X Japan

Musiikkikeskustelut täällä!
Avatar
Espy
Moderaattori
Moderaattori
Viestit: 566
Liittynyt: Ma Elo 25, 2003 20:45
Paikkakunta: Secret Garden
Viesti:

X Japan

Viesti Kirjoittaja Espy »

Halusin päästä tekemään tämän topikin.. XD

Kyseinen bändi on minulle uskomattoman rakas. Haluaisinkin tietää mitä mieltä ihmiset heistä ovat. Lempikapaleita? Lempijäseniä? :D

Voisin heitellä tänne lisäksi ihan niitä yleisimpiä kysymyksiä, lähinnä tosin niille jotka jo tietävät bändistä jotakin. :P
Pidätkö enemmän alkuaikojen X:n visuaalisesta tyylistä(esim. Blue Bloodin tai Vanishing Visionin ilmestymisen aikaan), vai oletko kiintynyt enemmän X Japanin myöhempään, rauhallisempaan esiintymistyyliin(Dahlian aikoihin)?
Itse pidän enemmän visuaalisesta 'aidosta' X:stä. Kuten joku jossain kirjoitti, "Kun X:stä tuli X Japan vain hide jäi vanhalle linjalle ja mainosti heitä sponsoroivaa HairWax yhtiötä." Saattoi kuulostaa hassulta, mutta noin se suunnilleen meni, muunkin kuin hiusten suhteen.. tyyli muuttui kokonaan, rock 'n' rollista tuli enemmän metallia tai balladeita ja monen vuoden odotuksen jälkeen tuli Dahlia, joka kuulostaa täysin erilaiselta muihin albumehin verrattuna. Pidän toki Dahliasta, mutta mielestäni Blue Blood on kuitenkin albumina parempi. :B

Kumpi on mielestäsi parempi basisti, Taiji vai Heath? Tiedätkö edes keitä he ovat? :P
Itse pidän Taijia jonkin sorttisena basistijumalanani. Haluaisin nimittäin basistiksi, ja Taijin sormissa on sitä jotain.. lisäksi Taiji on hirveän hauska ihminen. XD Joka tapauksessa Heath ei ollut läheskään niin loistava basisti kuin Taiji, mutta ihan hyvä kuitenkin.. täytettävä aukko oli aivan kauhean suuri, Taijihan sentään toimi X:n basistina melkein kymmenen vuotta. Lisäksi bassoriffit muuttuivat huomattavasti yksinkertaisemmiksi Taijin lähdön jälkeen.. :P

Kuitenkin! Kauhean selityksen jälkeen, teidän vuoronne! Kertokaa mielipiteenne oman elämäni tärkeimmästä bändistä. :3
Kuva
Avatar
Ave-chan
Onigiri desu~
Onigiri desu~
Viestit: 1566
Liittynyt: Su Touko 15, 2005 23:17
Paikkakunta: Uleåborg

Viesti Kirjoittaja Ave-chan »

... En ole koskaan kuunnellut bändin musiikkia, mutta bändistä olen kuullut jonkin verran. Mikä levy on oma henk. koht suosikkisi ja miksi? :) Olen nimittäin halunnut kuunnella tämän bändin musiikkia jo vähän kauemmin, mutta en ole tiennyt mistä aloittaa... :P Ehkä sitten osaisin sanoa jotain järkevämpääkin ^^;
Avatar
Runte
Lord of Oblivion
Lord of Oblivion
Viestit: 4119
Liittynyt: La Maalis 26, 2005 17:00
Paikkakunta: Somwhere Around Nothin'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Runte »

X Japan on hyvä bändi :) Paras biisi on Rusty Nail.. Myös Art of life on aika jännä xD (kesto, ½h ^^)
人は孤独には勝てない
故に我は孤独を満喫している
Avatar
Espy
Moderaattori
Moderaattori
Viestit: 566
Liittynyt: Ma Elo 25, 2003 20:45
Paikkakunta: Secret Garden
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Espy »

Ave-chan kirjoitti:Mikä levy on oma henk. koht suosikkisi ja miksi? :)
Hmjaa, pelkäsinkin että joku kysyy.. ^_^;; Pidän kaikista? Mutta kannattaa ehkä aloittaa ihan alusta, eli Vanishing Visionista, ja sitten jos et siitä erityisemmin välitä, lataa Dahlia ja päätä vasta sitten mitä tykkäät. :3 Ovat nuo levyt sen verran erilaisia kuitenkin keskenään. ^_^;
Mutta jos haluat joitain kappaleita satunnaisesti ladata, suosittelen Rusty Nailia, Celebrationia, Tearsia ja Kurenaita erityisesti. Ne ovat sen verran erilaisia kaikki että luulisi saavan suht hyvän käsityksen siitä musiikista. :)
Kuva
Avatar
Anicia
Genin
Genin
Viestit: 153
Liittynyt: Pe Elo 05, 2005 15:05
Paikkakunta: On your shoulder.

Viesti Kirjoittaja Anicia »

En kamalasti ole kuullut X Japania, pari kappaletta vain.
Crucify My Love ja Kurenai ja mitäköhän muita niitä oli.. En muista.
Mutta hyvää musiikkia, kun satun pitämään rauhallisemmasta.
Who's that girl living my life?
Avatar
.Yoshimi.
Oinin
Oinin
Viestit: 946
Liittynyt: Ma Heinä 05, 2004 16:08
Paikkakunta: Valkeakoski

Hee

Viesti Kirjoittaja .Yoshimi. »

Voi että rakastan tätä bändiä! Tears ja Silent jealousy ovat erittäin hyviä! Muutkin kappaleet ovat ihania ^_^ Minulla on kaikki kappaleet koneella. Art of life on jännä, mutta se on niin kauhean pitkä o_o
Kaikki albumit ovat hyviä, eikä mulla oikeastaan lempi jäsentäkään ole. Musiikki on vain aivan ihanaa ^^
Kuva
Naruto.Fiin puolella Yena ^.~
Cross
Tokubetsu Jounin
Tokubetsu Jounin
Viestit: 571
Liittynyt: Pe Touko 27, 2005 20:10

Viesti Kirjoittaja Cross »

koskaa kuullu koko bändistä :lol: :lol:
Avatar
Jufo
Genin
Genin
Viestit: 173
Liittynyt: Pe Helmi 04, 2005 22:19

Viesti Kirjoittaja Jufo »

Jaa että tällanenkin. X Japan on erittäin hämmentävä bändi (samalla tavalla kuin esim. Rage against the machine), koska en ole oikein vieläkään varma pidänkö siitä vai en. Mutta eihän minulla mitenkään hirveästi kappaleitakaan ko. bändiltä löydy, joten ei varmaan mikään ihme etten oikein osaa päättää onko se hyvä vai huono bändi.
Kuva
Sigistä kiitos uppuNille ja avatarista kiitos Taasille
#beck.fi @ Qnet || #thebackhorn @ Qnet || #bleachfi.net @ Qnet
Avatar
Zigah
Genin
Genin
Viestit: 150
Liittynyt: La Elo 28, 2004 09:44
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Zigah »

Itse olen kuunnellut jopa 3 kappaletta X Japania, koska minähän en osaa oikein ladata mitään netistä (Narutotkin saan kaveriltani ^^) ja kaverit on sen takia lähettänyt niitä kappaleita minulle. Ne 3 kappaletta on ollut todella hyviä, eli kyllä minä ennemmin tai myöhemmin saan tai opin lataamaan uusia kappaleita ^^ (ja ehkä tietoakin bändistä?)...
:\
Shikamaru_86
Genin
Genin
Viestit: 101
Liittynyt: Ke Joulu 29, 2004 16:19
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja Shikamaru_86 »

Kyllähän bändiä kuuntelisin mutta kun ei oikeen tahdo mistään löytyä albumeita...
Kuva
Avatar
Espy
Moderaattori
Moderaattori
Viestit: 566
Liittynyt: Ma Elo 25, 2003 20:45
Paikkakunta: Secret Garden
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Espy »

Shikamaru_86 kirjoitti:Kyllähän bändiä kuuntelisin mutta kun ei oikeen tahdo mistään löytyä albumeita...
Tuo tuntuu olevan yleinen ongelma kaikilla.. ja välttämättä ei kannatakaan yrittää etsiä albumeita, vaan yksittäisiä kappaleita. Niitä löytyy directinä (eli suoraan netistä ladattavina) helpommin.
Mutta latausohjelmista suosittelen kovasti DC++:aa (googlettakaa, googlettakaa.. :P) tai WinMX:ää biisien latailuun. Etenkin jälkimmäiseltä löytyy helposti kaikkea sälää, kun on aika paljon japanilaisiakin käyttäjiä tuolla. :P

Jos taas tietoja haluaa Eksusta, on olemassa pari hyvää sivua, jotka voisinkin laittaa tähän.. on:
X Japan.de Jossa on myös mm. sanoitusten käännöksiä (jotka tosin ovat huonoja, mutta antavas käsityksen siitä mitä niissä kappaleissa lauletaan..) ja isohkon tietopankin jossa tosin on välillä vähän yksipuolinen näkemys kaikkeen. Mutta hyvä sivusto kuitenkin jos haluaa ihan perusinfoa tyypeistä ja Eksusta.
sekä
Endless Dream joka on enemmän Yoshiki painotteinen sivusto, mutta kaikista muistakin tyypeistä jotain löytyy. Paljon kuvia ja tietoa vähän siitä sun tästä, lyriikoiden käännöksiäkin löytyy. Lisäksi webmaster on kiva tyyppi. ^^

Lisäksi jos omistat livejournalin, kannattaa liittyä communityyn nimeltä XJapan, jossa olen itsekin jäsenenä. ^^ Jos pyydät nätisti saatat saada jonkun uppimaan itsellesi joitain tiedostoja. Mutta yrit muita reittejä ensin, nimittäin on vähän turhauttavaa ladata kauheaa määrää tiedostoja tyypille joka ei sitten välttämättä niitä arvostakaan. :P

...toivottavasti tästä on jollekulle hyötyä. :D
Kuva
Avatar
Cloudi
Genin
Genin
Viestit: 100
Liittynyt: La Maalis 20, 2004 14:12

Viesti Kirjoittaja Cloudi »

Täältä jotain. J-pop osiosta löytyy muutama X Japan -tiedosto.
Sisäinen kauneus on rumien ihmisten puhetta.
Avatar
kiko-chan
Super Mama
Super Mama
Viestit: 1478
Liittynyt: To Huhti 15, 2004 19:25
Paikkakunta: Gitaroo Planet
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kiko-chan »

Soo soo, Dysto ;P Espy, moderoi se kumoon! x)

Itse kuulin ensimmäisen kerran X Japanistä tällä kyseisellä foorumilla, nettielämäni kun sattui alkamaan täällä. Topic oli jotain tapaan "j-rock/j-skene" tjsp. by ChaoS. Tuolloin olin vielä normaali käyttäjä ja suhtauduin ChaokSeen pelonsekaisella kunnioituksella. Hmm, hän mainitsi X Japanin vain ohimennen, mutta pelkästään bändin nimi sai minut kiinnostumaan. Niin keltanokka olin vielä etten Googlettanut lisää tietoa vaan jätin asian sikseen ja jatkoin foorumielämää :D

Seuraava kohtaaminen tuli kun etsin j-musaa kalkkeutunutta playlistiäni varten ja löysin X Japanin Silent Jealousyn eräältä saitilta josta kahmaisin monta muutakin kivaa kipaletta. Kolahti minuun, kun taas pikkuveljeni ei tykännyt yhtään. Kylläpäs tykkään historioida <_<

Anygays, tällä hetkellä on muutama X Japanin kappale joista suoralta kädeltä muistan Silent Jealousyn, Scarsin, Rusty Nailin, Endless Rainin ja minkäpäs muunkaan kuin Longingin. Longingin muistan vain lähinnä siksi että kun pikkuveli sattui kerran kuulemaan sen niin kiljui täyttä kurkkua "IDÄN SOTURIT!!".. Anteeksi taas yletön off-topic xD

Takaisin asiaan: Minusta X Japan on erittäin kuunneltavaa ja nykyisin pikkuvelikin on jo sitä mieltä että "no on ne aika kovia ku jaksaa laulaa niitä 10-minuuttisia kipaleita semmosella tahdilla".
Viimeksi muokannut kiko-chan, Su Elo 28, 2005 20:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuva
Avatar
Espy
Moderaattori
Moderaattori
Viestit: 566
Liittynyt: Ma Elo 25, 2003 20:45
Paikkakunta: Secret Garden
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Espy »

Kiko: Nyt voinkin ehkä kun sain modin oikeudet tännekin. ;D Niitä alkaa kaivata vasta kun huomaa ettei niitä ole.. o_o;;
Muthienoo, musta tulee musiikkiosion supermod. XD

Ja muuten, eksua ei krjoiteta viivalla.. ._.
Eli ei X-Japan. Ei noin. Vaan X Japan, tai X. :< Ihan vaan kun tuo on häirinnyt jonkin aikaa..
Ettikää vaikka X Japan Best ~ Fan's selection levyn kansi jos ette usko. XD

Tuota voisi muuten suositella kuunneltavaksi hyvänä esimerkkinä Eksusta, mutta se koostuu lähinnä noista uudemmista biiseistä.. eli siinä on suunnilleen Dahlia-levy ja pari vanhempaa biisiä. :P Ja puolet kappaleista ovat balladeja.. ei niin että olisi huono juttu, mutta sinänsä häiritsee. :P

Ja nyt kun löytyy jopa tyyppejä jotka tietävät bändistä jotain.. kuka on lempijäsenenne Eksussa? ^^
Itse pidän hidestä eniten.. mutta hide nyt onkin minulle muodostunut jumalkäsitteeksi. XD Herra vaan oli ihana, Aki-san on tiedon vahvistanut. ^^

Loppujenlopuksi olen ihan rakastunut kaikkiin bändin jäseniin. Kaikki ovat omalla tavallaan aivan ihania. x3
Odotan esim. Yoshikin projektin, VioletUK:n, tuloa kuin kuuta nousevaa. Antaisin melkein mitä vaan päästäkseni keikalle, jos tuo tulee Eurooppaan kiertueelle. :D Patan ja Heathin bändin Dope HEADzin kuulumisiakin seuraan innoissani, nuo kun tekevät hyvää musiikkia. ^^ Toshista ei ole kuulunut.. tuokin toki soolouraa tekee, mutta levyjä on vähän hankala hankkia, eikä herra edes halua kuuluisaksi. Taijilla taasen oli oma bändi, mutta se hajosi hiljattain.. nyt odotellaan josko herrasta taas lisää kuuluisi. ^^

..mää kälkätän ihan liikaa kun innostun. :D
Kuva
Avatar
everfree
Tokubetsu Jounin
Tokubetsu Jounin
Viestit: 546
Liittynyt: To Touko 05, 2005 18:36

Viesti Kirjoittaja everfree »

X Japan teki niin ihanaa musiikkia :'> Tears ja Week End ovat ihania<3<33 ja Crucify My Love on myös ihana ja X ja Kurenai ja kaikki muutkin <3______<3 ja videot on niin ihania :> hide oli niin ihana ja hassu ja maailman kauneinkomein mies<33 sen hiukset<3_____<3
Itkin kamalasti hide's funeral videon aikana :'( se on niin kamalan surullinen, kun X Japan esittää Forever Love;n ilman hideä :'//<33
hide oli niin hyvä kitaristi... ja ne sen kitarat oli upeita! haluaisin päästä hide museoon, mutta kun ei ole rahaa ;_______; sitten kun minusta tulee rikas niin kyllä muutan sen viereen ja menen sinne joka päivä itkemään >8DDDDD :'(
Kuva
Kiitus, Valvoja89 <:

~I won't let you be alone<3~
Vastaa Viestiin