Final Fantasy XII

Kaikki keskustelu go:sta Naruto: Gekitou Ninja Taiseniin
Avatar
Runte
Lord of Oblivion
Lord of Oblivion
Viestit: 4119
Liittynyt: La Maalis 26, 2005 17:00
Paikkakunta: Somwhere Around Nothin'
Viesti:

Final Fantasy XII

Viesti Kirjoittaja Runte »

Perjantaina 23.2.2007, eli ensi viikon perjantaina ilmaantuu Euroopan kaupoille uusin Fainali. Mit� odotatte pelilt�? Aiotteko hankkia? Ja kun olette sit� pelanneet, niin milt� se tuntui? jne. mietteit� pelist�.
Tilt -pelikuvaus kirjoitti:Maailma nimelt��n Ivalice... Aika, jolloin taikuus oli yleist� ja ilmalaivat kyntiv�t taivaita... Tarinamme alkaa. Kun sota h��m�tt�� horisontissa, aloitta mahtava Archadianin Imperiumi kampanjan alistaakseen naapurinsa. Pieni Dalmascan kuningaskunta on yksi heist�.

Kaksi vuotta kukistumisensa j�lkeen, p��kaupunki Rabanastren asukkaat kansoittavat kadut odottaessaan uuden Archadian konsulin nime�mist�. Rabanastren kaduilla asuvalle nuorelle miehelle, Vaanille, Imperiumi on vihattu vihollinen, joka tappoi h�nen veljens�, ainoan perheen, mit� h�nell� oli en�� j�ljell�. Vaan hautoo suunnitelmaa murtautua palatsiin ja ottaa takaisin Dalmascan miehitt�jilt� heid�n ry�st�saaliinsa. H�n saa enenmm�n mit� tilasi, kun h�n tapaa prinssi Ashen, Dalmascan valtaistuimen ainoan hengiss� olevan perij�n, jonka luultiin kuolleen sodassa.

Tarinamme seuraa Ashea, Vaania ja h�nen yst�v��ns� Peneloa, taivasrosvo Balthieri� sek� h�nen kumppaniaan Frania. Heid�n mukanaan on Basch, Dalmascan armeijan kapteeni, josta tuli kuninkaansa tappanut petturi. Liity heid�n kanssa Ivalicen kattavaan seikkailuun, joka selvitt�� Archiadinin invaasion mysteereit�.

Uusia ominaisuuksia:
  • Uusi Active Dimension Battle �j�rjestelm�, jonka ansiosta taisteluiden ja l�yt�retkeilyn v�lill� ei ole taukoja. Nyt viholliset ovat n�kyviss� jo kaukaa, joten voit joko taistella tai kiert�� ne.
  • Uusi Gambit-j�rjestelm� lis�� strategista ulottuvuutta taisteluihin.
  • Uusi Licence-j�rjestelm� m��rittelee hahmon kehityksen ja kyvyt. Licence Board antaa pelaajalle mahdollisuuden kehitt�� hahmoaan haluamalla tavallaan!
  • Uudet Quickening-kyvyt voi saavuttaa Licence Boardin kautta ja niiden ansiosta voit tehd� hyvin voimakkaita hy�kk�yksi�.
  • Pelaaja voi suorittaa taisteluita ketjussa voittamalla useita samanlaisia vihollisia per�j�lkeen. Kun taisteluketju pitenee, ketjun taso nousee lis�ten mahdollisuutta, ett� kuolleet viholliset pudottavat enemm�n arvokkaita esineit�.
Pelit-lehden arvosana: 93

Ite odotan pelilt� paljon! Nyt, kun projektin johtaja vaihtu ja peli� tehtiin 5 vuotta, odotan todella sen ylitt�v�n itsens�! En malta mill��n yht� kokonaista viikkoo odottaa, et p��see sit� NoLifett�� :P Myös taistelusysteemi, joka poikkeaa edellisistä vaikuttaa jänskältä ja mielenkiintoselta..
人は孤独には勝てない
故に我は孤独を満喫している
Avatar
KorDe
ANBU Squad Leader
ANBU Squad Leader
Viestit: 898
Liittynyt: Ti Joulu 27, 2005 12:49

Viesti Kirjoittaja KorDe »

Ennekkatilattu on :D Varmasti mahtava peli, mm. tilt.tv antoi täyden kympin.

Olen Final Fantasy -fani ollut jo pidemmän aikaa joten hakkaan tässä päätä seinään kun pitää perjantaihin asti odottaa ^^
KorDen evoluutio: Uchiha Itachi -> Urahara Takumi -> Takumi -> KorDe
Red Sparowes - Annihilate The Sparrow, That Stealer Of Seed, And Our Harvests Will Abound; We Will Watch Our Wealth Flood In
^Kyllä, se on kappaleen nimi.
Avatar
Setzeri
Kapteeni Garlock
Kapteeni Garlock
Viestit: 992
Liittynyt: Su Elo 15, 2004 10:34
Paikkakunta: Kurikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Setzeri »

Minä olen sitä mieltä et Final Fantasyjen aikakausi jäi sinne jonnekkin ysin ja kympin rajamaille, nämä uudet eivät kiinnosta juuri olleskaan koska c-moon, niitä on JO kaksitoista ja kolmattatoista tulee hyvää vauhtia.
Voi tosin olla että oon pelannut liikaa roolipelejä.
Avatar
Äänenvaimennettu Riipperi
Genin
Genin
Viestit: 108
Liittynyt: To Loka 20, 2005 12:50
Paikkakunta: Ivalo

Viesti Kirjoittaja Äänenvaimennettu Riipperi »

Joo, iteasiassa Fial Fanasyjen loisto ja ainakin nostalgia jäi jo tonne Japanin nelosen ja viitosen ja tietenkin kuutosen maille. Seiska oli hyvä, kasi oli suhteellinen, ysi oli roskaa, kymppi pelasti homman taas, X-2sessa oli naisia (muuten ihan perseestä) ja 11 oli nettiväännös. Ja en todellakaan odota kahtatoista innolla, odotan sitämiten hyvin Final Fantasy sopeutuvat tulevaisuuden pelikonsoleille (PS3). Sitä odotellessa voisin esim lainata pelin kaverilta, koska itse en rahojani siihen tuhlaa vaikka olisi arvosteltu 11plussaksi Tiltissä ja tiesmissä. Paras roolipelisarja silti, mutta kyllä se on niin että taidan pysyä Snessini ja pleikkarini parissa enkä koske tuohon uuteen. :roll:
I scream why, can't hear my
own voice, you've driven me
to this. In darkness I fly ,
with crippled wings, with
blind eyes, can't see
through your lies.
Hanging on the edge of sanity only a step away from death and your embrace.
Avatar
Mikkey
Missing-nin
Missing-nin
Viestit: 1518
Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 22:02

Viesti Kirjoittaja Mikkey »

VII mestariteos, X aika hyvä, mutta sitten tuntu että uskottavuus meni. Crystal Chronicles ja X-2. MIKÄ HITON X-2!? Pitää vielä viimesetki rahat repiä jollain girlpowermyass-roskalla. Ja sitten se CC, jonka takia ostin Kuution ja hymy pepussa aloin pelaamaan. Sitten muutaman tunnin jauhamisen jälkeen tuli vaan semmonen olo että: ''Jaa taidan sittenki käynnistää NES emulaattorin ja vaikka FF ykköstä alan läiskimään.''
Sen jälkeen minä päätin että ''Heippa'' ja päätin keskittyä vanhempiin Fantasyihin.

Nyt onkin sitten tullut aivan uusi aamunkoitto XII, joka ainakin Tiltin katsauksen(sai muuten täyden kympin) mukaan oli loistosuoritus ja ainakin itse sain sellaisen kuvan että tämä ei ole mikään ''katettatilille'' -peli. Mulla vaan ei satu olemaan Pleikkari kakkosta, enkä kustannussyiden vuoksi aio hankkia kolmostakaan, joten saattaa jäädä pelailut vähälle mitä nyt kaverin luona saattaa tulla katottua.

Odottaisin peliltä jotain todella mielenkiintoa herättävää. En mitään putkijuoksua kuin kasissa tai lässynlössyttelyä kuin ysissä tuntui välillä olevan. Lisäksi toivoisin että peli olisi tarina-, eikä taisteluvaltainen. Vähän minua epäilytti tämä ''hyväsydäminen varas'' -päähahmo, mutta jospa se olisi hoidettu kunnialla. VII minua viehätti todella paljon se että peli veti mukaansa heti alussa. Siinä oli tunnelmaa vaikka hahmot olivat leeko-ukkoja (joilla ei muuten ole suuta). Toivoisin erittäin paljon että tässä pelissä ainakin jossain vaiheessa tuntisi että on itse mukana pelissä ja mukautuisi ei-niin-hyviin ja hyviin puoliin.

Mahtavaa Runte, aloitusviestissä 5 riviä omaa tekstiä.
Kuva
Avatar
Nixu
S-class mage
S-class mage
Viestit: 3622
Liittynyt: To Huhti 28, 2005 23:13
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nixu »

Kiinnostaisi erittäin kovastikin hankkia tämä,
mutta toistaiseksi raha tilanne on aika tiukka, joten täytynee jättää hyllylle odottelemaan :/
Avatar
Warriorr
Student
Student
Viestit: 42
Liittynyt: Ti Elo 26, 2003 12:22
Paikkakunta: Heinola, Finland

Viesti Kirjoittaja Warriorr »

Njoo omia mietteitä FF12:sta.

- Taistelu systeemi fuk upattu ihan täysin :evil:
- Lisenssi systeemi on fifty-fifty, kiva idea mutta loppuunpäin tulee vain otettua lisenssejä että saisi käytettyä kaikki pointsit ja sitten jokainen hahmo osaa kaikki spellit ja skillit sekä osaa käyttää kaikkia kamppeita.
- Graafisesti PS2:sta on todellakin nyitty tehoa irti.
Avatar
Jokke-pappa
Lion Heart
Lion Heart
Viestit: 2206
Liittynyt: Su Marras 07, 2004 21:42
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Jokke-pappa »

Voi hemmetti, sehän on jo ihan ovella. Vannoutuneena Final Fantasy -fanina tämä on pakkohankinta, mutta...
nixuboy kirjoitti:Kiinnostaisi erittäin kovastikin hankkia tämä,
mutta toistaiseksi raha tilanne on aika tiukka, joten täytynee jättää hyllylle odottelemaan :/
tuo on minullakin ongelmana. Ensinnäkin pitäisi jostain hankkia PS2 ensin, ja sitten alkaa haikalemaan Finalin perään. Täytyy kuitenkin ennen sitä hurautella vielä autokoulun kakkosvaihe joka sekin syö ihan kivasti rahaa.

Kyllä tuosta ihan kelpo tekelettä sopii odottaa, antoihan Famitsu sille 40/40 pistettä. Tosin he kyllä kusivat kymmenennen osan arvostelun aivan täysin antamalla 39/40, mutta toivon että olen tällä kertaa heidän kanssaan samaa mieltä.

edit: Sain hyvät naurut kun katselin PlayerOnesta juttuja pelistä ja silmään osui Naruto: Ultimate Ninja -peli, sitä mainostettiin TV:stä tuttuna :D
Kuva
tänks chauron
~Life is a Bleach and then you Dye~ (c)Ave
Lucy kirjoitti:Muuton takia alkoi kolmen kuukauden Xbox-vieroitus :'C
Avatar
yomii
Genin
Genin
Viestit: 116
Liittynyt: Ti Tammi 04, 2005 16:47
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja yomii »

Pitäis hankkia ehdottomasti! ^^ Oliski rahaa.

Näin FFXI-veteraanina odotan mielenkiinnolla tuota peliä, kun siinä näkyy olevan hirveästi XI;stä tuttuja juttuja. Uudessa taistelusysteemissäkin on tuttu tuoksu~ Hienoa, hienoa ^^

Opiskelijabudjetti sukkaa. Tuo mieheke kyllä selitti jotain että ostaisi pelin ensi lauantaina ja lainaisi sen mulle intin ajaksi, sehän oiskin kätevää ;D
Kuva
shin
Chuunin Exam Supervisor
Chuunin Exam Supervisor
Viestit: 673
Liittynyt: Su Tammi 28, 2007 15:05
Paikkakunta: Täällä jossain..

Viesti Kirjoittaja shin »

Pakkohan tuo on ostaa ja tahkoa läpi..;) Pelit VII-X on jo aikaisemmin pelattu ja X-2 tuli ostettua, mikä oli paha erehdys..Pelasin alle 10 tuntia ja siitä lähtien peli on lojunut laatikossa..:/
No kuten jotkut jo taisivat sanoakkin, niin X-2 oli silkkaa rahastusta ja odotan uudelta peliltä paljon enemmän.. Tuskin kuitenkaan yltää klassikoiden, kuten FF VII tasolle, mutta FF-pelisarjaa tuntien en usko että uusinta peliä huonoksikaan voi luultavasti haukkua..^^
Kuva
animewatcher | OneManga | INP
more anime, more happiness.
Avatar
UnHoly
Genin
Genin
Viestit: 167
Liittynyt: Ke Tammi 18, 2006 22:04
Paikkakunta: Uusikaupunki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja UnHoly »

murr ^^ pakkohan vannoutuneen Final Fantasy fanin tuo on ostaa =)
kaikki muut jo komeilee hyllyssä joten ei se yksi lisää haittaa tee :)
Kuva
Kiitän Tonzaa sigistä ^^
Avatar
Jokke-pappa
Lion Heart
Lion Heart
Viestit: 2206
Liittynyt: Su Marras 07, 2004 21:42
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Jokke-pappa »

Töissä kääntävät vielä veistä haavassa. Tänään käsieni kautta kulki varovaisesti arvioiden 2000-3000 kappaletta Final Fantasyjä mallia XII. Hitusen nakertaa etten voi ostaa sitä suoraan sieltä. Olisi ollut niin leijaa jos esim tänään olisin saanut semmoisen. Täytyypi huomenna kuitenkin katsoa jos vaikka pyytäisi jotain vakituisena siellä olevaa ostamaan sen minulle :P
Kuva
tänks chauron
~Life is a Bleach and then you Dye~ (c)Ave
Lucy kirjoitti:Muuton takia alkoi kolmen kuukauden Xbox-vieroitus :'C
Avatar
KorDe
ANBU Squad Leader
ANBU Squad Leader
Viestit: 898
Liittynyt: Ti Joulu 27, 2005 12:49

Viesti Kirjoittaja KorDe »

Ei elämä! Kävi mainio tuuri... Sain oman kopioni XII:tä hetki sitten ja päätin heti alkaa pelaamaan.
Lähestyin televisiota hitaasti, ojensin tärisevän käteni, asetin etusormeni varovasti suurelle mustalle napille, jota painamalla kyseinen vehje avataan. Painoin nappia. Oli aivan hiljaista.
Seisoin paikoillani, hämmentynyt ilme kasvoillani ja ihmettelin, miksi toosa ei mennyt päälle. Järkytyksestä toivuttuani aloin kuumeisesti etsiä kaikkia johtoja, jotka masiinaan on kytketty, ja kokeilemaan, ovatko ne kiinni kunnolla. Kyllä olivat. Yritin silti laittaa TV:n uudestaan päälle.
Asetin taas sormeni nappulan päälle ja painoin sitä. Ei mitään. Päästin epämääräisen örinän ja läiskäisin laatikkoa, joka antoi kumma kyllä periksi. Lopulta lausuin ilmoille sarjan kammottavia urahduksia ja älähdyksiä, ennen kuin valahdin lattialle.
Siinä sitten taoin lattiaa nyrkeilläni ja ei ketuttanut ollenkaan.

(Huom. dramatisoitu versio)


Toisin sanoen, pitänee viedä tuo telkkari korjattavaksi *sob*
KorDen evoluutio: Uchiha Itachi -> Urahara Takumi -> Takumi -> KorDe
Red Sparowes - Annihilate The Sparrow, That Stealer Of Seed, And Our Harvests Will Abound; We Will Watch Our Wealth Flood In
^Kyllä, se on kappaleen nimi.
Avatar
KorDe
ANBU Squad Leader
ANBU Squad Leader
Viestit: 898
Liittynyt: Ti Joulu 27, 2005 12:49

Viesti Kirjoittaja KorDe »

Tuohon minun ongelmaani: Jatkojohto ei ollut kiinni seinässä, hienoa. Pääsin pelaamaan mutta läimäykseni ansiosta tv ei meinaa avautua aina :l
KorDen evoluutio: Uchiha Itachi -> Urahara Takumi -> Takumi -> KorDe
Red Sparowes - Annihilate The Sparrow, That Stealer Of Seed, And Our Harvests Will Abound; We Will Watch Our Wealth Flood In
^Kyllä, se on kappaleen nimi.
Avatar
SePetus
Jounin
Jounin
Viestit: 1085
Liittynyt: Ti Loka 12, 2004 18:41
Paikkakunta: LPR

Viesti Kirjoittaja SePetus »

Mulla on se hahahahahahaha sain sen tänään kun saapui postiin ja noudin sen heti koulun jälkeen. Tänä yönä alkaa olkkarissa kuuluu yhtä sun toista kun mä alan siin 11 aikoihi pelaamaan sitä aamuun asti putkeen sama juttu sitten ens yönä ja tämä toistuu kunnes loma loppuu hahahahahaha....
Kuva
Vastaa Viestiin