Guilty Gearit!

Kaikki keskustelu go:sta Naruto: Gekitou Ninja Taiseniin
ChaoS
Academy Teacher
Academy Teacher
Viestit: 392
Liittynyt: Ti Elo 26, 2003 12:26

Viesti Kirjoittaja ChaoS »

Haluaisin tietää kuinka paljon täältä löytyy väkeä, ketkä ovat pelanneet kyseistä pelisarjaa ja kuinka pitkään. Itse vietän jo ties kuinka monennetta vuotta pelisarjan ääressä. Nykyisin on tullut tahkottua Guilty Gear XX:ää vähän turhankin tiukasti.

Kertokaa ihmeessä myös suosikkihahmonne pelissä ja muuten vain jotain omia spekulaatioita. Mitä vain. ;)

Omiin suosikkihahmoihini kuuluu erehtymättömästi Chipp-Zanuff, Ky Kiske sekä Venom. Jotenkin Venomissa kiehtoo erimuotoiset taktiikat pallojen kanssa, pelanneet taatusti tietävät mitä tarkoitan. Chipp-Zanuff on sitten vain yksinkertaisesti niin nopea ja tyylikäs että hän kiehtoo. Ky Kiske on upea hahmo muuten vain, en osaa selittää tarkemmin, pidän hänestä. ^^

Ja varmasti olette katsoneet GGXX:n ohessa tulleen "trailerin" joka on siis jokusen minuutin pätkä animea. Se on erittäis säväyttävä animepätkä ja ai että niin toivoisin että tästä pelisarjasta tehtäisiin oma sarjansa, tuo jo itsessään antoi minulle toivoa!

Ja vielä pitää mainita myös pelin musiikkipuolesta, Daisuke Ishiwatari on kyllä parasta mitä pelialalla musiikin suhteen voi tapahtua. Todellakin kolahtaa Daisuken musiikki korviini erittäin positiiviesti, minä tykkään! ^____^
The curse rotted the woods of the Brown Elves and they became a race of darkness. Thereafter, Brown Elves were known as Dark Elves.
Avatar
TaMz
Genin
Genin
Viestit: 193
Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 00:17
Paikkakunta: Espoo, Finland
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TaMz »

joskus testasin GGX:ää...
ihan hienoha se oli...
ja "combofest" mättöpelit on sitä parhaimmistoa...
se varsinkin sillon testatessa iski silmään GGX:ssä, että erikoisliikkeitä tuli melkein jokaisella napin painalluksella...
mutta joo ihan hassulta vaikutti...
Avatar
kiko-chan
Super Mama
Super Mama
Viestit: 1478
Liittynyt: To Huhti 15, 2004 19:25
Paikkakunta: Gitaroo Planet
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kiko-chan »

Ore wa diehard GG-fan!!!!!

Mä oon GG-fani. Olin jo siitä lähtien kun ostin sen ihan ekan GG:n, joka oli aika huono, mutta silti. ^_^

Itte pidän Solista, Axlista, Kysta, Kliffistä, Anijista, Johnnysta, Zappasta, Chippistä, I-nosta, Bridgetistä, Slayerista, Testamentista...Uh, taidan ihan pitää kaikista hahmoista, mut lemppari on ehottomastio Axl! Sit perässä tulee jaetulla sijalla noi kaikki muut.

Axl osaa 3 reversalia ja vaikka alussa käytin niitä hyvin tyhmästi ja epäreilusti niin nyt osaan laittaa niitä salakavalasti enkä enää yhtä usein. Axl on myös muutenkin huba hahmo pelata!

Sol oli eka johon tutustuin ja se on äijä, jolla voi purkaa paineitaan kun Axlilla tarvii hiukan miettiä mitä tekee. Solin paras ystävä on ehdottomasti nurkka. Se dust-loop-combo olis niin hienoa osata. ^_^

Emm...tästä tulee megalomaanisen pitkä reply jos alan kaikista selittää. ^_^ No Ky Kiskestä se vielä että se on ainoa hahmo, joka on saanu mut harkitsemaan cosplayta...eli todella mielenkiintonen.

TaMz GGXX:ssä mikään erikoisliike ei tule yhden napinpainalluksella paitsi Bridgetin jojo. ^_^ GGXX vaatii mad l33t skillzzejä. No, ei. Sen voi alottaa niin veteraani kuin aloittelijakin. GG-sarja on parasta mitä on tapahtunut mättöpeleille koskaan. (<-- huomatkaa että jätin tahallani pois sanat 2D ja Street Fighter)

D. Ishiwatari todellakin on kova äijä. ^_^ Mut pidän myös esim. Nobuo Uematsusta. Ne toisaalta säveltää niin erityyppistä musiikkia ettei voi edes verrata. ^_^
Kuva
Avatar
Haba
Chuunin
Chuunin
Viestit: 239
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 13:10

Viesti Kirjoittaja Haba »

No ööh... Ikinä kuullukkaan pelistä. Millä konsollilla sitä voi pelata..? :lol:
Avatar
kiko-chan
Super Mama
Super Mama
Viestit: 1478
Liittynyt: To Huhti 15, 2004 19:25
Paikkakunta: Gitaroo Planet
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kiko-chan »

Guilty Gear oli Pleikkarille julkaistu mättöpeli.
Guilty Gear X eli toisin sanoen GG2 tuli DreamCastille ja sen jälkeen PS2:lle. Tämän jälkeen seurasi myös Guilty Gear X plus, joka oli X:n paranneltu versio PS2:lle.
Guilty Gear X2 tai XX julkaistiin PS2:lle ja samoin sen tasapainosempi ja parempi versio GGX Reload. Nyt huhutaan ja puhutaan jo Guilty Gear Isukasta PS2:lle, jossa tulee olemaan nelinpeli, "Tekken Force-moodi nimeltä Guilty Gear Boost", hahmojen kustomointi-moodi ja vaikka mitä muuta silti säilyttäen ne vanhat GG-elementit.

Guilty Gear XX on 2D-mätkintäpeli missä on hullunhauska hahmokaarti ja kick ass musiikki. Sen lisäks yks parhaimpia taistelusysteemejä. Useimmat liikkeet kuten Kyn Ride the Lightning on myös viittaus Metallican siihen albumiin ja tätä peliä värittää muutenkin samantyyppiset vitsit. Pelistä löytyy myös sellainen "gootti"tunnelma. Emmä osaa selittää. Sun täytyy vaan Haba kokeilla!

Meininki on sellasta että voit Air dashata ruudun toiselle puolelle ja vetästä Volcanic Viperin yhden sydämenlyönnin aikana . ^_^ Ok. hiukan yliliioiteltua, mutta suunnilleen niin hektiseksi se välillä menee!

Ihmiset, jotka pitävät Street Fighteria kuolleena käsitteenä, tutustukaa tähän! Ihmiset, jotka vielä tuntevat ja pelaavat Capcomin mättöpelejä, tutustukaa tähän!

Oma spekulaationi GGXX:stä, jota en oo vielä jakanu kenenkään kanssa: Sol voisi olla Dizzyn isä! Mietin hetken silloin että miksei Sol tappanut Dizzya vaikka se olisi voinut ja varmasti halunnutkin. Mitäs jos Sol 140-vuotisen elämänsä aikana ei jaksanutkaan pitää tarpeitaan itsellään? ^_^ Mitä jos se meni ja hommasi jonkun naisen kanssa? Dizzyn #3 ending muutenkin herätti kysymyksiä. Mitä Sol siis teki Dizzylle? Sol kohtelee koko muuta GGXX-kaartia kuin roskaa paitsi Dizzyä...miksi? Miksi Dizzylla on samantyyppinen ODA kuin Solilla(Se "Dizzy" Install)? ^_^
Kuva
ChaoS
Academy Teacher
Academy Teacher
Viestit: 392
Liittynyt: Ti Elo 26, 2003 12:26

Viesti Kirjoittaja ChaoS »

Juuh, no kieltämättä spekulaatiossasi oli jotain pointtia, ei näistä oikein tiedä. Tuleekohan tuohon GG Isukaan myös jonkin sortin story mode? Ja en tiennytkään tuollaisesta Tekkenin Force-moodin vastaavasta jutusta yhtään mitään. Tiesin vain että siihen tulee nelinpeli, mutta voi jo sitäkin miettiä millaista se olisi kun jo kahdestaan pelatessa meno menee jo ihan älyttömän nopeaksi paikoitellen. :D

Joskus pidin itseäni vielä melkein eliittipelaajana GG:ssä kun pelasin GGX:ää PC:llä mutta sitten kun en päässyt pitkään aikaan pelaamaan sitä ja piti vieläpä padilla jatkaa niin eipä homma enää toimintukaan niinkuin piti, jotenkin tuntuu kankealta pyöritellä padilla noita liikkeitä. Ajattelin että voisi ihan koittaa sillä PS2:n tatilla koittaa joskus pelailla, ainakin pyörittelyt hoituisi paljon sujuvammin, paitsi jos pyörittää liikaa ni se menee hypyksi tms. ja sitten dashailu on yllättävän vaikeaa myös. ^_^
The curse rotted the woods of the Brown Elves and they became a race of darkness. Thereafter, Brown Elves were known as Dark Elves.
Avatar
kiko-chan
Super Mama
Super Mama
Viestit: 1478
Liittynyt: To Huhti 15, 2004 19:25
Paikkakunta: Gitaroo Planet
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kiko-chan »

Joo, hmm...musta sanottiin jossain että GGI:ssä tultais keskittymään tarinaan enemmän. Siinä on myös 3 uutta hahmoa. Luulisin että Raven tulee pelattavaks hahmoks. ^_^ Peli toimii muuten sillai että siinä on kaksi tasoa sillai niin ku vanhoissa Fatal Furyissa. (Tai, hmm...kuinkahan moni tuntee ne?) Öö, no siis periaatteessa GGI:n areenoissa on nyt tausta ja etuosa. Esim. Edessä tehty Stun Edge menee taustalle loikanneen Solin ohi.

Ai, pelasit GGX:ää PC:llä? Haha, mullakin oli se. Sillon ne ekat 2 kk tosissani opettelin näppiksellä tekemään kaiken. Ja pelasin suht hyvin. Sit tuli GGXX ja yks kerta Dual Shockilla palautti mut takasin nyyppäasteelle näppiksen kanssa. Mä oon pad-ihmisiä ^_^ Mä en ite pidä tatista kun pelataan mättöpelejä. Ne on aivan liian epätarkkoja/tarkkoja.

Mistä kappaleista pidät GG:ssä? (Tähänkin vielä se että GGI on kuulemma täynnä uusia biisejä. Ei enää Suck a Sagea tai Holy Ordersia... *niisk*)

Heh, on kyllä toistaseksi aika vähän GG-pelaajia täällä. Ehkä pitäis vastailla harvemmin?
Kuva
large
BANNED
BANNED
Viestit: 2246
Liittynyt: Su Helmi 29, 2004 14:44

Viesti Kirjoittaja large »

En pelaa niitä en ole edes koskaan nähnyt kun joku pelaa, olen tosin meinannut ostaa semmoisen koska siinä oli hieno kansi ja yleensä hyvissä peleissä on hieno kansi joten se on varmaan hyvä peli
pysy poissa s-tanan rasistipaska large! -Fredo
Kuva
Avatar
kiko-chan
Super Mama
Super Mama
Viestit: 1478
Liittynyt: To Huhti 15, 2004 19:25
Paikkakunta: Gitaroo Planet
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kiko-chan »

Osta ihmeessä, large! Se on hiaano peli! Saat tosin multa vaan puolueellisia mielipiteitä. ^_^ GGXX r0xx0r!! XD

Toi kansijuttu ei kyl pidä aina paikkaansa. Esim. Megaman Zero 2:ssa on yks rumimmista kansista mitä oon nähny. Ja Zerolla ei edes ollu siinä pelissä mitään tupla Z-Sabreja. Virheellistäkö mainontaa? Ei toki! -___-

Olisi kyllä vähän siistiä saada tuosta anime! Aattelin jopa yks päivä tosissani tehdä GG-doujinshia. Se ois menny niin että Ky ois ollu päähenkilö ja olisin kertonut uudestaan Guilty Gearin tarinan, koska tuntui että sillä olisi saanut enemmän ihmisiä kiinnostumaan kyseisestä pelistä. Sol olisi esiintynyt sellasena kivenkovana karuna tyyppinä, ei kovinkaan paljoa poiketen esim. Kakashista tai Itachista.

Nyt täytyy muuten tunnustaa. Mulla ei ole GGXX:ää itelläni eikä sitä löydy täältä käytettynä (mikä ihme?). Oli vaan lainassa ja nyt haluaisin omaksi. -___- Mikä neuvoksi?
Kuva
ChaoS
Academy Teacher
Academy Teacher
Viestit: 392
Liittynyt: Ti Elo 26, 2003 12:26

Viesti Kirjoittaja ChaoS »

GGI:n musiikkipuoli ei enää ole sitä samaa Daisuken laatua jota olemme GGX-GGXX:ssä saaneet kuulla. Minulle sattui löytymään koneelleni sen soundtrack, eikä se oikein säväyttänyt. Ja mitä GGX/GGXX:n musiikkeihin tulee niin ehdotonta parhaimmistoa on GGX-version Awe of She ja Fuuga, sekä GGXX:n Writhe in Pain, Suck a Sage, The Midnight Carnival, Good Manners and Customs (tms.). En välttämättä muista noita nimiä oikein kun olen nyt koulussa.

Mutta voisikohan olla mahdollista että GGI:stä löytyisi Justice, Kliff ja Robo-Ky ihan perushahmoina? Harmittaa vain ettei hahmoja taideta olla kehitetty oikein mihinkään suuntaan liikkeidensä puolesta, mutta tietenkin pääasiahan on että pelimekaniikka pysyy samana. ^_^

Ja tosiaan, en tiedä paljon täältä löytyy pelaajia, mutta todellakin suosittelisin ainakin GGX2/GGXX:ää kokeilemaan jos ei ole tutustunut pelisarjaan. Verrattuna GGX:ään GGXX tarjoaa paljon enemmän nyt kun tarkemmin ajattelee. Pelasin juuri tuossa yksi päivä pitkästä aikaa PC:llä GGX:ää ja huomasin kuinka suppea peli olikaan GGXX:ään verrattuna. :P

Ja tosiaan, joku doujinshin tekeminen olisi kyllä mahtava idea. Itse ajattelin että olisi hienoa tehdä doujinshia Chippin menneisyydestä, siitä hetkestä kun hänen opettajansa kuoli yms. ^_^
The curse rotted the woods of the Brown Elves and they became a race of darkness. Thereafter, Brown Elves were known as Dark Elves.
Pena
Oinin
Oinin
Viestit: 901
Liittynyt: To Maalis 18, 2004 01:07
Paikkakunta: Vantaa, Myyrmäki

Viesti Kirjoittaja Pena »

En oo pelaillu, oon aika diehard Final Fantasy fanittaja.. Tosin X/X2 kusee pahasti, pilaa muuten mahtavan sarjan maineen. :angry:

Muuten jos tiiätte koneelle jotain hyvää FF-tapasta roolipeliä ni suositelkaa ihmeessä!
"Don´t try to live so wise"
Avatar
kiko-chan
Super Mama
Super Mama
Viestit: 1478
Liittynyt: To Huhti 15, 2004 19:25
Paikkakunta: Gitaroo Planet
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kiko-chan »

Kyllä sie ihan oikeen noi kappaleet muistit. ^_^ Mistä ihmeestä repäsit GGI-sountrackin?!?!?! Oon kuullu pari nimeä siltä ja ne oli oudompia kuin nää vanhat. Mut että huonompia? Voi voi...

Mun mielikappaleitani on Pride and Glory, Meet Again, Holy Orders (Be just or be dead), Simple Life, Momentary Life, Existence, Keep Yourself Alive II, Haven't You got eyes in your head, KA-GE-MA-TSU-RI, Suck A Sage, Writhe in Pain, Momentary Life, March of the Wicked King(Axlin theme ykkösestä), Awe of She ja Fuuga. Eipä mitään erityistä järjestystä noillakaan. Oikeestaan kaikki kappaleet Midnight Carnivalista Optionssiin GG:issä rokkaa...tai hevaa, miten vaan. ^_^

Jep, on se ihan tajuton määrä kaikkea uutta mitä GGXX:ssä oli. ^_^ Ja lisää on tulossa, mwahhahhaa! En usko että Kliff ja Justice tulee takasin vaikka Kliff-sama olikin tosi hauska hahmo. Ne meinaan kuoli jo ykkösessä. GGXX:ssä oli vaan sen takia että fanit pyysi niitä. En sitten tiiä voihan se olla että That Man sai nyt päähänsä idean herättää ne eloon...
Kuva
Avatar
Atesan
Oinin
Oinin
Viestit: 983
Liittynyt: Su Huhti 18, 2004 01:31
Paikkakunta: Oulu Finland

Viesti Kirjoittaja Atesan »

Oon joskus kuullut Guylty gearista.... en oo vaan nähny mitään kuvia siitä.
Eli kolme sanaa: Onko se hyvä? ;)
LAZERATTACK PEWPEW!
ChaoS
Academy Teacher
Academy Teacher
Viestit: 392
Liittynyt: Ti Elo 26, 2003 12:26

Viesti Kirjoittaja ChaoS »

Atesan: Kyllä peli on hyvä ja suosittelisin sinuakin kokeilemaan. Tästä pelistä saa paljon enemmän irti jos pitää animesta, tai minulla on semmoinen tunne. ^_^

kiko-chan: <a href='http://anime.mircx.com/download/dc3e2fa ... e351a1b3db' target='_blank'>Tässä</a> olisi torrentti GGI:n soundtrackille, en tiedä sitten onko se jo kuollut mutta voithan koittaa. ^_^

Ja mitä vielä noihin soundtrackeihin tulee niin Holy Orders ja Existence unohtui mainita, ne ovat myös mahtavia. :P
The curse rotted the woods of the Brown Elves and they became a race of darkness. Thereafter, Brown Elves were known as Dark Elves.
Avatar
kiko-chan
Super Mama
Super Mama
Viestit: 1478
Liittynyt: To Huhti 15, 2004 19:25
Paikkakunta: Gitaroo Planet
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kiko-chan »

Atesan, sehän käy selville jo tästä topicista että peli on loistava. Tai no toivottavasti käy. ^_^

Onko kukaan saanut tehtyä kaikkia Missioneita... Tai tällä hetkellä kysymys koskee vaan sua ChaoS kun kukaan muu ei oo vielä pelannu. ^_^ Mä muistan saaneeni joku 26-29 Missuu vedettyä. Yks mahdottomimmista on kyllä se kultasen Justicen voittaminen ilman Tensionia. Kauhea Mission... Enkä luonnollisestikaan saanu sitä tehtyä. Mutta oon tavannu ihmisiä, jotka on saanu kaikki 50 tehtyä.
Kuva
Vastaa Viestiin