Onko kuoleman jälkeen mitään?

Juoni- ja älyvapaat keskustelut ja kyselyt
Vastaa Viestiin
inofan87
Oinin
Oinin
Viestit: 962
Liittynyt: To Kesä 24, 2004 12:14
Paikkakunta: Outokumpu city, Finland

Viesti Kirjoittaja inofan87 »

Huhhuh, tulipas vakava aihe. Ku ei täällä paljoa vakavia keskustella, joten haluaisin tietää ihmisten suhtautumisen asiaan. Itse pelkään kuolemaa todella... TODELLA paljon, enkä halua katsoa sitä totuutta, että kuolemme kaikki, silmiin..

Mutta mites te? Onko kuoleman jälkeen mitään?
Omg O.o
Avatar
.Yoshimi.
Oinin
Oinin
Viestit: 946
Liittynyt: Ma Heinä 05, 2004 16:08
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja .Yoshimi. »

En osaa sanoa ^^ En ole kokenut :P Vielä..
Sit ku kuolen, niin voin yrittää tulla teille kertoon :D
No ei ny sentään..
No ton kuitenkin vastasin... hmph..
Kuva
Naruto.Fiin puolella Yena ^.~
Yukiko
Rookie
Rookie
Viestit: 82
Liittynyt: To Heinä 29, 2004 20:08
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Yukiko »

Mitä mainioin puheenaihe :3
Olen kovasti halunnut kuolla, en kuitenkaan mitenkään angstisesta syystä vaan puhtaasta uteliaisuudesta ja tiedon janosta siihen, että mitä sitten tapahtuu.
Toisaalta jos sitten ei tapahdukaan mitään hienoa niin plaah
joten
löysin itselleni ratkaisun :P.

Meidän elinikäämmehän ei osata ennustaa, keski-ikä on aina nykyinen keski-ikä, ei se mikä se meidän kohdaltamme tulee olemaan. Se voi hyvinkin olla meidän osaltamme vaikka 100-200 vuotta. Tai sitten ei :P. Tällä hetkellä todennäköisesti kuolemme syöpään, jei. Tosin eräässä jenkkitestissä minulle luvattiin todennäköisimmäksi kuolinsyyksi muukalaisten sieppaamaksi tulemista. Syöpä jäi komiasti toiselle sijalle.

No juuh. Siihen ratkaisuun voisi yrittää päästä ennen kuin ajaudun pahemmin harhateille. Mietin, että voisi olla huomattavasti "mukavampaa" kuolla tietäen mitä sitten tapahtuu. Tällä hetkellä me miusta vaan kuolemme, sitten olemme kuolleita ja mätänemme, voêla. Kuitenkin päätin olla kuolematta ennen kuin tiedän mitä tapahtuu ja jos se on jotain tylsää niin sitten en kuole. Tarvittavan tiedon etsimiseen voi kumminkin hyvinkin kulua yli se 200 vuotta, eihän sitä koskaan tiedä, mutta kuitenkin sen verran ettei sitä tässä ruhossa ilman apua eletä. Otin siis realistisen(realistinen on kumminkin suhteellinen käsite) välitavoitteen tulla ensin kuolemattomaksi. Realistisena sitä voi pitää katsoessaan nykyistä tieteen kehitystä.

Jotta pääsisin tutkimaan ja kehittämään kuolemattomuutta tarvitsen tietenkin hyvän alkutiedon ja korkean koulutuksen. Ratkaisuna siihen tietenkin yritän parhaani koulussa, ainakin mitä pääni antaa ilman hajoamista.
Näin minä, olisi mukava kuulla miten te.
<i>Curiosity killed the cat<br>but because of this curiosity<br>we got enough information <br>and <br>brought it back.</i>
inofan87
Oinin
Oinin
Viestit: 962
Liittynyt: To Kesä 24, 2004 12:14
Paikkakunta: Outokumpu city, Finland

Viesti Kirjoittaja inofan87 »

<!--QuoteBegin-Fenrer+Aug 1 2004, 01:40 PM--></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (Fenrer @ Aug 1 2004, 01:40 PM)</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin--> En tajua miten voi pelätä jotain niin luonnollista kuin kuolemaa [/quote]
Hehhehhee :) Olenkin tällainen pieni pelkuri...
Omg O.o
Avatar
Freyr
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 1298
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 04:01

Viesti Kirjoittaja Freyr »

Uskon että kuoleman jälkeen siirrymme jonnekkin toiselle tasolle, tai toiseen paikkaan... ei maahan, ei taivaseen eikä helvettin, vaan ihan jonnekkin muualle. Siitä en sitten tiedä onko se parempi vai huonompi kuin nykyinen, vaiko peräti samanlainen. Joku paikka varmaan kumminkin on, on se sitten vaikka rinnakkaisulottuvuus tjtn...
Ja minä myönnän avoimesti pelkääväni kuolemaa, en omaani, vaan rakkaitteni.
Kuva
Vainoharha
Tokubetsu Jounin
Tokubetsu Jounin
Viestit: 586
Liittynyt: Ti Tammi 20, 2004 20:49

Viesti Kirjoittaja Vainoharha »

Fenrer: Mikä estää luonnollisia asioita olemasta pelottavia?

Ite olen kelaillut kyllä että kyllä siinä kuolemassa olisi puolensa... ei niin että olisin jotenkin angstinen itsetuhoinen persoona, mutta hei ei tarvitsisi tehdä mitään! ei työtä, ei ongelmia, ei huolia jne. Sehän sopisi loistavasti varsinkin minunkaltaisellleni ihmiselle.
Joten samalla ajattelin, tarvittaisiinko itsemurhaan sittenkään edes mitään suurta masennusta ja kärsimystä? Voisiko joku melko iloinenkin henkilö tehdä itsemurhan pelkästään sen takia, että tuli siihen tulokseen että kuolleena olisi varmaan aika mukavaa?
Ehkäpä elämä onkin ihan paskaa (kuolemaan verrattuna), meissä kaikissa on vain luonnostaan tämä päähänpinttymä että kuolema on jotain pelottavaa, jotta lajimme säilyisi?

TAPETAAN KAIKKI ITTEMME!
Mitä vattua teen vielä näillä boardeilla.... olen jumissa! HJÄLP!
Avatar
Freyr
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 1298
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 04:01

Viesti Kirjoittaja Freyr »

<!--QuoteBegin-Vainoharha+Aug 1 2004, 05:21 PM--></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (Vainoharha @ Aug 1 2004, 05:21 PM)</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin--> Ite olen kelaillut kyllä että kyllä siinä kuolemassa olisi puolensa... ei niin että olisin jotenkin angstinen itsetuhoinen persoona, mutta hei ei tarvitsisi tehdä mitään! ei työtä, ei ongelmia, ei huolia jne. Sehän sopisi loistavasti varsinkin minunkaltaisellleni ihmiselle.
Joten samalla ajattelin, tarvittaisiinko itsemurhaan sittenkään edes mitään suurta masennusta ja kärsimystä? Voisiko joku melko iloinenkin henkilö tehdä itsemurhan pelkästään sen takia, että tuli siihen tulokseen että kuolleena olisi varmaan aika mukavaa?
Ehkäpä elämä onkin ihan paskaa (kuolemaan verrattuna), meissä kaikissa on vain luonnostaan tämä päähänpinttymä että kuolema on jotain pelottavaa, jotta lajimme säilyisi?

TAPETAAN KAIKKI ITTEMME! [/quote]
Lajimme säilyminen johtuu juuri tietämättömyydestä. Jos ihminen tietäisi "rajan takan" odottavan parempi paikka, hän tekisi heti itsemurhan. Tietämättömyyden vuoksi aihe on niin pelottava, että suurin osa ihmisistä "pelaavat varman päälle" ja elävät elämänsä ensin loppuun täällä... tai jotain tuonne päin :lol:
Kuva
Shinobu_88
Genin
Genin
Viestit: 110
Liittynyt: Ke Kesä 30, 2004 21:54
Paikkakunta: Länsi-suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Shinobu_88 »

En halua ajatella tälläistä vielä <_<
Avatar
Atesan
Oinin
Oinin
Viestit: 983
Liittynyt: Su Huhti 18, 2004 01:31
Paikkakunta: Oulu Finland

Viesti Kirjoittaja Atesan »

Meistä tulee ZOMBEJA! AAAAGHH!
LAZERATTACK PEWPEW!
Avatar
kiko-chan
Super Mama
Super Mama
Viestit: 1478
Liittynyt: To Huhti 15, 2004 19:25
Paikkakunta: Gitaroo Planet
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kiko-chan »

No... Kuoleman jälkeen on jotain, muttei niille jotka kuolevat. Näin mä uskoisin. ^_^ Eli kuolema on täydellinen olemassaolon lakkautuminen. "Sinua ei enää yksinkertaisesti ole." on silti hiukan väärin sanottu. Onhan jäljellä ruumis. Se on vaan lakannu toimimasta. En usko että kuoleman jälkeen on tulossa mitään toista elämää. Se on tässä ja nyt. ^_^ "Fumikomuze akuseru!!" jne.

Yukiko, alat muistuttaa Orochimarua! XD No, Oro vaan taitaa pelätä kuolemaa kuollakseen, mutta...kuolemattomuus. Mä en usko myöskään kuolemattomuuteen. Anteeks vaan. ^_^ Tai no siis, voihan se olla mahdollista, mutta semmoseks pyrkiminen on vähän tyhmää.
Kuva
Avatar
PuriPuri
Chuunin
Chuunin
Viestit: 224
Liittynyt: To Huhti 29, 2004 16:48

Viesti Kirjoittaja PuriPuri »

*
Viimeksi muokannut PuriPuri, Su Helmi 10, 2008 11:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Yroni
Genin
Genin
Viestit: 127
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 23:53
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Yroni »

Luulen.... Että kun kuolemme voimme valita minne joudumme. Olet valkeassa paikassa ja olet jumalan edessä. Jumala höpörrää sinulle jostain: plääää pläääää pläääääääää!
Sitten Jumala antaa sinulle aikaa valita kumpaan menet: uusi elämä tai mielikuvitus.
Mielikuvituksessa saat itse päättää millaiseen maailmaan haluat. Näin unta että jäin auton alle. Menin Naruto maailmaan ja siellä olin genin (btw olen aika outo).

Toisaalta uskon myös sielunvaellukseen ;)
Im a Genius of hard work
Yukiko
Rookie
Rookie
Viestit: 82
Liittynyt: To Heinä 29, 2004 20:08
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Yukiko »

...Yukiko, alat muistuttaa Orochimarua!...
XD emmää tiennykkää että se haluaa kuolemattomaksi :P
no ehkä meillä on sitten sama tavoite, miuta ei henkilökohtaisesti kyllä huvita tuhota mitään ihmeen kyliä :P tai mitään muuta.
Tai no siis, voihan se olla mahdollista, mutta semmoseks pyrkiminen on vähän tyhmää.
Emt. Eläminen on tyhmää. Tuo oli mielipiteesi ei totuus :P.
Bah, totuus on yksi maailman turhimmista asioita, tavallaan.

Miusta ei vain ole järkeä elää jos ei ole mitään syytä elää, jos minun syyni tällä hetkellä on selvittä se syy niin en näe sinä mitään tyhmää. En ainakaan uskalla immarrella itseäni niin että muka ratkaisisin sen vain lyhyessä ajassa ja olemattomalla tietomäärällä. Tiivistettynä päästään siihen, että elämäni tarkoitus on tietää kaikki jotta voin tietää elämäni tarkoituksen. Hieman offutusta.

Äärimmäisen tyhmää on minusta olla ottamatta vastuuta. Vastuu yleensä kasvaa tietomäärän mukana.

Minä en ainakaan suostu hyväksymään että tarkoitukseni on hommata penskoja. Taih noh. Lapsien hankkiminenhan on jo itsessään kuolemattomuuden tavoittelua.
Olen tylsä, en jaksa selittää :P ellei joku sitten erikseen pyydä.
<i>Curiosity killed the cat<br>but because of this curiosity<br>we got enough information <br>and <br>brought it back.</i>
Vainoharha
Tokubetsu Jounin
Tokubetsu Jounin
Viestit: 586
Liittynyt: Ti Tammi 20, 2004 20:49

Viesti Kirjoittaja Vainoharha »

Yukiko: Oot ihan tylsä koska sul ei oo avaa eikä sadan neliökilometrin signua ;P
Mitä vattua teen vielä näillä boardeilla.... olen jumissa! HJÄLP!
Avatar
TaMz
Genin
Genin
Viestit: 193
Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 00:17
Paikkakunta: Espoo, Finland
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TaMz »

Sitten kun kuollaan nin kuollaan...

Jos jonnekkin joudutaan niin Limboon (ikuiseen kadotukseen)...


tein kuolemasta ET-tunneilla esitelmänkin lopputyöksi, mutten muista mitä siihenkin tuli kirjotettua...
Vastaa Viestiin