Riparit :D

Juoni- ja älyvapaat keskustelut ja kyselyt
Avatar
Viittaperkele
Surkastuma
Surkastuma
Viestit: 1259
Liittynyt: La Loka 16, 2004 13:45
Paikkakunta: No mie oon täällä jossai....

Viesti Kirjoittaja Viittaperkele »

Minä en käynyt rippileiriä tai rippikoulua. Olen iloinen etten käynyt. Täällä rippukoulut on aina järjestetty sillä tavalla, että samoille mestoille tulee mahdollisimman vähän läheisiä tuttavia, mikä on minusta pelkkää humpuukia. Kaiken lisäksi en olisi saanut revittyä siitä minkäänlaista hyötyä konfirmaatiosta ja mielestäni raha on hieman kehnohko syy mennä tuollaiselle reissulle (sitäpaitsi, sukulaiseni antavat hyvin kitsaasti rahaa lahjaksi, mieluummin kaikkea turhaa tilpehööriä).

Oma henkilökohtainen päätöksenihän tuo oli eikä kaduta tippaakaan, vaikka olihan siinä selittely vanhemmilleni ja varsinkin isosisarelleni, joka on fanaattinen nuorten yhteisen toiminnan puolestapuhuja. Onneksi hän ei asunut sillä hetkellä Suomessa, muuten hän olisi ihan varmasti pakottanut minut käymään riparin.
Kuva
Satsuma
Jounin
Jounin
Viestit: 1016
Liittynyt: Su Tammi 09, 2005 19:30
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Satsuma »

Rippikoulu ja leirikin on jo takana ja ei muuta voi sanoa kuin että loistavaakin loistavampi kokemus oli <3
Meidän kunta on niin pieni, että kaikki riparilaiset olivat olleet kanssani lähes ala-asteelta lähtien samalla luokalla ja meillä on loistava yhteishenki. Eli mitään ilonpilaajia ei ollut joukossa mukana. Meitä oli 27 henkeä leirillä. Leiri oli viime kesänä kaikista aurinkoisimpaan aikaan - ihanaa. Monia kommelluksi kyllä sattui, esim leiriltä meni vedet poikki 1 ja ½ päiväksi. Mutta eipä tuo paljon haitannut.
Pitää vielä ylistää 7 ihanaa isosta (yksi niistä veljeni ^^) jotka tekivät illoista unohtumattomat. Ja tietysti nuoriso-ohjaajaa Tonia joka on ihana ihminen <3.

Yleensä kaikki ajattelevat, että riparilla on tylsää etc. mutta leirin lähestyessä loppua kukaan ei haluaisi vielä lähteä kotiin ^^

Oman leirin jälkeen menin isoskoulutukseen ja nyt olen ensimmäisen vuoden isonen. Olin jo yhdellä talviriparilla ja yhdellä lasten leirillä isosenä ja mahtavaa puuhaa se on! Kesällä odottaa ainakin 4 leiriä joihin pääsen isoseksi ^^
Kuva
(Kiddo) ty Nixu!
Avatar
Neari
Genin
Genin
Viestit: 189
Liittynyt: Ke Huhti 20, 2005 19:45
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Neari »

<!--QuoteBegin-Kiddo+Jun 1 2005, 20:56--></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (Kiddo @ Jun 1 2005, 20:56)</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin-->
Yleensä kaikki ajattelevat, että riparilla on tylsää etc. mutta leirin lähestyessä loppua kukaan ei haluaisi vielä lähteä kotiin ^^ [/quote]
Juu tuohan on aivan totta meidänkin leirillä haittatekijöistä huolimatta. Leirihenki kasvoi päivä päivältä ja lähdön koittaessa olisin voinut vaikka olla viikon lisää :rolleyes:
Ja rahaa tuli sopivasti :)
Kuva
Avatar
Mikkey
Missing-nin
Missing-nin
Viestit: 1518
Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 22:02

Viesti Kirjoittaja Mikkey »

no joo mulla on eessä ensi vuonna. taijan mennä talviripille
Kuva
Avatar
ahjteam
Mutsis
Mutsis
Viestit: 352
Liittynyt: Ke Huhti 13, 2005 04:35
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ahjteam »

Ite olin riparilla -99.... Kantsii mennä, se on oikeesti siisti mesta. Ja sen jälkeen olen ollut isosena tai yövalvojana 12 leirillä. Menin apuvetäjäksi ihan vaan sen takia, että siel ripareilla on oikeesti makeeta, meidän seurakunnassa siitä ei saa edes palkkaa joten raha ei ole se motiivi.
Kuva
Avatar
ahjteam
Mutsis
Mutsis
Viestit: 352
Liittynyt: Ke Huhti 13, 2005 04:35
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ahjteam »

Hmm. pentagrammi ja risti yhdessä, kumpaa kummarrat?.
Jos nyt aivan tarkkoja ollaan, niin pentagrammissa on VIISI sakaraa, tuo kuusisakarainen joka sinulla on tuossa kuvassa on Daavidin tähti (joka on juutalaisuuden symboli).
Kuva
Incognito
Chuunin
Chuunin
Viestit: 212
Liittynyt: Ti Helmi 15, 2005 14:21

Viesti Kirjoittaja Incognito »

Pari vuotta sitten olin rippileirillä viikon lapissa semmosella leirintäauleaalla ja käytiin laskemassa ja semmosta. Parhaita kokemuksia mitä on ollut ;)
Avatar
Runte
Lord of Oblivion
Lord of Oblivion
Viestit: 4119
Liittynyt: La Maalis 26, 2005 17:00
Paikkakunta: Somwhere Around Nothin'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Runte »

<!--QuoteBegin-ahjteam+Jun 1 2005, 22:29--></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (ahjteam @ Jun 1 2005, 22:29)</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin-->
Hmm. pentagrammi ja risti yhdessä, kumpaa kummarrat?.
Jos nyt aivan tarkkoja ollaan, niin pentagrammissa on VIISI sakaraa, tuo kuusisakarainen joka sinulla on tuossa kuvassa on Daavidin tähti (joka on juutalaisuuden symboli). [/quote]
Sitä kutsutaan heksagrammiksi, mutta muuten olet aivan oikeassa.
人は孤独には勝てない
故に我は孤独を満喫している
large
BANNED
BANNED
Viestit: 2246
Liittynyt: Su Helmi 29, 2004 14:44

Viesti Kirjoittaja large »

<!--QuoteBegin-Runte+Jun 2 2005, 15:26--></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (Runte @ Jun 2 2005, 15:26)</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin--> <!--QuoteBegin-ahjteam+Jun 1 2005, 22:29--></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (ahjteam @ Jun 1 2005, 22:29)</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin-->
Hmm. pentagrammi ja risti yhdessä, kumpaa kummarrat?.
Jos nyt aivan tarkkoja ollaan, niin pentagrammissa on VIISI sakaraa, tuo kuusisakarainen joka sinulla on tuossa kuvassa on Daavidin tähti (joka on juutalaisuuden symboli). [/quote]
Sitä kutsutaan heksagrammiksi, mutta muuten olet aivan oikeassa. [/quote]
AHJTeam oli 100% oikeassa
pysy poissa s-tanan rasistipaska large! -Fredo
Kuva
Avatar
Neari
Genin
Genin
Viestit: 189
Liittynyt: Ke Huhti 20, 2005 19:45
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Neari »

<!--QuoteBegin-ahjteam+Jun 1 2005, 22:14--></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (ahjteam @ Jun 1 2005, 22:14)</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin--> ..... sen jälkeen olen ollut isosena tai yövalvojana 12 leirillä. Menin apuvetäjäksi ihan vaan sen takia, että siel ripareilla on oikeesti makeeta,..... [/quote]
Joo tuosta meidän yövalvojasta vielä, se oli aika hupaisa äijä kun se aina hakkas meiän ikkunoita ja kerran piiloutui pahvilaatikkoon, jonka yritti naamioida metsä-väreihin :lol: :lol: ja sitten meillä oli hartaus/yleis-huoneessa wrestling-matsi: me vs. valvoja :D
ja sitten saunailtana kun oltiin kesän kylmimmillä vesillä uimassa niin joku neropatti keksi laittaa saunarakennuksen oven lukkoon :angry: ja muuten saunassa laulettiin :huh:.
Huonekaverit olivat myös aika hyviä, sekä huone-isonen lätkittiin vaan vapaa-aikana korttia, mutta öisin ei saanut nukuttua ollenkaan yhden huonekavereista alettua huutamaan jotain epämääräistä: MAYDAY Lihapullia! Mä hukun tähän hilloon :blink:
ja soitti jotain kirkumis musiikkia jossain 2-3 aikaan yöstä <_<

Ah, muistot ne on mukavat B)
Kuva
Avatar
Genji-san
Genin
Genin
Viestit: 172
Liittynyt: To Helmi 24, 2005 15:08
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Genji-san »

Itse olin riparilla Hiihtolomalla '04. Sain vajaat 200€ rahaa jotka hupenivat melko nopeasti. Olisipa uudestaan, on nimittäin hieman, köh, tarvetta rahalle :/

Olihan se itse rippileiri sangen mainio kokemus, oli erittäin hauskaa koko leirin ajan.
Kuva
Avatar
Charuka
Chuunin
Chuunin
Viestit: 278
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 20:17
Paikkakunta: Jockis

Viesti Kirjoittaja Charuka »

Juu tulee tosi ikävä niitä pokeri-ilt... eikun siis en minä niissä ollut mukana :D ihmisille tuli vaan vähän kiire kun pappi tuli tai joku isosista tuli huutamaan syömään.
Juu ja sitä jää kaipaamaan kun syö iltapalaa niin siitä edestä vilistää jätkiä kauhea lauma uimaan.. ei sellasta aina näe.

Ripari oli ihana, lukuunottamatta niitä ihaniakin ihanampia valistus hommeleita, tai siis niitä mitä siellä höpötettiin tunteja, opetustilaisuuksiksi niitä kutsuttiin kait. Niitä ei jaksanu einarikaan ja kun me "vähän" pölistiin niin pappi repäs sinne eteen ja sano, että meillä on nyt uusi opettaja... paitsi että se rupes vaan nauramaan sen jälkeen :lol:

Mulle tipahti vaivaset 570 € rahaa sillon... arvaa meinasko veli kuristaa mut, kun sain ne kaikki kulutettua alta viikon... ostin silloin rakkaani :D
Don´t try to live so wise, don´t cry cause you´re so right, don´t dry with fakes of fears cause you will hate yourself in the end...
Avatar
Lusikka-sama
Genin
Genin
Viestit: 159
Liittynyt: Ke Touko 25, 2005 21:43
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Lusikka-sama »

Minulla ripari on vasta joskus heinä-elokuun vaihteessa... -.- Kauhistelen jo nyt että missäköhän vaiheessa viimestään pimahan ja liiskaan muutaman papin... :P

Tuolla oli jollakin (en nyt muista nikkiä) aivan mahtava idea, että ottaa tietokoneen ja anime levyjä mukaan! Kiitus tästä inspiroivasta ideasta!! :) Vois olla että muutama henki säästyy jos on animea mukana :rolleyes: xD
Kulki ennen nimellä Bunny

~Y.S.A.K.~
KALATEKID
Rookie
Rookie
Viestit: 63
Liittynyt: La Huhti 02, 2005 09:27

Viesti Kirjoittaja KALATEKID »

Toivottavasti saan hyviä riparikuvia ni voin sit pistä niitä tänne :D
Ihan kivaa on vissii ollu aika monella.. En sit tiiä. Aika huvittavaa sinänsä, et mein pitää ottaa kaks tavan vihkoo mukaa.. Meiksi kysy, et aiotteko kirjottaa raamatun uusiks ? :lol:
OON HOMO HEI ! : = D
Avatar
.Yoshimi.
Oinin
Oinin
Viestit: 946
Liittynyt: Ma Heinä 05, 2004 16:08
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja .Yoshimi. »

Riparistani on jo pari vuotta ^__^ Siellä oli kyllä sairaan kivaa! Viikon leiri <3 Leirit on parhaimpia. Keskellä yötä mentiin lättyjä paistaan ja tehtiin kaikkee muuta kivaa :] Papit niin kivat meillä.
Isosena olin viime vuonna ^^ Tänä vuonnakin piti mennä mutta unohdin täyttää hakemuksen ^^;
Viime vuonna oli kiva isos porukka ja oli sairaan hauskaa ;D
Kuva
Naruto.Fiin puolella Yena ^.~
Vastaa Viestiin