Guild Wars
Lähetetty: Ke Heinä 06, 2005 10:20
Elikkäs, tähän mennessä kaikki nettiropeista kiinnostuneet ovat kuulleet tästä WoWin haastajasta.
Kysymys kuuluukin: kuinka moni pelaa tätä? Jos unohdetaan makukysymykset, kumpi on parempi, Guild Wars vai WoW (perustelut sitten, kiitos)?
Elikkäelikkä, itse olen jo pidemmän aikaa GW:tä pelannut, tällä hetkellä kolme hahmoa, Komaru Dyness (Monk/Mesmer, lvl20 - peli läpi), Saharu Dyness (Necromancer/Elementalist, lvl15 - Borli's Pass) ja Kome Dyness (Elementalist/Mesmer, lvl7 - Old Ascalon).
Sitten pakolliseen GW - WoW-vertailuun. Mikäli asiavirheitä lipsahtaa joukkoon (en niin hirveästi ole WoWia pelannut), niin korjatkaa ihmeessä.
Hahmoluokat
WoWissa on ymmärtääkseni 8 hahmoluokkaa, mikä voittaa tai häviää asenteesta riippuen GW:n 6/30 hahmoluokan. Pelin nopeasti läpi katsonut saattaa väittää, ettei Warrior/Mesmerillä ja Warrior/Necromancerillä ole tarpeeksi eroa, jotta niitä voisi sanoa eri luokiksi, mutta pidemmälle pelanneet pelaajat tietävät sen suuren eron, minkä secondary classit tuovat. Käsittääkseni GW:n Mesmer-hahmoluokkaa ei myöskään ole WoWissa ( skill-listat ).
Skillit
Tässä WoW-tietoisuuteni pettää, joku muu saa kertoa WoWin skilleistä, mutta Guild Warssissa hahmolla on lopussa käytettävissä yhteensä ~150 erilaista taitoa 9 taitoluokan alta. Näistä saa kaupunkien ulkopuolelle ottaa mukaan 8 kaikkien sijaan, mikä pakoitttaa pelaajaa taktikoimaan vähän samaan tyyliin kuin legendaarisessa korttipelissä, Magic:The Gatheringissa. Muutenkin WoW tuntui enemmän hack'n'slashiltä kuin GW. En mene tuosta sanomaan mitään varmaa ennen kun olen nähnyt enemmän WoWia.
Pienempää sälää, koska tuli kiire:
-jopa kaverini, joka on WoW-fanaatikko, suostui myöntämään, että GW on kauniimpi peli. Eikä jostain kumman syystä edes kuormita konetta kauheasti.
-ei kuukausimaksuja (<--- suurin syy, minkä takia omasta mielestäni GW>WoW).
-ylläolevasta syystä kaupunkien ulkopuolella maasto luodaan vain ja ainoastaan pelaajia varten. Näin säästetään serverikustannuksissa. Vaikka luonnossa ei nyt voikkaan tulla muita pelaajia vastaan, niin spawn-kämpperit yms. ovat tuntemattomia.
argh, vihaan postauksen kesken jättämistä --->
//edit: ai niin, jos joku sattuu pelaamaan, niin moikatkaa vaan vapaasti. Olen tosin Saimaan rannoilla pari viikkoa tässä, niin ei taida netissä näkyä. Jos listassa on nimi Sayume Dyness, niin se onkin sitten Sayuri, pikkusiskoni. Kiltaankin otetaan mielellään lisää jäseniä (Guides of Deceit [GoD], suomikilta. Editoin myöhemmin kotisivun osoitteen kun en sitä nyt muista, enkä ole omalla koneellani)
Kysymys kuuluukin: kuinka moni pelaa tätä? Jos unohdetaan makukysymykset, kumpi on parempi, Guild Wars vai WoW (perustelut sitten, kiitos)?
Elikkäelikkä, itse olen jo pidemmän aikaa GW:tä pelannut, tällä hetkellä kolme hahmoa, Komaru Dyness (Monk/Mesmer, lvl20 - peli läpi), Saharu Dyness (Necromancer/Elementalist, lvl15 - Borli's Pass) ja Kome Dyness (Elementalist/Mesmer, lvl7 - Old Ascalon).
Sitten pakolliseen GW - WoW-vertailuun. Mikäli asiavirheitä lipsahtaa joukkoon (en niin hirveästi ole WoWia pelannut), niin korjatkaa ihmeessä.
Hahmoluokat
WoWissa on ymmärtääkseni 8 hahmoluokkaa, mikä voittaa tai häviää asenteesta riippuen GW:n 6/30 hahmoluokan. Pelin nopeasti läpi katsonut saattaa väittää, ettei Warrior/Mesmerillä ja Warrior/Necromancerillä ole tarpeeksi eroa, jotta niitä voisi sanoa eri luokiksi, mutta pidemmälle pelanneet pelaajat tietävät sen suuren eron, minkä secondary classit tuovat. Käsittääkseni GW:n Mesmer-hahmoluokkaa ei myöskään ole WoWissa ( skill-listat ).
Skillit
Tässä WoW-tietoisuuteni pettää, joku muu saa kertoa WoWin skilleistä, mutta Guild Warssissa hahmolla on lopussa käytettävissä yhteensä ~150 erilaista taitoa 9 taitoluokan alta. Näistä saa kaupunkien ulkopuolelle ottaa mukaan 8 kaikkien sijaan, mikä pakoitttaa pelaajaa taktikoimaan vähän samaan tyyliin kuin legendaarisessa korttipelissä, Magic:The Gatheringissa. Muutenkin WoW tuntui enemmän hack'n'slashiltä kuin GW. En mene tuosta sanomaan mitään varmaa ennen kun olen nähnyt enemmän WoWia.
Pienempää sälää, koska tuli kiire:
-jopa kaverini, joka on WoW-fanaatikko, suostui myöntämään, että GW on kauniimpi peli. Eikä jostain kumman syystä edes kuormita konetta kauheasti.
-ei kuukausimaksuja (<--- suurin syy, minkä takia omasta mielestäni GW>WoW).
-ylläolevasta syystä kaupunkien ulkopuolella maasto luodaan vain ja ainoastaan pelaajia varten. Näin säästetään serverikustannuksissa. Vaikka luonnossa ei nyt voikkaan tulla muita pelaajia vastaan, niin spawn-kämpperit yms. ovat tuntemattomia.
argh, vihaan postauksen kesken jättämistä --->
//edit: ai niin, jos joku sattuu pelaamaan, niin moikatkaa vaan vapaasti. Olen tosin Saimaan rannoilla pari viikkoa tässä, niin ei taida netissä näkyä. Jos listassa on nimi Sayume Dyness, niin se onkin sitten Sayuri, pikkusiskoni. Kiltaankin otetaan mielellään lisää jäseniä (Guides of Deceit [GoD], suomikilta. Editoin myöhemmin kotisivun osoitteen kun en sitä nyt muista, enkä ole omalla koneellani)