Oletko vainoharhainen?

Juoni- ja älyvapaat keskustelut ja kyselyt
Avatar
deftonys
Chuunin
Chuunin
Viestit: 262
Liittynyt: To Joulu 22, 2005 13:06
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja deftonys »

ai oonko... ihan kybäl... ihan kaikesta maholisesta... häiritsee sillee. ja vedän hullut johto päätökset jos joku sanoo jonkun asian oudosti... =) no eiii.. ainakaa noin paha mut on aika harhaisuus joo... en oikee pysty antaa esimerkkii ku ei tuujust mielee mut on... =)
Avatar
JeBaZ
Genin
Genin
Viestit: 183
Liittynyt: Su Touko 15, 2005 16:51
Paikkakunta: Tuolla-->

Viesti Kirjoittaja JeBaZ »

Asun kerrostalo kämpässä ja aina hiljaisuuden jälkeen tulee sellainen olo, että pidän liikaa melua. Jos telkkarissa tulee joku mölykohta on aina pakko tiputtaa volumet. Kissani on kans osasyy vainoharhaisuuteeni... Yleensä se nukkuu samaan aikaan sängyssä, ku minäkin, mutta välillä se käy kiinni varpaisiin tai käteen ihan varottamatta. Jos kissa ei nuku vieressä, niin en saa unta kunnolla ja kissittelen sitä vaan kokoajan. Myös poistuessani kämpiltä tulee sellainen olo, että kissa juoksi rappukäytävään, kun avasin oven. Tästä syystä otan kissan aina käteen kun olen lähdössä ja menen rappukäytävään kissan kanssa, sitten heitän sen sisälle ja lyön oven kiinni perässäni. :P
Veivät kauniin Siggini :,(
Avatar
KorDe
ANBU Squad Leader
ANBU Squad Leader
Viestit: 898
Liittynyt: Ti Joulu 27, 2005 12:49

Viesti Kirjoittaja KorDe »

Olen välillä vainoharhainen... Esim katsottuani The Ringin olen vähän väliä nukkumaan mennessäni vilkuillut televisioruutua (on telkkari omassa huoneessa), eikä nytkään tunnu mukavalta istua selkä sitä kohti koska ajattelen juuri tätä ^^ . Sitten myös kaihtimet kiini samasta syystä, en halua nähdä ikkunasta heijastuvan mitään... niin ja olen mielummin selkä seinää vasten joskus kun on tällainen outo pelottava olo joka on nyt, en halua mitään selkäni taaksekkaan... eli siis olen vähän vainoharhainen... siis ei noita nyt yleensä mutta joskus on sellainen olo.. niinkuin juuri nyt... *hrr*... No jaa, tiedän että niin ei tapahdu mutta todella epämukava olo siitä tulee kun luulee jonkun yliluonnollisen tuijottavan sinua selkään kun on ihan hiljasta ym... :) mutta olen kunnossa.

Niin ja on minullakin niitä juttuja että kun musaa kuuntelen luulen koko ajan että tapahtui jtn. tai joku sanoi mulle jotain mutta kun käännyn ei ne mitään sanonut tai silleen... no jaah...

Elikkäs mielummin olen kovaäänisessä ryhmässä päivällä kun yksin yöllä ja selkäni takana paljon tyhjää tilaa yms... Toisin sanoen kauhuleffojen kattelu on jättänyt jälkensä = /
KorDen evoluutio: Uchiha Itachi -> Urahara Takumi -> Takumi -> KorDe
Red Sparowes - Annihilate The Sparrow, That Stealer Of Seed, And Our Harvests Will Abound; We Will Watch Our Wealth Flood In
^Kyllä, se on kappaleen nimi.
Avatar
Mechi
Academy Teacher
Academy Teacher
Viestit: 324
Liittynyt: Pe Loka 21, 2005 23:01
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Mechi »

Kai tätä voi sanoa jo vainoharhasuudeksi. Siis, jos vaikka kuuntelen musiikkia eikä kukaan muu ole kotona nii saatan koko ajan vilkuilla taakse ja kuulla ihan olemattomia musiikin takaa. Riippuu myös musiikista tietysti. Sitten jos on tullu katsottua kauhulehvoja nii totta kai siitä jää nämä pienet perinteiset traumat. Esim. Niinku ringistä tämä telkkari homma. Meillä on vielä oikein kiva televisio joka koko ajan pätkii ja välillä tulee lumisadetta ruutuun.. Kiva sitten yöllä siinä katsoessa :?. Olen vainoharhainen myös ihmissuhteissa. Jatkuvasti tulee tunne, että joku kavereista valehtelee ja tyttöystäväni pettää ja jotain tämmöistä. Joskus osun oikeaan ja joskus en. Jos jollakin on jotain asiaa ja se tulee kaveri porukkaan kuiskimaan nii tulee heti "Nuo varmasti puhuu jotai paskaa musta"-fiilis.

Yöllä tulee perinteisiä seläntaakse katsomisia useasti ja välillä pelottaa aika paljonkin :|. Joskus myös tuntuu, että kännykkä sois tai tärisis taskussa eikä kukaa kuitenkaa soittanu tai lähettäny viestiä. Voiko tätä laskea vainoharhasuudeksi?
Satsuma
Jounin
Jounin
Viestit: 1016
Liittynyt: Su Tammi 09, 2005 19:30
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Satsuma »

Vainoharhainen joo, mutta siihen on syy.

Oltiin ala-asteella Ahvenanmaalla leirikoulussa. Olin sitten meidän mökissä 5 kaverin kanssa illalla aikaan jolloin piti jo nukkua. Joku koputti oveen, ja oltiin paniikissa, että saadaan opettajalta huudot valvomisesta. No minä menin sitten avaamaa oven, ja siellä oli takana 5 vanhempaa jätkää, jotka olivat ilmeisesti apparissa ja jossain aineissa. Heti kun avasin oven, he alkoivat huutaa ja näyttivät puukkoa. Kiljaisin ja koitin laittaa ovea kiinni, mutta yksi niistä laittoi jalan oven väliin, enkä saanut sitä kiinni. Kaverit tuli sitten auttamaan ja saatiin ovi kiinni sillä tuloksella, että sille jätkälle tuli jalka kipeeksi. No panikoitiin siinä aikamme ja katottiin ikkunasta, siellä ne taas oli. Ne nuoli meidän ikkunoita ja huusi ja viilsi ikkunaa silä puukolla ja kaikkea. Mökissä ei tietenkään ollut verhoja. panikoitiin taas, ja lopulta ne jätkät rikkoi ikkunan kokonaan jollain kivellä ja tuli siitä sisälle. Kavereitten kanssa lähdettiin yöpukusillaan ja ilman kenkiä juoksemaan pimeää leirintäaluetta pitkin ja löydettiin opettajien mökille, missä hakattin monta minuuttia ovea ennekuin tulivat avaamaan. Niin ne jätkät sitten joutu korvaamaan sen ikkunan ja lähtivät pois sieltä. Tuo on siis jättänyt aikamoiset traumat..

Nykyään siis jos joku illalla koputtaa oveen ja olen yksin, huudan aina oven läpi ja kysyn kuka siellä on.. Pelkään katsoa ikkunoista ulos illalla, pakko siis laittaa verhot tai sälekaihtimet kiinni kun hämärtyy. Yksin kotona ollessani, pelästyn kaikkia pieniäkin ääniä ja lähes juoksen ikkunan ohi jos ei siinä ole verhoja kiinni.. Pelkään siis olla yksin kotona pimeään aikaan, koska sillon alkaa kaikki vainoharhat nousta erittäin pahasti päähän.

Eipä kai oikeen mitään muuta ole ...
Kuva
(Kiddo) ty Nixu!
Avatar
Orochi
Genin
Genin
Viestit: 128
Liittynyt: To Helmi 10, 2005 19:30
Paikkakunta: chuu~
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Orochi »

Myönnän olevani vainoharhainen tuntemattomien ihmisten suhteen.
Hyvin vainoharhainen kaikkia kännisinä juttelemaan tulevia kohtaan. Hurr..
Avatar
KorDe
ANBU Squad Leader
ANBU Squad Leader
Viestit: 898
Liittynyt: Ti Joulu 27, 2005 12:49

Viesti Kirjoittaja KorDe »

Lisää vainoharhaisuutta:

Katsoin joku aikka sitten sen japanilaisen kauhufilmin jossa oli peilejä. Se teki saman peileille kun ring teki telkkareille ^^ .

Minullakin on kyllä tuo sama, että ei voi roikottaa kättä sängyn yli, tai seistä sen vieressä liian kauan, tai olla jalat poissa peiton alta. Vaikka tiedää ettei siellä ole mitään, ja ettei sinne mahtuisi mitää ihmisen kokoista (siellä on laatikoita), niin kuitenkin...

Jostain syystä on minulla jäänyt kummittelemaan mieleen se ringin tyttö, tuntuu että se olisi vähän kaikkialla... hui. Pieni tyttö on varmaankin pelottavin näkemäni olio ^^ Hassu juttu.

Kun koti on pimeänä (yöllä), kaikki kuorsaa yms. ja käyn vessassa... en tykkää siitä kun huuhtelu rikkoo hiljaisuuden, tulee sellainen olo että ''nyt joku peto kuuli tuolta alakerrasta (meidän wc on ihan alakertaan vievän portaikon edessä, mukavasti että ne portaat katoaa varjoihin eikä sinne näy mitn...sitten nopeasti mutta hiljaisesti juoksu omaan huoneeseen, pomppaus sänkyyn parin metrin päästä (ettei sängyn alla asuva mörkö nappaa ;) ) ja nopeasti peiton alle... peiton alla olen turvassa ^^ sieltä myös voi tarkkailla koko huoneen tapahtumia kun minun sänky on hyvin nurkassa, ettei kukaan pääse hiippailemaan..

Ja joku sanoi, että pitää jättää ovi vähän raolleen, että tulisi valoa sisään..
minulla on täysin päinvastoin :P Koska meillä on aina aivan pimeää siinä vaiheessa kun menen nukkumaan, sieltä ei mitään valoa tule... pakko pitää se kiinni, että jos joku tulee kun on simmut kiinni, kuulee kuinka kahva kääntyy :D


No joo, nämä jutut on ihan naurettavia ja saa minut kuulostamaan pikkulapselta, mutta ei voi mitään miten se mielikuvitus toimii.... Jokuhan on viisaasti sanonutkin, että ihminen ei pelkää pimeää, vaan sitä mitä siellä pimeydessä on ;) .

Ja lopuksi sitten vielä, ettette saa minusta sellaista kuvaa että olen joku hermoheikko tärisevä ipana, ei tämä ole koko ajan päällä, vaan joskus tulee sellainen olo. Tuleeko muillakin sellainen tunne, että nyt kaikki pelottaa, ja pakko koko ajan on pakko vilkuilla ympärilleen? Ei siis sitä, että nyt on pimeää, hui yms. vaan se on sellainen olotila... kumma juttu.
KorDen evoluutio: Uchiha Itachi -> Urahara Takumi -> Takumi -> KorDe
Red Sparowes - Annihilate The Sparrow, That Stealer Of Seed, And Our Harvests Will Abound; We Will Watch Our Wealth Flood In
^Kyllä, se on kappaleen nimi.
Avatar
miharu-san
Genin
Genin
Viestit: 119
Liittynyt: Pe Syys 10, 2004 20:49
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja miharu-san »

Kyllä, tunnustan. Olen vainoharhainen. Katsottuani The Ring 2:n (kyseessä oli alkuperäinen versio, eli japanin kielinen), niin olen katsonut ain taakseni. Syy tähän on se, että pelkään sitä_niin_ihanaa Sadakoa. :/

Pienenä sain kauhiat traumat pimeästä... En mielellään puhuisi siitä sen enempää, pitäisitte mua ihan hulluna (sitähän mä olenkin jo). :P
Avatar
Drago^
Cthulhu
Cthulhu
Viestit: 1483
Liittynyt: Ke Huhti 21, 2004 20:01
Paikkakunta: R'hyel

Viesti Kirjoittaja Drago^ »

miharu-san kirjoitti:Kyllä, tunnustan. Olen vainoharhainen. Katsottuani The Ring 2:n (kyseessä oli alkuperäinen versio, eli japanin kielinen), niin olen katsonut ain taakseni. Syy tähän on se, että pelkään sitä_niin_ihanaa Sadakoa. :/
OFF: Teidän kaikkien ringin tytteliiniä pelkäävien pitäisi katsoa eräs hulpea flashi hänestä, vielä kun olisi se linkki ^^. Se antaa aivan uuden ulottuvuuden siihen tyttöön. Ei enään pelottava ölliäinen vaan söpö pieni iloinen japanilainen tytteliini.
"Mikään ei ole este, se on mahdollisuus".

Ia! Ia! Cthulhu Fthagn! Ph'nglui mglw'nfah Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!
Avatar
miharu-san
Genin
Genin
Viestit: 119
Liittynyt: Pe Syys 10, 2004 20:49
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja miharu-san »

Drago^ kirjoitti:
miharu-san kirjoitti:Kyllä, tunnustan. Olen vainoharhainen. Katsottuani The Ring 2:n (kyseessä oli alkuperäinen versio, eli japanin kielinen), niin olen katsonut ain taakseni. Syy tähän on se, että pelkään sitä_niin_ihanaa Sadakoa. :/
OFF: Teidän kaikkien ringin tytteliiniä pelkäävien pitäisi katsoa eräs hulpea flashi hänestä, vielä kun olisi se linkki ^^. Se antaa aivan uuden ulottuvuuden siihen tyttöön. Ei enään pelottava ölliäinen vaan söpö pieni iloinen japanilainen tytteliini.
[offtopic]Laitas YV:tä, jos löydät sen linkin. xD[/offtopic]
Avatar
KorDe
ANBU Squad Leader
ANBU Squad Leader
Viestit: 898
Liittynyt: Ti Joulu 27, 2005 12:49

Viesti Kirjoittaja KorDe »

//OFF//

Noista ylemmistä vaan tuli mieleen että jossain on fanartti, missä Kabuto ja Sasuke katsoo Ringiä ja Orochimaru tulee siihen viereen tukka silleen samalla lailla ku sil tytöllä ja tottakai jätkät pelästyi. Nauroin varmaan 5 min tuolle. =D
//OFF//
KorDen evoluutio: Uchiha Itachi -> Urahara Takumi -> Takumi -> KorDe
Red Sparowes - Annihilate The Sparrow, That Stealer Of Seed, And Our Harvests Will Abound; We Will Watch Our Wealth Flood In
^Kyllä, se on kappaleen nimi.
Avatar
Nike
ANBU Squad Leader
ANBU Squad Leader
Viestit: 826
Liittynyt: Ma Huhti 10, 2006 15:59
Paikkakunta: Ihmemaa

Viesti Kirjoittaja Nike »

Urahara Takumi kirjoitti://OFF//

Noista ylemmistä vaan tuli mieleen että jossain on fanartti, missä Kabuto ja Sasuke katsoo Ringiä ja Orochimaru tulee siihen viereen tukka silleen samalla lailla ku sil tytöllä ja tottakai jätkät pelästyi. Nauroin varmaan 5 min tuolle. =D
//OFF//
Vähän haluaisin nähdä!!

Kyllä, olen vainoharhainen. En liiku iltaisin yksin ulkona kuin jos on ihan pakko (ei ole soittokonsertista kyytiä kotiin jne.) Ei varmaankaan helpota yhtään, että olen 150-senttinen tyttö, joka ei osaa minkäänlaista itsepuolustusta. Tai se, että yksi kaverini on hakattu joskus perjantaina seitsemältä ja päivisinkin känniläiset tulee pelottavasti kohti kertomaan tarinoitaan niin että.. Enkä kyllä mene väittämään että menisin yksin mihinkään metsäänkään. Eksyn hirmu helposti, ja alan hätääntyä kun olen myös vainoharhainen. Olen eksynyt tähän meidänkin kotiympäristöömme parisen kertaa (o__O), ja olin vasta kymmenen aikaa illalla kotona viimekin kerralla.

Monesti pelko/vainoharhaisuus siis johtuu muista ihmisistä, surullista kyllä.
Se johtaa vain tuhoon, turmioon ja tappiin, korjaan tappioon!
Vastaa Viestiin