nightwish

Musiikkikeskustelut täällä!
Avatar
Albino
ANBU Captain
ANBU Captain
Viestit: 1382
Liittynyt: Su Loka 17, 2004 13:12
Paikkakunta: Wonkan suklaatehdas
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Albino »

Kyllä kuuntelen jonku verran ainakin...
Nemo on paras kappale.
Kuva
y.s.a.k Entinen Komori.
J@nzki
Oinin
Oinin
Viestit: 958
Liittynyt: La Joulu 04, 2004 22:19

Viesti Kirjoittaja J@nzki »

Kuuntelen silloin tällöin kaksi levyäkin omistan eli omasta mielestäni ihan hyvä pändi
Avatar
Freyr
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 1298
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 04:01

Viesti Kirjoittaja Freyr »

Nightwish olisi hyvä, jos niiden kakkoslaulaja siirtyisi päälaulajaksi :P :lol:
En tiedä miksi, mutta mielestäni naisen ääni ei sovi musiikkiin, ei ainakaan metalliin.
Kyllähän Tarjalla upea ääni on, mutta metalliin kuuluu p*skainen ja rosoinen ääni, eikä puhdas ja korkea (kikkelihevin kuuntelijat ovat nyt sitten hiljaa :P )
Kyllä kyseiselle bändille täytyy silti hattua nostaa, harva suomalaisbändi pärjää näinkin hyvin maailmalla.
Kuva
Avatar
Eternity
Genin
Genin
Viestit: 159
Liittynyt: To Syys 30, 2004 19:15

Viesti Kirjoittaja Eternity »

<!--QuoteBegin-Freyr+Feb 23 2005, 19:30--></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (Freyr @ Feb 23 2005, 19:30)</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin--> Nightwish olisi hyvä, jos niiden kakkoslaulaja siirtyisi päälaulajaksi :P :lol:
En tiedä miksi, mutta mielestäni naisen ääni ei sovi musiikkiin, ei ainakaan metalliin.
[/quote]
Ai eikö siun mielestä naisen ääni sovi mihinkään musiikkiin? Aika rankasti sanottu :o Miun mielestä Nightwish on niin hyvä juuri siksi, että se on vähän erilainen kuin muut, ja Tarjan ääni sopii mielestäni bändin biiseihin loistavasti.

Siis kyllä ko. bändistä tykkään paljonkin, ja muutaman levyn omistan. Parasta biisiä on mahdotonta lähteä sanomaan, niin monta hyvää löytyy.
And forgive me nothing for I truly meant it all
Avatar
Nezumi
Academy Teacher
Academy Teacher
Viestit: 355
Liittynyt: To Syys 09, 2004 23:48
Paikkakunta: Lahdeksi kai tätä kutsutaan.

Viesti Kirjoittaja Nezumi »

Tuleehan sitä kuunneltua. Ihan nättiä musiikkia. Vastapainoksi Dimmu Borgirille ja sellaisille toimii mainiosti. Pidän muuten sellaisesta musiikista, jossa on kaikkea ihme tilulii-systeemejä (hyvä, jos joku ymmärsi) eikä pelkkäää örörörörörörör örörörörö- meininkiä. Esim. Dimmulla on juuri sellaista. Iskee.
Come to the dark side, we have cookies
Mestre
Chuunin Exam Supervisor
Chuunin Exam Supervisor
Viestit: 630
Liittynyt: Ma Syys 06, 2004 17:38
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja Mestre »

Kaikki musa on paskaa mut osa on enemmän paskaa, osa vähemmän.
Todellisuus on niille jotka ei pärjää WoWissa.
Avatar
Freyr
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 1298
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 04:01

Viesti Kirjoittaja Freyr »

<!--QuoteBegin-Eternity+Feb 23 2005, 20:43--></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (Eternity @ Feb 23 2005, 20:43)</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin-->Ai eikö siun mielestä naisen ääni sovi mihinkään musiikkiin? Aika rankasti sanottu  :o [/quote]
Se nyt on vain minun mielipide, mutta niin se vain on.
Tähän mennessä on tullut vastaan vain yksi naislaulaja joka todella osaa asiansa (edelleen minun mielipide) ;)
(Ääninäyte löytyy <a href='http://mp3.centurymedia.com/ArchEnemy_B ... sOfSin.mp3' target='_blank'>täältä</a>)
Kuva
Avatar
charmander
electric sushi
electric sushi
Viestit: 1937
Liittynyt: Ti Helmi 01, 2005 18:44
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja charmander »

<!--QuoteBegin-Freyr+Feb 24 2005, 02:33--></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (Freyr @ Feb 24 2005, 02:33)</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin-->
Tähän mennessä on tullut vastaan vain yksi naislaulaja joka todella osaa asiansa  [/quote]
Kokeile nimiä Sarah McLachlan ja Sarah Brightman. Myös Enya kuulunee samaan kategoriaan.

Ei välttämättä juuri sinun/minun lempimusiikkia mutta ääneltään taivaalliset.
Avatar
Freyr
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 1298
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 04:01

Viesti Kirjoittaja Freyr »

<!--QuoteBegin-chauron+Feb 24 2005, 03:06--></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (chauron @ Feb 24 2005, 03:06)</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin--> <!--QuoteBegin-Freyr+Feb 24 2005, 02:33--></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (Freyr @ Feb 24 2005, 02:33)</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin-->
Tähän mennessä on tullut vastaan vain yksi naislaulaja joka todella osaa asiansa  [/quote]
Kokeile nimiä Sarah McLachlan ja Sarah Brightman. Myös Enya kuulunee samaan kategoriaan.

Ei välttämättä juuri sinun/minun lempimusiikkia mutta ääneltään taivaalliset. [/quote]
Menee nyt auttamattakin offiksi, mutta minkäs mahdat :P
Ongelma on vain siinä, että puhdas lauluääni ei oo "mun juttu"
Tai se menee erittäin harvoissa tapauksissa ja nämä kaikki sattuvat olemaan miessolisteja.
Ja kuten aina yleensäkin, makuasioista on turha kiistellä, koska minä olen aina oikeassa ;)


<span style='font-size:8pt;line-height:100%'>*Edit*
Ja nyt ihan varmennukseksi sanon, että tuo viimeinen kommenttini oli sitten hyvin hyvin sarkastinen :P
Eli oikeasti miun mielestä on turhaa kiistellä makuasioista, koska ne ovat nimenomaan makuasioita, jokaisen omia mielipiteitä.</span>
Kuva
Avatar
frostious
Herp a derp
Herp a derp
Viestit: 2464
Liittynyt: Su Huhti 25, 2004 19:50

Viesti Kirjoittaja frostious »

<!--QuoteBegin-Freyr+Feb 24 2005, 03:26--></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (Freyr @ Feb 24 2005, 03:26)</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin--> Ongelma on vain siinä, että puhdas lauluääni ei oo "mun juttu" [/quote]
Ihan uteliaisuuttani, millainen sen lauluäänen sitten pitäisi olla, että tykkäisit? En yritä aloittaa mitään riitaa, ihan uteliaisuuttani tosiaan kysyn. Koska minä olen aika "ulkona" näistä musiikkitermeistä, enkä varmaankaan tunnistaisi puhdasta ja epä-puhdasta ääntä toisistaan sellaiset kuullessani.

Entäs esmes, öh, Björk tai, tai... äh, never mind, en tunne näköjään tarpeeksi outo-äänisiä laulajattaria. -_-

[/off]
Avatar
Freyr
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 1298
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 04:01

Viesti Kirjoittaja Freyr »

<!--QuoteBegin-frostious+Feb 24 2005, 15:10--></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (frostious @ Feb 24 2005, 15:10)</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin--> <!--QuoteBegin-Freyr+Feb 24 2005, 03:26--></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (Freyr @ Feb 24 2005, 03:26)</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin--> Ongelma on vain siinä, että puhdas lauluääni ei oo "mun juttu" [/quote]
Ihan uteliaisuuttani, millainen sen lauluäänen sitten pitäisi olla, että tykkäisit? En yritä aloittaa mitään riitaa, ihan uteliaisuuttani tosiaan kysyn. Koska minä olen aika "ulkona" näistä musiikkitermeistä, enkä varmaankaan tunnistaisi puhdasta ja epä-puhdasta ääntä toisistaan sellaiset kuullessani.

Entäs esmes, öh, Björk tai, tai... äh, never mind, en tunne näköjään tarpeeksi outo-äänisiä laulajattaria. -_-

[/off] [/quote]
Tuossa muutama viesti sitten laitoin "ääninäyte tässä", lataa siitä pätkä ja kuuntele minkälaisesta lauluäänestä minä tykkään ;)
Ja eiköhän yritetä jättää jo tämä offi vähemmälle, vai mitä ;)
Kuva
Avatar
ReddiS
Chuunin Exam Supervisor
Chuunin Exam Supervisor
Viestit: 681
Liittynyt: To Joulu 09, 2004 20:34
Paikkakunta: East Side of Palokka

Viesti Kirjoittaja ReddiS »

Juu. Kuuntelen tätä bändii. Minulla on Once ja J@nzkilta kopsattuna Century Child. On muuten molemmat aika kympin arvoset levyt.Kuva
Kuva
Avatar
Freyr
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 1298
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 04:01

Viesti Kirjoittaja Freyr »

<!--QuoteBegin-Dystopia+Feb 25 2005, 07:39--></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (Dystopia @ Feb 25 2005, 07:39)</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin--> off-topic keskusteluissa on paljon enemmän sisältöä, niitä voi sentään kutsua keskusteluiksi. [/quote]
Itse asiassa tuossa olen harvinaisen paljon samaa mieltä ^_~
Kuva
Avatar
Hamsteri
ANBU
ANBU
Viestit: 479
Liittynyt: Ma Heinä 05, 2004 06:07
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hamsteri »

Angels Fall First
Oceanborn (B)
Wishmaster
Deep Silent Complete (single)
From Wishes To Eternity (live)
Over The Hills And Far Away
Century Child

Tuossapa ne mitä omistan, harvemmin jaksan kuunnella
Kuva
Vastaa Viestiin