Oletko jollekin allerginen?

Juoni- ja älyvapaat keskustelut ja kyselyt
Avatar
höpspöps
Chuunin Exam Supervisor
Chuunin Exam Supervisor
Viestit: 614
Liittynyt: La Helmi 19, 2005 23:01
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja höpspöps »

Enpä ole millekkään. Mulla niin ärsyttää tää allergia juttu, siitä on tullu muotia. kaikki kaverit on tyyliin allergisia jollekki, ja sitten ne oikeasti kehuskentelee ku ne pääsee jossain listaamaan kaikkea mille ne on allergisia. Ihan hullua :D

Tekis kaikki vanhemmat niinku meän porukat, rintamaitoa aika pitkään, ja sitten omatekoisia vauvan ruokia, ei mitään lisäaineellisia kaupan soosseja. Ja ei mitään mansikoita etc vauvoille. Noilla neuvoilla olisi aika moni lapsi säästyny vähemmällä.
-My beloved, prepare to die-
Y.S.A.K.
Avatar
meadow
Chuunin
Chuunin
Viestit: 260
Liittynyt: Ma Marras 07, 2005 21:57
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja meadow »

Allergiaa on mm. ruoka-aineista ja eläimistä ja kasveista ja siitepölyistä

mm. kissa, koira, hevonen, hyasintti, pähkinä, omena, mongo, kiivi, tomaatti, koivu, pujo...

joo, en muista onko muita... '_'
Avatar
LittleSamurai
Vasto Lorde
Vasto Lorde
Viestit: 3463
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:51
Paikkakunta: Igaalinen Gakure no Sato

Viesti Kirjoittaja LittleSamurai »

Minua pisti toissa kesänä ampiainen, ja selvisi että olen yliherkkä sille. Koko jalkapöytä turposi sen pistosta.

Lisäksi olen todetusti allerginen nikkelille, hyttysille (tulee 15cm halkaisijaltaan olevia paukamia, ne ei ole mukavia :D) ja hieman yliherkkä pujolle sen pahimpaan siitepölyaikaan. Lisäksi minulla on laktoosi-intoleranssi ja atooppinen iho. Jälkimmäinen asia on pahin, naama punoittaa kun kännisellä, nousee näppylöitä, taipeet turpoaa ohuen ihon puolelta ja punoittaa sekä kutisee. Se on ihan kamalaa.. :<
Kuva Kuva
"Little "ai mitennii ihmiset luulee ettei mulla ole elämää" Samurai." ~ Mirhan suusta kuultua
Avatar
Nike
ANBU Squad Leader
ANBU Squad Leader
Viestit: 826
Liittynyt: Ma Huhti 10, 2006 15:59
Paikkakunta: Ihmemaa

Viesti Kirjoittaja Nike »

Jos ette ole ennen pitäneet minua outona, niin tämän jälkeen se saattaa olla mahdollista. Olen ensiksikin allerginen yhdelle sellaiselle jänskälle kopiopaperityppille, mitä vanhempani ainakin käyttävät työssään. Pienenä piirtelin sille, ja aina sen jälkeen käsiin tuli ihottumaa...
Aina ihmetellään että miksi pelkään ötököitä, varsinkin paarmoja niin hysteerisesti. No, sain ainakin pari kaveria tänä kesänä mökillä vakuutettua, kun sain pari paarman puremaa ja molemmat turposivat tennispallon kokoisiksi. o-O
Se johtaa vain tuhoon, turmioon ja tappiin, korjaan tappioon!
Avatar
Lilie
Academy Teacher
Academy Teacher
Viestit: 383
Liittynyt: Ti Tammi 18, 2005 18:23
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Lilie »

Nike, en mie pidä outona mittään kun olen kokenut vaikka mitä. ^^;

Tjaah, vaikka laktoosi-intoleranssi ei ole allergia, olen sen vaikutuksen alainen. :3 Tosin nykyään ei enää ole oikeastaan oireita. Hyvä niin. Pitää ehkä ruveta kokeilemaan tavallista maitoa juoda.

Olen myöskin jollekin allerginen, mutta koskaan sitä ei olla saatu selville, vaikka kokeissa käytiin. Itse epäilen kuivuuden ja villan yhdistelmää, kun talvella tämä ihottuma yleensä tulee. Joskus kyllä kesäisin.

Pienempänä olin myös auringolle allerginen. Kyllä vain. En kyllä enää muista siitä ajasta paljoa mittään.
Jos katsoo kattoa, mutta ei näe sitä, koska on liian pimeää, katsooko silloin kattoa?
hyu
Chuunin Exam Supervisor
Chuunin Exam Supervisor
Viestit: 638
Liittynyt: Pe Marras 11, 2005 21:00
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hyu »

Minulla ei ole muuta kuin allergisuus keltaisille tomaateille, eikä sitäkään ole testattu pitkään aikaan... Mutta ainakin ennen minulle tuli jokin punainen ympyrä huulieni ympärille ja alkoi kirvellä suussa jos söin. Mutta eipä tuollainen allergisuus kauheasti haittaa ^_____^
Kuva
Avatar
Xtazey
BANNED
BANNED
Viestit: 420
Liittynyt: Ti Elo 30, 2005 20:16
Paikkakunta: hehe

Viesti Kirjoittaja Xtazey »

Joskus kersana olin todella allerginen melkein kaikelle, nykyään voin syödä suurinta osaa ruuista eikä ampiaisen pistot pelota lainkaan.
Kuva
Avatar
fredo
ANBU Captain
ANBU Captain
Viestit: 1253
Liittynyt: Ti Elo 31, 2004 00:32
Paikkakunta: Ajou university, Suwon, Etelä-Korea
Viesti:

Viesti Kirjoittaja fredo »

En ole millekkään allerginen, mutta silti tavallaan kaikelle pienelle mikä lentää ja pääsee hengityselimiin.
nimittäin itseäni on vaivannut jonkun 10 vuotta krooninen nuha, jonka syytä ei tiedetä. allergiat on testattu. mutta nenän ja nielun limakalvot ei ilmeisesti tykkää yhtään ilman pienhiukkasista ja siten erittelevät limaa aivan perkuleesti mistä sitten seuraa tukkeutumista tai artymistä, kun rykii ja niistelee limoja pois. ja tietenkin sitten jos iskee flunssa niin se on kanssa paha flunssa ja pahentu lähes aina poskiontelotulehdukseksi.

nasonexia suihkuttelen ja duactia pistelen poskeeni päivittäin. pikkasen ne auttaa ettei tavallisesti tarvi tukkoisuuttaavaaviin nenäsumutteisiin turvaantua, mutta sittenkun iskee flunssa, niin duactit tai nasonexit ei auta tippaakaan ja tukkosta nenä avaavia nenäsumutteita joudunkin sitten käyttämään niinpitkään kunnes flunssa on helpottanut ja se ei kyllä lähe 10 päivässä mihinkään. ei kovin kivaa tää krooninen nuha, kun tuntuu, että pahenee vaan vuosi vuodelta, mutta mitään tälle ei osata tehdä. pitää varmaan harkita tuuletusreikien laittamista poskiontelon ja nenän väliin, jos ei tukkeutuis poskiontelot enään sillein. eikä painetta enään pääsisi syntymään.
Go Student Exchange http://www.gostudentexchange.com/ -Jouni Ahtiainen-
Avatar
Katrim_
Genin
Genin
Viestit: 178
Liittynyt: Pe Loka 20, 2006 21:35
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Katrim_ »

Allerginen:

eläimet: kissat ja koirat. Tulee lieviä oireita esim. silmät vuotaa ja alan aivasteleen.. Ennen olin hevosille *huh*, koska nyt voin ratsastaa (ja voitin ensimmäiseni kilpailuni 29.10.06). Olen aina pitänyt hevosista ja jos mä en pääse kerran viikossa tallille ni mä sekoon totaalisesti..

ruuat: kala, tomaatti, erittäin lievä pähkinä, hunaja

ja sitten koivun ja pajun siitepöly..
End of all hope..

Kuva
Avatar
Karupin
ANBU Squad Leader
ANBU Squad Leader
Viestit: 886
Liittynyt: Ke Helmi 09, 2005 21:55
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Karupin »

Kyllä, olen allerginen omenoille, banaanille sekä ainakin jossain välissä olin myös allerginen kirsikoille ja luumuille mutta olen siltikin kyllä syönyt kaikkia noista allergiastani huolimatta koska oireet eivät kuitenkaan ole kovin suuria.

Ja niin, ihmeellisin allergiani lienee varmasti jäätelö ^^' Vaikka toisaalta niissä on kai vaan joku tietty lisäaine jolle olen allerginen.. Tiedä sitten. Ja ilmeisesti myös koivun siitepöly vaikka en olekaan tutkimuksissa käynyt. Keväällä kuitenkin silmät aina kutisevat ja nenä vuotaa.
Kuva
~Y.S.A.K ~ Neji FC ~ Hitsugaya taisho FC ~ Akatsuki FC ~
Avatar
qecco
Genin
Genin
Viestit: 129
Liittynyt: To Kesä 29, 2006 13:22

Re: Oletko jollekin allerginen?

Viesti Kirjoittaja qecco »

en ole ainakaan tutkitusti
---------------------------------------------------------------------D¤B------------------------------------------------------------------------
Avatar
Hi Enzeru
Chuunin
Chuunin
Viestit: 282
Liittynyt: Ti Kesä 27, 2006 18:47
Paikkakunta: Pori

Re: Oletko jollekin allerginen?

Viesti Kirjoittaja Hi Enzeru »

Ei nyt varmaan ole mitään virallisia allergioita.. Kofeiini ei vaan sovi oikein vatsalleni ^^'
Kiinnostaako lähestulkoon sanavapaa foorumi, jossa voit keskustella kaikesta mahdollisesta taivaan ja maan välillä, ja jopa niiden takaa ? Kahvitahra
Avatar
Jatimatic
Chuunin Exam Supervisor
Chuunin Exam Supervisor
Viestit: 619
Liittynyt: Pe Huhti 27, 2007 14:11
Paikkakunta: Laihia

Re: Oletko jollekin allerginen?

Viesti Kirjoittaja Jatimatic »

Turhille gallup kyselyille.



Maybe something like this?
Kuva
Avatar
Verdana
ANBU
ANBU
Viestit: 423
Liittynyt: Su Touko 27, 2007 21:04
Viesti:

Re: Oletko jollekin allerginen?

Viesti Kirjoittaja Verdana »

En ole (onneksi) allerginen millekään. :p
Avatar
Karuoru
Genin
Genin
Viestit: 131
Liittynyt: Ti Tammi 08, 2008 02:23
Paikkakunta: Tornio
Viesti:

Re: Oletko jollekin allerginen?

Viesti Kirjoittaja Karuoru »

Yllättäen en ole, vaikka olen laastaripolvisesta kakarasta asti elänyt idyllisen paskaisessa maalaisympäristössä kera ties minkä eläinpölyn ja itse kasvatettujen sipulien. Olen kyllä erittäin kiitollinen asiallisesti toimivasta kropan vasustus systeemistä, toisaalta välistä on hieman vaikeaa samaistua heihin, joilla on allergia; se neutraaleinkin maininta että on allerginen maidolle/kissoille/joulupukille kuulostaa tavattoman avuttomalta vikinältä. Tunsin lapsuudessani yhden tyypin, joka oli suurin piirtein tekemässä kuolemaan oman päänsä sisällä, kun näki vilauksenkaan kissasta kahdensadan metrin päässä, ja jos en ihan väärässä ole, tämä on aika yli-dramaattista menettelyä.
Kuva
Vastaa Viestiin