Ôkami

Kaikki keskustelu go:sta Naruto: Gekitou Ninja Taiseniin
Avatar
Viittaperkele
Surkastuma
Surkastuma
Viestit: 1259
Liittynyt: La Loka 16, 2004 13:45
Paikkakunta: No mie oon täällä jossai....

Re: Ôkami

Viesti Kirjoittaja Viittaperkele »

Ko en omista PS2:sta, en omista Ôkamiakaan. Kun ensin kuulin siitä, se vaikutti todella mielenkiintoiselta, mutta sitten kun se julkaistiin, sain kuulla hypetyksen lomassa että että se on "zeldamainen" ja "erittäin helppo". Nuo kaksi asiaa saavat pakostikin varovaiseksi (minulla on jo yksi ylihelppo susiseikkailupeli -- Twilight Princess), joten olen ollut jokseenkin epäileväinen Ôkamin suhteen. Toisaalta, koska minulla ei ole ollut aikomusta ostaa PS2:sta ja oikeasti kokeilla peliä, en ole myöskään yksinkertaisesti ajatellut tai tutkinut asiaa sen enempää.

Mutta nyt olisi tarjolla uutista jonka mukaan Ôkamista ollaan tekemässä remake Wiille ensi vuonna. Nyt pitäisi kai ruveta funtsimaan...
Kuva
Avatar
fLÄSh
Jounin
Jounin
Viestit: 1088
Liittynyt: Ti Helmi 06, 2007 13:31
Paikkakunta: Oma sänky

Re: Ôkami

Viesti Kirjoittaja fLÄSh »

Minäpä omistan PS2 konsolin ja Okamin ja voin sanoa että ainakin alku tuntuu suht helpolta. Kesti hetken että tottui grafiikkaan mut nyt alkaa minunki silmissä näyttään iha kivalta. Ja hauskahan peli on, siitä ei päästä mihinkään. Mut kaikki taistelut on mun mielestä älyttömän helppoja ja ne on muutenki jotenki tylsiä ja ärsyttäviä. Ja sitte tuo alkuki oli niiiiiiiiiiiiin pitkäveteinen. . . . Pelin parhaimpia hahmoja on ehottomasti tämä Great Warrior ..ööh .. Susuma? Sasuma? iha sama.

En kyl vielä näe tässä uudelleen-peluu kerran mahollisuutta mut jos se ajan kanssa innostas enemmän. Pelataan nyt ekan kerran läpi ja katellaa sitte pelaanko uudestaan vai annanko siskolle lahjaks ^_^

Niin ja pelin tosiaan ostin toissa päivänä. Eli en oo viel pahemmi pelaillu.
Happy panda
Avatar
salakuljettaja
Rookie
Rookie
Viestit: 89
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 19:01
Paikkakunta: Tampere

Re: Ôkami

Viesti Kirjoittaja salakuljettaja »

Sain pelin viime viikonloppuna loppuun ja porasin niin hirveesti, että meinasin mennä kaikkien pahisten pahiksen tappaminen vähän nenälleen XD Aloitin pelin samaisena päivän uudestaan, mutta kyllästyin siihen kuinka helppoa meininki oli niiden hyvien aseitten ja elämien kanssa, että aloitin vielä kolmannen kerran alusta, mutta tällä kertaa ilman edellisen kerran avustusta :3 Pointtina olisi siis päästä peli 100 prosenttisesti läpi, missä tarvitsenkin hieman neuvontaa. Eli osaako joku kertoa miten tehdään lahjoituksia patsaille ja lähteille. :o En todellakaan tajua miten se tapahtuu enkä ole tähän mennessä törmännyt yhteenkään topicciin tai walkthroughiin missä olisi ollut neuvot.
Avatar
Yozora
Unfit to be a Gundam Meister
Unfit to be a Gundam Meister
Viestit: 1128
Liittynyt: Ma Touko 17, 2004 13:30
Paikkakunta: TRANS-AM system
Viesti:

Re: Ôkami

Viesti Kirjoittaja Yozora »

salakuljettaja kirjoitti:Eli osaako joku kertoa miten tehdään lahjoituksia patsaille ja lähteille. :o En todellakaan tajua miten se tapahtuu enkä ole tähän mennessä törmännyt yhteenkään topicciin tai walkthroughiin missä olisi ollut neuvot.
Öö, ainoat lähteet, joita minä pelieni aikana lahjoin, olivat nämä piilotetut lähteet, joista sai Brush Technique upgradeja. Löytyy ainakin Kamuista ja muistaakseni North Ryoshima Coastilta. Niin, ja sitten oli nämä patsaat/muistomerkit Shinshuu Plainsilla, joille piti laittaa kukkia.

Muista lahjomisista minä en ainakaan tiedä. :/
Kuva
[ tähdenlentona kai luokseni saavuit ja kauniimman teit minun maailmastain ]
Avatar
salakuljettaja
Rookie
Rookie
Viestit: 89
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 19:01
Paikkakunta: Tampere

Re: Ôkami

Viesti Kirjoittaja salakuljettaja »

Yozora kirjoitti:Öö, ainoat lähteet, joita minä pelieni aikana lahjoin, olivat nämä piilotetut lähteet, joista sai Brush Technique upgradeja. Löytyy ainakin Kamuista ja muistaakseni North Ryoshima Coastilta. Niin, ja sitten oli nämä patsaat/muistomerkit Shinshuu Plainsilla, joille piti laittaa kukkia.
Haa, kiitoksia kovasti ^^ En olisi koskaan tajunnut tuota kukkien laittamista itse. Tyhmä kun olen
Avatar
salakuljettaja
Rookie
Rookie
Viestit: 89
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 19:01
Paikkakunta: Tampere

Re: Ôkami

Viesti Kirjoittaja salakuljettaja »

Okamin wii-versio on markkinoilla! :3 Kiinnostaisi sen osto, kun tuo wiin kepukalla maalaaminen vaikuttaa hauskalta ajatukselta.
Avatar
Lucy
Assassin
Assassin
Viestit: 1211
Liittynyt: Su Kesä 26, 2005 23:23
Paikkakunta: Aperture Science Enrichment Center

Re: Ôkami

Viesti Kirjoittaja Lucy »

*Skippaa viestiketjun ettei vaan spoilaannu*

Ostin pari viikkoa sitten juuri tuon Wii-version, jota olinkin pitempään odotellut. Näin jälkeenpäin ajateltuna oli ihan hyväkin että tajusin sen olemassaolon vasta kuukausien jälkeen. Peli on nimittäin ollut mulle todella arvokasta terapiaa Code Geassin loppumisen jälkeen XD

Vähän vaikeaa sanoa missä kohtaa peliä olen, kun kokoajan tuntuu että loppu on kulman takana, varsinkin kun arvostelujen mukaan peli kestää kolmekymmentä tuntia ja mulla on jo jotain 25 takana.. tosin olen ihan kiitettävästi evottanut kun ei ole ollut hajuakaan mitä pitäisi tehdä XDD Olisin jo ajat sitten ahminu pelin loppuun, jos vain olisi telkkari opiskelijakämpässä T^T

Rakastan Okamin hahmoja <3 Issun, Waka ja tietysti Amaterasu on lemppareita. Kun nyt olen koko pienen videopelaamis-ikäni hehkuttanut Twilight Princessiä parhaimpana pelikokemuksena, on mukavaa ollut pelata toista samankaltaista peliä jossa on kuitenkin paljon paremmat hahmot ja tarina. Midna tosin ownaa kaikki XD Hemmetti mä rakastan mm. Spider Queenin heräämis, Wakan kohtaamis ja Orochin nuoli -kohtauksia <3 Musiikkikin on mahtavaa.. niinkuin kaikkialla on hehkutettukkin jo.. Pelin huumorikin on kultaa - mulla oli ihan liian hauskaa taiteillessa sitä örkkimaskia XDD Pitää lopettaa kirjottaminen ku viesti alkaa olla täynnä säälittäviä hymiöitä...
I'm in SPACE~!
XKCDDAAnimewatcher
Avatar
Yozora
Unfit to be a Gundam Meister
Unfit to be a Gundam Meister
Viestit: 1128
Liittynyt: Ma Touko 17, 2004 13:30
Paikkakunta: TRANS-AM system
Viesti:

Re: Ôkami

Viesti Kirjoittaja Yozora »

Lucy kirjoitti:mulla oli ihan liian hauskaa taiteillessa sitä örkkimaskia XDD
Ahaha, sen örkkimaskin taiteilu oli aivan parasta. Omaani on tainnut jokaisella pelikerralla tähän mennessä ilmaantua nyoro~n-naama, eli "<:3". Ja hitsi, se yksi Imp olisi halunnut vaihtaa maskeja! Miksi en saanut antaa omaani sille? Toinen olisi niin kovasti halunnut. x3

Ja ShtinkyPudding:
Nuo soundtrackilla olevat pidemmät nimet ovat nimien japanilaisia versioita. Jostain ihmeellisestä syystä hahmojen nimiä, jotka ovat siis aika paljolti kaikki japanilaisista taruista ja mytologioista, on yksinkertaistettu ei-japanilaisiin versioihin - esimerkiksi juuri Kushinadasta on tullut Kushi ja Tsuzuraosta Rao. Itse pidän tätä vähän tyhmänä päätöksenä, mutta kaipa lokalisoijat ovat ajatelleet, että meillä ei mene nuo alkuperäiset, "vaikeat" nimet jakeluun. :/
Kuva
[ tähdenlentona kai luokseni saavuit ja kauniimman teit minun maailmastain ]
Avatar
Lucy
Assassin
Assassin
Viestit: 1211
Liittynyt: Su Kesä 26, 2005 23:23
Paikkakunta: Aperture Science Enrichment Center

Re: Ôkami

Viesti Kirjoittaja Lucy »

^
Ihan hyvä vaan että ovat lyhentäneet.. Länsimaisittain kirjoitettuna nuo alkuperäiset nimet veisivät jo puolenriviä siitä tekstilaatikosta. Ne repliikit on jo nytkin silloin tällöin ärsyttävästi rytmitettyjä, eli lause loppuu kesken ja jatkuu toiseen boksiin.

Tämän lisäksi haittaa myös Wii-version yliräikeät värit esimerkiksi kirotuissa paikoissa ja pahuuden aurassa. Ihan kuin joku kakara olis ottanu ensimmäisen kirkkaanpunasen väriliidun käteen ja unohtanut että punasessa on paljon kauniimpiakin sävyjä.

Siinä taisikin olla ainoat huonot asiat pelissä XDD
I'm in SPACE~!
XKCDDAAnimewatcher
Avatar
Lucy
Assassin
Assassin
Viestit: 1211
Liittynyt: Su Kesä 26, 2005 23:23
Paikkakunta: Aperture Science Enrichment Center

Re: Ôkami

Viesti Kirjoittaja Lucy »

Vihdoin ja viimein sain pelin viimeisteltyä! Vika pomo oli kyllä aika kusinen ja oli pienestä kiinni että pääsin läpi.
Spoileri, maalaa nähdäksesiVähän outo fiilis jäi jäljelle. Olin jo pelännyt puolenpeliä että Waka on pahis ja/tai hän kuolee, mutta sitten hänellä paljastuikin niin karsee blondiletti että toivon hänen kohtalonsa olleen mielummin jompikumpi omista peloistani XD En myöskään tajuu miksi Shiranuin piti pomppia pelissä mukana.. Se tuntui jotenkin turhalta. Lisäksi peli-intoa laimensi lukuisat kertausfaitot ja kierrätetyt kenttäsuunnittelut. Vaivuin jossain demonisaaren vaiheilla syvään angstisuohon ja lopetin pelaamisen kun luulin lopun olevan kulman takana ja tätä fiilistä saikin potea aina Orochin kuolemasta lähtien. Hirveetä pelaajan kidutusta!

No mutta valituksesta huolimatta eeppinen peli on eeppinen peli. Okami sai paikkansa ikimuistoisten pelikokemusten joukosta. Se todellakin sisälsi lukuisia tunteikkaita kohtauksia ja kiehtovia hahmoja. Tuntuu vaan että missasin pelin annista ainakin kohtalaisen siivun, kun monia pikkutehtäviä taisi jäädä tajuamatta. Ihan kuin yhdessä videossa olisi ollut sivellintekniikka jossa pystyi itse tekemään salamoita mutta minä en ainakaan sellaista löytänyt.. Enkä oppinut käyttämään puoliakaan Amaterasun asevarastosta .___.'
ja btw.. Wii-remote -ohjaus on jumala. Yksi hienoimmista keksinnöistä sitten siivutettujen leipäpalojen! TAHTOO JATKO-OSAN!!!
I'm in SPACE~!
XKCDDAAnimewatcher
Avatar
Yozora
Unfit to be a Gundam Meister
Unfit to be a Gundam Meister
Viestit: 1128
Liittynyt: Ma Touko 17, 2004 13:30
Paikkakunta: TRANS-AM system
Viesti:

Re: Ôkami

Viesti Kirjoittaja Yozora »

Spoileri, maalaa nähdäksesiHaha, "karsee blondiletti". xD Mulla itse asiassa kävi niin päin, että Ushiwakan (tykkään käyttää enemmän alkuperäisiä nimiä) ilmestyminen paikalle aiheutti melkein koko pelin ajan "Eeeeiii, taas toi!" -reaktion, mutta sitten lopputappelun aikana/jälkeen opin yllättäen tykkäämään tyypistä.

Amaterasulla muuten ON sivellintekniikka, jolla pystyy piirtämään salamoita - sen eteen vaan pitää nähdä pikkuisen vaivaa. En tiedä muistatko, mutta Sei-An cityssä on Nobles' Quaterissa (muistaakseni) sellainen korkea talo, jossa ei ole ollenkaan ovea ja takaseinällä Kabegamin kissapatsas. Kun sinne talon "kattohuoneistoon" kiipeää Catwalkilla, sieltä löytyy sellainen keksijätyyppi nimeltä Gen. Gen on rakentamassa jotain systeemiä, josta kuitenkin puuttuu joku osa, joka Amaterasun pitäisi käydä löytämässä. Sen osan saa, kun voittaa Shinshuu Fieldillä juoksevan lähetin Idatenin (Idan) muistaakseni kolme kertaa. Sitten kun osan juoksuttaa takaisin Genille, oppii sivellintekniikan, jolla saa piirrettyä salamoita. :>
Kuva
[ tähdenlentona kai luokseni saavuit ja kauniimman teit minun maailmastain ]
Avatar
Lucy
Assassin
Assassin
Viestit: 1211
Liittynyt: Su Kesä 26, 2005 23:23
Paikkakunta: Aperture Science Enrichment Center

Re: Ôkami

Viesti Kirjoittaja Lucy »

^ Joo mä ihmettelinki mistä kuusesta sen osan saa sille hepulle.. Huvittaa noi catwalk-paikat ku niihin törmäs jo pelin alussa ja sit ku vihdoin sai sen sivellintekniikan ni ei tietenkä enää muistanu missä helkutissa niitä patsaita sit oli ollu. Etin sitä Shinshu-fieldin patsasta niinku miljoonavuotta, mutten onnistunu löytämään sitä ja luulin jo nähneeni harhoja. No sit sen jälkeen jumituinki Demonisaarelle ku sielt ei päässy pois ennenku oli valmis ja samaan aikaan löysin toisessa aloittamassani pelissä sen patsaan, mutten enää päässy sinne. Ai että ku ärsytti. Ja minne ei pääse tai mitä ei saa, kiinnostaa entistä enemmän. Mut oli kiva sit huomata etten olis voinu edes hyötyä sinne laelle pääsemisestä siinä pelin vaiheessa.

Mulle Waka aiheutti aina himmeitä fangirl-reaktioita, tosin oli aina sellanen "Ole kiltti ja älä piekse mua taas"-fiilis.

Oki taas oli mun mielestä ärsyttävä hahmo ku se oli niin tyhmä.. Mut loppujen lopuks oli kiva faitota sen kaa yhessä. Lechku/Nechku -faitto taisi ollakki mun lemppari pomotappelu ja se musa siinä on aivan mahtava!
I'm in SPACE~!
XKCDDAAnimewatcher
Avatar
Yozora
Unfit to be a Gundam Meister
Unfit to be a Gundam Meister
Viestit: 1128
Liittynyt: Ma Touko 17, 2004 13:30
Paikkakunta: TRANS-AM system
Viesti:

Re: Ôkami

Viesti Kirjoittaja Yozora »

Ne Catwalk-patsaat aiheutti aluksi kyllä kieltämättä ihmetystä. Kun näin sellaisen ekan kerran Shinshuu Fieldillä, olin ihan ihmeissäni, että mikäää hemmetti tuo on, miksei sille voi tehdä mitään. :o Ja joo, niitä on todella kiva ruveta uudestaan metsästämään siinä vaiheessa, kun Catwalk-tekniikan lopulta saa.

Ooh, mä olin ihan Okikurmi-fangirl alusta asti. Sen design on niin hieno. Tosin taisin pariin kertaan sanoa sille, että lakkaa olemasta sellanen ärräpää ja käyttää aivojaan. xP
Kuva
[ tähdenlentona kai luokseni saavuit ja kauniimman teit minun maailmastain ]
Avatar
fLÄSh
Jounin
Jounin
Viestit: 1088
Liittynyt: Ti Helmi 06, 2007 13:31
Paikkakunta: Oma sänky

Re: Ôkami

Viesti Kirjoittaja fLÄSh »

Mää olin jo melkee unohtanu koko pelin ja ajattelinki etten sitä enää alottas pelaan. Kun se jäi joskus vuos sitte kesken suunnilleen ja en oo jaksanu pelata tai jatkaa siitä mihi jäi. Mutta nyt kun tuli luettua näitä teidän kertomuksia ja pelikokemuksia niin tuli taas se halu Okamiin ja sen väreihin<3

Pitääpä tässä viikon aikana alotella taas nii kyllä se putki siitä päälle jää taas. Vois ottaa joululomaks pelin mukaan vanhempien luo ja mätätä siellä sitä kun sillo muuta ei ole ku aikaa.
Happy panda
Avatar
Lucy
Assassin
Assassin
Viestit: 1211
Liittynyt: Su Kesä 26, 2005 23:23
Paikkakunta: Aperture Science Enrichment Center

Re: Ôkami

Viesti Kirjoittaja Lucy »

Hyvät naiset ja herrat! Saanen esitellä itseni: Olen Ryoshima coastin valloittaja!

..ei sit yhtään laajempi lätäkkö ollut..

Mutta olen yrittänyt täydentää pelikokemustani pikkutehtävien hoitamisella ja pitkillä vaellusmatkoilla. Demon fangeja on aika plaah keräillä, mutta ne kuninkaan vaihtokamat kiinnostaa niin pirusti.. Golden fury on legenda! En ole vieläkään keksinyt miten niitä koralli/kanto/ruostekivi -kasoja saa rikottua. Voisiko joku valaista? Monet noista tehtävistä on kyllä kieltämättä epäselviä. En olisi ikinä löytänyt Hayazoa ellen olisi netistä kattonu. Mikä muuten on se keltanen lammikko siellä Ryoshiman rannikolla? Ja milloin kyrsässä se kirsikkapuun hedelmä kypsyy?
I'm in SPACE~!
XKCDDAAnimewatcher
Vastaa Viestiin