Windows, Linux vai MAC

Juoni- ja älyvapaat keskustelut ja kyselyt
Vastaa Viestiin
Avatar
Jokke-pappa
Lion Heart
Lion Heart
Viestit: 2206
Liittynyt: Su Marras 07, 2004 21:42
Paikkakunta: Nokia

Re: Windows, Linux vai MAC

Viesti Kirjoittaja Jokke-pappa »

Minun huippukokoonpanoni? Oma koneeni on nykymittapuulla alempaa keskitasoa ja hyvin toimii.

Eli siis ymmärsinkö oikein, että Quicklook on esikatselutoiminto? En vain näe mitään merkittävää eroa siinä että käyttääkö sen edessä olevan tiedoston auki saamiseen tai esikatseluun aukasemiseen kuluvan sekunnin puolin tai toisin.

Mutta kuten olemme jo puolin ja toisin maininneet, minulla ei ole pintaraapaisua isompaa kokemusta Maceista, joten sinänsä tämä väittely on aika turhaa. Mutta kivaa ;)
Kuva
tänks chauron
~Life is a Bleach and then you Dye~ (c)Ave
Lucy kirjoitti:Muuton takia alkoi kolmen kuukauden Xbox-vieroitus :'C
Avatar
Lucy
Assassin
Assassin
Viestit: 1211
Liittynyt: Su Kesä 26, 2005 23:23
Paikkakunta: Aperture Science Enrichment Center

Re: Windows, Linux vai MAC

Viesti Kirjoittaja Lucy »

Mikä on sun "toimii hyvin" -koneesi kokoonpano kun kerran mollasit Miniä? Kiinnostaa tietää..

Laitan tähän nyt pari videota.. ymmärrän hyvin jos et jaksa katsoa, mutta pidän suuni kiinni jos vielä senkin jälkeen sanot ettei Quicklook ole kätevä. Ja se oikeesti toimii yhtä nopeasti kuin esittelyvideossa.
Quicklook ja Time machine

Toinen kätevä ominaisuus: Spaces

Tässä on yleisempi arvostelu Leopardin ja Vista välillä, joka tosin pätee muihinkin Windowseihin monesta kohtaa..
I'm in SPACE~!
XKCDDAAnimewatcher
Avatar
Jokke-pappa
Lion Heart
Lion Heart
Viestit: 2206
Liittynyt: Su Marras 07, 2004 21:42
Paikkakunta: Nokia

Re: Windows, Linux vai MAC

Viesti Kirjoittaja Jokke-pappa »

CPU: Intel Core2Duo 4400 @ 2Ghz,
Muisti: 3Gb @ 800Mhz
Emolevy: MSI:n joku susipaska
Näytönohjain: GF 8600GTS OC
Kiintolevyt: Yhteensä 1Tb

Sitten on kaikennäköistä kortinlukijasta 8 USB-porttiin ja (analogilähetysten loputtua käyttökelvottomaan) TV-korttiin ynnä muuta. Pakettina kun ostin, hintaa tuli muistaakseni n. 800e korkoineen. Alan liikkeestä osina tilaamalla olisi tullut pari sataa halvemmaksi, mutta en jaksanut alkaa säätämään toimitusten kanssa ja ostin paketin.

Time Machinekin näyttää ihan toimivalta, mutta eikö tuo vie ihan tolkuttomasti levytilaa? Quicklook oli juuri sitä kuin oletinkin, kätevää muttei mitään mullistavaa. Spaces löytyi Windowsille jo 98:n aikaan, erillisenä ohjelmana tosin.

edit: Vielä video jonka löysin. Kuulostaako ääni tutulta? Entä toiminnot? Ja lopusta löytyy vielä melko hyvä pointti jonka me molemmat varmaankin allekirjoitamme.
Kuva
tänks chauron
~Life is a Bleach and then you Dye~ (c)Ave
Lucy kirjoitti:Muuton takia alkoi kolmen kuukauden Xbox-vieroitus :'C
Avatar
Lucy
Assassin
Assassin
Viestit: 1211
Liittynyt: Su Kesä 26, 2005 23:23
Paikkakunta: Aperture Science Enrichment Center

Re: Windows, Linux vai MAC

Viesti Kirjoittaja Lucy »

Time machinea käytetään ulkoisen kovalevyn kanssa. Tilan viemisestä en osaa sanoa, sillä itselläni ei ole toistaiseksi ollut tarvetta back upille. Kone ei takkuile, enkä edes omista mitään erityisen korvaamatonta. Mutta on mukavaa että heti kun alkaa olla tarvetta, voin parilla klikkauksella laittaa back upit käyntiin.

Ja mitä sitten vaikka jostain kuusesta löytyisi korvikeominaisuuksia myös Windowsille. Kukaan ei niitä käytä jos ne ominaisuudet eivät ole valmiina ja helposti saatavilla. Esimerkkinä myös se web-kamera: Peruskäyttäjä ei sitä osta kun niin harvoin tulee tarvittua, mutta kun se tulee mukana niin löytää yhden jos toisen tavan sitä käyttää. Apple luo kokonaisuuksia ja sen takia Applella on varaa luoda tuotteisiinsa käteviä pikkuominaisuuksia jotka toimivat saumattomasti yhdessä. Kun kerran on kamera, niin miksei heti käyttiksen asennusvaiheessa oteta käyttäjästä kameralla kuva käyttäjätilin logoksi - joidenkin mielestä turhaa, mutta kuitenkin mukava yksityiskohta joka edistää positiivisen käyttökokemuksen syntymistä.

Microsoft ei ikinä pysty rakentamaan yhtä miellyttävää ja saumatonta käyttökokemusta Windowsilla. Pikemminkin syntyy vain komplikaatioita MSn ja konevalmistajien välillä niin kuin kävi Vista capable-jupakassa.
I'm in SPACE~!
XKCDDAAnimewatcher
Disaster
Genin
Genin
Viestit: 127
Liittynyt: La Huhti 28, 2007 21:58

Re: Windows, Linux vai MAC

Viesti Kirjoittaja Disaster »

Nyt tähän väliin pakko sanoa että olet kehunut maceissa vain niitä asioita jotka eivät ainakaan minulle tulisi missään välissä tarpeelliseksi.
Macit on ylikalliita ja voisin vaikka sanoa että yliarvostettuja. Joskus haaveilin macista mutta hinta/laatu suhde on mielestäni jotenkin niin perseestä että huhhuh, suurinpiirtein ainoa hyvä asia on itse käyttis niissä koneissa eiku, edes se ei oo tarpeeks hyvä tolle hinnalle. Ehkä en osaa vaan arvostaa laatua tai sitten apple voisi vähän miettiä ja alentaa niitä hintojaan.
Ja oon muuten käyttänyt macia satunnaisesti serkun luona että melkee tiän mitä puhun, tuskin mutta luulen tietäväni. :3
Avatar
Lucy
Assassin
Assassin
Viestit: 1211
Liittynyt: Su Kesä 26, 2005 23:23
Paikkakunta: Aperture Science Enrichment Center

Re: Windows, Linux vai MAC

Viesti Kirjoittaja Lucy »

Ai ominaisuudet turvallisuus ja vakaus eivät ole sinun mielestä tarpeellisia? Hmm...

Sitäpaitsi minähän olen varmasti luetellut kaikki Macin hyvät puolet. Olisi mukavaa kuulla mitkä ovat Windowsin hyviä puolia halvan hinnan ja pelien lisäksi. On tosin mielenkiintoista että Maciin saa myös halutessaan asennettua Windowsinkin.

Joillain ihmisillä on vaan liikaa ennakkoluuloja.. Tai sitten Apple-hehkutus on syöpä joka todellakin leviää vain kosketuksen avulla, koska jostain kumman syystä yksi toisensa jälkeen lähiympäristössäni ihmiset vaihtavat Maciin... Ja Apple kasvattaa kokoajan markkinaosuuttaan. Kun nyt marisette kalliista hinnasta, niin kaikista ihmisryhmistä juuri opiskelijat valitsevat useimmiten Macin Amerikassa. Ja Opiskelijathan tunnetusti ovat rikkain ihmisryhmä.

Steve Jobsilta kysyttiin pari kuukautta sitten onko heillä aikeissa osallistua halpiskonemarkkinoille ja hän vastasi ettei Apple osaa rakentaa tietokonetta joka on alle 500 eikä ole täys paska.
I'm in SPACE~!
XKCDDAAnimewatcher
Avatar
Hideyori
ORE WA HOURITSU DA!
ORE WA HOURITSU DA!
Viestit: 1528
Liittynyt: Ti Touko 16, 2006 14:41
Paikkakunta: The House of Doom
Viesti:

Re: Windows, Linux vai MAC

Viesti Kirjoittaja Hideyori »

Lucy kirjoitti:Tai sitten Apple-hehkutus on syöpä joka todellakin leviää vain kosketuksen avulla, koska jostain kumman syystä yksi toisensa jälkeen lähiympäristössäni ihmiset vaihtavat Maciin...
Tyhmyys tiivistyy ryhmässä? Ei ole pakko minua sitten flamettaa, heitin vaan tähän väliin vähän läppää. Oma kokemukseni Macista on se, että koneethan ovat nättejä ja silleen. Ei vain tarpeeksi yhteensopivia asioita varten mihin minä koneita käytän. Virus tai pari ei ketään ole ennenkään tappanut, tietokoneissa olevat siis lol. Olen käyttänyt OS X ja tätä uusinta instalaatiota en ole kuin katsellut, nättiä se on kuten aiemminkin sanoin mutta softana se on minun mielestä liian karkkimainen. Kiillotettu ja täynnä kaikenmaailman widgettejä mitä en ikinä edes käyttäisi.

Olen itse tällainen core-käyttäjä mutta jatkakaa ihmeessä tätä turhaa väittelyä että kumpi on parempi.

"Apple, think different - Just like everyone else."
"It is safe to say, that no one understands quantum mechanics." - Richard Feynman
Kuva
"Hideyori on korkeasta aatelissuvusta, nimittäin Turun Sinaapista" - Drago^
The Lost Sect of Torment© || Cockface Outerspace© || "Paras. Chapter. Ikinä." - Gebric
Avatar
Lucy
Assassin
Assassin
Viestit: 1211
Liittynyt: Su Kesä 26, 2005 23:23
Paikkakunta: Aperture Science Enrichment Center

Re: Windows, Linux vai MAC

Viesti Kirjoittaja Lucy »

Kiitos kun niin kauniisti tulit tänne toteamaan kuinka merkityksetöntä keskusteleminen on.

Toinen puoli Foorumista itkee kun kukaan ei ole aktiivinen ja toinen puoli nauraa kun vähänkin väännetään nakkimakkarasta juttua.

Ihmiskunta surettaa mua syvästi. Onneksi maailmanloppu on tulossa.
I'm in SPACE~!
XKCDDAAnimewatcher
Avatar
Jokke-pappa
Lion Heart
Lion Heart
Viestit: 2206
Liittynyt: Su Marras 07, 2004 21:42
Paikkakunta: Nokia

Re: Windows, Linux vai MAC

Viesti Kirjoittaja Jokke-pappa »

All hail the Apocalypse.

Jos Apple ei osaa tehdä alle 500e konetta, niin evottavat aika pahasti. Minin oikea hintahan pyörii siellä 700-800e tienoilla, tuo opiskelijoille oleva hinta 500e on aikalailla siinä kipurajoilla. Jos katsotaan mitä kone on syönyt, niin 300e hintalappukin olisi liioittelua.
Kuva
tänks chauron
~Life is a Bleach and then you Dye~ (c)Ave
Lucy kirjoitti:Muuton takia alkoi kolmen kuukauden Xbox-vieroitus :'C
Avatar
Hideyori
ORE WA HOURITSU DA!
ORE WA HOURITSU DA!
Viestit: 1528
Liittynyt: Ti Touko 16, 2006 14:41
Paikkakunta: The House of Doom
Viesti:

Re: Windows, Linux vai MAC

Viesti Kirjoittaja Hideyori »

Lucy kirjoitti:Kiitos kun niin kauniisti tulit tänne toteamaan kuinka merkityksetöntä keskusteleminen on.
En käskenyt lopettaa asiasta keskustelemista, totesin vain että Macintosh ei ole minun juttu ja MINUN mielestä se on aika turhaa väitellä että kumpi on parempi koska molemmat puolet ovat päättäneet olevansa oikeassa.
"It is safe to say, that no one understands quantum mechanics." - Richard Feynman
Kuva
"Hideyori on korkeasta aatelissuvusta, nimittäin Turun Sinaapista" - Drago^
The Lost Sect of Torment© || Cockface Outerspace© || "Paras. Chapter. Ikinä." - Gebric
Avatar
Jokke-pappa
Lion Heart
Lion Heart
Viestit: 2206
Liittynyt: Su Marras 07, 2004 21:42
Paikkakunta: Nokia

Re: Windows, Linux vai MAC

Viesti Kirjoittaja Jokke-pappa »

Hideyori kirjoitti:MINUN mielestä se on aika turhaa väitellä että kumpi on parempi koska molemmat puolet ovat päättäneet olevansa oikeassa.
Olihan se tiedossa jo ennenkuin tähän ryhdyttiin, että on todennäköisempää että Suomi voittaa jalkapallon maailmanmestaruuden kuin että Lucy valitsee Nokian tai Microsoftin Applen sijaan. Sama pätee minuun toisinpäin. Varsinkin nyt kun tiedän edes vähän enemmän aiheen toisestakin puolesta.
Kuva
tänks chauron
~Life is a Bleach and then you Dye~ (c)Ave
Lucy kirjoitti:Muuton takia alkoi kolmen kuukauden Xbox-vieroitus :'C
Avatar
Hideyori
ORE WA HOURITSU DA!
ORE WA HOURITSU DA!
Viestit: 1528
Liittynyt: Ti Touko 16, 2006 14:41
Paikkakunta: The House of Doom
Viesti:

Re: Windows, Linux vai MAC

Viesti Kirjoittaja Hideyori »

Toinen asia miksi en halua että ette lopettaisi kiistelyä asiasta, koska voin lollata eeppisesti Gebun kuittailuille! :D
"It is safe to say, that no one understands quantum mechanics." - Richard Feynman
Kuva
"Hideyori on korkeasta aatelissuvusta, nimittäin Turun Sinaapista" - Drago^
The Lost Sect of Torment© || Cockface Outerspace© || "Paras. Chapter. Ikinä." - Gebric
Avatar
Lucy
Assassin
Assassin
Viestit: 1211
Liittynyt: Su Kesä 26, 2005 23:23
Paikkakunta: Aperture Science Enrichment Center

Re: Windows, Linux vai MAC

Viesti Kirjoittaja Lucy »

Tuosta Gebricin videosta vielä.

Kyllähän se on mukavaa kun Microsoft kopioi Applen toimintoja ja samalla läskintää, rumentaa ja ennenkaikkea monimutkaistaa niitä. NYT:n kolumnisti David Pogue otti tämän hyvin esille Vista arvostelussaan: "You get the feeling that Microsoft's managers put Mac OS X on an easel and told the programmers, 'Copy that'. -- it's important to note that Apple has itself borrowed feature ideas on occasion, even from Windows. But never this broadly, boldly or blatantly. There must be enough steam coming out of Apple executives' ears to power the Polar Express."

Tuo arvostelu on muutenkin niin totta kuin olla ja voi.. En ole Vistaa jaksanut aukaista pitkään aikaan ja nyt vasta tuota lukiessani muistin kuinka löin päätäni seinään kun Vista ei saanut word-dokumenttia auki ilman Officea. FFS! Leopard avaa word-tiedostot jopa Quicklookissa ilman Officea ja Vista ei tee paskaakaan sen eteen!
I'm in SPACE~!
XKCDDAAnimewatcher
Disaster
Genin
Genin
Viestit: 127
Liittynyt: La Huhti 28, 2007 21:58

Re: Windows, Linux vai MAC

Viesti Kirjoittaja Disaster »

Btw, oot tässä haukkunut vaan vistaa että kerros vähän XP:stä ja muistakin että kuinka ne kusee tän sun ylimahtavan mac os (teini)X:n tiellä.
Sitten vielä mainitsit linuxista ettei siihen ole kovin montaa ohjelmaa ja vois vaikka sanoo et ennakkoluulo toikin. Oletko saatumoisin kuullut winestä?
Ja sit kans että ton mukaanhan mac mini on ihan arsesta, olen nähnyt sen monta kertaa 499€ hintalapulla so in your face :p
Että jees. >D
ps. serkku joka macia käyttää tässä mainittikin että mactardit on arsesta koska ne pilaa kuvan muista macin käyttäjistä \o/
Avatar
Lucy
Assassin
Assassin
Viestit: 1211
Liittynyt: Su Kesä 26, 2005 23:23
Paikkakunta: Aperture Science Enrichment Center

Re: Windows, Linux vai MAC

Viesti Kirjoittaja Lucy »

Ahaha! Ja minä annan huonon kuvan macin käyttäjistä? Sori... Nyt naurattaa... Olisin voinut ottaa tuon mielipiteen vakavammin ellei viestisi olisi ollut täynnä näsäviisauksia.

En ole väittänyt tietäväni erityisemmin Linuxista ja sanoinkin vain pikaisesti sitä kokeilleeni. Kuulin kyllä veljeltäni että ken siitä ovesta käy, saa Officet ja Photoshopit heittää. Siltikin mielikuvani Linuxista on positiivinen ja ymmärrän hyvin miksi sillä on oma kannattajaryhmänsä.

Huomasitko sanan "ymmärtää"? Olen löytänyt itsestäni uuden korkeamman kehitysasteen joka puuttuu monelta sokealta fanipojalta. Terveisiä serkkupojallesi.

Ja XPtä en ole joutunut päivittäin käyttämään, sillä hyppäsin 98sta miltein suoraan XPn yli OSXään. Nykyään joudun koulun takia sietämään Vistaa ja normaalisti väittely sujuu paremmin kun on jotain mielipiteitä asiasta, joten antanet anteeksi etten XPtä hauku. Jos alkaisin XPstä puhumaan, suoltaisin todennäköisesti sontaa joka ei pidä paikkansa. Vaikka en normaalisti ohittaisi pienintäkään mahdollisuutta mollata Windowsia, mulla on periaatteenani välttää tällainen paskan jauhaminen.

Täten olen välttänyt jo kaksi fanipojan pahinta syntiä. Voi että.. kohta vielä loukkaannun ilkeästä väitöksestäsi..

Pitäisi kyllä vääntää sitä sarkasmihanaa pienemmälle.. No minkäs sille voi, tänään on ollut pitkä ja ärsyttävä päivä.
I'm in SPACE~!
XKCDDAAnimewatcher
Vastaa Viestiin