Kumpi manga vai anime parempi...

Täällä on tarkoitus keskustella kaikesta bleachiin liittyvästä, merkitkää mahdolliset spoilerit!

kumpi parempi manga vai anime...?

Manga
41
49%
Anime
42
51%
 
Ääniä yhteensä: 83

Jarno-san

Viesti Kirjoittaja Jarno-san »

Manga sai ääneni.
Jaa että miksikö? No voi jösses kattokaa miten Kubo Tite osaa piirtää. Mangaa potkii animea persauksille ja bukkakekoi joka koloon. Eihän tusina-animaattorit Kubolle pärjää, eihän?
Avatar
Xtazey
BANNED
BANNED
Viestit: 420
Liittynyt: Ti Elo 30, 2005 20:16
Paikkakunta: hehe

Viesti Kirjoittaja Xtazey »

Jarno-san kirjoitti:Manga sai ääneni.
Jaa että miksikö? No voi jösses kattokaa miten Kubo Tite osaa piirtää. Mangaa potkii animea persauksille ja bukkakekoi joka koloon. Eihän tusina-animaattorit Kubolle pärjää, eihän?
Ei ikinä
Kuva
Avatar
Xtriimi
Chuunin Exam Supervisor
Chuunin Exam Supervisor
Viestit: 622
Liittynyt: Ti Tammi 03, 2006 15:57
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kumpi manga vai anime parempi...

Viesti Kirjoittaja Xtriimi »

Sarazki kirjoitti:
deftonys kirjoitti: omastamielestä manga on paljon parempi.... ichigo ja kumppanit on tosi kakaran näkösia kuin mangassa ne on tosi hyvin piirretty ja terävää kulmaa...

deftonys kertoi jo minunkin mielipiteeni mangan suhteen erittäin selkeästi. Vaikka itsekkin yleensä suosin liikkuvaa kuvaa ja siihen liitettyä musiikkia enemmän, mutta mielipiteet minulla jakautuvat vieläkin tässä kohtaa kahteen suuntaan. Kummassakin on hyviä sekä huonoja puolia, mutta silti kääntyy enemmän mangan puoleen.

Animeen on valittu kyllä erittäin hyviä musiikeja... siitä pointsit
Joo samalla linjalla ollaan... paitsi kyllä animekin on iha hyvä mut mangana se on vaa vähän parempi :)
Kuva
Avatar
Xtazey
BANNED
BANNED
Viestit: 420
Liittynyt: Ti Elo 30, 2005 20:16
Paikkakunta: hehe

Viesti Kirjoittaja Xtazey »

Animen vanhemmissa jaksoissa hahmot on terävemmän näköisiä mielestäni.. Uusissa jaksoissa on vähän lipsuttu :/
Kuva
Avatar
toma
Genin
Genin
Viestit: 137
Liittynyt: Ti Elo 08, 2006 20:32
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja toma »

Hmm. Tää on aika vaikee. Äänestin pitkän pohdinnan jälkeen mangaa. Yleensä manga on tosi paljon parempi kuin anime, mut bleach on vähän eri juttu. Animes on yleensä fillereitä ja ne hidastaa juonta tosi paljon, mut bleachin filleri on must aika onnistunu. Päätin, että manga, koska pidän enemmän piirrosjäljestä ja juonta on helpompi seurata.
Kiltit lapset eivät pyydä mitään.
-Kiltit lapset eivät saa mitään
Avatar
KorDe
ANBU Squad Leader
ANBU Squad Leader
Viestit: 898
Liittynyt: Ti Joulu 27, 2005 12:49

Viesti Kirjoittaja KorDe »

MsUchiha kirjoitti:En ole kauheasti Bleach-mangaa lukenut, kaksi tai kolme pokkaria vain. Animea siis äänestin, jotenkin pidin enemmän animesta... (yleensä se manga on minulle mieluisempaa, mutta ihme kyllä anime on tällä kertaa kivempi)
Ei mangassakaan mtn vikaa ole, päinvastoin, se on oikein hyvää myös, muttei iskenyt niin paljoa, kuin anime. Ehkä jonain päivänä (kun on aikaa) luen enemmän Bleach-mangaakin...
My thoughts exactly 8)
KorDen evoluutio: Uchiha Itachi -> Urahara Takumi -> Takumi -> KorDe
Red Sparowes - Annihilate The Sparrow, That Stealer Of Seed, And Our Harvests Will Abound; We Will Watch Our Wealth Flood In
^Kyllä, se on kappaleen nimi.
Avatar
KuroTsubasa
Genin
Genin
Viestit: 129
Liittynyt: Ma Marras 20, 2006 19:42

Viesti Kirjoittaja KuroTsubasa »

Anime. Mangat on mun mielest piirretty vähän tönkösti. Manga ei ylety oikeen animen tasoon. Mun mielest siin mangas on vähän liika erikoistehosteita jota ei kunnolla älyy mustavalkosessa taustasta...tai niinku siin on ahdattu vähän liike yhelle sivulle. Vähän sotkunen
Kuva
Epik High
Avatar
KorDe
ANBU Squad Leader
ANBU Squad Leader
Viestit: 898
Liittynyt: Ti Joulu 27, 2005 12:49

Viesti Kirjoittaja KorDe »

Hmm... mielipide muuttunut vähän, koska nykyään tykkäänkin Bleach-mangasta enemmän. Molemmat ovat kuitenkin hyviä ;)
KorDen evoluutio: Uchiha Itachi -> Urahara Takumi -> Takumi -> KorDe
Red Sparowes - Annihilate The Sparrow, That Stealer Of Seed, And Our Harvests Will Abound; We Will Watch Our Wealth Flood In
^Kyllä, se on kappaleen nimi.
Avatar
LoneWolf
S-Class Missing-nin
S-Class Missing-nin
Viestit: 2102
Liittynyt: Su Helmi 25, 2007 15:51
Paikkakunta: Kaaosmaa

Viesti Kirjoittaja LoneWolf »

Annoin ääneni jälleen animelle. En ole juurikaan Bleach-mangaa lueskellut, ehkä joskus sitten kun olen saanut nykyisen jakson kiinni sarjassa ja on enemmän aikaa. Kuten olen sanonut, anime on melkein aina parempi sen liikkuvan kuvan ja soundien ansiosta. Tottakai minä mangaakin tykkään ja jaksan lueskella, mutta tällä kertaa se on anime.
Kuva
On pirun vaikea selvitä hengissä hautaan saakka. | Animewatcher | Last.fm | Metallimusiikki F.C. | "Sooner or Slayer"
Avatar
Serial
Chuunin
Chuunin
Viestit: 239
Liittynyt: To Helmi 22, 2007 12:48
Paikkakunta: Hueco Mundo

Viesti Kirjoittaja Serial »

A-N-I-M-E. Joo, en tiiä perusteluja, mutta en jaksa lukea muutakun Aku Ankkaa sarjakuvana.
Kuva

Kiitokset sigistä nixulle :)
Avatar
Dynamo
Genin
Genin
Viestit: 126
Liittynyt: Ma Kesä 04, 2007 12:13
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Kumpi manga vai anime parempi...

Viesti Kirjoittaja Dynamo »

vastasin, että manga, koska ole katsonut animea kamalan paljoa. Ja animea en jaksa niin paljoa katsoa, koska tiedän jo, mitä siinä tulee tapahtumaan. XD
Deidara FC //// Itachi FC // Akatsuki FC // Dosu, Zaku & Kin FC
Avatar
Metal
Academy Teacher
Academy Teacher
Viestit: 319
Liittynyt: Su Kesä 03, 2007 19:03
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kumpi manga vai anime parempi...

Viesti Kirjoittaja Metal »

Hitsi, olin ihan varma, että olin jo vastanut tähän, mutta tässä keskustelussa ei ole tähteä, joten ilmeisesti en ole.

Vastasin manga, koska en niin kamalasti ole animea katsonut samasta syystä, kuin Dynamokin, koska tiedän mitä siinä tulee tapahtumaan.
Ja muutenkin luen mieluummin mangaa kuin katson animea, koska se vain on nopeampaa ja mukavampaa ja koneella on aina kaikkea muuta tekemistä, jolloin yhden jakson katsomisessa menee pari tuntia, jos innostuu tekemään samalla muutakin.

..okei, tämähän ei ole mikään kunnon perustelu, miksi se olisi parempi.
Kuva
Avatar
Shoe
Student
Student
Viestit: 10
Liittynyt: Ma Marras 09, 2009 23:42
Paikkakunta: Kalajoki

Re: Kumpi manga vai anime parempi...

Viesti Kirjoittaja Shoe »

Miksei ole vaihtoehtoa "yhtä hyviä" tms.? En vastannut kumpaakaan, sillä tykkään molemmista. Jos vastaisin, että anime, valehtelisin, mutta jos sanoisin manga, valehtelisin siinäkin. En itse asiassa oikein osaa sanoa, kumpi on parempi. Animea olen seurannut paljon enemmän kuin mangaa. Vaikka en pidäkään niinkään niistä fillereistä, ovat ne kuitenkin kiva pieni virkistys animessa. Manga on.. jollain muulla tapaa virkistävä. Ääneni taitaa kuitenkin kallistua animen puolelle, vaikka ei mangakaan paljoa jäljessä tule... tai en minä tiedä.

Anime siksi, koska seuraan ainakin tätä sarjaa mieluummin äänien kanssa, kuin mustavalkoisena paperilta. Muutenkin se tuntuu jotenkin houkuttelevammalta katsoa animaatiota, jossa ne hahmot liikkuvat ja puhuvat. Kiva kun taustalla kuuluu musiikkia ja flashbackit (kirjoitinko oikein?) ovat selkeämpiä animessa kuin mangassa. Tuo selkeys on kyllä vähän sarjakohtaista, mutta kuitenkin.

Manga siksi, koska mangaa voi lukea missä ja milloin vaan. On mukavaa ihailla Kubon kädenjälkeä paperilta. Mustavalkoisuus kuitenkin tekee sarjakuvasta ylipäätänsä selkeämmän, kuin värillisenä.

Mangan alkuperäisyys ei paljoa nosta mangan paremmuutta silmissäni, mutta tämäkin on sarjakohtaista. Onhan se kuitenkin mukava lukea sitä aitoa alkuperäistä kädenjälkeä, mutta animessahan tätä ei välttämättä ole. Silti on mukavaa, kun animaattorit tekevät omia lisäyksiä animeen.
Sehän lähti niinku nappi housuista, HEHHEH!
Vastaa Viestiin