Metal Gear Solidit

Kaikki keskustelu go:sta Naruto: Gekitou Ninja Taiseniin
Avatar
Mikkey
Missing-nin
Missing-nin
Viestit: 1518
Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 22:02

Metal Gear Solidit

Viesti Kirjoittaja Mikkey »

Onko täällä jo tästä topiccia? En löytänyt manuaalisesti enkä myöskään Haku- toiminnolla. Olen kyllä varma, että ainakin joskus tästä oli.

Oma mielipiteeni on että pelit ovat alussa vähän kankeita, mutta loppua kohden paranevat. Kumminkaan en ole pelannut läpi kuin Metal Gear Solid ykkösen ja Sons of Libertyn, joka ärsytti kun piti pelata Raidenilla.
peleissä juoni on aina hyvä eikä ole ikinä miltä se näyttää; eli että paha tuhoaa maailman että on paha ja haluaa hallita maailmaa.
Ne ketä vastaan taistellaan ovat yleensä terroristejä jonkin pätevän aatteen vuoksi.
Vastustajat ovat ehkä vähän tyhmiä, mutta tämä ei mikään räiskintäpeli olekaan.
Silti joskus tuntuu että vastustajat jättävät selviä aukkoja jotta pelaaja varmasti pääsisi ohitse. Sons of Libertyssä valvontakamerat korvautuvat jollain ihme valvontakoptereilla ja ovat merkityksettömiä ja saakelin helppo ohittaa, kun taas ykkösessä ne kamerat ovat suuri osa pelin hiiviskelyä.
Snake Eaterin tarinan ja juonen tiedän, mutta en omista Playstation kakkosta jotenjäänyt pelaaminen pelkälle viisiminuuttiselle kokeilulle.
Se PSP vuoropohjainen versiota en ole kokeillut eikä kiinnostaisi kokeillakkaan.
Kuva
mikami
Chuunin
Chuunin
Viestit: 212
Liittynyt: To Loka 06, 2005 18:05

Viesti Kirjoittaja mikami »

Oli meillä ennen toi Metal gear solid 1 ( Vai mikä lie olikaan ) mutta ei ole enää se on jo myyty pois tosin olen miettinyt että pitäiskö ostaa Gamecubelle Solid Snake mutta tuskin ostan rahapulan takia.
Avatar
Kaio
Rookie
Rookie
Viestit: 91
Liittynyt: To Touko 26, 2005 18:48
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Kaio »

Onhan ne ihan hyviä pelejä ja snake eater lötyy, mut en vaan oo jaksanu yrittää tosissaan vetää sitä läpi kun aina johonki kohtaa jää jumiin ja sitte ku kolmen viikon päästä kokeilee taas nii johan onki yksinkertasta.
Kuva
Nora Uzumaki

Viesti Kirjoittaja Nora Uzumaki »

Pidän kyl Metal Gear Solid 1:sestä. En ole vaan kokeillut muta ja mietin pitäisikö ostaa.
Avatar
Nixu
S-class mage
S-class mage
Viestit: 3622
Liittynyt: To Huhti 28, 2005 23:13
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nixu »

Snake Eaterin omistan.. Omasta mielestäni yksi parhaimpi pleikka 2:sen pelejä.. Juoni tempasi heti mukaan, loistavaa ääni näyttelyä, hyvä grafiikka, peliominaisuudet on hyvät.. Ainoa huoli puoli oli se kun siihen jäi kuokkuun.. sitten harmitti kun se loppui noin 25 tunnin pelaamisen jälkeen..
Viime kerroilla olen yrittänyt saada niitä extra asuja..
Avatar
Zeff
Genin
Genin
Viestit: 171
Liittynyt: Ma Kesä 06, 2005 08:37
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Zeff »

Omistan MGS3 ja olen pelannut läpi kaikki kolme peliä 8)
Avatar
Blackened
Genin
Genin
Viestit: 177
Liittynyt: Su Marras 27, 2005 03:18
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Blackened »

Pidän metal geareista, ykkösen sekä sons of libertyn olen läpi pelannut (useaan kertaan). Ensimmäinen Metal gear on loistava peli, johtuen mielenkiintoisista hahmoista ja hyvästa juonesta (voi olla montaa mieltä) ja hyvin tehdystä hiiviskelystä. Muutenkin se on vaan tyylikäs peli. huonona puolena voisi sanoa vihollisten tekoälyn, ei ne pitkälle näe.
Kakkonen oli myös loistava, en osaa päättää kumpi on parempi. Snake eateria en ole vielä pelannut, mutta aion hankkia.
Kuva
Avatar
Ghost
ANBU
ANBU
Viestit: 482
Liittynyt: To Syys 02, 2004 20:43

Viesti Kirjoittaja Ghost »

Jos kiinnostaa nähdä välinäytöksiä niin tässä on kaikista kolmesta.
http://www.deadfrog.us/index.php?action ... tryid=3324
Kuva
Avatar
-Snake-
Genin
Genin
Viestit: 102
Liittynyt: Su Heinä 31, 2005 20:38
Paikkakunta: Kemijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Snake- »

Blackened kirjoitti:Pidän metal geareista, ykkösen sekä sons of libertyn olen läpi pelannut (useaan kertaan). Ensimmäinen Metal gear on loistava peli, johtuen mielenkiintoisista hahmoista ja hyvästa juonesta (voi olla montaa mieltä) ja hyvin tehdystä hiiviskelystä. Muutenkin se on vaan tyylikäs peli. huonona puolena voisi sanoa vihollisten tekoälyn, ei ne pitkälle näe.
Kakkonen oli myös loistava, en osaa päättää kumpi on parempi. Snake eateria en ole vielä pelannut, mutta aion hankkia.
Itsekin olen kaikki MGS pelit pelannut ja olen sitä mieltä että rahat eivät ole menneet hukkaan. Juoni on kaikissa aivan mahtava ja peliaikaakin kuluu ensimmäisillä kerroilla helposti 20h, mutta pelaajan taitojen kasvaessa aikaa kuluu huomattavasti vähemmän.
Metal Gear Solidit jaksavat kuitenkin aina viihdyttää eivätkä ne viholliset niin likinäköisiä ole. Huomaavathan Sons of libertyn vahdit pelaajan jo näkökentän ulkopuoleltakin ja tulevat katsomaan, että kuka tuolla meni. Suosittelen MGS pelejä kaikille hiiviskely/räiskintäpelien ystäville. Kyllä nämä pelit muut saman laiset voittaa kevyesti mielenkiintoisilla hahmoilla ja yllättävillä juonenkäänteillä. MGS4 Guns of the Patriots tulee varmaan vuoden sisällä ulos Ps3:lle. (En ole lukenut uutisia asiasta kovin tarkkaan joten en tiedä julkaisuaikaa) MGS Rules! :P
Kuva
Älä tee kaverille pilaa teroittimella jossa on löysä kansi...
Avatar
Deta-
Chuunin Exam Supervisor
Chuunin Exam Supervisor
Viestit: 628
Liittynyt: To Tammi 06, 2005 19:07

Viesti Kirjoittaja Deta- »

Löytyy tuo 1:n kotoa ja 2:n olen lävitse vetänyt. 3:sta en ole vielä ehtinyt kokeilla mutta jossain välissä pitäisi.1 oli parempi kuin 2
Avatar
Jokke-pappa
Lion Heart
Lion Heart
Viestit: 2206
Liittynyt: Su Marras 07, 2004 21:42
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Jokke-pappa »

Roolipelien ulkopuolelta ehdottomasti paras pelisarja. En ole pelannut kuin MGS ja MGS2, tarkoitus olisi hommata tässä jossain vaiheessa ainakin PS2 (tai odotella Snake Eaterin mahdollista PC-julkaisua) ja mahdollisesti PS3. Mitä olen käynyt kuvia katsomassa, Snake on Guns of the Patriotsissa harmaantunut jo aika kiitettävästi. Mitenköhän sitten Ocelot, joka jo ykkösosassa näytti suhteellisen iäkkäältä.

Parasta MGS-peliä en osaa valita. Kuten jo sanoin, olen pelannut vain kahta ensimmäistä osaa (viisastelijoille tiedoksi: kahta ensimmäistä MGS-peliä, eikä Metal Gearia tai Metal Gear: Solid Snakea). Molemmissa on hyvät puolensa. Ykkönen oli ehkä vähän turhan lyhyt, mutta toisaalta se taas pohjusti kakkososan tarinaa mukavasti. Kakkososassa taas riitti vähän enemmän tekemistä, ja grafiikka oli paljon parempaa. Lienee turhaa mainita että molemmissa juoni on omaa luokkaansa. Lempihahmoni molemmissa peleissä on Revolver Ocelot, aina täynnä yllätyksiä.
Kuva
tänks chauron
~Life is a Bleach and then you Dye~ (c)Ave
Lucy kirjoitti:Muuton takia alkoi kolmen kuukauden Xbox-vieroitus :'C
Avatar
blindeye
Genin
Genin
Viestit: 135
Liittynyt: Su Tammi 08, 2006 16:48
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja blindeye »

Pidän mgs peleistä todella paljon.Alkuperäinen ja snake eater on tullut hakattua läpi.Son of libertyä en ole edes pelannut paitsi demolla(mielipiteistä päätellen se ei ole kovin hyvä peli).Pelit ovat kekseliäitä,hauskoja pelata ja niissä on aina elämää suuremmat hahmot ja tarinat :) Ainoita huonoja puolia peleissä ovat lyhyys ja joskus eteen tulevat liian pitkät codec keskustelut.
There's more to life than profit
Like what?
You know,like slurpies and stuff...
Avatar
Blackened
Genin
Genin
Viestit: 177
Liittynyt: Su Marras 27, 2005 03:18
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Blackened »

blindeyehalo kirjoitti:Pidän mgs peleistä todella paljon.Alkuperäinen ja snake eater on tullut hakattua läpi.Son of libertyä en ole edes pelannut paitsi demolla(mielipiteistä päätellen se ei ole kovin hyvä peli).Pelit ovat kekseliäitä,hauskoja pelata ja niissä on aina elämää suuremmat hahmot ja tarinat :) Ainoita huonoja puolia peleissä ovat lyhyys ja joskus eteen tulevat liian pitkät codec keskustelut.
On se son of liberty loistava peli, siinä missä ykkönen ja kolmonenkin. Jos harkitsee kakkosen hankkimista, suosittelen substancea, se on muuten sama peli mutta siinä on todella paljon niitä vr-tehtäviä ja muita bonuksia. Olen hieman samaa mieltä noista codec-keskusteluista, tekee niin mieli päästä taas pelaamaan :P
Kuva
large
BANNED
BANNED
Viestit: 2246
Liittynyt: Su Helmi 29, 2004 14:44

Viesti Kirjoittaja large »

blindeyehalo kirjoitti:Pidän mgs peleistä todella paljon.Alkuperäinen ja snake eater on tullut hakattua läpi.Son of libertyä en ole edes pelannut paitsi demolla(mielipiteistä päätellen se ei ole kovin hyvä peli).Pelit ovat kekseliäitä,hauskoja pelata ja niissä on aina elämää suuremmat hahmot ja tarinat :) Ainoita huonoja puolia peleissä ovat lyhyys ja joskus eteen tulevat liian pitkät codec keskustelut.
Codec keskustelut ovat parhautta! Pelin juonihan pyörii niiden avulla, jos jack molauttais aina välillä "YES SIR!" ku Colonel sanois "KILL THEM" niin eihän kukaan tietäisi mitään pelin juonesta.
pysy poissa s-tanan rasistipaska large! -Fredo
Kuva
Avatar
Blackened
Genin
Genin
Viestit: 177
Liittynyt: Su Marras 27, 2005 03:18
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Blackened »

Nameless kirjoitti:. MGS4 Guns of the Patriots tulee varmaan vuoden sisällä ulos Ps3:lle. (En ole lukenut uutisia asiasta kovin tarkkaan joten en tiedä julkaisuaikaa) MGS Rules! :P
hmm, luin jostain että niiden kolmen ensimmäisen pääsuunnittelja oliko se nyt hideo kojima, niin ei enää olisi sen nelosen tekemisessä mukana.. no kai ne saa siitä hyvän ilman sitäkin :S
Kuva
Vastaa Viestiin