Ärsyttääkö kirjoitustaidottomat?

Juoni- ja älyvapaat keskustelut ja kyselyt

Ärsyttääkö kirjoitustaidottomat?

Kyllä
33
43%
Vituttaa
18
23%
Ei
26
34%
 
Ääniä yhteensä: 77

roxor
Academy Teacher
Academy Teacher
Viestit: 368
Liittynyt: Ti Touko 31, 2005 11:18

Viesti Kirjoittaja roxor »

-
Viimeksi muokannut roxor, Ma Kesä 02, 2008 02:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
SuzyQ
Genin
Genin
Viestit: 148
Liittynyt: Pe Marras 24, 2006 23:07
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja SuzyQ »

Huolimattomuusvirheet ei ärsytä, mutta isommat virheet kuitenkin. Kun joutuu lukemaan tekstin useampaan kertaan, että edes saisi tekstistä jotain selvää. Murteen lipsahtaminen tekstiin ei ärsytä jos tekstistä kuitenkin vielä saa selvää. Ja niitä pieniä kielioppivirheitä löytyy varmaan jokaiselta.
Avatar
minori
Legendary Sannin
Legendary Sannin
Viestit: 3015
Liittynyt: La Kesä 11, 2005 13:44
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja minori »

Tämän foorumin on näemmä vallannut joku ihan uudellainen lauma. Ennen ärsyynnyin viesteistä, joissa oli joka ikinen yhdyssana erikseen, mutta nykyään tuo on kirjoitustaidottomuus on viety ihan uudelle tasolle ja äärettömän moni täällä kirjoittaa kuin joku ADHD-lukihäiriöinen kakara. En voi ymmärtää onko ihmisillä muka niin kiire, että juttua änkytetään putkeen karmealla teinislangilla tai jollain peräkylän murteella, eikä vaivauduta lukemaan jälkeenpäin, että onko siinä yleensäkään yhtään järkevää lausetta. Ei teillä myöskään jokaisella tätä harrastavalla voi sitä lukihäiriötä olla, vaikka siltä kyllä vaikuttaa, koska kirjoitusvirheitä on enemmän kuin sanoissa kirjaimia.

Tämä on keskustelufoorumi, hyvät ihmiset! Täällä on tarkoitus ilmaista mielipiteensä kirjoittamalla, eli se tarkoittaa sitä, että ulostulleesta asiasta on pidettävä vähän enemmän huolta kuin puhuttaessa jollekin samaa örinämurretta ymmärtävälle kaverille. Käyttäkää siis niitä vähäisiäkin äikäntunneilta tarttuneita oppeja, tai oikeasti leimaudutte kohta kaikki 90-luvulla syntyneet mielessäni täysiksi idiooteiksi. Isänmaan toivoja... -____-
Avatar
Turhis
Chuunin Exam Supervisor
Chuunin Exam Supervisor
Viestit: 656
Liittynyt: Su Joulu 17, 2006 03:31
Paikkakunta: Mikämikä-maa, jossa asuu pieniämiehiä

Viesti Kirjoittaja Turhis »

Minulla on lukihäiriö ja keskittymishäiriö. Ja äidinkieli oli ya aikoihin 6 ja amiksessa 2. Joten ei saa odottaa suuria tuosta minun kirjoituksestani. Ainakin olen yrittänyt ja pilkut ovat välillä väärässä paikassa.

Mutta minusta täällä on sakkia, jotka osaavat kirjoittaa ihmeen hyvin. En sitte tiedä tuosta murteesta, mutta tykkään itse kirjoittaa vähän länsi rannikkoa välillä. Siis ihan ajatuksissani.

Höh. Tuo viesti kuulostaa siltä, kuin olisin ottanut nokkiini ja luullut tuon kohdistuneen itseeni. No en tod. luule, kunhan vaan selittelen.
a big fan of masturbating. It's therapeutic. Keeps the body count low.
Pasila
Avatar
Drago^
Cthulhu
Cthulhu
Viestit: 1483
Liittynyt: Ke Huhti 21, 2004 20:01
Paikkakunta: R'hyel

Viesti Kirjoittaja Drago^ »

Eniten kyllä vituttaa ihmiset jotka ei osaa _ollenkaan_ kirjoittaa. On kamalaa lukea tekstiä missä ei ole isoja kirjaimia, yhdyssanoja, pilkkuja tai pisteitä. Vieläpä kun jotkut kirjoittaa tälläin pitkiä viestejä. Huutomerkit ja kysymysmerkkejäkin pitää tunkea vähintään neljä siihen perään ja otsikoidaan thread päin *prsettä (KYSYMYSZ!!!!").

Kyllähän viesteissä kumminkin on kirjoitusvirheitä ja ei minua häiritse jos niitä on pari, mutta sitten tuommoiset viestit jotka on kirjoitettu juuri ilman isoja kirjaimia, yhdyssanoja, pilkkuja tai pisteitä saa minut repimään hiuksia. Sitten vielä jos se viesti on kamalan pitkä, eih.

Murteet on ok kunhan sitä ei öristä liikaa. ja pidetään viestit kumminkin selkeinä, kaikki ei ymmärrä sinun murrettasi joka on jostakin kiven alta revitty.

Minori on aivan oikeassa, tämänä on keskustelufoorumi jossa olisi varmaan ideana puhua selkeästi kokonaisilla lauseilla eikä mitään chat kieltä.
"Mikään ei ole este, se on mahdollisuus".

Ia! Ia! Cthulhu Fthagn! Ph'nglui mglw'nfah Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!
Avatar
Turhis
Chuunin Exam Supervisor
Chuunin Exam Supervisor
Viestit: 656
Liittynyt: Su Joulu 17, 2006 03:31
Paikkakunta: Mikämikä-maa, jossa asuu pieniämiehiä

Viesti Kirjoittaja Turhis »

Drago^ kirjoitti:Minori on aivan oikeassa, tämänä on keskustelufoorumi jossa olisi varmaan ideana puhua selkeästi kokonaisilla lauseilla eikä mitään chat kieltä.
siis tääh!!!11 et oo niiku tosissas!!!! niijuu muute heruux keltää?????
Tosi huono mutta en voinut vastustaa.. Ja onnellista viikonlopun tunnelmaa, minä vaihdan viihteelle.
a big fan of masturbating. It's therapeutic. Keeps the body count low.
Pasila
Avatar
Viittaperkele
Surkastuma
Surkastuma
Viestit: 1259
Liittynyt: La Loka 16, 2004 13:45
Paikkakunta: No mie oon täällä jossai....

Viesti Kirjoittaja Viittaperkele »

Pienen huolimattomuuden tai lyhyen elon tien piikkiin menevät virheet yleensä eivät ihmeemmin ärsytä, mutta mitä enemmän kirjoitusvirheet menevät VIITSIMÄTTÖMYYDEN piikkiin, sitä korkeampi vitutusprosentti. Minä olen harjaannuttanut kirjoitustaitoani ahkerasti ja täysin tarkoitushakuisesti sekä koulussa että kotona, koska kirjoitin ennen todella huonosti -- luuletteko että jaksan katsoa hyvällä kun suurin osa ei edes yritä?

Ja sekin vielä, että mehän pyrimme kirjoittamaan sellaista tekstiä joka itsestä on tarpeeksi hyvää ja jota itsekin jaksaisi lukea (ainakin toivottavasti)? Kirjoituksellaan lähettäjä antaa itsestään tietynlaisen kuvan -- millaisen kuvan luulette antavanne jos osoitatte kirjoituksellanne tykkäävänne lukea jotain pissiskieltä jota kuulee kännisten kaksitoistavee likkojen suusta? Tämä on Internet, harva jaksaa lähteä leikkimään "No ehkä se on IRL:issä ihan mukava ja fiksu tyyppi" -jossitteluleikkiä ihmisten kanssa joista 99:ää prosenttia ei koskaan tule IRL:issä tapaamaan. Jos jotakin ei voi nähdä mutta se sanoo "Vuh vuh", eikö ole ihan loogista että sen arvelee olevan koira?

Ja jos sanotte ettette välitä, mitä muut ajattelevat teistä, niin hei, hyvä juttu. Ei sitten paree valittaa saamastanne kohtelusta, sillä ihmiset valitettavasti kohtelevat toisiaan sekä Internetissä että oikeassa elämässä riippuen siitä, millaisen kuvan saavat toisistaan. Internetissä informaatiota sinusta ja siitä, millainen oikeasti olet, on vieläpä hyvin rajallisesti -- siinä missä pelkkään ulkonäköön ja ensivaikutelmaan perustuva ihmisen arviointi saattaa ulkomaailmassa olla pinnallista, täällä sitä ei voi kutsua pinnallisuudeksi koska pinta on lähes ainoa syvyys jonne täällä pääsee. Jos siis kirjoittaa foorumilla vähän ja huonosti, 50% ko. henkilön olemassaolosta on huonoa kirjoitusta. Mitä vähemmän henkilöllä on tarjottavana itsestään kirjoitusasunsa lisäksi, sitä enemmän kirjoitusasu määrittelee henkilön muut piirteet.

Niin, ja viimeiseksi teille tsättääjille: jos teillä ei ole sanottavananne muuta kuin "Ei kiinnosta" ja "Ihan sama", miksi te välitätte niin paljon siitä että minä välitän ja jaksan huomauttaa kirjoitusvirheistänne? Minä välitän, siis jaksan myös korjata pitempään kuin te jaksatte suuttua asiasta, sillä tehän ette välitä, ettehän? Joten lopettakaa saman tien suuttuminen, sillä TEHÄN ETTE VÄLITÄ.
Kuva
Avatar
Blue_Hill-san
Familiar Stranger
Familiar Stranger
Viestit: 1448
Liittynyt: La Marras 11, 2006 17:18
Paikkakunta: Hjämeenkjyrö

Viesti Kirjoittaja Blue_Hill-san »

Yritän päästä tuosta murteen kirjoittamisesta eroon mutta "mä" tai "minä" kuulostavat omaan korvaan niin viralliseslta(minä) tai pelleltä (mä), että käytän "mietä" ja "sietä" :)

Koneella kirjoittaessa noita pilkkuja tulee harvoin käytettyä mutta nyt alan oppia niihin kun on pitänyt kirjoittaa koulujuttuja koneella. Hyvä että tämä aihe herättää keskustelua, koska ainakin jotkut opettajat puhuvat, että oikein kirjoitustaito on katoamassa. Siis että käsin ei enään osattaisi kirjoittaa oikein, koska kone korjaa virheet tai huomauttaa niistä mutta täällä foorumilla mikään ei huomauta virheistä, paitsi joskus jotkut käyttäjät. :o
Bleach EP1 kirjoitti:We have no form, therefore we fear it, and because we are formless, we revere it. Thus we are slain.
Animewatcher
Avasta kiitokset Runtelle ^^
Avatar
Jokke-pappa
Lion Heart
Lion Heart
Viestit: 2206
Liittynyt: Su Marras 07, 2004 21:42
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Jokke-pappa »

Blue_Hill-san kirjoitti:Yritän päästä tuosta murteen kirjoittamisesta eroon mutta "mä" tai "minä" kuulostavat omaan korvaan niin viralliseslta(minä) tai pelleltä (mä), että käytän "mietä" ja "sietä" :)
Eipä itsestäänselvyyksien luulisi ketään haittaavan. Minusta on ihan se ja sama käyttääkö joku muutamaa puhekielen tai murresanaa, mutta jos koko viesti on täynnä juuri tuota muutamaan kertaan edellämainittua :DAS ZOMGLOLIHGQ!!!!!111-paskaa niin alkaa silmiä kirvelemään. Kyllähän tietty yhdys sana virheetkin ottavat silmään, mutta eivät pahemmin häiritse. Itse yritän kirjoittaa niin selkeää tekstiä kun vain mahdollista, ja melko tiukkaa kirjakieltä siksi että omasta mielestäni sellaista on keskustelufoorumin tapauksessa mukavampi lukea.

edit: Ironista, huomasin heti lähetyksen jälkeen kirotusvihreen tekstissäni ^^
Kuva
tänks chauron
~Life is a Bleach and then you Dye~ (c)Ave
Lucy kirjoitti:Muuton takia alkoi kolmen kuukauden Xbox-vieroitus :'C
Avatar
Sutsuran
Academy Teacher
Academy Teacher
Viestit: 377
Liittynyt: Pe Maalis 31, 2006 17:08

Viesti Kirjoittaja Sutsuran »

minori kirjoitti: oikeasti leimaudutte kohta kaikki 90-luvulla syntyneet mielessäni täysiksi idiooteiksi. Isänmaan toivoja... -____-
Ja kenellä 90-lukulaisella kiinnostaa; "mitä joku ah niin 80-lukulainen minori minusta ajattelee?"


Sori, oli aivan pakko. Eräät vaan kuvittelee itsestään liikoja.
Kuva
Ilmasto on hot -ole sinä viileä
----
Kaikkea ei kannata ottaa niin vakavasti.
Avatar
Ayami
Genin
Genin
Viestit: 124
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 18:19
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Ayami »

Ennen pari vuotta sitten kirjoitin epäselvästi ja kukaan ei saannut selvää siitä,niin yksi tyyppi tuli sanomaan minulle että pitäisi parantaa kirjoitustaitoja,niin VHUMPS aloin kirjoittaa kirjakielellä (ainakin joten kuten O_o). Mesessä tulee aika paljon minunmurretta (jonka ihan itse olen keksinyt).
Kyllähän on alkanut tympimään asia kun jotkut eivät pysty kirjoittamaan selvästi,ei muuten haittaa mutta en ymmärrä slangia sun muuta.
Palasin o_o
Kuva
Avatar
Viittaperkele
Surkastuma
Surkastuma
Viestit: 1259
Liittynyt: La Loka 16, 2004 13:45
Paikkakunta: No mie oon täällä jossai....

Viesti Kirjoittaja Viittaperkele »

Sutsuran kirjoitti:
minori kirjoitti: oikeasti leimaudutte kohta kaikki 90-luvulla syntyneet mielessäni täysiksi idiooteiksi. Isänmaan toivoja... -____-
Ja kenellä 90-lukulaisella kiinnostaa; "mitä joku ah niin 80-lukulainen minori minusta ajattelee?"

Sori, oli aivan pakko. Eräät vaan kuvittelee itsestään liikoja.
En tahdo olla auktoriteettihuora, mutta ex-HOOSH MEE: moderaattori ei varsinaisesti "kuvittele itsestään liikoja" sanoessaan että jokin tietty käyttäjäryhmä leimautuu hänen mielessään idiooteiksi, vaan toteaa asian, jolla voi olla vaikutusta siihen, miten foorumia tulevaisuudessa hoidetaan. Keiden hommana onkaan sietää ja rajoittaa käyttäjien pahimmat tempaukset?
Kuva
Avatar
minori
Legendary Sannin
Legendary Sannin
Viestit: 3015
Liittynyt: La Kesä 11, 2005 13:44
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja minori »

En puhunut varsinaisesti siitä, että murteet on ärsyttävää, ei tietenkään, ne tuo oikein käytettynä vain väriä kirjakielen harmauteen. Tarkoitin, että kun välillä puhe on sellaista mongerrusta, että varmaan paikalliset kaverit sitä ymmärtääkin, mutta me muut emme.
Avatar
Jokke-pappa
Lion Heart
Lion Heart
Viestit: 2206
Liittynyt: Su Marras 07, 2004 21:42
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Jokke-pappa »

Sutsuran kirjoitti:Ja kenellä 90-lukulaisella kiinnostaa; "mitä joku ah niin 80-lukulainen minori minusta ajattelee?"
Edelleen ironista että oikeinkirjoituksen kannalta tähän threadiin puskee näin päin honkia kirjoittettuja viestejä. (ketä, -sta and so on]

Sitä varmaankin tarkoitettiin että yleensä ne ovat 90-luvulla syntyneet (odottakaa vain 2000--> syntyneiden ihmeellistä maailmaa, siiten mahdollisesti vituttaa.) jotka kirjoittavat enemmän paskaa kuin 80-luvulla syntyneet. Ei, en yleistä, tältä fooorumilta löytyy useita 90-luvulla syntyneitä asiaa ja selkeää tekstiä postaavia ihmisiä, mutta valitettavan moni, juuri 90-luvun toivoista, ei vaivaudu yhtään katsomaan mitä siihen tekstikenttään on tullut näppäiltyä. Edelleen, vituttavaa, muttei mahdotonta lukea.
Viimeksi muokannut Jokke-pappa, To Kesä 28, 2007 18:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuva
tänks chauron
~Life is a Bleach and then you Dye~ (c)Ave
Lucy kirjoitti:Muuton takia alkoi kolmen kuukauden Xbox-vieroitus :'C
Avatar
Bitenshi
Missing-nin
Missing-nin
Viestit: 1598
Liittynyt: Ma Helmi 14, 2005 08:57
Paikkakunta: Lestijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bitenshi »

gebric kirjoitti:(odottakaa vain 2000--> syntyneiden ihmeellistä maailmaa, siiten mahdollisesti vituttaa.)
xD Minä juuri eilen illalla aloin miettimään, että mitenköhän itse tulen suhtautumaan niihin 2000-luvulla syntyneisiin, jotka saattavat ihan hyvin tupata tänne viiden tai neljän vuoden päästä. Ja kyllä, olen ihan varma että luuhaan täällä nörtteilemässä silloinkin :D
Kuva
Ruotsinvihkonsa sottaamisesta vastaa Gomis.
~Y.S.A.K
Vastaa Viestiin