ovat tärkeitä. Mutta on myös tärkeää, että jos joltain lipsahtaa spoileri, siitä ei nostettaisi kovaa hälyä, sillä usein itse spoilerista varoittelu häiritsee enemmän kuin itse se spoileri.
Mitä muuten esimerkiksi Death Note -topikki olisi ilman huomaavaisia lukijoita, jotka kuuliaisesti ovat tehneet kaiken mahdollisen ollakseen spoilaamatta? ;)
Kuva
Vastaa Viestiin