Hirvein/tyhmin suomalainen sana jonka tiedät

Juoni- ja älyvapaat keskustelut ja kyselyt
MUCKCRACKER
Chuunin Exam Supervisor
Chuunin Exam Supervisor
Viestit: 652
Liittynyt: To Helmi 05, 2004 21:31

Hirvein/tyhmin suomalainen sana jonka tiedät

Viesti Kirjoittaja MUCKCRACKER »

Musta hirvein on kalvosinappi. Se vain kuulostaa jostakin syystä hirveältä. Varmaan johtuu siitä, että siitä saa myös kalvosinappi. Jos joku nyt ymmärsi. :D Tyhmintä en tiedä, mutta editoin postiani jos keksin. ;>
Avatar
Ave-chan
Onigiri desu~
Onigiri desu~
Viestit: 1566
Liittynyt: Su Touko 15, 2005 23:17
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Hirvein/tyhmin suomalainen sana jonka tiedät

Viesti Kirjoittaja Ave-chan »

Nemi^ kirjoitti:Musta hirvein on kalvosinappi. Se vain kuulostaa jostakin syystä hirveältä. Varmaan johtuu siitä, että siitä saa myös kalvosinappi. Jos joku nyt ymmärsi. :D Tyhmintä en tiedä, mutta editoin postiani jos keksin. ;>
Varmaan tarkotat kalvosinnappia :) Oli pakko tarttua tähän, koska tuli hetken ajan sellanen olo, että kalvosinappia, mitä se on, miksen mä ole kuullut siitä mitään? :D

No tuota. Ei juuri nyt tuu mitään kauheita sanoja mieleen... Minorin puolesta osaisin vastata KYRSÄ xD Yks tyhmä sana joka vois olla on hääyöaie, ehkä hieman liikaa vokaaleja, sanoisin. Lisäilen sitten muita, jos tulee mieleen ^^
Avatar
Mirha
Mindfuck
Mindfuck
Viestit: 1723
Liittynyt: Pe Syys 16, 2005 14:35

Re: Hirvein/tyhmin suomalainen sana jonka tiedät

Viesti Kirjoittaja Mirha »

Ave-chan kirjoitti:Minorin puolesta osaisin vastata KYRSÄ xD
Minä puolestaan vastaan Minorin puolesta "MASKU" xD

Omasta mielestäni ruveta -> rupean -> rupeaminen on jotain niin ällöä, että poistaisin moisen sanan suomen kielestä pikimmiten. Se on niin ruma sana, särähtää korvaan ku hauki naamaan.
Avatar
Viittaperkele
Surkastuma
Surkastuma
Viestit: 1259
Liittynyt: La Loka 16, 2004 13:45
Paikkakunta: No mie oon täällä jossai....

Viesti Kirjoittaja Viittaperkele »

TERHAKKA. Jos jokin suomen kielen sana pitäisi poistaa käytöstä niin TERHAKKA. Siitä ei tule mitään muuta kuin ällöttävää mieleen.

Sitten on kismailu, ällöttävä kakaroiden sana lääppimiselle. Samalta kuulostaa sellainen ällöttävä sana kuin klismainen, slangimainen synonyymi sanalle "tahmea" tai "limainen". Oikeastaan tuo sana on aika hyödyllinen, mutta silti ihan sikkeällö sana.

Ja hiplaaminen tai hiplailu saisi minun puolestani kadota sanavarastosta.
Kuva
Avatar
Setzeri
Kapteeni Garlock
Kapteeni Garlock
Viestit: 992
Liittynyt: Su Elo 15, 2004 10:34
Paikkakunta: Kurikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Setzeri »

Lämpimämpi.
Se kuulostaa ihan jokun typerän muksun sanaleikiltä.
Avatar
Espy
Moderaattori
Moderaattori
Viestit: 566
Liittynyt: Ma Elo 25, 2003 20:45
Paikkakunta: Secret Garden
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Espy »

Joo, tietääkseni kalvosinappi sanaa ei ole olemassakaan, vaan kalvosinnappi, kuten Ave-chan jo korjasikin. :3

Omasta mielestäni rumin sana.. pöhnä. Olen kuullut sitä nyt vähän liikaa kun ihmiset ovat olleet flunssassa, eli juuri pöhnässä, ja tuo koko sana vaan ällöttää minua. Dx Ei edes sen merkityksen takia, vaan siksi. Katsokaa nyt miltä se näyttää.

Melkein kaikista muista Suomen sanoista sitten tykkäänkin, paitsi että jotkut kirosanat (kuten skeida) kuulostavat vaan tyhmiltä, ja aina kun joku yrittää päteä niillä minua alkaa vain naurattamaan se, kunka joku edes kehtaa sanoa mitään mikä kuulostaa niin tyhmältä. XDD
Kuva
Satsuma
Jounin
Jounin
Viestit: 1016
Liittynyt: Su Tammi 09, 2005 19:30
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Satsuma »

Setzer kirjoitti:Lämpimämpi.
Se kuulostaa ihan jokun typerän muksun sanaleikiltä.
Sama sana oli mielessä ^^

Ja tämä: Älä rääkkää sitä kissaa, en minä rääkkääkkään :p
Kuva
(Kiddo) ty Nixu!
Avatar
Jokke-pappa
Lion Heart
Lion Heart
Viestit: 2206
Liittynyt: Su Marras 07, 2004 21:42
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Jokke-pappa »

Kyllähän se turku on aika kamala. No offence ;)
Kuva
tänks chauron
~Life is a Bleach and then you Dye~ (c)Ave
Lucy kirjoitti:Muuton takia alkoi kolmen kuukauden Xbox-vieroitus :'C
Avatar
minori
Legendary Sannin
Legendary Sannin
Viestit: 3015
Liittynyt: La Kesä 11, 2005 13:44
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja minori »

Masku. Ei se taida mitään varsinaisesti tarkoittaa, mutta paikannimi ja sukunimi ja sellaista. En tiedä mikä tuossa sanassa on, mutta sitä ei vaan voi sanoa ääneen. Voisi kai editoida lisää, kun tulee mieleen...
Avatar
Sham
ANBU Squad Leader
ANBU Squad Leader
Viestit: 884
Liittynyt: Ti Syys 13, 2005 21:34
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sham »

Veikeä ja Lystikäs ovat NIIN ällöttäviä. En voi edes sanoa niitä ääneen, ne ovat niin... leksoja.

Myös sanat rakkaus ja varsinkin rakastaa ovat hyvin rumia. Hyi hyi. Yleensä suomen kielessä sanat ovat aika kuvaavia, mutta mitä tulee mieleen sanasta "rrrakkkaus"? Ei ainakaan sitä mitä se tarkoittaa.
Prove me that you're not a fool, walk across my swimming pool

Y.S.A.K - Akatsuki FC - Gaara FC - Neji FC - J-rock FC - Sasuke FC - Suigetsu FC - Deidara FC - FMA FC - Gray FC
Avatar
Hideyori
ORE WA HOURITSU DA!
ORE WA HOURITSU DA!
Viestit: 1528
Liittynyt: Ti Touko 16, 2006 14:41
Paikkakunta: The House of Doom
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hideyori »

Sham kirjoitti:Veikeä ja Lystikäs ovat NIIN ällöttäviä. En voi edes sanoa niitä ääneen, ne ovat niin... leksoja.

Myös sanat rakkaus ja varsinkin rakastaa ovat hyvin rumia. Hyi hyi. Yleensä suomen kielessä sanat ovat aika kuvaavia, mutta mitä tulee mieleen sanasta "rrrakkkaus"? Ei ainakaan sitä mitä se tarkoittaa.
aivan samaa mieltä
"It is safe to say, that no one understands quantum mechanics." - Richard Feynman
Kuva
"Hideyori on korkeasta aatelissuvusta, nimittäin Turun Sinaapista" - Drago^
The Lost Sect of Torment© || Cockface Outerspace© || "Paras. Chapter. Ikinä." - Gebric
Avatar
-Snake-
Genin
Genin
Viestit: 102
Liittynyt: Su Heinä 31, 2005 20:38
Paikkakunta: Kemijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Snake- »

Yksi tyhmän kuuloinen sana olisi topsi Jolla tarkoitetaan vanupuikkoa .
Nuo kuulosti minun mielestäni aika tyhmiltä.
Kuva
Älä tee kaverille pilaa teroittimella jossa on löysä kansi...
Avatar
jenske
Tokubetsu Jounin
Tokubetsu Jounin
Viestit: 557
Liittynyt: La Kesä 18, 2005 14:43
Paikkakunta: Great Kotka city

Re: Hirvein/tyhmin suomalainen sana jonka tiedät

Viesti Kirjoittaja jenske »

Mirha kirjoitti:Omasta mielestäni ruveta -> rupean -> rupeaminen on jotain niin ällöä, että poistaisin moisen sanan suomen kielestä pikimmiten. Se on niin ruma sana, särähtää korvaan ku hauki naamaan.
Juuri näin.

Ainakin täällä Kotkassa päin usein ihmiset kertovat, kuinka he kaatusivat (kaatusin, kaatusit, kaatusi, kaatusimme, kaatusitte, kaatusivat) eivätkä kaatuneet.

Ärsyttää suunnattomasti myös nämä lempinimet asioille. Mutsi vääntää mökistä möksän jotkut tykkäävät käyttää jääkiekosta nimitystä jäkis.

Itse en pidä äidistä vaan se kääntyy automaattisesti mutsiksi.
Kuva
23.58
Y.S.A.K
Avatar
Viittaperkele
Surkastuma
Surkastuma
Viestit: 1259
Liittynyt: La Loka 16, 2004 13:45
Paikkakunta: No mie oon täällä jossai....

Viesti Kirjoittaja Viittaperkele »

TeQuila52 kirjoitti:esim. hotsittaa on yks ärsyttävimmistä ikinä, "ei hotsita mennä mihinkään / ei kiinnosta mennä mihinkään"
Nnnnuuuuuu, minä olen hotsituksen suurkuluttaja ja vannon että se sana on hyvin käyttöystävällinen! D:

Ja mitä rakastamiseen tulee, joku taisi joskus osuvasti lohkaista, että romanttisen tilanteen onnistuu pilaamaan kaikkein parhaiten sanomalla "Minä rakastan sinua". Minusta on aika mielenkiintoista, miten tuollainen ilmaisu on kehittynyt tällaiseksi kun muihin kieliin vertaa.
Kuva
Avatar
Maakeri
Academy Teacher
Academy Teacher
Viestit: 336
Liittynyt: La Syys 10, 2005 21:00
Paikkakunta: Kihniö

Viesti Kirjoittaja Maakeri »

Espy kirjoitti:Omasta mielestäni rumin sana.. pöhnä. Olen kuullut sitä nyt vähän liikaa kun ihmiset ovat olleet flunssassa, eli juuri pöhnässä, ja tuo koko sana vaan ällöttää minua. Dx Ei edes sen merkityksen takia, vaan siksi. Katsokaa nyt miltä se näyttää.
Offinki: Täällä päin pöhnässä olevat ihmiset ovat kännissä 8D

Rumia sanoja ovat mielestäni: äyskäri, öylätti, öykkäri, örvelö

=_=' yäkki... Edittaan, jos tulee muuta mieleen...
Vastaa Viestiin