Japanilaiset..

Juoni- ja älyvapaat keskustelut ja kyselyt
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

D.T kirjoitti:
Ninda kirjoitti: Mistä olette hankkineet japanilaisia kirjekavereita? Googlen kautta en mitään sivua löytänyt, ja koulussa opettajat eivät osanneet neuvoa... :huh: Olisin kovin kiinnostunut asiasta, vaikka oma englannintaitoni on varmaan samaa luokkaa kuin heilläkin... :P

Itse kysymykseen vastaus, eli en ole ollut missään tekemisissä, mutta haluaisin kyllä olla..
Kirjekavereita voi löytää täältä --> http://www.japan-guide.com
Novadille
Genin
Genin
Viestit: 106
Liittynyt: Ke Marras 23, 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Novadille »

En varsinaisesti tekemisissä ole ollut tai jutellut, mutta viime kesänä kun menin Italiaan niin Helsinkiin menevään koneeseen pomppasi vähän nuorempi pariskunta ja naisen äiti (?). Ja tämä äiti sit istui mun vieressä sen lennon ajan. Salakuuntelin vaan sitä takanani istunutta nuortaparia ja kokeilin, että saisinko niiden puheesta mitään selvää.
Avatar
Orochi
Genin
Genin
Viestit: 128
Liittynyt: To Helmi 10, 2005 19:30
Paikkakunta: chuu~
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Orochi »

En ole jutellut, mutta aina Helsingin Kampissa seikkailee japskuja ja he hymyilevät meille (minulle ja kavereilleni) ja me vilkutamme heille vastaukseksi ^___^

Pienoinen ongelma: Japanissahan suoraan silmiin katsominen on epäkohteliasta(?) ja meillä täällä Suomessa se on taasen kohteliasta. Eli siis, jos Suomessa katsoo japanilaista silmiin, niin onko se silloin epäkohteliasta? Olen miettinyt jo jonkin aikaa tätä ja jos joku voisi selventää~ =o=
Avatar
Mikkey
Missing-nin
Missing-nin
Viestit: 1518
Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 22:02

Viesti Kirjoittaja Mikkey »

Minulla ei ole mitään heitä vastaan, mutta en myöskään ihaile heitä millään tavalla.
Paskaa musaa, ahdasmielistä väkeä paljon, keskimäärin paljon
itsensä tappaneita, paska aksentti enkussa jos ylipäätänsä osaavat sitä puhua ja
sovinismia.

Sitten hyviä puolia ovat anime ja manga ja mukavan kuuloinen kieli.
Kuva
Avatar
Yuzu
Genin
Genin
Viestit: 182
Liittynyt: Ke Helmi 01, 2006 10:48
Paikkakunta: Konoha

Viesti Kirjoittaja Yuzu »

joo meidän lukiolla oli japanilaisia vaihto-oppilaita ja ystävystyin silloin ikäiseni, Yudie nimisen tytön kanssa. kävin vaihto-oppilaiden pitämällä puolikkaalla (soveltavalla) japaninkielen-kurssilla ja hauskaa oli. Opin ihan pikkasen lisää japania samalla ja pääsin kokeilemaan oikein koristeellista kimonoa!!! Yudie puhui melko hyvää suomea, mutta aikas paljon jouduttiin keskustelemaan myös englanniksi.
Kuva
Avatar
Sham
ANBU Squad Leader
ANBU Squad Leader
Viestit: 884
Liittynyt: Ti Syys 13, 2005 21:34
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sham »

Orochi kirjoitti: Pienoinen ongelma: Japanissahan suoraan silmiin katsominen on epäkohteliasta(?) ja meillä täällä Suomessa se on taasen kohteliasta. Eli siis, jos Suomessa katsoo japanilaista silmiin, niin onko se silloin epäkohteliasta? Olen miettinyt jo jonkin aikaa tätä ja jos joku voisi selventää~ =o=
No, eikös se yleensäkin ole niin, että maassa maan tavalla... ^^
Prove me that you're not a fool, walk across my swimming pool

Y.S.A.K - Akatsuki FC - Gaara FC - Neji FC - J-rock FC - Sasuke FC - Suigetsu FC - Deidara FC - FMA FC - Gray FC
Avatar
Viittaperkele
Surkastuma
Surkastuma
Viestit: 1259
Liittynyt: La Loka 16, 2004 13:45
Paikkakunta: No mie oon täällä jossai....

Viesti Kirjoittaja Viittaperkele »

Minä en tunne ketään japanista eikä minulla ole heihin mitään yhteyksiä. Joskus muksuna tuli törmättyä niihin yli-isoihin turistiryppäisiin, joissa kaikilla oli kamerat. Kyllä oli kakarana kusi sukassa kun joukko täysin tuntemattomia aasialaisia ihmisiä pällisteli ja puhui oudolla töks-töks -kielellä.

Oudon näköhavainnon kyllä tein täällä kotipaikkakunnalla. Kaksi japanilaista pisnesmiestä (tunnistin suht nopeasti aksentista) ja heidän tulkkinsa keskustelivat juuri myynnissä olevan myymälätilan ulkopuolella. Meinasin vahingossa ajaa pyörällä heidän päälleen, olin vähän nukuksissa. Outoa siinä oli se, että paikkakuntani ei ole mikään iso ja se, että viikko myöhemmin sen tyhjän myymälätilan oli vallannut askarteluliike.

.....veeteeäf? Onko tässä jokin salaliitto? Onko jokin askarteluun erikoistunut samuraininjayakuza -klaani hyökännyt rauhalliseen kotikylääni? Se oli jo ihan tarpeeksi outoa että törmäsin viisi vuotta sitten amerikkalaiseen turistiin S-marketin edustalla! Missä tahansa muualla voisi olla ihan normaaliakin, muttei tässä kylässä.

Ja viimeisenä ja vaihteeksi vähäisimpänä: joskus jotain ihme japseja on yrittänyt tunkaista itsensä meseen. Googlaamalla heidän ossansa kuitenkin sain selville, että he olivat pelkkiä Naruto-spämmipeeloja, joten enpä päästänyt. Minkäänmaalaiset spämmipeelot eivät ole tervetulleita.
Kuva
Vastaa Viestiin