Ôkami

Kaikki keskustelu go:sta Naruto: Gekitou Ninja Taiseniin
Avatar
Kiyoshi-san
Chuunin
Chuunin
Viestit: 213
Liittynyt: Pe Kesä 29, 2007 00:02

Re: Ôkami

Viesti Kirjoittaja Kiyoshi-san »

Itse ostin tuon pelin kuukausi sitten Prismasta. Ihastuin ensi silmäyksellä. Ehkä kauneimpia pelejä mitä olen nähnyt. Pelasin n. 1,5:ssä viikossa melkein läpi, n. 50 h peliaikaa takana. Loppuvastus. Ei uskalla pelata pidemmälle, pelin loppuminen niin äkkiä on shokki. Uudelleenpeluuarvosta en tiedä, ehkä voisi kokeilla kerätä stray beadit. Joo, eli kun olen aina vain joka toinen viikko sellaisessa huushollissa, jossa pleikkari, niin siitä tämä viivytys pelaamisessa läpi myös.

Eli osaisin luetella niin paljon plussia, että lista ulottuisi lukukokemuksenne pituudensietomittarin miinuspuolelle. Joten luettelen miinukset, joita on pari:

-Blockheadit
-Tuntuu lyhyeltä peliltä, jos pelaa melkein joka päivä
-Hahmojen "puhe/puhumattomuus"
-Vähän liian yksinkertaiset puzzlet

Arvosanaksi pelille antaisin: 9 1/2

Lyhenteenä: On Top Kolmosessani ^^
Avatar
Setzeri
Kapteeni Garlock
Kapteeni Garlock
Viestit: 992
Liittynyt: Su Elo 15, 2004 10:34
Paikkakunta: Kurikka
Viesti:

Re: Ôkami

Viesti Kirjoittaja Setzeri »

Oon kyllä pettynyt tähän, ostin sen about kolme kuukautta sitten ja en oo pelannut sitä vieläkään läpi koska se tuntuu niin puhdittomalta ja itseään toistavalta. =/
Ja Issunin ääni saa mut raivon partaalle ja kun siellä öttiäisellä on JOKA IKISEEN TURHAAN asiaan jokin oma kommentti, sitä melkein odottaa "c-moon, sano jotain tyhmää, JES, SIELTÄ SE TULI AAAAAAAAAAGH!!"

Onhan tämä kaunis peli ja hahmot on kivoja, mutta siitä vain puuttuu se jokin joka saa minut sen pelin ääreen.
Avatar
MoonFang
Genin
Genin
Viestit: 100
Liittynyt: Pe Kesä 22, 2007 01:49
Paikkakunta: Laukaa

Re: Ôkami

Viesti Kirjoittaja MoonFang »

Voi herranjumala, kun se Blockhead osaa ärsyttää siellä Kamuissa. Tulee niiin monta heikkoa pistettä eikä niitä meinaa mitenkään saada tuhottua. Ja joskus olen saanut sen jopa oikein, mutta sitten yksi tai kaksi pistettä on millin ohi oikeasta kohdasta, joten se ei onnistu.

Nostan hattua sille, kuka pääsee sen läpi.
Avatar
~yellow flash
Uchiha
Viestit: 730
Liittynyt: Ti Helmi 15, 2005 00:05

Re: Ôkami

Viesti Kirjoittaja ~yellow flash »

SilverWolf kirjoitti:Voi herranjumala, kun se Blockhead osaa ärsyttää siellä Kamuissa. Tulee niiin monta heikkoa pistettä eikä niitä meinaa mitenkään saada tuhottua. Ja joskus olen saanut sen jopa oikein, mutta sitten yksi tai kaksi pistettä on millin ohi oikeasta kohdasta, joten se ei onnistu.

Nostan hattua sille, kuka pääsee sen läpi.
Se on todella helppo jos käytät apuna esim. kamerakännykkää. Sillä tavalla sain itse ainakin sen läpi, kahdesti.

Yozolla on muuten sen Blockheadin nimi tittelinään. xP
Avatar
Kiyoshi-san
Chuunin
Chuunin
Viestit: 213
Liittynyt: Pe Kesä 29, 2007 00:02

Re: Ôkami

Viesti Kirjoittaja Kiyoshi-san »

~yellow flash kirjoitti:
SilverWolf kirjoitti:Voi herranjumala, kun se Blockhead osaa ärsyttää siellä Kamuissa. Tulee niiin monta heikkoa pistettä eikä niitä meinaa mitenkään saada tuhottua. Ja joskus olen saanut sen jopa oikein, mutta sitten yksi tai kaksi pistettä on millin ohi oikeasta kohdasta, joten se ei onnistu.

Nostan hattua sille, kuka pääsee sen läpi.
Se on todella helppo jos käytät apuna esim. kamerakännykkää. Sillä tavalla sain itse ainakin sen läpi, kahdesti.
Sekin on vielä, että ne pitää pistää oikeassa järjestyksessä. Itse pelkäsin, että olisin jäänyt jumiin Oni Islandin Blockheadiin :shock: , mutta onneksi
tuli luettua playstation-foorumeilta, että ne pitikin laittaa siinä järjestyksessä, missä ne ilmestyvät. Ärsyttävin homma koko pelissä on se, kun siellä Oni Islandilla kun laittaa tarpeeksi usein väärin ne pisteet, niin Issun alkaa hokea samaa sanomaa joka yrityskerran jälkeen...

Muuten, hattu sitten pois päästä, Silverwolf :)
Avatar
~yellow flash
Uchiha
Viestit: 730
Liittynyt: Ti Helmi 15, 2005 00:05

Re: Ôkami

Viesti Kirjoittaja ~yellow flash »

Kiyoshi-Hitokiri kirjoitti: Sekin on vielä, että ne pitää pistää oikeassa järjestyksessä.
Niin joo, olihan siinä vielä sekin. =P

Silloin nostan minä hattuani, kun joku saa Blockhead Granden läpi ilman minkäänlaisia apuvälineitä. Eli ainoastaan omaa muistia käyttäen. Jotkut käyttivät tähän sellaista apukeinoa, että laittoi paperin ruudun eteen ja merkitsi ne kohdat joissa se piste ilmestyi. Itse kokeilin ensin tätä, mutta en millään ehtinyt niiden pisteiden mukaan. Toinen apukeino oli myös, että pyysi kaverin apuun. Toinen heistä opetteli puolet pisteistä ja toinen opetteli sen toisen puolen. Helpoin menetelmä oli kuitenkin omasta mielestäni tuo kamerakännykkä.
Avatar
Kiyoshi-san
Chuunin
Chuunin
Viestit: 213
Liittynyt: Pe Kesä 29, 2007 00:02

Re: Ôkami

Viesti Kirjoittaja Kiyoshi-san »

Eipä siihen tarvinnu mitään muuta apuvälinettä tarvittu... :D
Kokeilin kyllä kameraaki, mutta eihä siitä mitään tullu, ainoa olngelma oli muistaa missä ne olivat sen jälkeen kun kuulin, että ne piti laittaa järjestyksessä. Mutta kyllä se parin yrityksen jälkeen meni läpi ilman apuvälineitä. Jatkaa vain yrittämistä, kyllä se siitä.
Avatar
AkaShin
Chuunin
Chuunin
Viestit: 291
Liittynyt: Pe Kesä 23, 2006 12:37
Paikkakunta: Pori

Re: Ôkami

Viesti Kirjoittaja AkaShin »

En ole itse pelannut tätä, mutta katsonut olen kun kaze-chan pelaa.
Mielipiteelläni ei siis varmaan ole väliä mutta sanonpahan silti. Ensiksikin.. Ihmiset, niiden puhetyyli, ( :'D) jotain niin raivostuttavan hauskaa. (sitten itse peliin)

Minua itseäni ärsyttää siinä se, että pitäisi tehdä jotain, sitten siihen tarvitaan jokin esine ja joudut lähtemään hakemaan sitä jostain ihan alusta, sitten että saat sen esineen niin joudut hakemaan jotakin muuta. Haet sen ja palaat takaisin jotta saat esineen, että pääset pelissä eteenpäin saadaksesi esineen jota tarvitaan johonkin.. Turhauttavaa.

Myöskin, että peli mielestäni toistaa hieman itseään on turhauttavaa. En itse tajua sitä kun kehutaan että peli on tehty kuin sillä galligrafia(?) tyylillä, mielestäni se näyttää hieman sumealta ja että ei aina erota jonkun rajoja.

Pelin positiiviset puolet ovat minulla hieman vähäisiä koska enhän ole itse sitä kapulaa kourassani pidellyt ja pelannut, mutta animaatiot ovat joskus hauskoja ja hienosti tehtyjä, musiikit ovat myöskin hyvät ja Rao on loistava! ( :'DD ) Ja onhan peli muutenkin nätisti tehty, mutta joskus se galligrafia(?) tyyli ei anna selkoa.
Kuva
Avatar
Yozora
Unfit to be a Gundam Meister
Unfit to be a Gundam Meister
Viestit: 1128
Liittynyt: Ma Touko 17, 2004 13:30
Paikkakunta: TRANS-AM system
Viesti:

Re: Ôkami

Viesti Kirjoittaja Yozora »

Ahaha, Blockhead Grande! \o/ Itse voitin (ja voitan yhä) sen käyttäen Frostia apuna. Toinen meistä muistaa neljä ensimmäistä pistettä ja toinen neljä jälkimmäistä. Yleensä parilla yrityksellä saadaan se voitettua. Kaikki muut Blockheadit saan hoideltua itse. Minä itse vaan en osaa vihata niitä, ovat jotenkin niin sympaattisen dorkia. :3

Mutta jos oikeasti vaikeista asioista puhutaan, niin oletteko kokeilleet hakata niitä Spider Cave'ja? Eli siis niitä paikkoja, missä maan sisällä on luola, mistä löytyy Bandit Spider. Kun sen tapettuaan menee takaisin maan pinnalle ja tulee takaisin alas, luolassa on Demon Gate. Näitä Demon Gate'ja pitää läpäistä muistaakseni kymmenen peräkkäin - ilman, että käy välillä maan pinnalla. Ja nämä Demon Gate't ovat paljon vaikeampia kuin ne tavalliset Gate't, johon pelissä törmää. Hermoja raastavan vaikeaa.

Minusta pelin kalligrafia tyyli on aivan upea. En ymmärrä miten joku ei voi tykätä siitä. Se on mielestäni hienoa vaihtelua näille nykypäivän realistisille peleille eikä näytä yhtään sumealta. Peliä pelataan japanilaisessa maalauksessa, can't get any better than that! :O

Itse kai vain rakastan Ôkamia niin paljon, etten keksi siitä mitään pahaa sanottavaa. Minä juoksen mielelläni edestakaisin toimittamassa milloin mitäkin asiaa. Ihmisten puhetyyliin totuin parissa minuutissa. Ainoa, mikä välillä ärsyttää, on Issun ja se miten se vääntää kaikki asiat rautalangasta. Joskus tekisi mieli sanoa sille, että "ole jo hiljaa ja anna mä mietin itse!".

Ja olen kyllä, Setzeri, pettynyt, ettet osaa arvostaa Ôkamia. :(
Kuva
[ tähdenlentona kai luokseni saavuit ja kauniimman teit minun maailmastain ]
Avatar
~yellow flash
Uchiha
Viestit: 730
Liittynyt: Ti Helmi 15, 2005 00:05

Re: Ôkami

Viesti Kirjoittaja ~yellow flash »

Yozora kirjoitti: Mutta jos oikeasti vaikeista asioista puhutaan, niin oletteko kokeilleet hakata niitä Spider Cave'ja? Eli siis niitä paikkoja, missä maan sisällä on luola, mistä löytyy Bandit Spider. Kun sen tapettuaan menee takaisin maan pinnalle ja tulee takaisin alas, luolassa on Demon Gate. Näitä Demon Gate'ja pitää läpäistä muistaakseni kymmenen peräkkäin - ilman, että käy välillä maan pinnalla. Ja nämä Demon Gate't ovat paljon vaikeampia kuin ne tavalliset Gate't, johon pelissä törmää. Hermoja raastavan vaikeaa.
Ilman mitään tavaroita, vai? Sillä jos tankkaat ennen taisteluun menoa varastosi täyteen Vengeance Slippejä ja Steel Fist Sakeja, niin se on melkein luvattoman helppoa. Toinen niistä nostaa hyökkäysvoimaasi ja toinen estää kaikki hyökkäykset, jotka kohdistuvat sinuun (väliaikaisesti). Aluksi kokeilin tehdä näitä portteja ilman mitään tavaroita käyttämättä ja oli kyllä todella vaikeata. Varsinkin se portti siellä Kamuissa. Aluksi en edes tiennyt, että ne portit nollaantuu, joten hyväuskoisena ramppasin niitä samoja vihulaisia läpi moneen kertaan. ^^'

Itsekin pidän Okamin luovasta visuaalisesta tyylistä ja äänimaailmasta. Aluksi minulla oli kovia ennakkoluuloja tätä peliä kohtaan, mutta nopeasti ne hävisivät kun pääsin pelaamaan. Nykyään on jäänyt tämä peli liiaksi taka-alalle, vaikka onkin sen verran hyvä peli edelleenkin. En ole kylläkään mitään peliä ehtinyt/jaksanut pelata pitkään aikaan. Pitäisi vielä ainakin hoitaa Wanted listat läpi, sillä se taitaa olla ainoa asia mitä en ole vielä tehnyt. Tai jos ei ainoa, niin ainakin yksi harvoista. ^^
Avatar
Yozora
Unfit to be a Gundam Meister
Unfit to be a Gundam Meister
Viestit: 1128
Liittynyt: Ma Touko 17, 2004 13:30
Paikkakunta: TRANS-AM system
Viesti:

Re: Ôkami

Viesti Kirjoittaja Yozora »

~yellow flash kirjoitti:Ilman mitään tavaroita, vai? Sillä jos tankkaat ennen taisteluun menoa varastosi täyteen Vengeance Slippejä ja Steel Fist Sakeja, niin se on melkein luvattoman helppoa. Toinen niistä nostaa hyökkäysvoimaasi ja toinen estää kaikki hyökkäykset, jotka kohdistuvat sinuun (väliaikaisesti). Aluksi kokeilin tehdä näitä portteja ilman mitään tavaroita käyttämättä ja oli kyllä todella vaikeata. Varsinkin se portti siellä Kamuissa. Aluksi en edes tiennyt, että ne portit nollaantuu, joten hyväuskoisena ramppasin niitä samoja vihulaisia läpi moneen kertaan. ^^'
No juu, kyllähän Steel Fist Saket ja Vengeance Slipit tekevät homman helpoksi, mutta itse en ainakaan käytä kumpiakaan, koska mitäs hauskaa siinä hommassa sitten on. Ainoat tavarat, joita noissa porteissa käytän, ovat parannusluut ja Exorcism Slipit, enkä jälkimmäisiäkään paljon. Eli oma periaatteeni on ollut selvitä vain omin voimin.
Kuva
[ tähdenlentona kai luokseni saavuit ja kauniimman teit minun maailmastain ]
Avatar
Kiyoshi-san
Chuunin
Chuunin
Viestit: 213
Liittynyt: Pe Kesä 29, 2007 00:02

Re: Ôkami

Viesti Kirjoittaja Kiyoshi-san »

Pari viestiä ylemmille tulisi sanomista: Hyvät ihmiset, älkää sanoko sitä kalligrafia-tyyliksi! Kalligrafia tarkoittaa kirjoitustaidetta "kaunista kirjoitusta" jota harjoitetaan laajalti itämaissa. Ôkami:n graafinen tyyli on Ukiyo-e, joka on juuri niitä vanhoja japanilaisia maalauksia.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Ukiyo-e

Setzeri Edit: blaa blaa blaa blaa blaa blaa
Avatar
Yozora
Unfit to be a Gundam Meister
Unfit to be a Gundam Meister
Viestit: 1128
Liittynyt: Ma Touko 17, 2004 13:30
Paikkakunta: TRANS-AM system
Viesti:

Re: Ôkami

Viesti Kirjoittaja Yozora »

Tossu-sama kirjoitti:Näin Okamin kerran paikallisessa Anttilassa ja katsoin, että kappas onpas kivan niminen peli (pidän susista, joten tietty tunnistin mitä pelin nimi tarkoitti).
Niin, pelin nimihän on sanaleikki, sillä sanalla Ôkami on tässä tapauksessa kaksi merkitystä. Ôkami sinällään tarkoittaa myös sutta, mutta kanjit, joilla pelin nimi kirjoitetaan japaniksi, tarkoittavat suurta/mahtavaa jumalaa. Ja kun Amaterasu kerran on jumala(tar) suden muodossa... :D
Tossu-sama kirjoitti:Tällä hetkellä olen menossa Okamia viidettä kertaa läpi ja joka pelikerralla olen löytänyt jotain uutta.
Hoo, joku muukin, joka jaksaa tahkota Ôkami yhtä paljon kuin minä. Itse läpäisin pelin juuri viidennen kerran ja tällä hetkellä on kuudes kierros menossa, ja aina vaan se on yhtä ihana ja upea. <3
Kuva
[ tähdenlentona kai luokseni saavuit ja kauniimman teit minun maailmastain ]
Avatar
Yozora
Unfit to be a Gundam Meister
Unfit to be a Gundam Meister
Viestit: 1128
Liittynyt: Ma Touko 17, 2004 13:30
Paikkakunta: TRANS-AM system
Viesti:

Re: Ôkami

Viesti Kirjoittaja Yozora »

Tossu-sama kirjoitti:Eihän siihen voi kyllästyä. :D Voisi joku kerta ottaa missioksi kerätä kaikki stray beadit, mutta kattoo nyt.
Itse olen useammankin kerran kerännyt kaikki Stray Beadit, tosin nykyään en enää joka pelikerralla jaksa vaivautua niiden Spider Cavejen kanssa, koska ne ovat yksinkertaisesti niin tuskastuttavia. Olen läpäissyt ne sen verran monta kertaa, että tiedän pystyväni siihen, joten enää ei tarvitse vaivautua joka kerta ellei huvita.

Ketään sen pahemmin spoilaamatta, pelin loppu on kyllä jotain aivan tajuttoman ihanaa. Kaikkien näiden kertojen jälkeenkin olen aina itku silmässä sen kanssa. :3
Kuva
[ tähdenlentona kai luokseni saavuit ja kauniimman teit minun maailmastain ]
Avatar
salakuljettaja
Rookie
Rookie
Viestit: 89
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 19:01
Paikkakunta: Tampere

Re: Ôkami

Viesti Kirjoittaja salakuljettaja »

Kiyoshi-san kirjoitti:Ôkami:n graafinen tyyli on Ukiyo-e, joka on juuri niitä vanhoja japanilaisia maalauksia.
Ei me perssuomalaiset mitään japania osata. Varsinkaan sen kulttuuria D:

Okami on aivan ihana peli! ^^ Tykkäsin hirveästi sen tyylistä ja pienistä yksityiskohdista kuten Amaterasun juoksun tuottamista kukkasista. Lisäks ne demonien kuvat galleriassa on toosi kivoja katella, koska ne on tyyliltään tuota... Ukiyo-eta. Mutta se mua kuitenkin on jäänyt ketuttamaan, että mä oon jääny kerran niin pahasti jumiin yhteen blockheadiin, että meinasin jo luovuttaa. Piti kaivaa pikkuveljen kamerakännykkä esiin, että sain ne kaikki pisteet talteen ja täpättyä oikeaan kohtaan =___= ...Joo, olen luuseri.
Pääbosseista täytyy sanoa sen verran, että mä olin vähän pettyny siihen kuinka helppoja ne oli. Ja välillä ihan hassujakin. Hihitin itsekseni, kun yksi Orochin päistä alkoi yhtäkkiä hakkaamaan päätään lattiaan ihan Ammyn vierestä. Ihan niinku sitä olis alkanu ärsyttään kuinka pahasti se oli häviöllä XD
Vaikka mä tykkäänki tästä pelistä niin en kyllä menisi ostamaan sitä itselleni (Lainasin Chiakilta~<3). Tekis kyllä hirveesti mieli pelata se vielä kerran läpi, mutta mä en ole valmis maksamaan siitä sitä täyttä hintaa. Tämä johtunee ehkä siitä, että pahikset oli niin helppoja eikä se juoni ollut niin makee ku mä aluks luulin. Tai sit mä en oo vaan niin kiinnostunu japanilaisten tarustoista ja maailman pelastaminen miljoonatta kertaa maistuu puulta. Et emmä ihan pistäis tätä pelien top-10:iin. Ehkä joku top-15 olis jees.
Vastaa Viestiin