Miksi ihmisen musiikkimaku muuttuu?

Musiikkikeskustelut täällä!
Inquisitor
Genin
Genin
Viestit: 105
Liittynyt: Su Huhti 29, 2007 16:38

Miksi ihmisen musiikkimaku muuttuu?

Viesti Kirjoittaja Inquisitor »

Joo eli kun en löytänyt haulla aiheeseen liittyvää topicia niin päätin tehdä itse. Eli haluaisin ny muiden mielipiteitä ja omakohtaisia kokemuksia siihen että "miksi ihmisen musiikkimaku muuttuu?". Aijon käyttää tämän topicin viestejä myös aineistopohjaisessa äikänaineessani joten jos joku ei halua että käytän hänen mielipiteitä/pohdiskelujaan niin voi sanoa sen viestissään tai lähettää YV:tä. Kiitos jo näin etukäteen kaikille :roll:
Avatar
Setzeri
Kapteeni Garlock
Kapteeni Garlock
Viestit: 992
Liittynyt: Su Elo 15, 2004 10:34
Paikkakunta: Kurikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Setzeri »

No eiks se olisi vähän hölmöö kuunnella Tuttiritaria vielä 40-vuotiaana?
Avatar
Brawler
ANBU
ANBU
Viestit: 489
Liittynyt: Ti Helmi 20, 2007 12:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Brawler »

no, siihen voi varmaan vaikuttaa ympäristö, mut ihmiset, kulttuuri. Kaikki tuommoinen. Ja jos olet kuullut räppiä esim koko elämäsi, ja kuulet rokkia ekaa kertaa (epätodennäköistä o_O) niin siitähän voi alkaa pitämään! Tällain minä ajattelen
Kuva
Silmä silmästä johtaa vain kasvavaan sokeuteen.
Avatar
siddy
ANBU
ANBU
Viestit: 447
Liittynyt: Pe Heinä 08, 2005 16:00
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siddy »

Halu tutustua johonkin uuteen?

Mulla nyt ei musiikkimaku ole muuttunut, vaan lähinnä laajentunut vuosien aikana. Kuulee jonkun kivan biisin joltain bändiltä jostain genrestä, alkaa etsimään lisää samantyylistä musiikkia ja tykästyy siihen.

Oishan se aika tylsää kuunnella koko elämänsä samaa genreä tai jopa samaa bändiä. :D
Don't hate us if we make you smile
Avatar
Blue_Hill-san
Familiar Stranger
Familiar Stranger
Viestit: 1448
Liittynyt: La Marras 11, 2006 17:18
Paikkakunta: Hjämeenkjyrö

Viesti Kirjoittaja Blue_Hill-san »

Juuri kuten siddy sanoi (kiva nicki :)), musiikki maku ei vältämättä muutu vaan laajenee ja jotain jää pois. Itselläni olen juuri huomannut, että räppi, jota olen inhonnut pitkään, alkaa maistua.. Syy kyllä voi olla sen, että kunnon musiikin (eli EI lastenlaulujen) kuuntelu alkoi vasta yläasteella eli todella myöhään milestäni...
Bleach EP1 kirjoitti:We have no form, therefore we fear it, and because we are formless, we revere it. Thus we are slain.
Animewatcher
Avasta kiitokset Runtelle ^^
Avatar
LoneWolf
S-Class Missing-nin
S-Class Missing-nin
Viestit: 2102
Liittynyt: Su Helmi 25, 2007 15:51
Paikkakunta: Kaaosmaa

Viesti Kirjoittaja LoneWolf »

Oikeastaan musiikkimakuni on muuttunut elämäni aikana yhdesti ja siinä se on pysynyt tähän hetkeen saakka.
Silloin pentuna kuuntelin paljon kaikenlaista musiikkia, mukaanlukien räppiä, mitä nykyään vihaan yli kaiken. Veikkaisin että musiikkimaun muuttuminen on yksi osa ihmisen kasvamisprosessia. Se vain voi muuttua useammin kuin monet muut asiat.
Kuva
On pirun vaikea selvitä hengissä hautaan saakka. | Animewatcher | Last.fm | Metallimusiikki F.C. | "Sooner or Slayer"
Avatar
minori
Legendary Sannin
Legendary Sannin
Viestit: 3015
Liittynyt: La Kesä 11, 2005 13:44
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja minori »

Itselläkin pysynyt kohtuullisen samana. Löydän biiseistä kyllä aina sen tietyn jutun missä ihastun niihin. Eli oikeastaan maku ei muutu, vaan löydän sen jutun vaan biiseistä, jotka on eri genreistä kuin mitä aikaisemmin olen kuunnellut. Tosin tähän viitaten voisin syyttää "muuttumisesta" ympäristöä, eli mitä sattuu olemaan tarjolla paljon. Kun aloin katsomaan Narutoa ja pyörimään anime-piireissä iski j-rock/pop -aalto, koska kaikki puhuivat siitä sillon ja sieltä löytyi kivoja biisejä ja bändejä. Kun taas olin hetken omien löydösteni varassa (lähinnä last.fm:n avustamana) kuuntelin paljon punkkia ja sellaista teinileffamusaa (koska katson niitä paljon ja sieltä ne on tarttuneet). Sitten taas kun aloin meseilemään chauronin kanssa ja myöhemmin nyt varsinkin seurustelemaan, niin häneltä tarttunut paljon tuollaista rauhallisempaa indiemusaa. Ja kun töissä soi Voice olen hiukan häpeäkseni alkanut tykkäämään joistakin mtv-rynkytyksistäkin. ^^' Ja varmaan sekin on osallisena, että niitä on tullut pompittua baareissa nyt aika paljon...

Vanhat musiikki-ihastukset eivät ole totaalisesti hävinneet mihinkään. Ne on ehkä kuunneltu puhki tai niihin on muuten vain kyllästynyt, mutta kyllä niistä edelleen erottaa sen miksi niihin alunperin tykästyi. Eli ei, makuni ei muutu, mutta saa sen hetkisen ympäristöni vaikutuksesta uusia haaroja eri genreihin.
Viimeksi muokannut minori, Ti Touko 08, 2007 21:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
meridian
Genin
Genin
Viestit: 123
Liittynyt: Pe Helmi 16, 2007 19:05

Viesti Kirjoittaja meridian »

Joskus pienempänä se on varmaan selitettävissä sillä, että ensin kun kuulee jotain niin se todennäköisesti kuulostaa hyvältä, mitä se vaan onkin. Sitten jossain vaiheessa kuullaan lisää musiikkia ja tutustutaan jolloin kuva siitä, mitä musiikkia on tarjolla, laajenee.
Vastaa Viestiin