Animal Crossing

Kaikki keskustelu go:sta Naruto: Gekitou Ninja Taiseniin
Avatar
Rota
Genin
Genin
Viestit: 180
Liittynyt: Ma Helmi 19, 2007 19:31
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Animal Crossing

Viesti Kirjoittaja Rota »

Wikipediasta:
"Pelihahmo on poika tai tyttö, joka muuttaa kylään. Kylän muut asukkaat ovat eläimiä. Kylään voi muuttaa yhteensä neljä ihmishahmoista pelaajaa, mutta pelaaminen on mahdollista vain vuorotellen. Vakiohahmojen lisäksi kylässä voi asua korkeintaan 15 eläintä. Eläimet on esitetty antropomorfisina hahmoina. Eläinten kanssa voi jutella ja niille voi suorittaa palveluksia. Kaupungin asukkaat muuttavat yksi kerrallaan pois ja niiden tilalle tulee uusia asukkaita, esimerkiksi silloin, kun pelaaja matkustaa toisella GameCube-muistikortilla olevaan Animal Crossing -kylään. Eläimet voivat myös muuttaa omasta kylästä sellaiseen kylään, jossa pelaaja on vieraillut, ja toisinpäin. Eläimet monesti valittelevat tylsyyttä ennen muuttamistaan. Toisinaan niitä voi pyytää jäämään, jolloin muutto estyy.

Pelissä ei ole varsinaista päämäärää vaan idea on elää sovussa eläinten kanssa. Pelissä voi maksaa vuokrarästit pois (jolloin pelihahmon asunto tai kyläkauppa kasvattavat kokoaan), keräillä hyönteisiä, kaloja, fossiileita ja maalauksia museota varten sekä sisustaa omaa taloa. Talon sisustuksessa voi hyödyntää erilaisia teemoja, kuten avaruus-, villi länsi-, tai moderni-teemaa. Hyvästä sisustuksesta saa Happy Room Academyltä paljon pisteitä. Taloon mahtuu rajoitettu määrä tavaraa, joten esineet, joita ei halua antaa pois tai HRA:n arvioitavaksi, voi säilyttää kellarissa. Joitakin esineitä voi myös säilyttää kaapissa. Kaikki tavarat, jotka on onnistunut pelissä keräämään, ilmestyvät kauppias Tom Nookin postimyyntiluetteloon. Luettelosta esineen voi tarvittaessa tilata, jos alkuperäisen esineen on myynyt tai lahjoittanut pois. Kylässä vierailevilta erikoishahmoilta saa harvinaisia tavaroita. Tällaisia tavaroita ei voi ostaa edes Tom Nookin postimyyntiluettelosta, vaikka ne ilmestyvätkin sinne näytille.

Pelin aika noudattaa pelikonsolin sisäistä kelloa. Pelissä on kaikki neljä vuodenaikaa juhlineen. Esimerkiksi jouluaattona Jingle the Black-Nosed Reindeer tulee jakamaan lahjoja kilteille lapsille. Syntymäpäivänäsi saatat saada lahjoja kyläläisiltä."
Kyseinen lainaus on otettu Cuben versiosta, mutta kertoo hyvin pelin idean.

Topicissa keskustelua kyseisestä pelistä, joka on ilmestynyt Nintendo GameCubelle sekä Nintendo DS:lle. Cuben versio Animal Crossing, on ilmestynyt Japanissa jo 2001 Nintendo 64:lle nimellä Animal Forest, ja Amerikassa 2002 Cubelle. Suomeen peli saapui vasta 2004.

DS:n versio, Animal Crossing: Wild World, saapui alkuvuodesta 2005. Peli sisältää Wi-Fi pelattavuuden, eli peliä voi pelata verkossa.

Itse olen suuri AC-fani. Cuben versiota tulee pelattua päivittäin, mutta DS versio on jäänyt hieman taka-alalle, sillä petyin hieman sen toteutukseen. Nyt on tullut jo 3 vuotta pelattua, itse en ole kyllästynyt peliin vaikka olenkin huomannut monien kyllästyneen siihen.

Kuinka moni omistaa kyseisen pelin/pelit?
Pelaatko aktiivisesti vai onko rikkaruohot vallanneet kyläsi ja asukkaat ovat ikävissään?
Avatar
Rota
Genin
Genin
Viestit: 180
Liittynyt: Ma Helmi 19, 2007 19:31
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: Animal Crossing

Viesti Kirjoittaja Rota »

Ah, onkin unohtunut mainita että Animal Crossingista julkaistiin viime vuonna anime-elokuva, nimi on Dōbutsu no Mori.

Itse tykkäsin tuosta, vaikkakin meni puolet puheesta ohi kun ei ollut subbeja. Huomasin elokuvasta myös samoja eläinhahmoja joita minun kylissä on asunut/asuu. ^^

Kuva
Vastaa Viestiin