Final Fantasy XII

Kaikki keskustelu go:sta Naruto: Gekitou Ninja Taiseniin
Avatar
KorDe
ANBU Squad Leader
ANBU Squad Leader
Viestit: 898
Liittynyt: Ti Joulu 27, 2005 12:49

Viesti Kirjoittaja KorDe »

Juu on muuten aika mahtava :D Nyt pelannut lähes koko hereilläoloaikani pelin saapumisesta saakka, ja koukuttaa julmetusti. Uusi taistelujärjestelmä on todella hyvä ja taistelut ovat mukavampia kuin edeltäjissään, hahmot ovat muutamaa lukuunottamatta kiinnostavia (en vaan opi pitämään Penelosta) ja juonikin on messevä. Pitää nukkua vähän että jaksaa taas pelata :p
KorDen evoluutio: Uchiha Itachi -> Urahara Takumi -> Takumi -> KorDe
Red Sparowes - Annihilate The Sparrow, That Stealer Of Seed, And Our Harvests Will Abound; We Will Watch Our Wealth Flood In
^Kyllä, se on kappaleen nimi.
Avatar
Tonnikala
Just nobody
Just nobody
Viestit: 1297
Liittynyt: La Marras 18, 2006 18:23
Paikkakunta: Hämeen kyrössä

Viesti Kirjoittaja Tonnikala »

Tuo pitääkin ostaa...
Final fantasy vaikuttaa kivalta peliltä, sillä kun fantasia on lähellä sydäntäni, ja anime-tyyli iskee niin mitä jää jäljelle?
Kuva
Avatar
Xtriimi
Chuunin Exam Supervisor
Chuunin Exam Supervisor
Viestit: 622
Liittynyt: Ti Tammi 03, 2006 15:57
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Xtriimi »

Hmm ostin sen tuossa perjantaina anttilasta (kun joku EB Games niminen kauppa myi sitä kiskuri hintaan 62,90 e kun mukana oli vain 60 e)

Olen sitä nyt pelannut n. 10 h, Minua vaan häirittee se, että onko sillä Vaan:lla vatsalihakset, jotka sillä näkyy vai onko se jokin vaate ?
Meinaan jos ne ovat lihakset niin ne näyttävät aivan karmeilta (johtuen grafiikasta).
Kuva
Avatar
KorDe
ANBU Squad Leader
ANBU Squad Leader
Viestit: 898
Liittynyt: Ti Joulu 27, 2005 12:49

Viesti Kirjoittaja KorDe »

Phöh, tulipas eteen hankala bossi. Olen nyt viimeset 3h tahkonnut random lepakoita sen bossin lähistöltä saadakseni lisää lisenssejä ja leveleitä, että pärjään sille :<
KorDen evoluutio: Uchiha Itachi -> Urahara Takumi -> Takumi -> KorDe
Red Sparowes - Annihilate The Sparrow, That Stealer Of Seed, And Our Harvests Will Abound; We Will Watch Our Wealth Flood In
^Kyllä, se on kappaleen nimi.
Avatar
LoneWolf
S-Class Missing-nin
S-Class Missing-nin
Viestit: 2102
Liittynyt: Su Helmi 25, 2007 15:51
Paikkakunta: Kaaosmaa

Viesti Kirjoittaja LoneWolf »

Jep jep, tietokoneella on. Olen vasta päässyt Gold Sauceriin, mutta peli tilttaa siinä yhdessä kohdassa, joten en pysty pelaamaan sitä enää!
Avatar
Runte
Lord of Oblivion
Lord of Oblivion
Viestit: 4119
Liittynyt: La Maalis 26, 2005 17:00
Paikkakunta: Somwhere Around Nothin'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Runte »

'bout 24h oon nyt jyystäny ja seuraava bossi on aika ilkijä..
Spoileri, maalaa nähdäksesiVierämetiköstä kun pääsee lähteen, sen titan -höskän jälkeinen vihree iso ruma siivekäs koira tjtn, siltä varalta jos joku sen tietää ^^
Huonoin levu 21
Paras 23

Quickeningejä puuttuu enää 6..

Ja pikuuveikka höylii jtn prkln crashia 3h:in jaksoja päivässä x__x
人は孤独には勝てない
故に我は孤独を満喫している
Avatar
kiko-chan
Super Mama
Super Mama
Viestit: 1478
Liittynyt: To Huhti 15, 2004 19:25
Paikkakunta: Gitaroo Planet
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kiko-chan »

Xtriimi kirjoitti:Olen sitä nyt pelannut n. 10 h, Minua vaan häirittee se, että onko sillä Vaan:lla vatsalihakset, jotka sillä näkyy vai onko se jokin vaate ?
Meinaan jos ne ovat lihakset niin ne näyttävät aivan karmeilta (johtuen grafiikasta).
Kyllä ne taitavat olla vatsalihakset, grafiikoissa on selkeästi säästelty hiukan kohdissa joihin ihmiset harvemmin kiinnittävät huomiota. Vaanin korvat näyttävät myös kamalilta.

Ostin oman kopioni muutama päivä julkaisun jälkeen ja.. no en ole pettynyt mutten kovin innoissanikaan. Tappelusysteemi jakaa mielipiteitä ja ihme kyllä, se jakaa minunkin mielipiteeni. En osaa sanoa pidänkö siitä vai en. Toisaalta rakastan sitä ettei ole enää random battleja, mutta toisaalta taas nykyinen systeemi tuntuu jotenkin vesittyneeltä action-rpg:n systeemiltä. Paitsi että gambittien ansiosta enää ei tarvita edes sitä action-puolta, kunhan kruisailee ympäriinsä niin leveleitä kerääntyy itsestään. Veikkaan että FF11:n pelaajat ihastuvat ainakin.

Licence systeemistä olen samaa mieltä kuin FFX:n sphere gridistä, se on varmasti aluksi oikein kiva, mutta loppujen lopuksi kaikki päätyvät samanlaisiksi... ja "endgame" merkitsee minulle aika paljon.

Tarinasta en vielä osaa sanoa, mutta vaikuttaa rankasti poliittisemmalta kuin mitä vanhemmat olivat (miinus Tactics). Toivon hartaasti että tarina yltää Tacticsin tasolle, mutta Wild ARMs 4:ää pelattuani toivon vielä enemmän että hahmot toteutettaisiin hyvin, WA4:n tarina ja hahmot olivat kummatkin melko tuttua huttua, mutta he kasvoivat tarinan aikana ja niistä oppi pitämään. Balthier vaikuttaa lupaavalta jösseltä, kuin myös Basch. Vaan sen sijaan itkettää, sattuu olemaan ainoa FF-sankari josta en pidä, toivottavasti opin pitämään hänestäkin.... hyvin epätodennäköistä kylläkin. Onneksi Vaan ei näytä niin siloitellulta itse pelissä.
Kuva
Avatar
fLÄSh
Jounin
Jounin
Viestit: 1088
Liittynyt: Ti Helmi 06, 2007 13:31
Paikkakunta: Oma sänky

Viesti Kirjoittaja fLÄSh »

Kaikkea sitä fani tekee unelmiensa eteen. Eli. 1. Ostin PS2 konsolin VAIN ja AINOASTAAN tämän pelin takia. 2. Itse peli piti ostaa myös, luonnollisest. 3. Pitää myydä vanhoja pelejä ja hilpetööriä, jotta rahatilanne ei aivan kurautuisi 4. Pitää luopuo sosiaalisesta elämästä pelaamisen ajaksi. . .

.. kannattaako?
Happy panda
Avatar
Jokke-pappa
Lion Heart
Lion Heart
Viestit: 2206
Liittynyt: Su Marras 07, 2004 21:42
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Jokke-pappa »

ankka_kirai kirjoitti:Ostin PS2 konsolin VAIN ja AINOASTAAN tämän pelin takia
Melkein sama juttu. Olin jo aikeissa mennä työpäivän jälkeen ostamaan konsolin, ja puhuin siitä kahvipöydässä. Isäni, joka siis on samassa paikassa töissä, sattui sitten mainitsemaan että hänellä on ollut PS2 muutaman kuukauden. Eipä tullut aikaisemmin maininneeksi vaikka olin hänelle jo aikaisemmin mainostanut että pitäisi ostaa PS2 että pääsee pelaamaan uusinta Final Fantasya. Nyt hän vaan haluaisi pikkuhiljaa konsolinsa takaisin, joten eiköhän se oma tarvitsisi ostaa. Voi tosin olla että odottelen muutaman kuukauden ja katselen paljonko PS3:n hinta putoaa, kun tuokin kuuluu pakkohankintoihin vain yhden pelin, Metal Gear Solid 4:n takia.

Itse pelistä sitten, olen tällä hetkellä
Spoileri, maalaa nähdäksesitappelemassa Eryut Villagen jälkeen tulevaa bossia vastaan,
ja odotettavissa on taas muutaman tunnin level-up -karkelot jotta tuon saisi hengiltä. Lisenssisysteemi vaikuttaa, ja onkin, samantyylinen kuin FF VII, VIII ja X, ehkä vähän V:nkin tyylinen. Eli kenestä tahansa saa muokattua mihin tahansa perinteiseen hahmoluokkaan kuuluvan. Pidän siitä. Yleensä ensimmäisellä läpipeluukerralla yritän pitäytyä niissä hahmoluokissa mihin hahmot mielestäni parhaiten sopivat, XII osan tapauksessa Vaan & Balthier & Penelo = thief, Fran = Ranger, Basch = warrior, Ashe = paladin. Täytyy tosin alkaa muokkaamaan Balthierista ja Penelosta jotain muuta, kolme thieffiä alkaa olemaan hiukan liikaa. Toisesta täytyisi varmaankin tehdä black mage, toista en ole vielä ehtinyt miettimään.

Musiikit ovat näytelleet minulle isoa osaa Final Fantasyissa, tämän tekeleen kipaleista en oikeen ole vielä muodostanut minkäänlaista mielipidettä, paitsi että chocobo-theme on raiskattu ja Lowtownin musiikki saa repimään hiuksia päästä. Muista ei ole ainakaan pahaa sanottavaa. Juoni on ollut tähän asti melko mitäänsanomatonta ja ennalta-arvattavaa, toivottavasti paranee pelin edetessä.
Kuva
tänks chauron
~Life is a Bleach and then you Dye~ (c)Ave
Lucy kirjoitti:Muuton takia alkoi kolmen kuukauden Xbox-vieroitus :'C
Avatar
fLÄSh
Jounin
Jounin
Viestit: 1088
Liittynyt: Ti Helmi 06, 2007 13:31
Paikkakunta: Oma sänky

Viesti Kirjoittaja fLÄSh »

Kyllä vain, ps3 on myös oman unelmalistani huipulla. Mut on se vaan nii kauheen kallis, etten vielä ainakaan vuoteen edes harkitse sen ostoa. Siinä houkuttelee mahdollinen "uusintapainos" FF7 sta.
Happy panda
Avatar
Jokke-pappa
Lion Heart
Lion Heart
Viestit: 2206
Liittynyt: Su Marras 07, 2004 21:42
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Jokke-pappa »

ankka_kirai kirjoitti:Siinä houkuttelee mahdollinen "uusintapainos" FF7 sta.
Jännästi ne huhut lähtevät. Heti kun Sony esittelee E3-messuilla sitä mihin PS3 pystyy FF VII:n alkuvideon muodossa, on hullunmylly FF VII PS3-julkaisusta valmis. Ei Square-Enix ole missään vaiheessa ilmoittanut tekevänsä remakea.
/off

Sen sijaan Wikipediasta kaivoin tiedon Final Fantasy XII Revenant Wingsstä, ilmeisesti joku spinoff Nintendo DS:lle, en spoilereiden pelossa uskaltanut avata tuota sivua.
Kuva
tänks chauron
~Life is a Bleach and then you Dye~ (c)Ave
Lucy kirjoitti:Muuton takia alkoi kolmen kuukauden Xbox-vieroitus :'C
Avatar
fLÄSh
Jounin
Jounin
Viestit: 1088
Liittynyt: Ti Helmi 06, 2007 13:31
Paikkakunta: Oma sänky

Viesti Kirjoittaja fLÄSh »

Kovasti toivon, että uudestaan sen tekisivät. =) Tosin tulevat Final Fantasy pelit ovat myös tarpeeksi suuri syy ostaa PS3 kotiin. Ja tietenkin suurena formula1-fanina uusimmat F1 pelit kiinnostavat suunnattomasti.

FF12.. innolla vaanin postiautoa ensi viikolla :D kaveri on hehkuttanu peliä nii paljo, että pakko se oli ostaa. Lisäksi PS2 ois kiinnostavaa saada tämä Final Fantasy7 pohjilta/alustava peli, jossa Vincentiä seurataan. Nimeä en tähän hätään muista. joku Cerberus mikä lie. Mutta ei liikaa makeaa kerralla.
Happy panda
Avatar
karasuka
Chuunin Exam Supervisor
Chuunin Exam Supervisor
Viestit: 628
Liittynyt: Ma Syys 19, 2005 08:39
Viesti:

Re: Final Fantasy XII

Viesti Kirjoittaja karasuka »

Siinä nelisen tuntia vasta pelattu, mutta tykkään kuin hullu puurosta. Ihmettelen kyllä, että miten tämäkin on haukuttu noin miljoona kertaa lyttyyn herraties missä. Noh, kaverilla sattuu olemaan pelikone ja hankki tämän pelin.. turha vertailla johonkin seiskaan tms. Seiska on juonensa puolesta paras, XII on täyttä nannaa ainakin minun silmilleni grafiikan, taistelusysteemin, hahmojen ja pelattavuuden puolesta. <3 (Ainakaan Vaan ei ole niin tyhmä kuin Tidus, joka on hermojaraastavin FF-päähenkilö ikinä. Vaan sellanen perusjäppinen, kyllä sitä kestää. Balthier on täysi rakkaus, tähän mennessä paras hahmo.) Juoni tuollainen perus, kerrankin ei tarvitse pelastaa maailmaa vaan ihan yksi kuningaskunta. Huhhui. Tykkään, tykkään. Vasta viikonloppuna pääsen taas pelaamaan ja nyt jo vieroitusoireita kun eilen aloitin. Niiskis.
Avatar
blindeye
Genin
Genin
Viestit: 135
Liittynyt: Su Tammi 08, 2006 16:48
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Final Fantasy XII

Viesti Kirjoittaja blindeye »

On kyllä täyttä timangia tämä peli.Uusi taistelusysteemi potkii lujaa ja peli on laaja kuin mikä.Harvinaisen paljon jakanut mielipiteitä fanien keskuudessa.Ennen valitettiin,että random-battlet ovat ärsyttäviä,mutta nyt kun ne korvataan paljon toimivammalla systeemillä,niin ne halutaan takaisin.
Myös pelin juoni on kohdannut kritiikkiä vaikka se on mukavaa vaihtelua yleiseen ff-kaavaan.Normaalistihan hiukan typerä miepäähenkilö nousee pelastamaan maailman ja saa siinä sivussa naisen.FF7,8 ja 9 olivat loistavia pelejä,mutta miksi tehdä jo kerran tehty uudestaan?
Kahdestoista fantasia on todellakin anssinnut paikkansa nimekkäässä sarjassa.on se vähintäänkin puolet parempi kuin lineaarinen ja idiootin päähenkilön omaava kymppi.FFXII on paras Final Fantasy nimeä kantava peli seitsemään vuoteen.
There's more to life than profit
Like what?
You know,like slurpies and stuff...
Avatar
huoltomies
Student
Student
Viestit: 49
Liittynyt: Ti Marras 28, 2006 20:27

Re: Final Fantasy XII

Viesti Kirjoittaja huoltomies »

Itse olen hiukan tylsistynyt kun jotenkin hahmoista on vain tullut erittäin samankaltaisia. Ei juurikaan muuta eroa kuin Aseet.
Vastaa Viestiin