Riparit :D

Juoni- ja älyvapaat keskustelut ja kyselyt
Avatar
Hikaru-chan
Academy Teacher
Academy Teacher
Viestit: 315
Liittynyt: Ma Huhti 11, 2005 18:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hikaru-chan »

Ens vuonna oon menossa vasta. Saa nähä mitä siitäkin sitten tulee :rolleyes:

Kuolen jos en pääse bestikseni kanssa samalle leirille. Me ollaan ku Tupu ja Hupu. Aletaan aina puhuun samasta asiasta :D
Kuva
Älä edes yritä elää viisaasti
~Y.S.A.K.~
Avatar
Afeni
Genin
Genin
Viestit: 139
Liittynyt: Pe Heinä 16, 2004 04:09
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Afeni »

Yllättävän monella on näköjään positiivisia kokemuksia riparilta. Hieno juttu :)

Meillä oli periaatteessa melko hyvä henki, mutten silti oikein viihtynyt leirillä. Syynä oli jatkuva aivopesu ja käännyttäminen. Rahan takia menin riparille ja tein myös isoselleni (plus muutamalle muulle henkilölle), että minulla on oma tapani uskoa, enkä aio heidän puheidensa takia kääntyä...

No, sitten oltiinkin rukoilemassa minun puolestani ja siunaamassa minua jatkuvasti. Se oli ahdistavaa, kun en itse sellaista missään vaiheessa pyytänyt.

Mutta onpahan sekin kokemus nyt takana päin ja sain tuolloin ihan kivasti rahaakin ^^

Onneksi muilla on näköjään ollut paljon parempia kokemuksia :)
Kuva
Avatar
LittleSamurai
Vasto Lorde
Vasto Lorde
Viestit: 3463
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:51
Paikkakunta: Igaalinen Gakure no Sato

Viesti Kirjoittaja LittleSamurai »

<!--QuoteBegin-Lankku+Jun 1 2005, 22:23--></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (Lankku @ Jun 1 2005, 22:23)</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin--> Oli talvilomalla rippileiri ja <a href='http://img.photobucket.com/albums/v289/ ... ikoulu.bmp' target='_blank'>tämä</a> on siitä tulos. :rolleyes: [/quote]
Ohhoo, Lankku ja Francis.. :lol:

Omani oli kaksi vuotta sitten, kivaa oli vaikka lentopallo koitti murhata minut ja jouduin käymään sairaalassa sen kirotun penteleen pallon takia.. <_< Nivel on vieläkin semmoinen epämääräinen möykky oikean käden pikkurillissä..
Kuva Kuva
"Little "ai mitennii ihmiset luulee ettei mulla ole elämää" Samurai." ~ Mirhan suusta kuultua
Avatar
Taateli
Chuunin
Chuunin
Viestit: 221
Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 11:36

Viesti Kirjoittaja Taateli »

Itte kävin talviriparin ja jälkeenpäin kaduttaa. Se oli vaan sellainen että käytiin kerran viikossa seurakunnalla. Olisin kyllä mielummin mennyt kaikkien kaverien kanssa viikoksi riparille. Mutta tyhmä olin, niin, ja kävin sen talvella. Pappi joka meille piti riparia oli kyllä yliverto. Se oli niin rento tyyppi ja huumorin tajuinen. Harmi vaan että se on kastanu meijän suvusta kaikki tämän sukupolven lapset. Niinpä se tunsi minut ennestään ja olin tietenkin sen kiusattavana aina....siis AINA. Mutta olisin ehkä mielummin kuitenkin käynyt kesällä sen yhden viikon kestävän. :(
Kuva
Kiitos nixuboy ^^
large
BANNED
BANNED
Viestit: 2246
Liittynyt: Su Helmi 29, 2004 14:44

Viesti Kirjoittaja large »

<!--QuoteBegin-Lankku+Jun 2 2005, 15:05--></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (Lankku @ Jun 2 2005, 15:05)</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin--> Uskonto on ollut kymmenen, niin kauan kuin sitä olen opiskellut, riparin läpäisin täysin pistein ja kannan muutamia pentagrammikoruja koko ajan kaulassani, joten sanoisin, että erotan pentagrammin ja Daavidin tähden toisistaan. [/quote]
Kannat pentagrammikoruja mutta tiedätkö ettei pentagrammit ole satanistisia symboleja?

Pentagrammin muoto on syntynyt Venuksen liikkeistä taivaalla, se muodostaa täydellisen pentagrammin avaruudessa kiertäen. Pentagrammisymboli kehitettiin Venuksen kiertorataa tarkkaillen joskus 1000-5000 ekr (en muista tarkkaan) ja kyseinen symboli symboloi pyhää naisellisuutta tjsp. Jotain naiseen liittyvää
pysy poissa s-tanan rasistipaska large! -Fredo
Kuva
Storba-
Genin
Genin
Viestit: 148
Liittynyt: Su Loka 17, 2004 18:05

Viesti Kirjoittaja Storba- »

Ripari oli ihan ok vaikka kunnon aivopesuahan se on. Paskasuodatin vaan päälle ku kuuntelee niitä juttuja niin hyvin selviää. Ja mun käsittääkseni pentagrammi oli myös jonkinmoisen ritarikunnan symboli joka toimi alkuunsa kirkon alaisuudessa.
Kun on lusikalla annettu ei voi kauhalla vaatia
large
BANNED
BANNED
Viestit: 2246
Liittynyt: Su Helmi 29, 2004 14:44

Viesti Kirjoittaja large »

<!--QuoteBegin-Storba-+Jun 6 2005, 10:48--></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (Storba- @ Jun 6 2005, 10:48)</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin--> Ja mun käsittääkseni pentagrammi oli myös jonkinmoisen ritarikunnan symboli joka toimi alkuunsa kirkon alaisuudessa. [/quote]
Ei se mun mielestä ollut. Tarkotat varmaan Temppeliritareita?
pysy poissa s-tanan rasistipaska large! -Fredo
Kuva
Avatar
Francis
Vastarannan kiiski
Vastarannan kiiski
Viestit: 1094
Liittynyt: To Elo 12, 2004 17:43
Paikkakunta: Outlands

Viesti Kirjoittaja Francis »

Kävin riparini joulun jälkeen ja ei se nyt niin kauhean hauskaa ollut kuin puhutaan. Pappi oli onneksi mukava ja tuttukin eikä mikään jeesus-jeesus-jee-jee-vouhottaja. Menin sinne lähinnä siksi että saan tietoa tästä uskonnosta ja olen entistä varmenpi ettei se ole minun uskontoni.
Hauskinta oli se kun minä ja kaverini pelottelimme toisiamme että Zabuza tulee yöllä mereltä ikkunan taakse. No, aamulla sitten olimme matkalla ulkosaunaan aamujumalanpalvelukseen ja joku pitkä ukkeli käveli siellä meriusvan seassa ison "miekan" kanssa. Tietenkin me reagoitiin siihen ja alettiin melkein kirkumaan, mutta se olikin vain talonmies ja lauta. (Lauta oli tarkoitettu poikien puolella hajonneeseen sängyn laitaan). Monesti ollaan naurettu jälkeen päin.:rolleyes:

Niin ja sinne melkein tuli homohäät, mutta heidät passitettiin maistraattiin ja yksi pissis ja macho saivat mennä naimisiin. On tää maailma sitten niiin epäreilu.

EDIT: kamala ihminen minä :( Miten saatoin unohtaa rakkaan Ebisu-tyynyn? Se oli niin sympaattinen ja piti meidät anime-narkkarit järjissämme...Sillä oli mahtavat lasit päässä X)
Kuva
Storba-
Genin
Genin
Viestit: 148
Liittynyt: Su Loka 17, 2004 18:05

Viesti Kirjoittaja Storba- »

Eine kai temppeliritareita ole mutta voin olla toki väärässäkin. Mutta jostain luin tarinan jostain ritariporukasta joka toimi kirkonalaisuudessa mutta kirkkohan sit vittuuntu niihin kun saivat liikaa valtaa ja rahaa, joten päättivät et olivat saatananpalvojia. Ja näiden hemmojen tunnus oli pentagrammi jonka si kirkko päätti yhdistää saatananpalvojiin.
Kun on lusikalla annettu ei voi kauhalla vaatia
Avatar
Zibe
ANBU
ANBU
Viestit: 471
Liittynyt: Ma Kesä 28, 2004 17:10
Paikkakunta: Oulu, Finland
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zibe »

<!--QuoteBegin-Simpp3+Jun 8 2005, 19:03--></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (Simpp3 @ Jun 8 2005, 19:03)</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin--> En ole menossa Riparille. mutta kiinnostaa että minkälaista siellä oikein on. :D [/quote]
Oma pari kesää sitten sattunut rippileirikokemukseni on suht' positiivinen. Oppitunnit olivat sitä itseään, mutta kavereitten ja muiden ihmisten kanssa toimiminen oli mukavaa.
**Kuva poistettu**
Avatar
minori
Legendary Sannin
Legendary Sannin
Viestit: 3015
Liittynyt: La Kesä 11, 2005 13:44
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja minori »

Hmm... En olisi varsinaisesti halunnut koko rippikouluun, mutta äiti "pakotti". -__- Kävin sitten tylsän päiväkoulun, koska ei todellakaan huvittanut lähteä korpeen puhumaan raamatusta viikoksi. ^^' Näin kun myöhemmin miettii, niin olisihan se varmaan ollut ihan hauskaa, kun kerta muillakin leireillä on aina ollut kivaa, mutta eipä kadutakaan. ^^ Onhan noilla leireillä tullut roikuttua muutenkin.
Avatar
Bitenshi
Missing-nin
Missing-nin
Viestit: 1598
Liittynyt: Ma Helmi 14, 2005 08:57
Paikkakunta: Lestijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bitenshi »

Tulihan tänä kesänä käytyä.

...viikon kestävänä päiväkouluna Seuriksella siis. :P Alkuperäinen rippipappi piti sairaslomaa (jotai hemmetin oikeusjuttuja ne oikeasti oli... >___>) ja ei sitten tullu leiriä. Ketuttaa, kun olin odottanut rippikoulusta juuri eniten leiriä. Taas ruksi listaan asioihin jotka isosiskoni on kokenut ja minä EN. ;___;

Ihan mukava maku siitä kuitenkin jäi, oli hyvää ruokaa ja paljon taukoja siellä päiväkoulussa. Tauoilla sitten leikittiin tyttöjen kanssa keijukaisia ja maattiin Seuriksen nurmikolla. (mää sain siitä ihottuman! :D)

...ristinkantajamme piti ristiä vahingossa väärinpäin kun astuttiin kirkon eteiseen. Onneksi se hoksasi kääntää sen. ò.ó
Kuva
Ruotsinvihkonsa sottaamisesta vastaa Gomis.
~Y.S.A.K
Avatar
Wendy
Jounin
Jounin
Viestit: 1014
Liittynyt: La Loka 01, 2005 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Wendy »

Bitenshi kirjoitti:Tulihan tänä kesänä käytyä.
Samoin. Minäkin kävin tänä kesänä rippikoulun. ^^

Kävin viikon kestävän leiririparin Honkiniemessä ja todella kivaa oli, vaikkei ne oppitunnit ollutkaan maailman kiinnostavimpia. Meillä oli tosi kivat isoset, samoin pappi oli erittäin mukava (vaikka viimeisen leiripäivän aamuna sanoikin meille, että olemme täysin paskoja. :''D Mutta seuraavana päivänä (jolloin meillä oli parin tunnin konfirmaatioharjoitukset) hän pyysi isosilta anteeksi. Viimeisenä leiripäivänä minulle laulettin iltahartaudessa, koska 15.6 oli minun syntymäpäivä. ^_^

Meitä riparilaisia oli yhteensä 25, joista 20 oli poikia ja 5 tyttöä, kiva.. mutta kyllähän minä joillekkin pojille puhuin. Olin enimmäkseen kaksosten (molemmat tyttöjä) kanssa, joiden kanssa pääsin samaan kämppään ja molemmat ovat todella kivoja tyttöjä. Isosia meillä oli sitten jotain 15.

Honkiniemessä oli välillä todella hyvää ja välillä ihan hyvää ruokaa. Siellä ei ollut kertaakaan jälkiruoaksi sellaista ihanaa suklaamoussea, jota oli kerran tyttöleirillä samassa paikassa ja ilmeisesti kaipasin sitä. .___. Leirillä oli myös kioski, joka oli vain auki lounasaikaan ja sieltä tuli silloin tällöin ostettua karkkia ja limsaa.

Ai niin, meilläkin oli onneksi melko paljon vapaa-aikaa, jonka minä ja ne kaksoset kulutimme mm. pelaamalla pingistä, heittelemällä frisbeetä, kävelemällä melkein ympäri Honkiniemeä. Jotkut pojat pelasivat siellä shakkia melko suurilla shakkinappuloilla.

Loppujen lopuksi riparilla oli tosi kivaa ja minulle jäi tosi hyvä mieli siitä. Digikamerakin oli joukossa, jolla otin koko leirin aikana yhteensä 132 kuvaa (jotka ollaan jo poistettu koneelta). n___n
The world is rolling around at the speed of rebirth.
Avatar
Gama-Kaeru
Genin
Genin
Viestit: 129
Liittynyt: Ma Heinä 24, 2006 16:10
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Gama-Kaeru »

Riparit..... Ah, tuo elämän suola.

Kävin aikoinani riparin vaikka koko perheeni on ateisteja, leirin jälkeen menin isoskoulutkseen, vaikka en uskonut, olin siinä sitten isosena leirillä ja jutellessani muiden isosten kanssa tajusin tavallaan tuon uskoni ja siitä päivästä olen ollut uskossa. Olen sen jälkeen ollut aktiivinen seurakuntanuori ja olen ollut useilla leireillä isosena.

Siinä vaiheessa kun lukio loppui, oli hieman jo nuo isos/apuohjaajan hommatkin loppumassa, mutta eipä sittenkään. Painuinpa Ylivieskaan opiskelemaan yhteisöpedagogiksi, elikkäs minusta tulee isona seurakunnan nuorisotyönohjaaja!!

Olen siis uskis, mutta en ole koskaan tahtonut tyrkyttää uskoa kellekään... Johtunee kait ateistisesta taustastani.
"Hyvin suuniteltu matka on jo puoliksi pilalla."

MATKALLA KAUHAJOELLE COSPLAY-VIIKOLLE!!!
Avatar
jenske
Tokubetsu Jounin
Tokubetsu Jounin
Viestit: 557
Liittynyt: La Kesä 18, 2005 14:43
Paikkakunta: Great Kotka city

Viesti Kirjoittaja jenske »

Riparit ovat täyttä aivopesua. Jos et usko Jumalaan, joudut helvettiin. Kaikki isosten vetämät jutut olivat kyllä niin loppuunkuluneita että huh. Ihan mukavaa siellä oli vapaa-ajalla, uusia kavereita löytyi.. Ennen riparia oma uskoni oli sellainen ehkä-siellä-jossain-saattaa-olla-Jumala, mutta riparin jälkeen päädyin siihen, että en todellakaan usko. Rippileirin kävin siis viime kesänä parhaan ystävän kanssa. Aika paha maku jäi suuhun, en halua enää osallistua kirkon/seurakunnan toimintaan muulla tavalla kuin korkeintaan jonkun häissä tms..
Kuva
23.58
Y.S.A.K
Vastaa Viestiin