Windows, Linux vai MAC

Juoni- ja älyvapaat keskustelut ja kyselyt
Vastaa Viestiin
Avatar
Yondaime
Genin
Genin
Viestit: 118
Liittynyt: Ke Huhti 26, 2006 15:16

Viesti Kirjoittaja Yondaime »

windows on ihan menevä aina vuosittaisen uudelleen asennuksen jälkeen, suurin osa ohjelmista/hardwaresta on yhteensopiva windowssin kanssa. Linuxia ja macia en oo ikinä ees testannu joten en voi sanoo muuta kun GO windows! :P
Kuva
Avatar
Lucy
Assassin
Assassin
Viestit: 1211
Liittynyt: Su Kesä 26, 2005 23:23
Paikkakunta: Aperture Science Enrichment Center

Viesti Kirjoittaja Lucy »

mulla on mac.. isoveljen ainainen hermojen menettäminen windowsin kanssa sai aivopestyä minutkin macin kannattajaksi.. täytyy kyllä sanoa että tyytyväinen vaihtoon olen ^^ hyvin toimii..
I'm in SPACE~!
XKCDDAAnimewatcher
Avatar
Mechi
Academy Teacher
Academy Teacher
Viestit: 324
Liittynyt: Pe Loka 21, 2005 23:01
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Mechi »

Windows on virus itsessään jo, mutta sitä käyttelen. Linuxiin oon harkinnu vaihtaa ja kannettavaan yritettiin ubuntua asentaa, mutta ei oikei pelittäny. Macia ei ole tullu ikinä kokeiltua, mutta olis mielenkiintoista kokeilla. Ehkä tulevaisuudessa sitten ehkä.
Avatar
neonsade
Genin
Genin
Viestit: 191
Liittynyt: Su Heinä 09, 2006 23:32

Viesti Kirjoittaja neonsade »

Mechi: "Windows on virus itsessään jo" Ja miksiköhän näin? Eikö löydy virusohjelmaa, palomuuria ja muita tärkeitä ohjelmia koneeltasi? Jos ei, kannattaisi sellaiset hankkia.

Windows. Tota Linuxia oon harkinnut, mutta en niitten kanssa jaksa alkaa säätää. Kun tästä Windowsista on niin paljon kokemusta niin eihän sitä raaski vaihtaa sittenkään.
Kuva
Avatar
Uusis
Chuunin
Chuunin
Viestit: 214
Liittynyt: To Kesä 08, 2006 16:47

Viesti Kirjoittaja Uusis »

Ishimaru kirjoitti:Mechi: "Windows on virus itsessään jo" Ja miksiköhän näin? Eikö löydy virusohjelmaa, palomuuria ja muita tärkeitä ohjelmia koneeltasi? Jos ei, kannattaisi sellaiset hankkia.

Windows. Tota Linuxia oon harkinnut, mutta en niitten kanssa jaksa alkaa säätää. Kun tästä Windowsista on niin paljon kokemusta niin eihän sitä raaski vaihtaa sittenkään.
Windows on virus itsessään jos verrataan Macin Os X:ään... Siinä ei ole kuin yksi leviävä virus,ja sekin leviää erään ohjelman kautta, jota varmaan kukaan ei käytä... :P Ja montakos virusta windowsille olikaan...?
Kuva
Uusis syö hiekkaa ja paskoo graniittia.
Avatar
Mechi
Academy Teacher
Academy Teacher
Viestit: 324
Liittynyt: Pe Loka 21, 2005 23:01
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Mechi »

Ishimaru kirjoitti:Mechi: "Windows on virus itsessään jo" Ja miksiköhän näin? Eikö löydy virusohjelmaa, palomuuria ja muita tärkeitä ohjelmia koneeltasi? Jos ei, kannattaisi sellaiset hankkia.
Windowsille on todella paljon viruksia joita ei välttämättä virusohjelma taikka palomuuri pysäytä. Ja jos Ishimarulla on joskus käyttänyt muitakin ikkunoita kun XP home editionia niin pitäis jo tietää kuinka bugisia ne on.

Windows 95 ja 98 ovat varsinaisia aikapommeja. Koskaan ei tiedä milloin ne tuhoaa itsensä.
Avatar
meadow
Chuunin
Chuunin
Viestit: 260
Liittynyt: Ma Marras 07, 2005 21:57
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja meadow »

MAC:ia en oo ikinä käyttäny. Linuxia oon käyttäny, mutta tykkään enemmän Windowsista. Itteelläni siis Windows ^.^
Avatar
Xtazey
BANNED
BANNED
Viestit: 420
Liittynyt: Ti Elo 30, 2005 20:16
Paikkakunta: hehe

Viesti Kirjoittaja Xtazey »

Urgh, joulun aikoihin meinasin ostaa taas läppärin, tällä kertaa MacBookin 13" tuumainen näyttö on juuri sopivan pieni, ja machän on tunnetusti taiteilijoiden kone (vaikka en itseäni sellaiseksi luokittelisi).
Kuva
Avatar
Rolle
Genin
Genin
Viestit: 174
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 20:44

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Windowsia (xp) tällä hetkellä käytän, mutta Linuxia (Kubuntua) olen myös asentamassa koneelleni (kaverit painostaa :P). Saa sitten nähä kumpaa alan lähitulevaisuudessa käyttämään enemmän. Toisaalta Windows XP toimii tällä hetkellä todella hyvin, kolme vuotta olen samaa konetta käyttänyt formatoimatta kertaakaan ja hyvin pelittää, joten eiköhän tää windows tule olemaan käytössä jatkossakin.
Avatar
Nike
ANBU Squad Leader
ANBU Squad Leader
Viestit: 826
Liittynyt: Ma Huhti 10, 2006 15:59
Paikkakunta: Ihmemaa

Viesti Kirjoittaja Nike »

Ikkunat tietenkin xP Linuxiin tai Maciin en ole edes koskaan päässyt käsiksi, vaikka mielenkiintoa kyllä löytyisi vaikka muille jakaa. Noh, kunhan pelaa, niin se kai on se pääasia (...vai mitä?).
Se johtaa vain tuhoon, turmioon ja tappiin, korjaan tappioon!
Avatar
Lucy
Assassin
Assassin
Viestit: 1211
Liittynyt: Su Kesä 26, 2005 23:23
Paikkakunta: Aperture Science Enrichment Center

Re: Windows, Linux vai MAC

Viesti Kirjoittaja Lucy »

Miten VOI olla etten ole tänne vielä mennyt änkemään mielipidettäni?!
Edit: Kappas vaan. Olinkin täällä käynyt.. jostain kumman syystä mustaa pallukkaa ei ollut otsikossa.. noh XD

Eli olen aito 100%nen Mac-ihkuttaja. Wintoosa on karmeeta käyttäjää kiduttavaa sontaa. Linuxia olen vain hieman raapaissut pinnasta, mutta ihan mukavalta vaikutti.

Mac on kaunis, selkeä, vakaa ja miellyttävä käyttää. Suosittelen että ketä ei ole maciin koskenut käväisisi joskus jossakin Hesan lukuisista Apple-myymälöistä. Omakin valaistuksenikin löytyi sieltä, ja ei voi kovin pieleen mennä kun kaikissa tietokoneiden käyttäjätyytyväisyys-kyselyissä Apple on aina ihan omassa luokassaan.
I'm in SPACE~!
XKCDDAAnimewatcher
Avatar
Cyran
Tokubetsu Jounin
Tokubetsu Jounin
Viestit: 502
Liittynyt: Pe Joulu 05, 2008 20:06
Paikkakunta: Under your bed.
Viesti:

Re: Windows, Linux vai MAC

Viesti Kirjoittaja Cyran »

Kun olisikin varaa Appleen ;____; yhyykyynel olen köyhä.

Mutta nyt käytössä iänikuinen kone, ja siinä Windows XP Professional. Ei Windows niin pahaa sontaa ole, mutta en ole niin uskollinen sille, ettenkö haluaisi kokeilla vaikkapa Ubuntua läppärissä, jonka toivottavasti saan ensi kesän jälkeen ostettua. Ja joskus vielä hommaan Applen! :D
Mind of a ninja, body of a manatee.
Shadow Windmill
Rentun ruusu

Avatar täältä.
Avatar
AnSeToBu
Student
Student
Viestit: 29
Liittynyt: To Marras 27, 2008 05:09
Paikkakunta: Tampere

Re: Windows, Linux vai MAC

Viesti Kirjoittaja AnSeToBu »

Windows Vista ftw :)
Kuva
Avatar
Lucy
Assassin
Assassin
Viestit: 1211
Liittynyt: Su Kesä 26, 2005 23:23
Paikkakunta: Aperture Science Enrichment Center

Re: Windows, Linux vai MAC

Viesti Kirjoittaja Lucy »

Cyran kirjoitti:Kun olisikin varaa Appleen ;____; yhyykyynel olen köyhä.
Mac Mini maksaa 500 erkkiä. Ei paha hinta ainakaan omasta mielestä. Sopii peruskäyttöön vallan hyvin ja hyvä valinta ensimmäiseksi Maciksi kun PC-käyttäjältä varmasti löytyy jo valmiiksi näyttö, näppis ja hiiri ettei niistä tarttee maksaa. Nettikaupasta saa opiskelijat vielä alennusta, jos ei itse ole opiskelija, niin ainakin joku naapurin koiranulkoiluttaja on, jonka kautta voisi tilata.
I'm in SPACE~!
XKCDDAAnimewatcher
Avatar
Runte
Lord of Oblivion
Lord of Oblivion
Viestit: 4119
Liittynyt: La Maalis 26, 2005 17:00
Paikkakunta: Somwhere Around Nothin'
Viesti:

Re: Windows, Linux vai MAC

Viesti Kirjoittaja Runte »

Windows.

Linuxia en oo koskaan käyttäny, joten oletan etten edes osais ja Macintoshia vihaan kokemuksen perusteella :3
人は孤独には勝てない
故に我は孤独を満喫している
Vastaa Viestiin