Final Fantasyjen musiikit

Musiikkikeskustelut täällä!
Avatar
Mikkey
Missing-nin
Missing-nin
Viestit: 1518
Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 22:02

Final Fantasyjen musiikit

Viesti Kirjoittaja Mikkey »

Tein topicin tästä, koska FFien musiikki on niin hyvää että siitä kannattaa tehdä topic.
Oma mielipiteeni on että ne on parhaita pelimusiikkeja
Kuva
Avatar
wraith
ANBU
ANBU
Viestit: 409
Liittynyt: Su Tammi 09, 2005 21:53
Paikkakunta: *spaced out* :O

Viesti Kirjoittaja wraith »

Minäkin pidän todella paljon FF -musiikeista ^__^

Pidän eniten ehkä FF8:n OST:sta.
Lempikappaleita on taas niin paljon, etten viitsi ruveta kirjottelemaan niitä... >.>''

Eikös Nobuo Uematsu lähtenyt square-enixiltä? Muistaakseni asia oli näin..
Kuva
"Only a few find their way. Some don't recognize it when they do, some don't ever want to."
Avatar
Runte
Lord of Oblivion
Lord of Oblivion
Viestit: 4119
Liittynyt: La Maalis 26, 2005 17:00
Paikkakunta: Somwhere Around Nothin'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Runte »

Nobou uematsu yksinkertasesti rulaa!!! Voittaa Naruto musat mennen tullen. Parhaita biisejä on Clash on the bridge, Fight with semour, Last battle with original sin ja jotkut tappelu musiikit ^^ Niitä kun kuuntelee, tekee mieli heti ruveta pelaan pelejä uudestaan :P
人は孤独には勝てない
故に我は孤独を満喫している
Avatar
Lusikka-sama
Genin
Genin
Viestit: 159
Liittynyt: Ke Touko 25, 2005 21:43
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Lusikka-sama »

Nyt tuli tästä topicista tällainen ihanan järkevä kysymys mieleen. :D Eli mikä sen FF8:n "alkumusan" nimi on. Siis sen musiikin joka soi siinä ku se Rinoako se nyt oli hyppii siellä pellolla ja sit ne yhet tyypitki taistelee. Jos oikein muistan niin se alun "laulu" kuulosti jotenkin kummasti "Kiitos mooses" höpinältä :D Jos ette saanu tästä selityksestä mitään selvää niin ilmottakaa
Kulki ennen nimellä Bunny

~Y.S.A.K.~
Rina
Oinin
Oinin
Viestit: 915
Liittynyt: Ma Tammi 03, 2005 15:23
Paikkakunta: OKU
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rina »

jos jostain final fantasy musasta tykkään, niin ne on ne black mage-biisit.

ihastuttavan rokkimeininkiä beibee
Itachi: You must F*CK your closest friend to awaken the same mangekyou sharigan as me...
HAHAHA!!!! That would make Sasuke homo-erotic.
Avatar
salza
Genin
Genin
Viestit: 107
Liittynyt: Pe Touko 13, 2005 18:53
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja salza »

Pidänpidänpidän FF-musiikeista :D erityisesti 1000 words on ihuna :P
Kuva
Avatar
kiko-chan
Super Mama
Super Mama
Viestit: 1478
Liittynyt: To Huhti 15, 2004 19:25
Paikkakunta: Gitaroo Planet
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kiko-chan »

Bunny kirjoitti:Nyt tuli tästä topicista tällainen ihanan järkevä kysymys mieleen. :D Eli mikä sen FF8:n "alkumusan" nimi on. Siis sen musiikin joka soi siinä ku se Rinoako se nyt oli hyppii siellä pellolla ja sit ne yhet tyypitki taistelee. Jos oikein muistan niin se alun "laulu" kuulosti jotenkin kummasti "Kiitos mooses" höpinältä :D Jos ette saanu tästä selityksestä mitään selvää niin ilmottakaa
Käsittääkseni puhut kappaleesta nimeltä Liberi Fatali. Rinoa ainakin "hyppi" FF8:n alkudemossa kukkaisella niityllä ja Squall ja Seifer matsasivat dramaattisesti toisiaan vastaan.

Arvostan Nobuo Uematsua erittäin paljon ja, kyllä wraith, hän lähti Square-Enixiltä ja aloitti Smile Please-nimisen yhtiön. Aluksi pidin asiaa huonona juttuna, mutta näköjään hän tulee tekemään edelleen tiivistä yhteistyötä Square-Enixin kanssa kuin myös voi nyt säveltää myös musiikkia Hironobu Sakaguchin(huonomuistisille tiedoksi: FFien luoja) Mistwalker-porukallekin.

Pidän ihan liikaa kaikista FF:ien musiikeista voidakseni väittää pitäväni jostain OSTista enemmän kuin toisesta (tosin NES-FFien musiikki ei iske yhtä paljoa kuin nelosesta eteenpäin (ja FFX-2:n trackit ovat kaameita alusta loppuun)).

Uematsu ei muuten ollut missään tekemisissä FFX-2:n kanssa, 1000 Words ei ole hänen teoksensa ;P

EDIT: Hahhah, Uematsu-faniuteni otti vallan, kysehän oli FF-musiikeista eikä Uematsun musiikeista, älä ota liian vakavasti tuota "1000 Words ei ole hänen teoksensa"-juttua, salza xD
Kuva
Avatar
SePetus
Jounin
Jounin
Viestit: 1085
Liittynyt: Ti Loka 12, 2004 18:41
Paikkakunta: LPR

Viesti Kirjoittaja SePetus »

jos ei olla sanottu vielä niin kaikkien FF pelien musat saa ladattua yhdellä torrentilla en nyt juuri kerkeä laittaa sitä linkkiä tähän koska pitää tehä kaikkee muutakin pitää kyl ettii se uudestaan oli niin iso et ei pystynyt ladata kaikkia silloin.
Kuva
Avatar
Jokke-pappa
Lion Heart
Lion Heart
Viestit: 2206
Liittynyt: Su Marras 07, 2004 21:42
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Jokke-pappa »

Bunny kirjoitti:Nyt tuli tästä topicista tällainen ihanan järkevä kysymys mieleen. Eli mikä sen FF8:n "alkumusan" nimi on. Siis sen musiikin joka soi siinä ku se Rinoako se nyt oli hyppii siellä pellolla ja sit ne yhet tyypitki taistelee. Jos oikein muistan niin se alun "laulu" kuulosti jotenkin kummasti "Kiitos mooses" höpinältä
Kuten kiko jo sanoikin, kyse on Liberi Fatali -nimisestä tuotoksesta. Ja tuo "kiitos Mooses" -juttu menee oikeasti "fithos lusec wecos vinosec", saattaa kuulostaa latinalta, mutta kyseessä on anagrammi sanoista "succession of witches" ja jäljelle jäävistä kirjaimista saakin sitten sanan "love".

Itse pidän älyttömän paljon Final Fantasyjen musiikeista. Käsittääkseni ainakin ysiin asti Uematsun tuotoksia, ja kun olen pelannut FF:a juuri ysiin asti voin sanoa FF-musiikkifaniuteni olevan myös Uematsu-fanitusta. Olen pelannut myös XI:tä, mutta siinä ei muistaakseni ollut Uematsun biisejä ollenkaan. Enpä siinä päässytkään kuin korkeintaan kymmentä biisiä kuulemaan, sen verran lyhyeksi eteneminen jäi, enkä niistäkään erityisemmin pitänyt. Sitten listaa parhaista FF-biiseistä:

FF IV: totaalinen black out, en muista yhtään biisiä :/

FF V: Gilgamesh-theme, Ex-Death -theme

FF VI: Dancing Mad, Aria di Mezzo Carattere, Setzer-theme, Kefka-theme

FF VII: Jenova, One Winged Angel, FF7 theme

FF VIII: Ami, Eyes on Me, Man With the Machine Gun, Maybe I'm a Lion

FF IX: Loss of Me, Dark Messenger

Sitten täytyy vielä erikseen mainita Final Fantasy theme, joka on minun listallani aivan kärkijoukossa, selkästi parhaimpien biisien luokkaa.
Kuva
tänks chauron
~Life is a Bleach and then you Dye~ (c)Ave
Lucy kirjoitti:Muuton takia alkoi kolmen kuukauden Xbox-vieroitus :'C
Avatar
Runte
Lord of Oblivion
Lord of Oblivion
Viestit: 4119
Liittynyt: La Maalis 26, 2005 17:00
Paikkakunta: Somwhere Around Nothin'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Runte »

Löysin netistä uuden Nobou Uematsu albumin 8> Sen nimi on The Skies Above. Kyseisen biisin oon kuullu aikasemmin, mutta muita siltä levyltä en. Siitä on kaiken kaikkiaan 11 biisiä, joista 10 on hyviä!! xD Itse tykkään molemmista Nobou Uematsun levyistä. (Eikös niitä 2 oo? O_o') Top3 biisit ois ehkä The skies above, Hunter's Chance ja J-E-N-O-V-A/Fight with semour. (Biisit ei oo järjestyksesä) Myös muita loistavia on, kuten Clash on the bridge ja Those, Whose fight further. Yksittäisiä biisejäkin on kiva ldata netistä ^^
人は孤独には勝てない
故に我は孤独を満喫している
Avatar
Nixu
S-class mage
S-class mage
Viestit: 3622
Liittynyt: To Huhti 28, 2005 23:13
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nixu »

Final Fantasy musiikki on mielestäni todella hyvin FF peleihin/leffoihin sopivaa musaa,
mutta en silti välttämättä ihan kaikkia biisejä kuuntelisi "normaalisti".. IMO
Avatar
kiko-chan
Super Mama
Super Mama
Viestit: 1478
Liittynyt: To Huhti 15, 2004 19:25
Paikkakunta: Gitaroo Planet
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kiko-chan »

Runte kirjoitti:Löysin netistä uuden Nobou Uematsu albumin 8> Sen nimi on The Skies Above. Kyseisen biisin oon kuullu aikasemmin, mutta muita siltä levyltä en. Siitä on kaiken kaikkiaan 11 biisiä, joista 10 on hyviä!! xD Itse tykkään molemmista Nobou Uematsun levyistä. (Eikös niitä 2 oo? O_o') Top3 biisit ois ehkä The skies above, Hunter's Chance ja J-E-N-O-V-A/Fight with semour. (Biisit ei oo järjestyksesä) Myös muita loistavia on, kuten Clash on the bridge ja Those, Whose fight further. Yksittäisiä biisejäkin on kiva ldata netistä ^^
Eihän siinä kai mitään vikaa ole kutsua The Skies Abovea Nobuo Uematsun albumiksi, mutta oikeastaan Nobuo on vain perustanut sen bändin, antaa porukan soittaa hänen biisejään ja on kai säveltämisprosessissa ollut löyhästi mukana. Itse soittamisen ja konsertit The Black Mages hoitaa itse. Albumi ei muuten ole kovin uusi, ainakin yli puoli vuotta vanha, en olisi varmastikaan pahasti väärässä jos sanoisin että melkein vuoden vanha. The Black Mageilta on tosiaan tullut kaksi albumia, olet ilmeisesti kuullut kumpiakin, ainakin mainitset raitoja kummastakin levystä. Itse pidin The Skies Abovesta enemmän kuin ensimmäisestä nimikkoalbumista, joka koostui lähinnä battle themeistä. ^^ Hauska yllätys tuolla levyllä oli se Blue Blast joka on käsittääkseni oikeasti jonkun sumopainijan intromusa eikä FF-kipale :D

Olen kyllä hiukan samaa mieltä nixuboyn kanssa tuosta arkikuuntelusta. That's why I have OCRemixes >:D
Kuva
Avatar
Setzeri
Kapteeni Garlock
Kapteeni Garlock
Viestit: 992
Liittynyt: Su Elo 15, 2004 10:34
Paikkakunta: Kurikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Setzeri »

Niih, "oikaisen" parit "virheet" mitkä mun Nobuo-silmä näki täällä.
Nobuo Uematsu on perustanut "The black magesin" ja soittaa kyseisessä bändissä koskettimia. Omistin joskus muutaman live-videon ja siellä tupla-koskettimien takana se keikkui.
Avatar
Sasori
Genin
Genin
Viestit: 112
Liittynyt: Ti Loka 18, 2005 18:03
Paikkakunta: Nurmo

Viesti Kirjoittaja Sasori »

kaikki tappelumusat on kyl hyviä x)
Another knife in my hands
A stain that never comes off the sheets
Clean me off
I'm so dirty babe
It ain't the money and it sure as hell ain't just for the fame
It's for the bodies I claim and lose
Avatar
Espy
Moderaattori
Moderaattori
Viestit: 566
Liittynyt: Ma Elo 25, 2003 20:45
Paikkakunta: Secret Garden
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Espy »

Yami no kokoro kirjoitti: Suosikkini on VIIn Cidin tunnari. Se on soittoäänenänikin. Kännykässäni siis O.o

O__________O!!!!! Tiedätkö miten kauan olen yrittänyt saada tuon kappaleen soittarikseni?! MISTÄ SEN SAA? Oletko itse säveltänyt? Onko se moni-vai yksiääninen?! O__o;;; Raurauhg!!
(jos se on moniääninen menen ostamaan uuden puhelimen..)


...öö, *köh*, anteeksi, mutta olen tosiaan yrittänyt etsiä tuota jo päälle vuoden.. ^^; ja joo. Osaatko tekstin perusteella päätellä lempikappaleeni FF:istä? ;P
Toki tykkään kauheasti myös Cosmo Canyonin/RedXIII:n teemasta. :3 Se on vaan kaunis ja kuulostaa.. no.. kanjonilta. XD
Kuva
Vastaa Viestiin