Windows, Linux vai MAC

Juoni- ja älyvapaat keskustelut ja kyselyt
Vastaa Viestiin
Avatar
Lucy
Assassin
Assassin
Viestit: 1211
Liittynyt: Su Kesä 26, 2005 23:23
Paikkakunta: Aperture Science Enrichment Center

Re: Windows, Linux vai MAC

Viesti Kirjoittaja Lucy »

Ihmetyttää tuo ihmisten kapea näkökulma. "Käyttänyt aina -> muuta en kokeile = paras"

Eikö ihmiset oikeesti huomaa miten monimutkainen Windows osaa olla? Yksi esimerkki: Macissa oleva Windowsini unohtaa aina sammuttaessa käytettävän verkon. Joka kerta joudun sen uudelleen liittämään ja kärsimään raivostuttavasta verkkoasetusten järjestelystä. Windowsissa pitää ensin opettaa koneelle että on olemassa tälläinen verkko ja sitten erikseen liittää kone siihen. Koko prosessi on sotkettu tuhanteen osaan ja valikkoon. Sain itse tämän kerran toimimaan, en tiedä miten. Ja ennenkuin joku huutaa "noob!" ohjelmoija veljeni joka on käynyt ties mitä Microsoftin sertifikaattia ja koulua läpi sai pitkän väännön jälkeen netin pystyyn, muttei hänkään tajunnut miten asia loppujen lopuksi piti vääntää. Lopputuloksena päätin jättää Windowsin homehtumaan, kun puolen tunnin raivari ei ole sen parin Super Meat Boy -pelikentän arvoinen (saisi se mäkkiversio tulla jo XC ).
I'm in SPACE~!
XKCDDAAnimewatcher
Avatar
Hideyori
ORE WA HOURITSU DA!
ORE WA HOURITSU DA!
Viestit: 1528
Liittynyt: Ti Touko 16, 2006 14:41
Paikkakunta: The House of Doom
Viesti:

Re: Windows, Linux vai MAC

Viesti Kirjoittaja Hideyori »

LoneWolf kirjoitti:Windows, nyt ja aina. Maccia oon karttanu jo kauan ja Linuxi nyt vaan ei viehätä. Tälleensä jotenkuten aktiivisena PC-pelaajana on tullut aina suosittua Windowssia, eikä näissä oo kyllä koskaan mitään vikaakaan ollu. Jännä että Vistakin on tuntunu ihan käyttökelpoiselta, vaikka 90% kuulemastani palautteesta on ollut miinusmerkkistä. Kaks vuotta oon pärjänny Vistalla ja varmasti pärjäisin toisenkin mokoman.
Lucy kirjoitti:Puolen tunnin raivari ei ole sen parin Super Meat Boy -pelikentän arvoinen (saisi se mäkkiversio tulla jo XC ).
Se on tuannoinnii että... Windows on iha okei ja sisse tää mäkki on lapsille jokka kasvo leikkie duploilla ja että Debiani se olla pittää! Eeepä mulla si muuta olnakkaa...
"It is safe to say, that no one understands quantum mechanics." - Richard Feynman
Kuva
"Hideyori on korkeasta aatelissuvusta, nimittäin Turun Sinaapista" - Drago^
The Lost Sect of Torment© || Cockface Outerspace© || "Paras. Chapter. Ikinä." - Gebric
Avatar
Lucy
Assassin
Assassin
Viestit: 1211
Liittynyt: Su Kesä 26, 2005 23:23
Paikkakunta: Aperture Science Enrichment Center

Re: Windows, Linux vai MAC

Viesti Kirjoittaja Lucy »

...jaahas? Todennäköisesti joku loukkausyritys menossa?
I'm in SPACE~!
XKCDDAAnimewatcher
Avatar
Hideyori
ORE WA HOURITSU DA!
ORE WA HOURITSU DA!
Viestit: 1528
Liittynyt: Ti Touko 16, 2006 14:41
Paikkakunta: The House of Doom
Viesti:

Re: Windows, Linux vai MAC

Viesti Kirjoittaja Hideyori »

Lucy kirjoitti:...jaahas? Todennäköisesti joku loukkausyritys menossa?
Ei, kunhan vain ilmaisin mielipiteeni että Debian on hyvä distro linuxia ja minun käyttööni sopivampi kuin Windows tai Mac.

Edit: Sitäpaitsi miksi minun muka pitäisi yrittää loukata juuri nyt? En tajua, huaaaaaaaaaaaaa.
"It is safe to say, that no one understands quantum mechanics." - Richard Feynman
Kuva
"Hideyori on korkeasta aatelissuvusta, nimittäin Turun Sinaapista" - Drago^
The Lost Sect of Torment© || Cockface Outerspace© || "Paras. Chapter. Ikinä." - Gebric
Avatar
LoneWolf
S-Class Missing-nin
S-Class Missing-nin
Viestit: 2102
Liittynyt: Su Helmi 25, 2007 15:51
Paikkakunta: Kaaosmaa

Re: Windows, Linux vai MAC

Viesti Kirjoittaja LoneWolf »

Lucy kirjoitti:Ihmetyttää tuo ihmisten kapea näkökulma. "Käyttänyt aina -> muuta en kokeile = paras"

Eikö ihmiset oikeesti huomaa miten monimutkainen Windows osaa olla? Yksi esimerkki: Macissa oleva Windowsini unohtaa aina sammuttaessa käytettävän verkon. Joka kerta joudun sen uudelleen liittämään ja kärsimään raivostuttavasta verkkoasetusten järjestelystä. Windowsissa pitää ensin opettaa koneelle että on olemassa tälläinen verkko ja sitten erikseen liittää kone siihen. Koko prosessi on sotkettu tuhanteen osaan ja valikkoon. Sain itse tämän kerran toimimaan, en tiedä miten. Ja ennenkuin joku huutaa "noob!" ohjelmoija veljeni joka on käynyt ties mitä Microsoftin sertifikaattia ja koulua läpi sai pitkän väännön jälkeen netin pystyyn, muttei hänkään tajunnut miten asia loppujen lopuksi piti vääntää. Lopputuloksena päätin jättää Windowsin homehtumaan, kun puolen tunnin raivari ei ole sen parin Super Meat Boy -pelikentän arvoinen (saisi se mäkkiversio tulla jo XC ).
En oo sanonu ettenkö ois Macciin tutustunu. Kaveri on aina ollu eeppinen Apple-fani (paitsi mitä nyt tuli iPhonen kanssa takapakkia, sillä hajosi se pakkasessa), sen opastuksella oon siihen perehtyny. En nähny mitäänn erityistä koko Macissa. Ja mitä nuo verkkoyhteyshommelit, itsellä meni tämän mun läppärin verkkoon asentamisessa 5 min. Ikinä ei oo mitään ongelmia ollut Windowssin ja nettiyhteyksien asentamisen kanssa.
Kuva
On pirun vaikea selvitä hengissä hautaan saakka. | Animewatcher | Last.fm | Metallimusiikki F.C. | "Sooner or Slayer"
Avatar
Lucy
Assassin
Assassin
Viestit: 1211
Liittynyt: Su Kesä 26, 2005 23:23
Paikkakunta: Aperture Science Enrichment Center

Re: Windows, Linux vai MAC

Viesti Kirjoittaja Lucy »

Käytit sanaa "karttaa" joka on melko voimakas sana jolla ei ole mitään tekemistä käyttämisen kanssa :D No mutta tarkoitin yleisesti pinttyneitä windows-käyttäjiä.

Mutta. Hajosi pakkasessa? Kovin outoa. Ei enää käynnisty resetilläkään? Tai sitten akku hajosi? Olisi todennäköisempi vaihtoehto.
I'm in SPACE~!
XKCDDAAnimewatcher
Avatar
Cyran
Tokubetsu Jounin
Tokubetsu Jounin
Viestit: 502
Liittynyt: Pe Joulu 05, 2008 20:06
Paikkakunta: Under your bed.
Viesti:

Re: Windows, Linux vai MAC

Viesti Kirjoittaja Cyran »

Tähän on pakko sanoo että useimmiten just nää Linuxin ja Macin vähemmistökannattajat on kovempiäänisiä fanaatikkoja kuin Windows-ihmiset, jotka todennäkösesti vaan tyytyy siihen winukkaan turhia kikkailematta. Mitä nyt minäkin olen aina Linuxia tyrkyttämässä kun joku valittaa Windowsin pikkuvikoja. :DDD

Onhan näissä kaikissa vikansa. En oo saanu vieläkään Macia kokeiltua kun oon juuttunu tähän Ubuntuun, mutta kaipa sitäkin joskus, todennäkösesti vasta jos jossain työpaikalla päätyy sellasta käyttään. Nyt himottais ostaa pöytäkone ja tesmata Windows 7, etenkin kun sillä sais vaikka Paint Tool SAIn ja jotain pelejä helpommin koneellensa... Mut halpisläppärillä Linux on ehkä paras mahdollinen, ei kuormita hirveesti ja tehot voi tällanenkin taukki säätää ettei tuuletin huuda jatkuvasti.

Jostain syystä kyseinen käyttöjärjestelmiä koskeva keskustelu aiheuttaa aina verta, hikee ja kyyneleitä. XD tai lähinnä ehkä vaan kummallisia väärinkäsityksiä ja riidanhalusuutta.
Mind of a ninja, body of a manatee.
Shadow Windmill
Rentun ruusu

Avatar täältä.
Avatar
Hideyori
ORE WA HOURITSU DA!
ORE WA HOURITSU DA!
Viestit: 1528
Liittynyt: Ti Touko 16, 2006 14:41
Paikkakunta: The House of Doom
Viesti:

Re: Windows, Linux vai MAC

Viesti Kirjoittaja Hideyori »

Cyran kirjoitti:Nyt himottais ostaa pöytäkone ja tesmata Windows 7
Windows 7 on helppo ja ihan hassunhauska, entisenä vistan käyttäjänä voin sanoa että moni asia on reeeeeiiippaasti paremmin tuossa seiskassa tehty.

Silti, Debianilla mennään ¦33
"It is safe to say, that no one understands quantum mechanics." - Richard Feynman
Kuva
"Hideyori on korkeasta aatelissuvusta, nimittäin Turun Sinaapista" - Drago^
The Lost Sect of Torment© || Cockface Outerspace© || "Paras. Chapter. Ikinä." - Gebric
Avatar
LoneWolf
S-Class Missing-nin
S-Class Missing-nin
Viestit: 2102
Liittynyt: Su Helmi 25, 2007 15:51
Paikkakunta: Kaaosmaa

Re: Windows, Linux vai MAC

Viesti Kirjoittaja LoneWolf »

Lucy kirjoitti:Mutta. Hajosi pakkasessa? Kovin outoa. Ei enää käynnisty resetilläkään? Tai sitten akku hajosi? Olisi todennäköisempi vaihtoehto.
Enpä minä asiasta juuri sen enempää tiedä kun FB-päivityksestä tiedon nappasin. Tekstin perusteella asiaan liitty pakkanen, kapulan hajoaminen ja hermojen totaalinen romahdus iPhonen kanssa. Otti kuulemma jonkun muinaisen Nokialaisen tilapäiseksi kännykäksi ja metsästelee nyt uutta puhelinta.

Ja siitä karttamisesta vielä; käytin sitä ehkä hieman väärässä asiayhteydessä, mutta pointtina on kutakuinkin se, että Winukka ei oo tähän mennessä pettäny ja mulla ei oo kummoisia syitä lähteä uutta kokeilemaan.

Muuten, osaako joku selittää miksi Macit on niin tuhannen kalliita? Suorituskyvyn perusteella ja verratessa muihin laitteisiin hinnat on asetettu epämääräisen suolaiselle tasolle.
Kuva
On pirun vaikea selvitä hengissä hautaan saakka. | Animewatcher | Last.fm | Metallimusiikki F.C. | "Sooner or Slayer"
Avatar
Hideyori
ORE WA HOURITSU DA!
ORE WA HOURITSU DA!
Viestit: 1528
Liittynyt: Ti Touko 16, 2006 14:41
Paikkakunta: The House of Doom
Viesti:

Re: Windows, Linux vai MAC

Viesti Kirjoittaja Hideyori »

LoneWolf kirjoitti:Suorituskyvyn perusteella ja verratessa muihin laitteisiin hinnat on asetettu epämääräisen suolaiselle tasolle.
Design, brandi ja sitten vielä se "valmiiksi kasattu"-kolmiyhtymä sen tekee. Katsoo vaikka Alienwaren kasaamia myllyjä ja niiden hintoja niin ilmenee tämä myös siellä pajassa, aikalailla sama tarina kaikissa noissa valmispakkauspommeissa nyt kun asiaa tarkemmin miettii...
"It is safe to say, that no one understands quantum mechanics." - Richard Feynman
Kuva
"Hideyori on korkeasta aatelissuvusta, nimittäin Turun Sinaapista" - Drago^
The Lost Sect of Torment© || Cockface Outerspace© || "Paras. Chapter. Ikinä." - Gebric
Vastaa Viestiin