Amis vai lukio?

Juoni- ja älyvapaat keskustelut ja kyselyt

Amis vai lukio?

Amis
25
30%
Lukio
57
70%
 
Ääniä yhteensä: 82

Avatar
fLÄSh
Jounin
Jounin
Viestit: 1088
Liittynyt: Ti Helmi 06, 2007 13:31
Paikkakunta: Oma sänky

Re: Amis vai lukio?

Viesti Kirjoittaja fLÄSh »

höhö. Otin molemmat. Kävin ensin lukion ja kirjotin ylioppilaaks ja nyt oon amiksessa ^_____^

Ja voin sanoa että lukiossa meno oli fiksumpaa. Amiksessa on niin outoa porukkaa aina että.. Olis vain älynny kaksoistutkinnon tehä sillo 4 vuotta sitte mut ei. No pitemmän kautta on aina mukavempi mennä, eikö vain?

Ainaki läksyjen määrä on vähentyny paljo. Ja eipä tartte kaikkia aineita ees opiskella ku on lukio alla niin mikäs tässä :P
Happy panda
Avatar
Sabu-chan
Tokubetsu Jounin
Tokubetsu Jounin
Viestit: 500
Liittynyt: Pe Touko 25, 2007 18:41
Paikkakunta: Hidden village of city ;D

Re: Amis vai lukio?

Viesti Kirjoittaja Sabu-chan »

Valitsin lukion, en kyl vaan tiiä miks. Onhan siihen kuitenkin pari vuotta aikaa :D
Guess who's back?... Sabu-chan >8D
KuvaKuva
Avatar
Verdana
ANBU
ANBU
Viestit: 423
Liittynyt: Su Touko 27, 2007 21:04
Viesti:

Re: Amis vai lukio?

Viesti Kirjoittaja Verdana »

Lukion valitsin. Olis tosiaan tarkoitus lukiossa jatkaa opiskeluja ensi syksynä.
Avatar
Wendy
Jounin
Jounin
Viestit: 1014
Liittynyt: La Loka 01, 2005 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Amis vai lukio?

Viesti Kirjoittaja Wendy »

Valitsin minäkin lukion.

Tosiaan olen siellä ensimmäistä vuotta - päätin mennä lukioon sen takia, että se kiinnosti minua (ja enkä edes tiennyt mille alalle menisin) alunperin, vaikka jossain vaiheessa harkitsin ammattikoulua. Joten loppujen lopuksi menin lukioon, joka olisi tarkoitus käydä neljässä vuodessa (ettei opiskelusta tulisi liian rankkaa minulle ja eikä minulla ole edes hinku päästä heti töihin). Voin ihan rauhassa suorittaa neljän vuoden aikana 75 kurssia. 8D

Btw, huomenna minulla alkaa koeviikko. :--D
The world is rolling around at the speed of rebirth.
Avatar
Metal
Academy Teacher
Academy Teacher
Viestit: 319
Liittynyt: Su Kesä 03, 2007 19:03
Paikkakunta: Helsinki

Re: Amis vai lukio?

Viesti Kirjoittaja Metal »

Molemmat, kävin ensin lukion ja menin sen jälkeen yo-pohjaiselle amikseen.
Oikeastaan amiksen puolella ryhmäni on paljon mukavampi ja kypsempi, johtunee kai siitä, että suurin osa porukoista on vähän yli 20.
Kuva
Avatar
Sucha
Genin
Genin
Viestit: 157
Liittynyt: Pe Kesä 29, 2007 01:24
Paikkakunta: Thor Camp

Re: Amis vai lukio?

Viesti Kirjoittaja Sucha »

Lukiossa olen itse tällä hetkellä, joten kyllä sen lukion valitsin. Ainakin tähän menessä lukiossa ollut ihan mukavaa, mutta katotaan parin viikon päästä, ku koeviikko alkaa ;).
Kuva
shin
Chuunin Exam Supervisor
Chuunin Exam Supervisor
Viestit: 673
Liittynyt: Su Tammi 28, 2007 15:05
Paikkakunta: Täällä jossain..

Re: Amis vai lukio?

Viesti Kirjoittaja shin »

Lukion valitsin^^ Satun itsekkin olemaan lukion 2.luokalla..
No kummassakin vaihtoehdossa on hyviä ja huonoja puolia. Amiksesta pääsisi suoraan työelään, mitä pidän hyvänä asiana, kun taas lukiossa saa lisää miettimisaikaa, jos ei kiinnostava ala ole vielä tiedossa kuten itselläni -__- Tähän kiistaan löytyisi lukemattomasti syitä, mutta itse kallistun lukion puolelle.
Kuva
animewatcher | OneManga | INP
more anime, more happiness.
Avatar
Mikkey
Missing-nin
Missing-nin
Viestit: 1518
Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 22:02

Re: Amis vai lukio?

Viesti Kirjoittaja Mikkey »

Lukiossa istun, mutta ainakin tällä hetkellä tuntuu aika vitulta. Jokainen aamuherätys on yhtä arserapea, tiukat aikataulut tappaa minut sekä moni oppitunti tuntuu ylipääsemättömän tympeältä ja kelloa tulee katsottua noin neljä kertaa puolessa sekunnissa. Varsinkin pitkä matematiikka. Läksyjä tulee aika paljon ja jos ne jättää tekemättä, tipahtaa kärryiltä eikä enää ole edes mahdollisuutta tehdä läksyjä koska ne vain tulee evotettua. Stressi ja paineet kasautuvat yllättävän voimakkaasti jolloin ne täytyy tiputtaa perjantaisin -> lauantaina darra+morkkis. Siispä vapaa-aikakaan ei ole vapaata, vaan vitutusta sekin. Sunnuntai saattaisi olla ihan hyvä päivä mutta kaiken pilaa pieni stressi siitä että milloin menisi nukkumaan ja milloin tekisi läksyt.
Kuva
Avatar
Blue_Hill-san
Familiar Stranger
Familiar Stranger
Viestit: 1448
Liittynyt: La Marras 11, 2006 17:18
Paikkakunta: Hjämeenkjyrö

Re: Amis vai lukio?

Viesti Kirjoittaja Blue_Hill-san »

Lukiossahan minä.. Tavallaan oli aika peruskoulussa jo selvää, että menen lukioon kun en tiennyt mit haluan tehdä ja nyt kun tiedän sen, tiedän olevani oikeassa paikassa. Välillä kyllä ei jaksaisi yhtään tätä työmäärää (2.vuosi on raskas, varsinkin jos kuin mie, haluaa lukea kaikkea, joka ei ole käytännössä mahdollista..). No silti onhan paljon hyviäkin puolia verrattuna esim. peruskouluun: saat valita itse mitä luet ja mitä et (ainakin osan). JA kursseja voi aina jättää pois jos siltä tuntuu. Silti, kyllähän amiksia tarvitaan myös, ei mikään toimisi jos kaikki vain olisivat korkeasti koulutettuja lääkäreitä. ^_^"
Bleach EP1 kirjoitti:We have no form, therefore we fear it, and because we are formless, we revere it. Thus we are slain.
Animewatcher
Avasta kiitokset Runtelle ^^
Avatar
Tonnikala
Just nobody
Just nobody
Viestit: 1297
Liittynyt: La Marras 18, 2006 18:23
Paikkakunta: Hämeen kyrössä

Re: Amis vai lukio?

Viesti Kirjoittaja Tonnikala »

kyllä se se lukio on oikea ratkaisu. jonkin aikaa sitten olin viellä toista mieltä, mutta nyt siis lukioon.
Kuva
Avatar
Sham
ANBU Squad Leader
ANBU Squad Leader
Viestit: 884
Liittynyt: Ti Syys 13, 2005 21:34
Viesti:

Re: Amis vai lukio?

Viesti Kirjoittaja Sham »

Ehdottomasti lukio, koska hyvä yleissivistys on minun mielestäni ihan älyttömän tärkeä juttu, ja siihenhän lukio-opetus ensisijaisesti tähtää (eikä pelkkään insinöörien kouluttamiseen), amis ei tietääkseni niinkään. Lukiosta saa hyvän pohjan ihan mihin tahansa, mukaanlukien elämä yleensä. En olisi yläasteella koskaan voinut kuvitellakaan sitä henkisen kasvun ja tiedon määrää, jonka ensimmäinen lukiovuoteni minulle antoi. Jälkeenpäin ajateltuna olen todella, todella onnellinen, että valitsin lukion, koska tietäisin asioista todella paljon vähemmän jos en olisi niin tehnyt. Ja en todellakaan usko, että amiksella olisi ollut niin paljon tarjottavaa. Lukio ei siis missään tapauksessa ole ajan haaskausta vaikka ei aivokirurgiksi pyrkisikään, siitä on aina hyötyä jos on kiinnostunut tietämään asioista vähän enemmän ja hankkimaan sitä yleissivistystä, joka oikeasti on tärkeää (ja minä ohimennen sanoen arvostan enemmän ihmisiä, jotka edellämainituista asioista ovat kiinnostuneita).
Prove me that you're not a fool, walk across my swimming pool

Y.S.A.K - Akatsuki FC - Gaara FC - Neji FC - J-rock FC - Sasuke FC - Suigetsu FC - Deidara FC - FMA FC - Gray FC
Avatar
meadow
Chuunin
Chuunin
Viestit: 260
Liittynyt: Ma Marras 07, 2005 21:57
Paikkakunta: Lahti

Re: Amis vai lukio?

Viesti Kirjoittaja meadow »

Lukion valitsin. En tiiä oliko paras valinta, mutta tällähetkellä tavoitteena on kuitenkin lääkkis, joten siksi siis lukio. Mutta kyllähän tuo mieli kerkee vielä varmaan vaihtumaan pariinkin otteeseen.
Lukion huonopuoli on musta se, kun siellä ei oo ollenkaan työhön tutustumista/työharjotusta. Pelkkää lukemista vaan. Mutta joo. Kesätöihin. Ehkä.
Avatar
olZu^
Tokubetsu Jounin
Tokubetsu Jounin
Viestit: 586
Liittynyt: Ma Kesä 13, 2005 15:48
Paikkakunta: Lappeenranta The city of Kings
Viesti:

Re: Amis vai lukio?

Viesti Kirjoittaja olZu^ »

Onhan se amis ja kauppis järkevämpi valinta niille ketkä eivät pärjää koulussa.

Itse olen ainaki lukiossa ja haen melko korkeaa koulutusta. Turha mennä sanoo kumpi on parempi, mutta kyllähän lukion kautta pääsee korkea palkkaisempaa työhön kuin kauppiksesta ja amiksesta(jos ei ota paria linjaa mukaan)
Kuva
Avatar
Jokke-pappa
Lion Heart
Lion Heart
Viestit: 2206
Liittynyt: Su Marras 07, 2004 21:42
Paikkakunta: Nokia

Re: Amis vai lukio?

Viesti Kirjoittaja Jokke-pappa »

olZu^ kirjoitti:mutta kyllähän lukion kautta pääsee korkea palkkaisempaa työhön kuin kauppiksesta ja amiksesta(jos ei ota paria linjaa mukaan)
Eikä muuten varmasti pääse. Jo pelkkä koulun jälkeinen työllistyminen muuttaa tilanteen ammatillisen koulutuksen eduksi. Jos keskiarvoa katsotaan, olen varma että ammattikoulun tai kauppiksen käyneet ovat parempipalkkaisessa työssä kuin lukion käyneet. Kumpaa luulet työnantajien arvostavan enemmän, ammattiin kouluttavaa vai yleissivistävää koulutusta? Eihän lukiosta saa juuri minkäänlaisia valmiuksia toimia jossain tietyssä ammatissa. Ammattikoulusta ja kauppiksesta taas valmistutaan nimenomaan ammattiin. Eikä välttämättä yhteen, valmiudet voivat hyvinkin tulla samalla useampaankin ammattiin. Oma tilanteeni on näin esimerkkinä se että valmistuin tietoliikenneasentajaksi, mutta koulutuksessa tuli mukana täydet valmiudet elektroniikka-asentajana toimimiseen, ja elektroniikka-asentaja olen tällä hetkellä ammatiltani.
Kuva
tänks chauron
~Life is a Bleach and then you Dye~ (c)Ave
Lucy kirjoitti:Muuton takia alkoi kolmen kuukauden Xbox-vieroitus :'C
Avatar
olZu^
Tokubetsu Jounin
Tokubetsu Jounin
Viestit: 586
Liittynyt: Ma Kesä 13, 2005 15:48
Paikkakunta: Lappeenranta The city of Kings
Viesti:

Re: Amis vai lukio?

Viesti Kirjoittaja olZu^ »

gebric kirjoitti:
olZu^ kirjoitti:mutta kyllähän lukion kautta pääsee korkea palkkaisempaa työhön kuin kauppiksesta ja amiksesta(jos ei ota paria linjaa mukaan)
Eikä muuten varmasti pääse. Jo pelkkä koulun jälkeinen työllistyminen muuttaa tilanteen ammatillisen koulutuksen eduksi. Jos keskiarvoa katsotaan, olen varma että ammattikoulun tai kauppiksen käyneet ovat parempipalkkaisessa työssä kuin lukion käyneet. Kumpaa luulet työnantajien arvostavan enemmän, ammattiin kouluttavaa vai yleissivistävää koulutusta? Eihän lukiosta saa juuri minkäänlaisia valmiuksia toimia jossain tietyssä ammatissa. Ammattikoulusta ja kauppiksesta taas valmistutaan nimenomaan ammattiin.
No daah siis...Lukiosta ei valmistuta miksikään vielä niin kait sinä nyt sitten saat parempaa palkkaa kuin lukion käynyt. Lukion KAUTTA pääsee parempi palkkasee duunii.
No jos haluat lähteä töihin suoraan amiksen jälkeen nii onnea vaa kun saat palkkaa (jos nyt edes pääset jonnekkin vakituisesti) varmaa jonku 1000€ kätee niin silläkö sit pitäis loppuelämä elää?
Kauppiksesta------>Prisman kassalle
Ja haluaisin nähdä tämän sinun yleisin keskiarvon missä amiksen/kauppiksen käyneet saavat parempaa palkkaa kuin lukion+jatko-opinnot käyneen.
Kuva
Vastaa Viestiin