Mikä teistä on säälittävyyden huippu?

Juoni- ja älyvapaat keskustelut ja kyselyt
Avatar
kaze-chan
Dream Catcher
Dream Catcher
Viestit: 653
Liittynyt: Su Tammi 29, 2006 12:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja kaze-chan »

MsUchiha kirjoitti:On myös säälittävää, kun aika monet ihmiset haukkuvat, juoruilevat ja naureskelevat usein nuorempiaan. Esim. juuri kasille tulleet aloittavat heti seiskojen mollaamisen, ja seiskat eivät pysty näyttäytyä kertaakaan kutosten kanssa, koska sehän on "niin noloa". Minusta se on naurettavaa, että ihmisiä luokitellaan tyhmemmiksi, ymmärtämättömimmiksi ja muiksi vain sen tähden, että he ovat nuorempia. Toki vanhemmat ovat yleensä aina fiksumpia, koska ovat kokeneet enemmän, mutta tuollainen turha mollaaminen on ilkeää :/
Olihan kasitkin viime vuonna seiskoja, ja seiskat kutosia, joten miksi mennä heti haukkumaan niitä vuoden nuorempia?
Itseasiassa, kun minä menin kasille, katsoivat ysit meitä nenänvartta pitkin ja seiskat mollasivat. Siinä vaiheessa olisin halunnut kysyä, mitä pahaa me heille olemme tehneet? Joskus se on toisinpäin ja uskoisin syynä olevan se, että kasit yleensä unohdetaan. Seiskoilla on ysit tukareina ja heistä pidetään huolta. Yseillä on paljon tekemistä ja heitä autetaan järjestämään kaikkea. Entä kasit? Eikös heitäkin pitäisi hieman huomioida? Sitä he yleensä kovasti pyytävät tuolla mollaamisellaan, jos sellaista tapahtuu... Anteeksi, että takerruin tähän. Mutta ajat kuitenkin ihan järkevää asiaa.

Mielestäni on säälittävää, jos haukkuu toista kiinnostusten tai mielijohteiden perusteella. Juuri eilen tuli siitä Aven kanssa juteltua ja minua alkoi huolestuttamaan, että jotkut lukiolaisetkin vielä jaksavat. Siis eikö tuo jäänyt jo ala-asteelle? Muistan, kun ala-asteella minua ja erästä kaveriani kiusattiin jo täällä Tapereella, eli kutoisella. Sen vielä jotenkin ymmärtää, kun ne pojat eivät olleet kasvaneet vielä sitten yhtään. Tuntui kuin kolmannella olisi. Ja yleensähän se nälviminen johtuu kateudesta tai muusta sellaisesta... Se on minusta käsittämättömän säälittävää!
Kuva
|Hitsugaya-taichô FC|Kingdom Hearts FC|Ouran High Scool Host Club FC|
Avatar
KorDe
ANBU Squad Leader
ANBU Squad Leader
Viestit: 898
Liittynyt: Ti Joulu 27, 2005 12:49

Viesti Kirjoittaja KorDe »

1. Sellaset jotka haukkuvat itseään saadakseen muut kehumaan. ( eli: "voi kauheeta kun mä oon läski" toinen: "oikeesti vähäX oot kaunis!!" -.-

2. Teinipissikset jotka on niiiiin cool kun juo alkoholiapitoisia juomia <_< .
Sitten seuraavana päivänä kerrotaan kavereille kuinka oltiin niin ja niin kännissä ja oli helvetin hauskaa kun oksennettiin jonkun postilaatikkoon tai vaikka siitä miten mukava yö oli viettää puskassa.

3. En tiedä onko tämä sääliä vai pelkästään huvittavaa, mutta.. sellaiset ala-astelaiset jotka on olevinaan kauheita koviksia ja niin isoja..
Puhutaan matalalla äänellä ja kävellään isossa ryhmässä, kiusataan pienempiä :P Ja sitten mennään äkkiä hiljaseksi kun joku... vaikka 9-luokkalainen poika sanoo ohimennen että se yrittää esim. tehdä läksyjä ^^ Toisin sanoen ne kiusaa vaan pienempiä ja juoksee pakoon kun tulee vanhempi paikalle. Ainakin 5-6 luokkalaiset syyllistyvät tähän, muista en sitten tiedä : l

Että tällasta. On niitä muitakin.
KorDen evoluutio: Uchiha Itachi -> Urahara Takumi -> Takumi -> KorDe
Red Sparowes - Annihilate The Sparrow, That Stealer Of Seed, And Our Harvests Will Abound; We Will Watch Our Wealth Flood In
^Kyllä, se on kappaleen nimi.
J@nzki
Oinin
Oinin
Viestit: 958
Liittynyt: La Joulu 04, 2004 22:19

Viesti Kirjoittaja J@nzki »

Minusta säälittävää on se kun porukka juo viinaa vaan sen takia että vanhemmat eros tyyliin: "voi nyyh mun porukat eros kyl tää tästä kuhan saan juomia" ei se asia mikskään muutu vaikka kuinka kittais tai polttais!

Toinen säälittävä asia on varastaminen en tajua että mitä järkeä siinä on! Kukaan nuori ei varmaan niin köyhä ole että pitää joku 50 sentin patukka varastaa.

Sekin on säälittävää kun ihmiset haukkuvat toisten töitä ja kehuvat itseään. Ottaa pattii ku saa kokeesta kympin ni luokan hiku rupee heti "mää oon paljon parempi kaikessa muussa" tai tyyliin "vähän oon lihaksikas" sit saa kuitenkin turpaa.

Tässäpä näitä näin. Jos tämä jotain loukkas nii älä välitä olemme kaikki sälittäviä

Ainiin sekin on säälittävää että ihmisä haukutaan ulkonäön tai puhe tyylin takia! Ei kukaan ole täydellinen jos toisella on pään muoto erillainen ei siitä ole järkeä haukkua! Ja niille joita on haukuttu näin nii muistakaa niillä jotka haukkuu on itellään isommat ongelmat!
Avatar
Rolle
Genin
Genin
Viestit: 174
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 20:44

Viesti Kirjoittaja Rolle »

MsUchihan kanssa oon aika hyvin samoilla linjoilla. Itsemurha ei ole ainoastaan säälittävää vaan myös tyhmää. Ratkaisu joka ei ratkaise oikeasti mitään, asioiden siirtämistä muiden ihmisten harteille.

Toinen säälittävä asia on kilpailu muiden kanssa tilanteissa, joissa ei tarvitse tai pidä kilpailla, esim. koulussa. On typerää koettaa boostata egoaan sillä, että todistelee muille olevansa "parempi".

Myös egonsa nostaminen juomisella tai polttamisella on säälittävää, kuten myös kiusaaminen saadakseen itsensä näyttämään paremmalta muiden silmissä. Outoa, etteivät ihmiset osaa olla omia itsejään.
Kuva
Avatar
Rinde
fakkuoshimashita
fakkuoshimashita
Viestit: 1347
Liittynyt: Ti Tammi 17, 2006 19:48
Paikkakunta: lol tokio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rinde »

Säälittävyyden huippu on minusta itsensä määrittely muiden kautta, vaikka ihan joka ikinen ihminen (ja kansat) tekevät sitä koko ajan. Se no silti säälittävää.

Myös Fox Newsin uutistarjonta on aika säälittävää.
Kuva
someting something AIRSPACE

Enter the Lair
Y.S.A.K
DevA
Avatar
Viittaperkele
Surkastuma
Surkastuma
Viestit: 1259
Liittynyt: La Loka 16, 2004 13:45
Paikkakunta: No mie oon täällä jossai....

Viesti Kirjoittaja Viittaperkele »

Tästä on ollut ennenkin puhetta tästä itsemurhasysteemistä ja olen edelleenkin sitä mieltä, että itsemurha ei ole mitenkään erityisen säälittävä asia. Mitä järkeä tässä maailmassa olisi olla aistiva ja tunteikas jos tästä mistään ei saisi mitään irti? Ympärilläolevistakin ihmisistä pitäisi jotenkin ensin välittää ennen kuin elämäänsä voi siedettävästi jatkaa vain heidän takiaan -- miksi ihmeessä te jotkut pidätte moista välittämistä täysin päivänselvänä asiana? Ja jotkut teistä kutsuvat itsemurhaa huonoksi ratkaisuksi... Mistäs lähtien se ratkaisu on ollut? Itsemurhan tekeminenhän tarkoittaa juuri sitä että niitä ratkaisuja ei tarvitse enää tehdä (ellei sitten usko tuonpuoleiseen). Tuon tiedon voi ehkä paremmin sisäistää sitten kun on itse tilanteessa jossa jokaikinen tehtävissä oleva ratkaisu tuntuu yhtä turhalta tai huonolta. Koettakaapa siinä sitten vedota siihen valoon tunnelin päässä.

Ja mitkä minusta sitten ovat säälittäviä ovat vapaaehtoisesti harhaanjohdetuiksi tulevat ihmiset. Tällaisia ihmisiä ovat sellaiset jotka eivät viitsi kyseenalaistaa mitään, varsinkaan itseään koska siitähän antaisi toiselle kuvan ettei tietäisi mitään, tai viitsi ottaa mistään selvää itse.

Sitten ovat voitonhimoiset ihmiset joille ainoa hyväksyttävä vaihtoehto on olla paras mutta jotka eivät ole valmiita uhraamaan voiton eteen. Etenkin kun jotkut tuntuvat ajattelevan että kaikki voitot ovat ansaittuja ja että häviäjät olisivat aina kateellisia voittajille. Jotenkin aina tuntuu että juuri tuollaisilla ihmisillä on hyvin kurjaa olla etenkin jos he jossain vaiheessa tajuavat että kukaan ei välitä ovatko he voittaneet vai eivät.

Ehkä vielä enemmän säälin (vaikken pidäkään säälittävyyden huippuna kohteliaisuussyistä) monia ihan tavallisia ihmisiä, enimmäkseen tyttöjä, jotka jotenkin tuntuvat pyrkivät elämään tietyn yleisesti hyväksytyn standardin mukaisesti. Tunnen vain oloni niin vapaaksi kun vertaan itseäni johonkuhun joka haluaa olla kaikkea aina menestyvästä, muodikkaasta uranaisesta moderniin ja kiireettömään perheäitiin jolla on kaksi lasta, koira, ja hellä, luotettava ja ymmärtäväinen mutta silti jännittävä ja miehekäs aviomies.
Kuva
Avatar
Nike
ANBU Squad Leader
ANBU Squad Leader
Viestit: 826
Liittynyt: Ma Huhti 10, 2006 15:59
Paikkakunta: Ihmemaa

Viesti Kirjoittaja Nike »

"Mä olen 12, mulla on olu 3 poikaystävää ja mä oon niiku ihan koukussa tupakkaan ja kaikkeen sellaseen alkoholiin. Mä en muuten pistä päälleni varmana muuta ku niiku ne uudet miss sixtyt!!" Tarvitseeko sanoa muuta? Tuo on minusta oikeasti säälittävää. Voisi lapset olla lapsia, alkaa aina tuossa vaiheessa mietityttämään että mitä vanhempien päässä oikein liikkuu. Sama asia, kuin että tuon ikäisillä on kotiintuloaika joskus yhdeltä yöllä. Ja joo, tiedän varsin hyvin että monilla on kotona ongelmia jne., mutta tiedän varsin hyvin myös sen että toiset niistä vaan on tuollaisia koska kaveritkin on. (Taas kuulostan joltain kukkahattutädiltä. :p)
Se johtaa vain tuhoon, turmioon ja tappiin, korjaan tappioon!
Avatar
Lucy
Assassin
Assassin
Viestit: 1211
Liittynyt: Su Kesä 26, 2005 23:23
Paikkakunta: Aperture Science Enrichment Center

Re: Mikä teistä on säälittävyyden huippu?

Viesti Kirjoittaja Lucy »

On se kumma kun itsemurhia pidetään säälittävinä. Ihankuin elämä olisi automaattisesti elämisen arvoista. Kukaan ei ole meiltä kysynyt haluammeko syntyä tähän maailmaan, joten eikö meillä ole oikeus päättää lähteä täältä jos ei oo kivaa. Maapallo on muutenkin niin paska paikka, ihmiskunta taitaa itse olla se säälittäyyden huippu.. Epäonnistunut luomus, uskon Jumalaan mutten voi kuin ihmetellä mitä hän meissä näkee.

Nii joo.. Humalahakuinen juominen on säälittävää. Aina. Sanoo ihminen joka ei ole ikinä vetäny kännejä ku maistuvat niin paskalle kaikki ja tuntuu lapselliselta koko touhu.
I'm in SPACE~!
XKCDDAAnimewatcher
Avatar
Runte
Lord of Oblivion
Lord of Oblivion
Viestit: 4119
Liittynyt: La Maalis 26, 2005 17:00
Paikkakunta: Somwhere Around Nothin'
Viesti:

Re: Mikä teistä on säälittävyyden huippu?

Viesti Kirjoittaja Runte »

^Noin voi sanoa vain koska ei tiedä miltä humala tuntuu. (Enkä meinaa mitään negatiivistä. Ihan totesin vain fatkan)

Meikä on sellanen joka jotain kuullessaan ei ensimmäisenä sano että "toi on vitun säälittävää" vaan mietin sitä muista näkökulmista ja hyväksyn sen. Juuri hyvänä esimerkkinä tämä Itsemurha, eutanaasia, prostituutio ynnä muu negatiivinen energia maan päällä..
Mutta se on mun mielestä säälittävää että täytyy väittää joko
a) Itse tehneensä jotain suurta mitä ei ole tehnyt (mm. plakiointi) ja
b) Ei myönnä tappiotaan
Sillon kun häviää jossain, niin häviää ja se pitää osata myöntää. Maailma on täynnä voittoja ja häviöitä, enkä meinaa pelkkää urheilua.
人は孤独には勝てない
故に我は孤独を満喫している
Avatar
Lucy
Assassin
Assassin
Viestit: 1211
Liittynyt: Su Kesä 26, 2005 23:23
Paikkakunta: Aperture Science Enrichment Center

Re: Mikä teistä on säälittävyyden huippu?

Viesti Kirjoittaja Lucy »

^ Oli hauskaa tai ei, halu menettää kontrolli itestään on säälittävää. Ei sillä kokemisella ole mitään väliä. Huumeetkin varmaan kivoja olis. Kyse on periaatteista ja arvoista.
I'm in SPACE~!
XKCDDAAnimewatcher
Avatar
Cyran
Tokubetsu Jounin
Tokubetsu Jounin
Viestit: 502
Liittynyt: Pe Joulu 05, 2008 20:06
Paikkakunta: Under your bed.
Viesti:

Re: Mikä teistä on säälittävyyden huippu?

Viesti Kirjoittaja Cyran »

^ No jos humala ei ole säälittävää, niin se on ainakin jos siitä vaahdotaan maanantaina teinikavereille pitkin lukion käytäviä. Ihan kuin maanantaina ei olisi mitään muuta hienoa kuin se että saa kertoa omista töppäyksistään ja naureskella muille.

Tietynlainen huomionkipeys on ainakin säälittävää... Semmoinen huomion kerjääminen typerillä tempauksilla. Samaten kuin marttyyriksi heittäytyminen.
Runte kirjoitti:--
Mutta se on mun mielestä säälittävää että täytyy väittää joko
a) Itse tehneensä jotain suurta mitä ei ole tehnyt (mm. plakiointi) ja
b) Ei myönnä tappiotaan
Sillon kun häviää jossain, niin häviää ja se pitää osata myöntää. Maailma on täynnä voittoja ja häviöitä, enkä meinaa pelkkää urheilua.
Myönnän itse kuuluvani noihin joiden ei ole helppo myöntää tappiota (joo, se on säälittävää :'D) ja plakiointi on säälittävää, totta. Kun ei osaa itse, täytyy kopioida muilta.

Maailma on täynnä säälittäviä asioita.
Mind of a ninja, body of a manatee.
Shadow Windmill
Rentun ruusu

Avatar täältä.
Avatar
Jokke-pappa
Lion Heart
Lion Heart
Viestit: 2206
Liittynyt: Su Marras 07, 2004 21:42
Paikkakunta: Nokia

Re: Mikä teistä on säälittävyyden huippu?

Viesti Kirjoittaja Jokke-pappa »

Itse en näe mitään säälittävää tai väärää humalahakuisessa juomisessa. Kännissä on kiva olla. Aivan ympäripäissään on sitten jo eri juttu tottakai. Itse en ainakaan ikinä yritä saada itseltäni totaalisesti tolkkua pois, ja aika harvoin niin pääseekin käymään. Kännissä on kiva olla, joten yritänkin aina sille päälle sattuessani saada aikaan sopivan hönön ja ylläpitää sitä parhaani mukaan. Minulla on jo aivan tarpeeksi arpia ympäri kehoa muistuttamassa siitä ettei välttämättä kannata aina nykäistä kypärää aivan ääriään myöten täyteen ja ylikin ;). Kännissä on kiva olla :P.
Kuva
tänks chauron
~Life is a Bleach and then you Dye~ (c)Ave
Lucy kirjoitti:Muuton takia alkoi kolmen kuukauden Xbox-vieroitus :'C
Avatar
Lucy
Assassin
Assassin
Viestit: 1211
Liittynyt: Su Kesä 26, 2005 23:23
Paikkakunta: Aperture Science Enrichment Center

Re: Mikä teistä on säälittävyyden huippu?

Viesti Kirjoittaja Lucy »

Olinkin sanomassa että kiva ei ole mikään säälittävyyden kumoaja. Suomen kansa on vaan syntynyt kossupullo kädessä. Jos me ei loistettais kansainvälisissä hyvinvointimittauksissa antaisin Berlusconinkin mollata kansaamme surutta.

Kyseinen äijä on kyllä säälittävimpiä ihmisiä maan päällä:
http://www.youtube.com/watch?v=W3k9pMtrccQ
I'm in SPACE~!
XKCDDAAnimewatcher
Taki-chan
Student
Student
Viestit: 4
Liittynyt: Ma Touko 04, 2009 14:01

Re: Mikä teistä on säälittävyyden huippu?

Viesti Kirjoittaja Taki-chan »

Täysin samaa mieltä Niken kanssa. Mä oon 12 ja suurin piirtein 90% muista meidän koulun oppilaista on juuri tuollasia. -_-" Minua ja yhtä ainoaa IRL- kaveriani pidetään ihan oikeasti outoina vain koska me nyt satutaan kuulumaan siihen kymmeneen prosenttiin jotka uskaltaa vielä erottua massasta eikä välitä pelkästään vaatteista ja reiden paksuudesta. ><" Ja suurin osa näistä 'koviksista' on vieläpä ylpeitä ongelmistaan ja lesoilevat tyyliin 'mut on otettu huostaan koska mun vanhemmat juo, eiks ookki rajuu' 'mäpä oon viel kovempi jätkä, mä poltan ja juon ja varastan kaupoista vaikka mä oon vasta 11 v.' Ja suurin osa tytöistä ei suostu lähtemään edes viemään roskapussia ulos ilman täyttä sotamaalausta ja uusia miss sixtyjä ja kaikki jotka pukeutuvat tai muuten vaan näyttävät erilaisilta tai eivät esim. kuuntele jtn. Britney Spearsia tai vastaavaa ovat täyshylkiöitä.

siinäpä nyt siitä aiheesta.
Tämäkään(^) vastaukseni ei taatusti liittynyt aiheeseen.
Avatar
Dents
Rookie
Rookie
Viestit: 67
Liittynyt: Su Joulu 21, 2008 10:16

Re: Mikä teistä on säälittävyyden huippu?

Viesti Kirjoittaja Dents »

Rasistit.


Mä ihmettelen, että miksi viattomia ihmisiä, vaikka ihonväri onkin eri, hakataan vain värin takia? Se ei käy järkeen, että töissäkäyvää viatonta ihmistä hakataan ja haukutaan Neekeriksi. Se kyllä todella säälittävää. Hitler oli pipi.
Kaveri:Sä oot vaan tietsikalla. Sun pitäs nähdä maailmaa!
Dents:Okei.*painaa Kuvia maailmasta-sivun päälle*
Vastaa Viestiin