Kahvi

Juoni- ja älyvapaat keskustelut ja kyselyt
Vastaa Viestiin
Avatar
Juzu
Genin
Genin
Viestit: 147
Liittynyt: To Tammi 06, 2005 20:14
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juzu »

Kyllä sitä kahvia tulee juotua päivittäin etenkin työt vielä lisäs sen juontia ^^ yleensä pistän maitoa mutta yleensä se mustana menee muutaman sokeri palan kanssa....suoraan sanottuna on kahvi on liian hyvää ^^
Avatar
Drago^
Cthulhu
Cthulhu
Viestit: 1483
Liittynyt: Ke Huhti 21, 2004 20:01
Paikkakunta: R'hyel

Viesti Kirjoittaja Drago^ »

En juo kahvia juurikaan, mutta jos talosta löytyy sitä tiettyä jota en muista niin paljon sokeria ja kermaa.
"Mikään ei ole este, se on mahdollisuus".

Ia! Ia! Cthulhu Fthagn! Ph'nglui mglw'nfah Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!
Avatar
TDM
Missing-nin
Missing-nin
Viestit: 1639
Liittynyt: Ti Heinä 20, 2004 00:13
Paikkakunta: Occupying an uncertain lavatory in Arborea

Viesti Kirjoittaja TDM »

<!--QuoteBegin-Skitso+Jun 20 2005, 16:23--></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (Skitso @ Jun 20 2005, 16:23)</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin--> Mitä väliä terveysriskeillä (eihän kahvin kaikkia myrkkyjä ole vielä edes löytynyt) [/quote]
Ahih... tuosta tuli mieleeni eräs asia.
Erään ruotsalaisen tutkimuksen mukaan 75% kahvin juojista kuolee... eli kannattaa juoda kahvia koska silloin on 25% mahdollisuus tulla kuolemattomaksi ^^

ofutopiccu endo!
Älä anna muille tekosyytä inhota sinua
Mun anime lista. pistä paremmaks.
Avatar
Magic
ANBU
ANBU
Viestit: 477
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 04:40
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Magic »

Täytyypä kokeilla tuota purppiksen reseptiä, kuulostaa melko herkulliselta.

Vasta viime aikoina olen yrittänyt totuttaa itseni kahvin makuun, koska kahvia juovat ihmiset ovat mielestäni yhteiskunnan kannatinpilareita. Kahvi tekee kenestä tahansa miellyttävän ihmisen.
Itse juon kahvini poikkeuksetta capuccinona, johon hukutan aivan liian paljon sokeria ja maitoa. Erittäin hyvää capuccinoa maistoin Ranskassa, provencessä eräässä pienessä ravintolassa, tosin tarjoilu ei ollut mitenkään kovin kaunista, sillä puolet kahvista oli läikkynyt kupin yli lautaselle ja reunoja koristivat likaisenruskeat valumajäljet, joiden ansiosta kupista oli sangen vaikea pitää kiinni.
Muista kahvituotteista pidän kovasti, esimerkiksi Fazerin kahvisuklaasta ja kahvijäätelöstä. Mustaa kahvia olisi mielenkiintoista opetella juomaan, mutta olen kahvinjuojana varsin kokematon ja onhan minulla toki koko loppuelämäni aikaa kokeilla erilaisia kahvilajikkeita ja eri tapoja juoda kahvia.
Kuva
Avatar
Suikka
Academy Teacher
Academy Teacher
Viestit: 323
Liittynyt: La Syys 18, 2004 19:18

Viesti Kirjoittaja Suikka »

<!--QuoteBegin-Setzer+Jun 16 2005, 16:55--></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (Setzer @ Jun 16 2005, 16:55)</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin--> Mitä mieltä ihmiset on Frezzasta? [/quote]
En juo kahvia missään muussa muodossa kuin Frezzana. :D
Frezza Vanilla on hyvää~
Avatar
Gomi
Chuunin
Chuunin
Viestit: 209
Liittynyt: To Joulu 16, 2004 16:00
Paikkakunta: Finrando - Tusby

Viesti Kirjoittaja Gomi »

Kuulun näköjään tuohon enemmistöön joka ei juo kahvia.
Minusta kahvi on yksinkertaisesti pahaa enkä ole kertaakaan onnistunut juomaan yhtäkään kokonaista kupillista.
Kaikki kahvikarkit tms. kyllä menee, mutta ei itse kahvi. Teetä sen olla pitää :>
Duhh.
Avatar
jenske
Tokubetsu Jounin
Tokubetsu Jounin
Viestit: 557
Liittynyt: La Kesä 18, 2005 14:43
Paikkakunta: Great Kotka city

Viesti Kirjoittaja jenske »

Oi! Kahvi ja tee on mun elämän tarkotus.. Ei kun siis.. x)

Tänäkin aamuna on tullut jo 3 kupillista kitattua. Miä juon vaan ihan peruskahvia, kahvinporoja saa ostettua nyt joka marketista ja sen semmosesta (kuten huomaatte, mun selitykset on tosi selkeät). Ja kahvisuklaa on pahaa -___-.. Heeetkonen! Mä oon juonu jo yli 11 vuotta kahvia!!! Eli kolmivuotiaana alotettu :S

Kahvi on hyvää ei liian paksuna (on inhottavaa juoda kahvia, jossa seisoo lusikka), maidon kera. Ennen tungin kahviin kaksi sokeria, mutta sitten se vain jäi ^^

Noh.. Kahvipannussa on vielä tilkka kahvia :shock:
Kuva
23.58
Y.S.A.K
Avatar
Mikkey
Missing-nin
Missing-nin
Viestit: 1518
Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 22:02

Viesti Kirjoittaja Mikkey »

Jos minä vaikka juon kuukauden putkeen joka aamu kahvia ja sitten lopetan, minulle tulee älytön aamuväsymys ja pääkipu
Kuva
Avatar
fredo
ANBU Captain
ANBU Captain
Viestit: 1253
Liittynyt: Ti Elo 31, 2004 00:32
Paikkakunta: Ajou university, Suwon, Etelä-Korea
Viesti:

Viesti Kirjoittaja fredo »

erittäin hyvä artikkeli kahvista. Tämän lukeminen pisti tosissaan miettimään, että pitäisikö lopettaa kahvinjuonti kokonaan. ja niin olen ollut jonkun aikaa vihreä tee linjalla.

http://www.city.fi/lehti/article.php?id=1259

jos tuo pisti miettimään, niin kannattaa lukea Vihteästä teestä terveellisempää vaihtoehtoa kahville

http://www.biovita.fi/suomi/terveyssivut/vihreatee.html

ja jos oikein terveysintoilijaksi tahtoo, niin lukea vielä soijasta

http://www.biovita.fi/suomi/terveyssivu ... oidit.html
Go Student Exchange http://www.gostudentexchange.com/ -Jouni Ahtiainen-
Avatar
Ave-chan
Onigiri desu~
Onigiri desu~
Viestit: 1566
Liittynyt: Su Touko 15, 2005 23:17
Paikkakunta: Uleåborg

Viesti Kirjoittaja Ave-chan »

Yngh, ei pysty juomaan ku on niin pahaa... Äiti juo ihan tuhottomasti, siskotki kittaa sitä ihan onnessaan, eli mä oon melkeenpä ainoa, joka siihen ei koskisi pitkällä tikullakaan meidän perheessä... ^^;
Yasha
Genin
Genin
Viestit: 195
Liittynyt: Su Heinä 10, 2005 15:46

Viesti Kirjoittaja Yasha »

no juuh.. enpä kauheesti juo kahvetta.. mut koht on pakko opetella ;)
varotan kaikkia.. ÄLKÄÄ JUOKO KAHVIA JOS OLETTE SEKOITTANEET SIHEN
APPELSIINIMEHUA!!!! serkun ja kamun kans kokeiltiin eikä maku ollu kehuttava xD
luultiin et appelsiinimehu saa sen maistumaan hyvältä koska se mehu on hyvää...
geeh xD maku oli sietämättömän kamala :D
Avatar
miyoko
ANBU
ANBU
Viestit: 402
Liittynyt: To Huhti 07, 2005 15:02
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja miyoko »

En juo kahvia.. :? Se juoma ei vaan ole minulle tehty. Mieluummin juon teetä. ^^
Avatar
höpspöps
Chuunin Exam Supervisor
Chuunin Exam Supervisor
Viestit: 614
Liittynyt: La Helmi 19, 2005 23:01
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja höpspöps »

Haa, nyt se tapahtui. Kun töissä nukahdin lattialle, oli pakko ryystää kahvia että jaksoi loppupäivän. Nyt taas juon sitä 10000 kuppia päpivässä. Oh dear.
-My beloved, prepare to die-
Y.S.A.K.
Yasha
Genin
Genin
Viestit: 195
Liittynyt: Su Heinä 10, 2005 15:46

Viesti Kirjoittaja Yasha »

Kyllähän tota tulee nykyään juotua aikalailla. Sekin riippuu millä tuulella on, joskus oksettaa pelkkä kahvin ajattelukin. On kumminkin hauska mennä jonkun kamun luo kahville, tai vastata pyyntöön myöntävästi, kun ennen piti aina sanoa, etten juo kahvia.
Onhan tuo juoma ihan hyvää, mutta pahaakin siitä voi tehdä (minä olen hyvä esimerkki).
Viimeksi muokannut Yasha, Ke Touko 03, 2006 17:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin