J-pop ja j-rock

Musiikkikeskustelut täällä!
Avatar
kiko-chan
Super Mama
Super Mama
Viestit: 1478
Liittynyt: To Huhti 15, 2004 19:25
Paikkakunta: Gitaroo Planet
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kiko-chan »

X Japan (hähhää, Espy has enlightened me about the kirjoitustapa) on oikein hyvä bändi kuunnella. L'Arc en Cielin useimmat kappaleet ovat oikein hyviä, mutta jos kuuntelen niitä liian pitkään niistä tulee kovin tylsiä. Tällä hetkellä olen siis kyllästynyt Larukuun xD

Gackt oli minullekin ensiaskel j-musiikkiin, mutta myöhempää tuotantoa kuunnelleena en oikein vieläkään osaa pitää muuta kuin Mizerablesta ja Vanillasta, loput siitä mitä olen kuullut on enemmän tai vähemmän huonoa omasta mielestäni.

Asian Kung-fu Generation teki mahtavan vaikutuksen toisella albumillaan Sol-falla. Vieläkään en saa tarpeeksi AKG:n musiikeista, toisin kuin esimerkiksi Larukun. Siinä on sitä jotain... tyyliä.
Minori kirjoitti:Siinä on sopivasti niin rakastamaani teinileffa-musiikin kaikua, mutta kuitenkin se on jotain vähän erilaista.
En tiedä mitä tarkoitat teinileffa-musiikin kaiulla, mutta luulen ymmärtäväni xD

Jostain syystä Sol-faa vanhempi tuotanto kuulostaa omille korvilleni liian... hmm... "raskaalta". Koko Sol-fa on täynnä lempikappaleitani. Varmaan onnistunein albumi ikinä näin omasta mielestäni, ei ole ollut olemassa yhtäkään albumia, jonka musiikeista pitäisin joka ikisestä kappaleesta, ennen Sol-faa xD

Sitten minulle on yksi j-bändi yli kaikkien ja se on nimeltään The Back Horn. Tutustuin bändiin tämän sivun kautta. Ainoana downloadina minkä sieltä sai, kokeilin ihan huvikseni Amea (dl-linkki ei taida nykyisin enää toimia). Olin hämmästynyt ja liikuttunut. Yamada Masashin ääni on todellakin jotain erilaista. Hänen äänensä ei ole sametin *köhmiyamotoshunichiköh* pehmeää ääntä, eikä matalaa *köhgakutoköh* matalaa ja vielä kerran matalaa ääntä, eikä mitään niistä kaikista, jotka yrittävät laulaa samettisesti ja matalalta. Ame oli pitkän aikaa ainoa kappale jonka omistin The Back Hornilta, eräältä nettiradiokanavalta sitten satuin kuulemaan Naite Iru Hiton, seitsemänminuuttisen "valituksen" ja tajusin että tämä on minun bändini xD Sain myöhemmin eräältä herralta lisää The Back Hornia, suositeltuani sitä hänelle Amen kanssa.

Jos jotain bändiä tukisin rahallisesti, niin se olisi tämä. Pikkuveljeni haluaisivat kovasti deletoida kaiken The Back Horn-musiikin koneelta, he eivät siedä sitä.

Lempikappaleita:
Ame, ehdottomasti. Sitten on Wakusei Melancholy hiton tarttuvalla kertosäkeellään ja Sunny, jonka ainoa vika on että se on liian lyhyt... joka ei oikeastaan kai ole vika. Naite Iru Hito, varmaan koskettavin laulu minkä itse tiedän (jos ei muuten käy sääliksi niin pitäisi ainakin käydä sääliksi Yamadan ääntä). Yomigaeru Hi, Requiem ja Hari no Ame.

Tuolla j-projectissa on muuten hirveän outdated kuvia The Back Hornin jäsenistä. Tämä varmaan imartelee porukkaa hiukan enemmän (ja on enemmän ajan tasalla xD)
Kuva
Avatar
Jufo
Genin
Genin
Viestit: 173
Liittynyt: Pe Helmi 04, 2005 22:19

Viesti Kirjoittaja Jufo »

kiko-chan kirjoitti:Sain myöhemmin eräältä herralta lisää The Back Hornia, suositeltuani sitä hänelle Amen kanssa.
Ihan vaan ylpeilläkseni on ihan pakko sanoa, että tuo "herra" olen minä :D . Hoidin vain Jufobinin velvollisuuksiani.

Jaan kiko-chanin mielipiteen The Back Hornista täysin. Kauan etsin sellaista japanilaista bändiä, joka ihan oikeesti iskis. Amen sitten kuuntelin ja sehän iski kuin kakkosnelonen. Yamada-sama on tosiaan aivan uskomaton vokalisti. Harvoin kuulee, että joku laulaa niin tunteella, kuin Yamada tekee Amen viimeisellä minuutilla. Muutenkin saa ihmetellä, että miten herra pysyy hengissä kun rääkyy lavalla siihen malliin xD. Eipä mulla pahemmin lisättävää ole tohon kikon puheenvuoroon paitsi se, että ei kannata tuomita kyseistä bändiä jos kuulette vain yhden kappaleen (varsinkin jos se on Yuuyake Maachi xD).

X Japan on myös ihan hyvä bändi, vaikka nykyään ne kappaleet makaa aika pitkälti siellä kansiossaan omassa rauhassaan. Kuitenkin täytyy mainita tää bändi tässä, koska onhan se kiistatta legendaarisin japanilainen bändi ikinä.

Muuten en ole pahemmin j-musiikkia kuunnellut, ellei laskuihin oteta niitä muutamia L'arc~en~cielin ja Gacktin kappaleita ja anime-musiikkeja.
Kuva
Sigistä kiitos uppuNille ja avatarista kiitos Taasille
#beck.fi @ Qnet || #thebackhorn @ Qnet || #bleachfi.net @ Qnet
Avatar
fredo
ANBU Captain
ANBU Captain
Viestit: 1253
Liittynyt: Ti Elo 31, 2004 00:32
Paikkakunta: Ajou university, Suwon, Etelä-Korea
Viesti:

Viesti Kirjoittaja fredo »

Ja minun mielestäni taas ne, jotka kuuntelevat Ayumi Hamasakia tai Utada Hikarua, saisivat kuunnellta tasokkaampaa J-poppia, kuten Do As Infinityä, josta itse pidän. ;3
No jokainen saa kuunnella mitä haluaa, Itse en ole koskaan nähnyt Ayumissa mitään tasotonta, (moneskohan fanitus vuosi on jo meneillään?) Ayu on pysynyt huipulla jo vuosikausia, ja ansaitsee arvostuksensa. kuinkakohan valtavasti hän on joutunut tekemään vuosien varrella töitä ja laulutunteja, että on saanut äänensä kehittymään niin hyväksi, mitä se nykyään on.

itseasiassa kuuntelen kaikkea mahdollista j-poppia ja jonkun verran J-rockia ja pidän lähes kaikista, mutta ayumi on se mistä j-pop kuunteloni aloitin ja ayumi on itselleni se kolahtavin j-poppari.

no mutta mutta, ihan sama mitä kuuntelee, kunhan tykkää
Viimeksi muokannut fredo, Ti Syys 20, 2005 23:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Go Student Exchange http://www.gostudentexchange.com/ -Jouni Ahtiainen-
MUCKCRACKER
Chuunin Exam Supervisor
Chuunin Exam Supervisor
Viestit: 652
Liittynyt: To Helmi 05, 2004 21:31

Viesti Kirjoittaja MUCKCRACKER »

Lempi j-rock laulaja tai jäsen on Yukke MUCC:sta ja Kyoko Inugami circus-danista.
Viimeksi muokannut MUCKCRACKER, Ma Tammi 30, 2006 17:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ace-san

Viesti Kirjoittaja Ace-san »

Aluksi tuli kuunneltua Naruton ja One Piecen alku-ja loppumusiikkeja.
Sit jossain suositeltiin The Yellow Monkey:tä ihan normaalia popitusta, siihen hurahdin kunnolla, ohella kuuntelin X-Japan:ia. Nyt taas Dir en Grey on kärjessä, tuli tilattua niiden levy tossa kesällä, hyvä ostos.
Suosittelen noita edellä mainittuja ja lisäksi Gackt:ia ja Buc-tick:ia
Avatar
Hasegawa
Genin
Genin
Viestit: 163
Liittynyt: Ke Touko 18, 2005 03:44
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Hasegawa »

Tällä hetkellä kunntelen Orange Rangea. Hyviä kappaleita ovat ainakin
Asterisk, Chest, Shanghai Honey, Hana (original track), Locolotion.
"Admit nothing, deny everything and make counter-accusations"
Avatar
Sham
ANBU Squad Leader
ANBU Squad Leader
Viestit: 884
Liittynyt: Ti Syys 13, 2005 21:34
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sham »

Asian Kung-Fu Generation rokkaa xD Rakastan niiden musiikkia.
Chihiro Onitsukasta tykkään kovasti myös. Hänellä on kaunis ääni ja kauniita lauluja ^^

Gackt ei jotenkin iske. Jotkut biisit on kyllä hyviä, muttah... ^^" Kuuntelen tässä Vanillaa ja olen kuolla nauruun. Sen verran hirveän kuuloista mielestäni.

Ayumi Hamasakikaan ei jotenkin iske. Se vonkuu ärsyttävästi laulaessaan xD Ihan hyviä biisejä silläkin on, mutta en tykkää sen äänestä. Tai sen laulamistavasta.
Prove me that you're not a fool, walk across my swimming pool

Y.S.A.K - Akatsuki FC - Gaara FC - Neji FC - J-rock FC - Sasuke FC - Suigetsu FC - Deidara FC - FMA FC - Gray FC
Avatar
Rianka
Chuunin
Chuunin
Viestit: 231
Liittynyt: Ti Maalis 15, 2005 10:16
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rianka »

Minulla on tapana vähän kuunnella mitä satun käsiini saamaan. x/ Kuitenkin suosikkejani ovat Malice Mizer, moi dix mois, BLOOD sekä miyavi. Joitain biisejä olen kuullut közin sekä klahan sooloprojekteilta ja hyvältä kuulostivat. Myönnän siis kuuntelevani enemmän JRockin kui Jpopia.
Avatar
Machi
Chuunin Exam Supervisor
Chuunin Exam Supervisor
Viestit: 631
Liittynyt: Ti Kesä 14, 2005 12:39

Viesti Kirjoittaja Machi »

Kuuntelen.

J-pop2
Black Stone- Gackt
L'Arc~en~Ciel-New World
ÖÖNUNobodyknows+X Japan-Rusty Nail
Keane

Siinä sitten...



(Espy editto:) Gomen ne, pakko on korjata kun yksi omista lempibiiseistäni kirjoitetaan noin kauniisti väärin.. ^_^
Kuva
Avatar
Wendy
Jounin
Jounin
Viestit: 1014
Liittynyt: La Loka 01, 2005 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Wendy »

Täytyy tunnustaa, että olen vain kuullut Ayumi Hamasakia ja Hikaru Utadaa. Olen kyllä suunnitellut kuuntelevani Gacktia ja ehkäpä jotain muuta j-musiikkia. Ayumilla on mielestäni hyvin kaunis ääni ja häneltä löytyy todella paljon hyviä kappaleita. Lempparikappaleita Ayulta ovat mm. Fairyland, Poker face, Fly high, Greatful days, Season, Rainbow, Because of you jne. Ayua rupesin kuuntelemaan tämän vuoden maalis-huhtikuussa. Hikaru Utadakin on ihan hyvä, mutta pidän Ayua parempana. Hikarulta minun lempparikappaleeni ovat Hikari ja Simple and clean. Molemmat kappaleet ovat Kingdom hearts-pelistä ^.^"

Niin ja Gackt ja Dir en grey ovat myös loistavaa musiikkia, jotenkin rokahtavaa. Vanilla on lempparini Gacktilta ja Dir en greyltä The final ja Erode.
Viimeksi muokannut Wendy, Ti Marras 15, 2005 20:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
The world is rolling around at the speed of rebirth.
Avatar
Chouko
Oinin
Oinin
Viestit: 921
Liittynyt: To Loka 20, 2005 16:21
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Chouko »

Minäkin kuuntelen kumpaakin. Ensimmäinen oli Megumi Hayashibara joskus vuonna nakki. Ayumi Hamasaki ja Hikaru Utada tulivat sitten korvaavasti tilalle. Hikaru Utada sitten jossain vaiheessa jäi, ja aloin kuuntelemaan enemmän Ayumia. Gackt tuli kanssa joskus parisen vuotta sitten kuvioihin mukaan. Nyt minulla on kuuntelussa Dir en Grey, Malice Mizer, Gackt ja Ayumi. Miyaviakin minulta löytyy, mutta sitä kuitenkin kuuntelen harvemmin.
~Stupid is as stupid does~
||Animewatcher||
Avatar
meadow
Chuunin
Chuunin
Viestit: 260
Liittynyt: Ma Marras 07, 2005 21:57
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja meadow »

J-rockia kuuntelen.

Ehdottomasti parhaita mun kuulemia yhtyeitä ovat:
Dir en grey (aivan mahtava! Kyon ääni on iihan...! ;) )
Sitten on tämä Moi dix mois, jollan on monta hyvää kappaletta, joita en tässä jaksa ruveta luettelemaan...
Malice mizer on myös hyvä ( beast of blood ehdottomasti paras kappale Mizeriltä )
Ja nyt viimisen kuukauden aikana oon tutustunu MUCCin musiikkin. Itseasiassa kuuntelen parhaillaan... ^^ Kovasti tykkäilen :mrgreen:

Sitten on tullu kuunneltuu Miyavia sunmuita, mutta eivät oo minuun pahemmin uponneet... :roll:
Avatar
Albino
ANBU Captain
ANBU Captain
Viestit: 1382
Liittynyt: Su Loka 17, 2004 13:12
Paikkakunta: Wonkan suklaatehdas
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Albino »

Bändejä joita nykyään fanitan eniten: Dir en Grey, Miyavi, Vidoll, Panic*ch, KuRt, Metronome, Pillows, Gazette.

Onko kukaan kuunnellut tuota edellä mainittua Metronome bändiä?
Itse tykään heidän musiikistaan ihan mielettömästi.
Voin sanoa suoraan että se kuullostaa erittäin seko päiseltä mutta jostain syystä tykkään siitä paljon...
Kuva
y.s.a.k Entinen Komori.
Avatar
fredo
ANBU Captain
ANBU Captain
Viestit: 1253
Liittynyt: Ti Elo 31, 2004 00:32
Paikkakunta: Ajou university, Suwon, Etelä-Korea
Viesti:

Viesti Kirjoittaja fredo »

J Rockin puolelta jonkun verran tulee kuunneltua vähän kaikkea, mutta todella pahasti kolahti Janne Da Arc pari kuukautta sitten, sen jälkeen kun lopulta sain kaikki Janne Da Arcin biisit on winampin soittolista koostunut normaalisti seuraavasti
Janne Da Arckin biisit
Ayumi Hamasakin biisit
loput sekalaista j-rockkia ja J-poppia ja animemusiikkia.
Go Student Exchange http://www.gostudentexchange.com/ -Jouni Ahtiainen-
Vastaa Viestiin