J-pop ja j-rock

Musiikkikeskustelut täällä!
Avatar
Wendy
Jounin
Jounin
Viestit: 1014
Liittynyt: La Loka 01, 2005 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Wendy »

Nike kirjoitti:Suosittelen pysymään suht kaukana Dir en greystä ja Larc~en~cielistä.
No, tämä on nytten minun mielipiteeni, mutta; Mielestäni Dir en Grey ja L'Arc~En~Ciel ovat hyviä yhtyeitä, vaikka L'Arcilta olenkin kuullut vasta yhden kappaleen (Driver's High). Dir en Greyltä olen kuullut enemmän kappaleita kuin L'Arcilta.

Minäpäs suosittelen Ayumi Hamasakia aloittelijalle tai voi toki aloittaa jostain muustakin, mutta mielestäni Ayumi on paras aloitusvaihtoehto. Ayumi Hamasaki on vain TODELLA hyvä ja puolitoista vuotta olen ollut tämän neidin fani. <3 Kuitenkin kannattaa edes kokeilla kuunnella Ayumia, ainakin minä jäin hänen musiikkiin koukkuun. Hänellä on monta hyvää kappaletta, mutta minun lemppareita ovat mm. HEAVEN, SURREAL, HANABI ~episode II~, rainy day, Free & Easy, ANGEL'S SONG, M, evolution (Legendaarinen kappale, jonka Ayumi-fanit ovat yleensä kuulleet ihan ensimmäisenä), Dearest jne. Omistan kolme levyä; I am..., Memorial Address ja (miss)understood. Kaikki ovat aitoja, joista kaksi olen ostanut Blipposta Memorial Address:in ja (miss)understood:in, mutta I am...:n ostin Animeconin eräästä myyntipöydästä.

Täällä foorumilla on keskustelua kyseisestä neidistä. ;D

Niin ja Ai Otsuka on myös hyvä. Kannattaa kuunnella vaikka ensiksi Kingyo Hanabi tai Planetarium. Tutustuin hänen musiikkiin vasta tänä vuonna, häneltä on julkaistu kolme albumia, Love Punch, Love Jam ja Love Cook. Ailla on mielestäni suloisen lapsekas lauluääni. : D
The world is rolling around at the speed of rebirth.
Avatar
miyoko
ANBU
ANBU
Viestit: 402
Liittynyt: To Huhti 07, 2005 15:02
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja miyoko »

Minäkin olen varmaan tänne ketjuun vastaillut tuolla ykkösivulla vuonna nakki, mutta koska musamakuni/bändini ovat tuosta jo vähän kerinneet muuttumaan, tehdäänpä pientä päivitystä.

Eli minkälaista j-poppia ja j-rockia kuuntelette ja miksi?
Minkälaista? Aluksi kuuntelin sujuvasti sekä poppia että rockia, mutta nykyään oikeastaan vain ja ainoastaan rockia. Popissa ei ole mitään vikaa, se nyt on vain vähän jäänyt. Aika monenlainen rock menee. Kuuntelen bändejä, jotka tekevät raskaampia ja sitten vähän kevyempiä kappaleita.
Miksi? Silloin, kun aloitin, kuuntelin siksi koska tämä oli jotain uutta ja erilaista. Nykyään olen varmaan kasvanut tähän jo niin kiinni, etten osaa olla ilman. xD

Ketkä ovat suosikkiartistejanne, ja ketä suosittelisitte/kehottaisitte välttämään? ¨
Ihan näin ykkösenä tulee the GazettE. Se on se minun juttuni. Olen kuunnellut bändiä nyt noin vuoden verran. Gaze tekee kivan vaihtelevaa musiikkia. Heiltä löytyy raskaampia ärjy-ärjy-kappaleita [Maggots, Ruder, Ito], sitten sellaisia vauhdikkaita ja meneviä biisejä [Silly God Disco, Shadow VII II I, Toguro], kuin myös kauniita balladejakin [Cassis, Reila]. Eli siis aika laidasta laitaan. Myös bändin PV:t ovat katsomisen arvoisia. Jäsenet ovat kaikki ihanan sympaattisia ja suloisia. x3 Suosittelen tutustumaan.
Toinen erittäin loistava bändi, aika samantapainen kuin Gazette, on alice nine. He soittavat ehkä hiukan raskaampaa rockia, mutta heiltäkin löytyy hyvin erilaisia biisejä. Vokalisti Shoun ääni on tosi persoonallinen, ja kivankuuloinen.
Muita bändejä, joita kuuntelen enemmän tai vähemmän, ovat An Café, Ayabie, bis, Dir en grey, Plastic Tree ja Miyavi.
Avatar
Kakashi_lover
Genin
Genin
Viestit: 110
Liittynyt: To Elo 10, 2006 14:08
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Kakashi_lover »

Mallu-88 kirjoitti:UVERworldin biisit on aivan mielettömän hyviä! suosittelen ^-^
Rush, Colors of the heart, D-tecnolife, mixed-up, chance, just melody, ai ta kokoro ... ... ....! tykkään! 8D Hurahdin UVERworldiin kuultuani Bleachin alkutunnarin D-tecnolifen <3___<3 piti löytää lisää ja äkkiä!
Kuuntelen myös Orange Rangea, Miyavia ja noh... anime musaa xD d´oh
mp3 täynnä japsimusaa

IHA SAMA JUTTU MULLA!!!!!!! Mä katoin Bleachia ja pidin siitä iha sikana. Eli UVERworld on paras j-rock bändi!!!! Lemppari laulut on Just melody,Chance! ja Shine. SUOSITTELEN!!!!
Myös Younha on hyvää Houkiboshi ja sit sen uus kappale (en muista nimee).
Flow on myös hyvää esim. Re:member.
Mut ei saa unohtaa Akeboshia Wind,Yellow moon ja Night and day.
Kuuntelen myös yleensäkkin anime musaa kuten FMA:n henkilöiden lauluja ja Bleachin... :D Se kyllä harmittaa ku ei näistä mitään löydy kaupoista.... :cry:
Kuva
Ihqtan Tomaa eli olen Ikuta Toman fani... x3 Hana Kimi ja Nakatsu ftw!!! <3
Avatar
Sutsuran
Academy Teacher
Academy Teacher
Viestit: 377
Liittynyt: Pe Maalis 31, 2006 17:08

Viesti Kirjoittaja Sutsuran »

Hmmm.. En minäkään paljoa jpop/rock-bändejä kuuntele, mutta ehdottomasti suosikkini on Orange Range! Rakasan laulajan(/laulajien) ääntä. Ja Asian Kung-fu Generation on myöskin hyvä. Yritän näiden kahden bändin innostamana ettiä/kuunnella muitakin jrock-bändejä.
X Japan kannattaa ainakin näköjään tarkistaa, kun kaikki kehuvat sitä niin paljon.
Kuva
Ilmasto on hot -ole sinä viileä
----
Kaikkea ei kannata ottaa niin vakavasti.
Avatar
Xtriimi
Chuunin Exam Supervisor
Chuunin Exam Supervisor
Viestit: 622
Liittynyt: Ti Tammi 03, 2006 15:57
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Xtriimi »

On tullut kuunneltua J-rockia ja J-popia kuten monia eri anime sarjojen introja ja outroja. mm. olen myös kuunnellut Yui:ta joka on japanilainen (J-rock?) bändi. Olen myös kuunnellut erilaisia tilanne/tappelu musiikkeja eri sarjoista.

Lempi biisini

Tappelu musiikeista
Toshiro Masuda - Hinata vs Neji
Toshiro Masuda - Raikiri

Muista J-rock ja J-pop
Yui - Rolling Star
June- Baby it's You
Hearts Grow - Yura Yura
SunSet Swish - My Pace
Little by Little - Kanashimi wo Yasashisa Ni
Uverworld - D-Tecnolife
Dragon Ball GT - Dan Dan Kokoro no Hikarete ku
Kuva
Avatar
GRRINGO
Genin
Genin
Viestit: 113
Liittynyt: Ma Marras 20, 2006 18:53

Viesti Kirjoittaja GRRINGO »

Suunnilleen samalla linjalla kuin Xtriimi Paitsi EN tykkää niin hirveästi
Hinata vs Neji tappelu musasta
Ja muita hyviä kyllä löytyy mutta nimiä en muista Carcaptor Sakuran outrot on hyviä sekä initial D Musiikit ovat mahtavia ja sanoin kuvailemattoman hyviä
KuvaKuva
Ouran High School Host Club -FC Hitsugaya-taichô -FC
Avatar
Siiwi
Chuunin
Chuunin
Viestit: 215
Liittynyt: La Elo 26, 2006 10:12

Viesti Kirjoittaja Siiwi »

Eli artikkelin myötä j-pop ja j-rock saa varmasti lisää tuttavia. Näin ollen toivotaan myös konsertteja tulevan lisää ;)

Edit: Tuossa on linkkejä. Ensin on koko artikkeli, mistä ei saa mitään selkoa, koska teksti on niin pienellä. Toisessa linkissä sitten itse teksti, josta saa selvää.
Artikkeli julkaistu siis Helsingin Sanomien nro 48/2006 Nyt -liitteessä.

http://img.photobucket.com/albums/v607/ ... -liite.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v607/Siiwi/nyt2.jpg
Viimeksi muokannut Siiwi, Su Joulu 03, 2006 17:26. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
I'm as fake as a wedding cake.
Avatar
fredo
ANBU Captain
ANBU Captain
Viestit: 1253
Liittynyt: Ti Elo 31, 2004 00:32
Paikkakunta: Ajou university, Suwon, Etelä-Korea
Viesti:

Viesti Kirjoittaja fredo »

Siiwi kirjoitti:En tiedä meneekö ihan ulos topicista, mutta lukiko kukaan tämän päivän (1.12) Nyt-liitettä?
Siinä oli juttua D'espairsRayn konsertista ja mietittiin miten joku bändi, joista ei tiedä kukaan muu kuin fanittajat, sai myytyä niin nopeasti liput myytyä, ja jonottajia tuli aikaisemmin kuin koskaan HIMin Tavastian keikalle.
Oikealla lueteltiin j-rock bändejä, mukaan lukien oma fanituksen kohteeni Gazette =)
Kuulemma JrockSuomen mukaan faneja Suomessa noin 3000..

Eli artikkelin myötä j-pop ja j-rock saa varmasti lisää tuttavia. Näin ollen toivotaan myös konsertteja tulevan lisää ;)
pystytkö mitenkään skannaamaan/valokuvaamaan kyseisen artikkelin
Go Student Exchange http://www.gostudentexchange.com/ -Jouni Ahtiainen-
Avatar
Siiwi
Chuunin
Chuunin
Viestit: 215
Liittynyt: La Elo 26, 2006 10:12

Viesti Kirjoittaja Siiwi »

Ketkä on menossa katsomaan Kanaa tai MUCC:ia?

Oli täysi shokki kun tänään luin MUCCin tulosta... oli pakko siis tulla tekemään tällainen turhanpäiväinen viesti :D
Avatar
Siiwi
Chuunin
Chuunin
Viestit: 215
Liittynyt: La Elo 26, 2006 10:12

Viesti Kirjoittaja Siiwi »

^^

En ole tulossa. Kanan keikalleoli aikomus, mutta jos saan Kanasta ja MUCCista valita, niin mielummin rahat säästän MUCCiin.

Samperi tuo ajankohta: Tiistai!
Avatar
Mantta
Chuunin
Chuunin
Viestit: 270
Liittynyt: Ti Tammi 23, 2007 14:20
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Mantta »

Akeboshia tulee jonkun verran kuunneltua.

Tietty myös Toshiro Masudaa Naruton kera :)
Avatar
Karupin
ANBU Squad Leader
ANBU Squad Leader
Viestit: 886
Liittynyt: Ke Helmi 09, 2005 21:55
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Karupin »

Kuinka moni on jo kuullut tästä? Itse ainakin ajattelin että tuonne on ihan pakko päästä kun en näihin aikaisempien japanilaisten bändien keikoille ole päässyt sen vuoksi kun ovat olleet keskellä viikkoa :| Ehdin täyttää kahdeksantoistakin siihen mennessä kun tuo on.
Kuva
~Y.S.A.K ~ Neji FC ~ Hitsugaya taisho FC ~ Akatsuki FC ~
Avatar
Mirha
Mindfuck
Mindfuck
Viestit: 1723
Liittynyt: Pe Syys 16, 2005 14:35

Viesti Kirjoittaja Mirha »

Karupin kirjoitti:Kuinka moni on jo kuullut tästä?
No oho! O___o Itse en Diru-faneihin lukeudu, mutta hienoa silti, että noin iso nimi tulee Suomeen. Hassu tämä j-rock-buumi.
退屈な星が狂々回る merry go round
Just a Fuckin' class hero ON THE BEACH
Avatar
Siiwi
Chuunin
Chuunin
Viestit: 215
Liittynyt: La Elo 26, 2006 10:12

Viesti Kirjoittaja Siiwi »

Itse kuulin myös tuosta Dirun tulosta^^
Kesästä tulee hullu tuota odotellessa. Mitenköhän on, pystyykö suomen järjestyksenvalvojat pitämään kaikki Dirun fanit kurissa -_-
Vastaa Viestiin