J-pop ja j-rock

Musiikkikeskustelut täällä!
Avatar
Scepter
Chuunin
Chuunin
Viestit: 258
Liittynyt: Pe Touko 13, 2005 15:29

Viesti Kirjoittaja Scepter »

Näenkö näkyjä, vai enkö ole käynyt tässä topicissa kommentoimassa...O_O *pudistaa päätään*
Nojaa mainittakoot, että elän nykyään J-rockilla, kun en muutamaan kuukauteen paljoa muuta ole kuunnellutkaan.^^ Olen melko montaa eri bändiä/artistia kuunnellu mutta suosikkejani tällä hetkellä ovat:

- Dir en grey
- Miyavi
- X-japan
- Pierrot
- Vidoll
- Ayabie
- Gazette


Muita hyviä ovat: Hyde, Nightmare, W-inds, Alice Nine, D'espairsRay, An Café, lynch, kagerou.
Viimeksi muokannut Scepter, Ti Kesä 20, 2006 13:34. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Kuva
Y.S.A.K. || The BDSM Tentacle Lair || Akatsuki FC
Avatar
Espy
Moderaattori
Moderaattori
Viestit: 566
Liittynyt: Ma Elo 25, 2003 20:45
Paikkakunta: Secret Garden
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Espy »

Hyvä herra/rouva/neiti/kivi Guest,
jos haluat kommentoida, tee toki niin muutenkin kuin lainaamalla toisten jutut kokonaan ilman kommenttia, tai sitten hymiöillä varustettuna.
Sellainen on kovin, kovin ärsyttävää ja sattuu ainakin tämän kyseisen, joskin vähän epäaktiivisen modin silmiin, ja aiheuttaa reaktion nimeltä delete. :3

Kiitos ja anteeksi offaus. :P

~~

Jotta ei ihan överiksi menisi, niin aloin taas puolen vuoden tauon jälkeen kuuntelemaan Dirua. ^_^ (Lähinnä siksi kun levyni oli hukassa ja huojennuin hirveästi kun löysin sen..) Jäin taas yhtä pahasti koukkuun kuin viimeksikin. Jee. :3

Tietääkö kukaan muuten artistista nimeltä Susumu Hirasawa?
Jos kyllä, niin antakaa toki kommenttia herran musiikista. Itse pidän varsin mielenkiintoisena. :D Jos etsit jotain erilaista, suosittelen. ^_^
Kuva
Avatar
Ghost
ANBU
ANBU
Viestit: 482
Liittynyt: To Syys 02, 2004 20:43

Viesti Kirjoittaja Ghost »

Tällä hetkellä kuuntelussa on.
-Ayumi Hamasaki
-Tamaki Nami
-T.M.Revolution
-High and Mighty color
-Koda Kumi

+sekalainen määrä yksittäisiä biisejä.
Kuva
MUCKCRACKER
Chuunin Exam Supervisor
Chuunin Exam Supervisor
Viestit: 652
Liittynyt: To Helmi 05, 2004 21:31

Viesti Kirjoittaja MUCKCRACKER »

tälläisiä j-rock bändejä kuuntelen:

- An Café
- MUCC
- Inugami Circus-Dan
- Nightmare

J-poppia en kuuntele, mutta Ayumi Hamaski ja Utada Hikaru on jees. :p
Avatar
Xtriimi
Chuunin Exam Supervisor
Chuunin Exam Supervisor
Viestit: 622
Liittynyt: Ti Tammi 03, 2006 15:57
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Xtriimi »

esim naruto soundtrackilt Flow - Go on j-poppii ja jotai muitaki biisejä naruto soundtrackilt
Kuva
Avatar
Yuzu
Genin
Genin
Viestit: 182
Liittynyt: Ke Helmi 01, 2006 10:48
Paikkakunta: Konoha

Viesti Kirjoittaja Yuzu »

kylläkylläkylläkyllä j-rockille... mainitsen nyt muutamia kun jos alkaisin selittelemään kaiken niin menisi ikä ja terveys...

aloittelin j-rockin kuuntelemisen Miyavilla ja se on minun suosikkejani vieläkin joten painotan ja alleviivaan... kannattaa kokeilla. parasta biisiä en oikein voi sanoa koskapa niitä on runsaasti. eka kappale jonka häneltä kuulin on sen niminen kuin Koi wa pushon, vieläkin muistuu mieleen koska siihen liittyy eräs hassu tarina. kappale on ykköstä!!! :D

täl hetkel paras on kyl Mosquito-milk... (ei saa koskaan kysyä mistä ne hullut kehittelee nämä bändi nimet...) mut siin on kyl maailmankaikkeuden herkkuäänisin mies Shoutaro Morikubo. Haluaisin kyllä saada tän rykmentin musiikkia lisää. Rockman peleistä tuttu bändi. Täl hetkel soi the answer.

sitten niihin aikoihin kun bleach alkoi niin tutustuin yllätys yllätys Orange Rangeen. Tää onkin varmaankin yksi hauskimmista sixteteistä jota olen koskaan kuunnellut sittemmin. Parhaita kappaleita on ehdottomasti mission in taisakusen, Hana ja Kirikirimai....

Vahingossa näin sitten sellaisen musiikki video pätkän Pierrotia kuin dramatic neo anniversary ja tykästtyin siihenkin sitten :wink: .... paras hidas kappale Pierrotia on varmaankin time after time joka on feat. Orosclany Szonja. ja sitä tiukempaa kamaa sitten Morning junky. (kappaleiden tyylissä aika järkyttäviä eroja)

ja edelleen animesta bongaamani uverworld on nykyään aika runsain mitoin soittolistallani ja vaikka harkitsen sata kertaa ennen kuin kuuntelen minkään sorttista räpäytystä niin mixed-up on kyllä nero kappale. Sen lisäksi Revolve, just melody ja Shine on kyl ihan must kappaleita uverworldilta.

Eräs ystäväni oli iloisesti niin koukussa the back horniin kuin vain voi olla. Häneltä sain tartunnan joka ei varmasti lähde. Kuuntelin yhden kappaleen=requiem enkä enää saa tätä bändiä mielestäni. über mahtavia kappaleita!!!

Kagrra on kans yksi ensimmäisistä japanilaisista bändeistä joita olen koskaan kuunnellut ja se lähentelee minulla jo nostalgiaa. Ensin kuulin sellaisen hennon kappaleen kuin Haru Urara. (sillä on muuten aivan äärettämän suloinen musiikki video) ja sen jälkeen lempikappaleikseni tältä bändiltä on jääneet mm. Kotodama ja Haha E...

Sitten tätä bändiä kuuntelin juuri eilen koko päivän suunnilleen. High and mighty color on ykköstä jos tykkää naislaulajista, joilla on äärimmäisen kaunis ääni. (ei yleensä iske minuun mut tää on poikkeus).. Täähän on myös se kaikkien tuntema Bleach 3rd opening bändi... yep. Suosittelen kuuntelemaan tältä bändiltä ainakin kappaleet Energy, Hikaru Kakera, Over ja Pride.

Dir en greytä ei voi tietenkään jättää mainitsematta kun puhutaan j-rockista. Tää on aika perus juttu mut kantsii ainkin kuunnella vaik Byo Shin, Children, Karasu, Ugly ja Yokan...

Nyt loppu paukut.. :D mainitsen loput vaan ohimennen...

-Plastic tree.... mm. Harusaki sentimental on yksi näteimpiä kappaleita joita olen kuullut..
-Akeboshi.... on nero mitä tulee ns. matkamies musiikkiin. Kamisama no Shitauchi ja faerie punks on tosiaan mieltä lämmittäviä jos joskus sattuu tulemaan herkistely mielelle :?
-Luna sea.... omistaa miellyttävä-äänisen vokalistin ainaskin jos ei muuta. Eka kappale jonka kuulin tältä bändiltä on I for you, jonka sain mailissa eräältä ystävältäni (romanttisissa merkeissä), joten ei ole vaikea arvata miksi tämä kappale on minulle lähellä sydäntä..
-Vidoll.... Teddy on aivan bueno kappale ei siitä paljon muuta voi sanoa kuin että rokkaa täysillä!!!
-Asian kung-fu generation.... (Naruto nostalgiaa) no ei... täl bändillä on kourallinen muitakin viihdyttäviä kappaleita kuin vain Haruka Kanata. Esim. flashback on mukavan letkeä..
-Moi dix mois... en omista tältä bändiltä kuin seitsemän kappaletta, joten en voi sanoa olevani varsinaisesti fani tai mitään mut mm. solitude on kivan pimeähenkinen kappale. Käsittääkseni tää bändi on kuitenkin aikamoinen hitti Japanin ulkopuolellakin.
-L'arc~en~ciel.... FLOWER on niin kaunis kappale että oksat pois... Alors muutama muukin kappale iskee, esim. Shinjitsu to gensou to ja Caress of Venus.
-D'espairs ray.... on ehdottomasti J-Rockin aatelia.. mainitaan nyt silt vaikka kappaleet tainted world, Hai to ame ja Fascism.
-Kagerou...... Yami ni warau kuro svengaa tosi hyvin ainakin minun sairaasta mielestäni.. :wink:
-The pillows..... en oikeastaan fanita tätä hirvittävästi mutta semmonen biisi kun little busters (jos nyt muistan oikein näin äkikseltään) on aika henkilökohtaisesti tärkeä minulle koskapa tätä kuunneltiin eräänkin kerran todella hyvässä kaveriporukassa ja sopii tunnelmaan.
-Kat-Tun on uusin tuttavuuteni eikä siitä sen enempää kuin et ois kiva kuunnela tätä lisääkin vaikka en ehkä tätä hirveesti diggailekaan. (on varmaankin jonkinnäköinen tyttömagneetti... olettaisin poikien ulkonäön perusteella (kadun tuota kommenttiani vielä joskus)
-Sambomaster Tähän saa luvan nyt loppua täl kertaa... laitoin tän tähän loppuun koska tää bändi on yksinkertaisesti hupaisan hauska... Narutohan tästä toki tulee eka mieleen mut semmonen kappale kuin Ame on mielenkiintoisen kuuloinen (ja laulaja on aika omaperäinen tyyppi)


sellaista tällä kertaa... pitää viel jatkaa jos tulee mieleen jotain mut täs alkajaisiksi... long live J-Rock!!!! (Yuzu kiittää) (no hohh hooo) baibai..
Kuva
Avatar
Hideyori
ORE WA HOURITSU DA!
ORE WA HOURITSU DA!
Viestit: 1528
Liittynyt: Ti Touko 16, 2006 14:41
Paikkakunta: The House of Doom
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hideyori »

meitti kuuntelee J-rockia EN poppia[inhoon poppia~gyo~]
pääasiassa kaikki J-rock kelpaa. En tiedä tajuatteko jos sanon, että etsin eeppistä riffiä/soundia biiseistä joten kuuntelen vain niitä biisejä mistä se löytyy...
"It is safe to say, that no one understands quantum mechanics." - Richard Feynman
Kuva
"Hideyori on korkeasta aatelissuvusta, nimittäin Turun Sinaapista" - Drago^
The Lost Sect of Torment© || Cockface Outerspace© || "Paras. Chapter. Ikinä." - Gebric
LasiOlento

Viesti Kirjoittaja LasiOlento »

Mä oon vasta lähiaikoina kamujen kautta tutustunut J-rock/J-popiin...
Miyavia,Malice Mizeria,Dir en greytä,Gacktii,x-Japanii ja Orange Rangee oon kuullu.
Oon varmaa kuullu vielä joitain muidenkin artistien musiikkia mut nimiä ei tuu enempää mieleen.
Noista ehdottomasti Miyavi on paras mun mielestä.
Suosittelen kaikille lämpimästi :)
Avatar
MustaTiikeri
Rookie
Rookie
Viestit: 56
Liittynyt: Ti Heinä 19, 2005 11:56
Paikkakunta: .....TORNIO

Viesti Kirjoittaja MustaTiikeri »

Kuuntelen usein miten näiltä, näitä lauluja ja kyseiset bändit/artistit ovat parhaita myöskin:

Hyde - the cape of storms.
Dir en grey - ain't afraint to die.
x japan - tears, forever love ja endless rain.
An Cafe - GO GO Super GO.
Ayumi Hamasaki - Dearest.
Miyavi - senor senora senorita
sitten vielä 1 puhelu tullut elokuvan theme: Ikutsuka no sora

Nooh ne oli sit siinä ne suosituimmat mun listassa ^^
Mitä järkeä kiertää pelto jos voi juossa sen yli xD TP-47 on paras.....Y.S.A.K
Avatar
Espy
Moderaattori
Moderaattori
Viestit: 566
Liittynyt: Ma Elo 25, 2003 20:45
Paikkakunta: Secret Garden
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Espy »

Hijiri-san kirjoitti:Kotani Kinyalla ja Icemanilla on myös upeita kappaleita :D Kotani Kinyan parhaimmistoa on The Rage Beat ja Blind Game Again, Icemanin parhaimmat taas ovat ehdottomasti Sleepless Beauty, Shining Collection ja Breathless Night Slider.
(ensin: kas, sinä täällä. :D)

Ach, nyt on kyllä pakko korjata.
nimittäin mainitsemasi Sleepless Beauty ei ole Icemanin, van The Seekersin, jossa kylläkin on sama laulaja jonka nimeä en nyt muista. :P (Muistan vain sen miten helkkaristi säikähdin kun tyypin naaman näin ekaa kertaa.. olen kyllä tottunut naismaisiin miehiin, mutta tuo taisi voittaa tähänastisen neitiyspalkinnon. :P) Ainakin näin minun tietojeni mukaan. ^_^
Kuva
Avatar
Mallu-88
Chuunin
Chuunin
Viestit: 202
Liittynyt: Pe Loka 07, 2005 22:05
Paikkakunta: kihniö

Viesti Kirjoittaja Mallu-88 »

UVERworldin biisit on aivan mielettömän hyviä! suosittelen ^-^
Rush, Colors of the heart, D-tecnolife, mixed-up, chance, just melody, ai ta kokoro ... ... ....! tykkään! 8D Hurahdin UVERworldiin kuultuani Bleachin alkutunnarin D-tecnolifen <3___<3 piti löytää lisää ja äkkiä!
Kuuntelen myös Orange Rangea, Miyavia ja noh... anime musaa xD d´oh
mp3 täynnä japsimusaa
Kuva
Avatar
qecco
Genin
Genin
Viestit: 129
Liittynyt: To Kesä 29, 2006 13:22

Viesti Kirjoittaja qecco »

ei japanilaista vaan enkkuu tai suomee ne on parhaita :!:
Avatar
Xtazey
BANNED
BANNED
Viestit: 420
Liittynyt: Ti Elo 30, 2005 20:16
Paikkakunta: hehe

Viesti Kirjoittaja Xtazey »

The Back Horn ja Orange Range on ainoita "j-rock" bändejä joita kuuntelen, sillä muut on uskomatonta diipadaapaa. En ymmärrä noiden visual-kei bändien suosiota, jätkät pukeutuu kuin lortot ja ernut fanittaa heitä :L
Edit: Aijoo, tuleehan sitä JSRF:n ostia kuunneltua jonka lasken j-popiksi
Kuva
Avatar
karasuka
Chuunin Exam Supervisor
Chuunin Exam Supervisor
Viestit: 628
Liittynyt: Ma Syys 19, 2005 08:39
Viesti:

Viesti Kirjoittaja karasuka »

Eli minkälaista j-poppia ja j-rockia kuuntelette ja miksi?
Suurin osa aika laajasta (väittäisin näin) musamaustani koostuu näistä.. hmmhmm. Kuuntelen aika monenlaista, mutta kyllä se ton rockin puolelle enemmän taitaa mennä, vaikka riippuu mielialasta haluaako kuunnella ylipirtsakkaa hölynpölypoppia vai j-rockia.. ;)

Ketkä ovat suosikkiartistejanne, ja ketä suosittelisitte/kehottaisitte välttämään?

Hmmhmm. Tähänkin voin vastata montaa... no, mm. L'arc~en~cielistä tykkään kovasti, High & mighty color, Morning Musume (en mikään himokuuntelija ole mutta kyllä heilläkin pari hauskaa biisiä on), sitten on enemmän näitä yksittäisiä artisteja, kuten Miyavi, Showtaro Morikubo, Gackt, Utada Hikaru, Maaya Sakamoto (tosin vain pari biisiä, mutta hillitömän kaunis ääni <3), Kotani Kinya, hide ja muutenkin winampin listalta löytyy aika paljon näitä ääninäyttelijöiden laulamia... kuten Paku Romi - loistavin ikinä <3 -, jolla on niin jumalainen ääni <3, sekä Masakazu Morita - hä, väitättekö ettei äijä osaa laulaa? - suoraan Bleachista ;) Noriaki Sugiyama - *kuolaus* -, Ja animemusaa vaikka muille jakaa, eniten varmasti löytyy Narutosta (KÖH, eli siis Toshiro Masuda, upeaa <3), Bleachista, D.N.Angelista, Fullmetal Alchemistista, Saiyukista (esim, kaikki neljä päähenk. seiyuuta osaavat laulaa varsin hyvin <3), Lovelessista, Prince of Tenniksestä ( Ryoutarou Okiayu <3) ja One Piecestä. :) Ja niin edespäin. :D Kuuntelen vähän mitä sattuu.

No välttämään.. ainakin aloittelijoille Dir en grey voi ainakin minusta olla liian.. miten sen nyt sanoisi.. .:p (Iitse pidän vain suurinpiirtein kahdesta biisistä kun inhoan sellasta epämäärästä rääkynää mitä Kyo harrastaa - pilaa hyvän äänensä sillä - hohhoiiiihh..) ja kuten joku sanoikin, kyllä Gacktia voisi aluksi kuunnella, on sillä sen verran upea ääni ja pidän muutenkin. <3 ;)
Avatar
Nike
ANBU Squad Leader
ANBU Squad Leader
Viestit: 826
Liittynyt: Ma Huhti 10, 2006 15:59
Paikkakunta: Ihmemaa

Viesti Kirjoittaja Nike »

Animemusiikin lisäksi tulee vähän harvemmin j-poppia/-rockkia kuunneltua, mutta kyllä niistäkin pari bändiä aina löytyy.
Jostain kumman syystä olen nyt jo pari vuotta viettänyt Morning Musumen musiikin parissa. En tiedä, siinä on sitä jotain. Ei liian ärsyttävää jos on tarpeeksi hyvällä tuulella kuunnellakseen sitä. Ja, no, se taisi olla ensimmäisiä j-poppareita joita kuulin niin siihen on kai jo kerennyt tottua.
Toinen on tämä Ayabie, joilla on pari ihan hyvää kappaletta. Heidän musiikkiinsa olen tutustunut ihan vasta lähiaikoina, kun pari ystävääni pitävät heistä kovastikin. Eli sitäkin tulee kuunneltua .. Sellaista.

Suosittelen pysymään suht kaukana Dir en greystä ja Larc~en~cielistä. Kyllä sitä musiikkia kuntelee, mutta ainakaan minulle se ei tainnut halutulla tavalla avautua. Molempien bändien tuotannon joukosta löytyy tietysti pari poikkeusta, mutta noin yleisesti en niin kauheasti niistä pidä.
Se johtaa vain tuhoon, turmioon ja tappiin, korjaan tappioon!
Vastaa Viestiin