Tulevaisuuden suunnitelmia

Juoni- ja älyvapaat keskustelut ja kyselyt
Avatar
Ziryuki
ANBU Squad Leader
ANBU Squad Leader
Viestit: 894
Liittynyt: Su Loka 02, 2005 02:37
Paikkakunta: Joensuu

Re: Tulevaisuuden suunnitelmia

Viesti Kirjoittaja Ziryuki »

Kolmen vuoden päästä jos valmistuisi hevosenhoitajaksi niin siitä lähtisin erikoistumaan hevoskasvatuksen puolelle ja tähtäimessä olisi tallimestarin erikoisammattitutkinnon suorittaminen. Sen alan hommia sitten jatkossakin ja haluaisin myös toimia randomisti kengittäjänä, lähinnä ystävien ja tuttujen talleilla. Jossain vaiheessa kuvioihin mukaan oma hevonen, lähinnä estekisailumielessä ja vielä kaukaisempana haaveena olisi ulkomaille vaihtoon/töihin pääseminen, jollekkin kisa- tai/ja kasvatustallille.

Eletään ihan miten elämäntilanne milloinkin sallii, hevostouhuista ei ikinä tiedä. Kunhan on jotain mistä aloitaa vetämään viivoja listaan.
Kuva
Avatar
Wendy
Jounin
Jounin
Viestit: 1014
Liittynyt: La Loka 01, 2005 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Tulevaisuuden suunnitelmia

Viesti Kirjoittaja Wendy »

En ole vielä pahemmin "lyönyt lukkoon" tulevaisuudensuunnitelmia. Pääsin kuitenkin haluamaani opiskelupaikkaan peruskoulun jälkeen eli Seinäjoen lukioon ja sieltä olisi tarkoitus neljän vuoden päästä kirjoittaa ylioppilaaksi (jos ylipäätänsä selviän ensimmäisestä vuodesta. u__u).

Ammattia olen myös miettinyt: valokuvaaja on ollut haaveammattini muutaman vuoden, mutta olen kuullut, ettei valokuvaajilla olisi kauheasti töitä alallaan - joten olen suunnitellut opiskelevani toista ammattia valokuvaajan lisäksi (lähiaikoina heitin vitsinä, että miltä kuulostaisi "valokuvaava kokki". XD). Esimerkiksi (puku)ompelija olisi mielenkiintoinen ammatti valokuvaajan lisäksi.

Jos haluan tulevaisuudessa lapsia, niin voisin harkita adoptiolapsen ottamista - minua vähän käy sääliksi niitä lapsia, joilla ei ole vanhempia jotka huolehtisivat niistä. Sitten olen miettinyt sitä, että ryhtyisin absolutistiksi (eli ei juo alkoholia), kun minusta alkoholissa ei ole mitään "coolia" - nykyään teini-ikäisetkin maistelevat alkoholia (Minä en ole koskaan maistanut alkoholia, vaikka olen alaikäinen). Haluan olla hyvä malliesimerkki muille ja näyttää, että ilman alkoholiakin voi pitää hauskaa.

Japaniin matkustaminen on myös yksi tavoitteistani ja siksi aion pärjätä lukiossa, koska äitini on luvannut viedä minut Japaniin neljän vuoden kuluttua (eli tuo olisi varmaan ylioppilaslahja perheeltä... kai, en tiedä). ^____^
The world is rolling around at the speed of rebirth.
Avatar
minori
Legendary Sannin
Legendary Sannin
Viestit: 3015
Liittynyt: La Kesä 11, 2005 13:44
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Tulevaisuuden suunnitelmia

Viesti Kirjoittaja minori »

Ennen tiesin tasan tarkkaan mitä haluan, mutta viime aikoina on vähän hämärtynyt... Tai siis edelleen haluan opettajaksi, mutta en niin määrätietoisesti ja ainoana vaihtoehtona. Haen siis kasvatustieteelliseen, joka on ykkösvaihtoehtona. Myöskin haen biologiaa opiskelemaan yliopistoon. Jos en kumpaankaan pääse, niin sitten menen ammattikorkeaan liiketaloutta lukemaan, jonka jälkeen kauppiasvalmennukseen ja siis kauppiaaksi. (ja ammattikorkeaan tosiaan menen enkä hae, koska viime vuonna sain liiketaloudesta tarvittavan pistemäärän, vaikken mennyt edes kokeeseen, eli ei pitäisi olla turhan vaikea...) Eli opettaja tai kauppias hyvin todennäköisesti.
Avatar
Metal
Academy Teacher
Academy Teacher
Viestit: 319
Liittynyt: Su Kesä 03, 2007 19:03
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tulevaisuuden suunnitelmia

Viesti Kirjoittaja Metal »

Oikeastaan minä en ole aivan varma.
Ennen olin aivan varma, että haluaisin lukemaan farmasiaa yliopistoon ja sitä kautta farmaseutiksi tai proviisoriksi, ihan jo rahankin takia mutta.. en ole enää varma, haluanko sitä oikeasti vai johtuuko se vain siitä, että farmaseutit(/proviisorit) saavat melko hyvää palkkaa (jota minulle on hoettu jo useamman vuoden ajan, saatan olla aivopesun uhri) jne. Itse ala ei jaksa innostaa minua kovinkaan paljoa, tietenkin minulla menee nyt yo-pohjaisella amislinjalla ihan hyvin, vitosia ja nelosia olen saanut, mutta silti... minulla on hiihtoloman jälkeen työharjoittelu ja ajattelen jo nyt sitä kauhulla, en usko että viihdyn apteekissa.

Mutten tiedä, mikä ala kiinnostaisi minua enemmän.

Eli siis olen tulevaisuudensuunnitelmaton? Käyn luultavasti ainakin tämän amiksen loppuun, koska se kestää enää puolitoista vuotta ja saan siitä edes jonkinlaisen ammatin (vaikka farmanomit/lääketeknikot eivät mitään älyttömiä summia tienaakaan), jonka saatua voin turvallisesti pohdiskella mitä oikeasti haluaisin tehdä työkseni.
Kuva
Vastaa Viestiin