Ensimmäistä kertaa Coniin? Kysy animetapahtumista yms.

Tapahtumakeskustelut ja miittien järjestely hoidetaan täällä.
Vastaa Viestiin
Avatar
minori
Legendary Sannin
Legendary Sannin
Viestit: 3015
Liittynyt: La Kesä 11, 2005 13:44
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Ensimmäistä kertaa Coniin? Kysy animetapahtumista yms.

Viesti Kirjoittaja minori »

Eli jos olet menossa ensimmäistä kertaa coniin tai muuhun vastaavaan tätä meidän aihepiiriä sivuavaan tapahtumaan, niin voit täällä esittää kysymyksiä tapahtuman etiketistä tai ihan mistä tahansa, mikä mieltä askarruttaa. Tai vaikka olisit käynyt jo kymmenessä ja joku kysymys on kuitenkin mielessä, niin anna palaa. ^^

Jokainen meistä yrittää vastailla sitten parhaansa mukaan. ^^
Avatar
minori
Legendary Sannin
Legendary Sannin
Viestit: 3015
Liittynyt: La Kesä 11, 2005 13:44
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Ensimmäistä kertaa Coniin? Kysy animetapahtumista yms.

Viesti Kirjoittaja minori »

Riippuu puvustasi. Luultavasti jos pikkusta Kakashia cossaat, niin tarkenet tulla ihan takki cossipuvun päällä, mutta jos tuntuu että jäädyt tai et halua ohikulkijoiden ihmettelyä matkalla, niin tietty voit käydä siellä vessassa vaihtamassa vaatteet. Kumpikin siis on ihan hyvä vaihtoehto. ^^
Avatar
BugShino
ANBU
ANBU
Viestit: 427
Liittynyt: Pe Helmi 09, 2007 21:45

Re: Ensimmäistä kertaa Coniin? Kysy animetapahtumista yms.

Viesti Kirjoittaja BugShino »

Siihen myös vaikuttaa mistä ja millä tulet? Jos on pitkä matka ja tulet esim. autolla, junalla, niin puvun voi laittaa jo heti tai paikan päällä, tai laittaa osan jo aikaisemmin ja kaikki tilpehööri osat conissa. Itse ainakin olin laittanut autolla mennessä tuonne Animeconiin (2007), olin vaatepuolen laittanut läheisellä huoltoasemalla ja loput hommat tein paikan päällä.
Avatar
Spica
Genin
Genin
Viestit: 165
Liittynyt: Ti Helmi 06, 2007 21:25
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Ensimmäistä kertaa Coniin? Kysy animetapahtumista yms.

Viesti Kirjoittaja Spica »

KidKakashi kirjoitti:mitenköhä saan tehtyy ne "henkselit" tai ne jotkut mitkä sil kid kakashil on
Tarkoitat varmaan niitä "miekkakotelon" olkaimia, jotka menevät ristiin rinnan kohdalla. Tässä yksi monista vaihtoehdoista:
Leikkaa pari suikaletta kangasta (tässä kannattaa ensin mitata kuinka pitkät ja sovittaa että tulee oikean mittaiset ja paksuiset), jotka sitten ompelet X:n muotoon. Sen jälkeen kiinnität jollain solje muotoon leikatulla osalla (itse käytän limutölkistä leikattua metallinpalaa, johon kaiverretaan terävillä saksilla pienet reiät kulmiin ja kiinnitetään langalla kangaspaloihin, tästä voin selittää tarkemmin jos haluat) yhteen nuo etupuolelle tulevat kankaan "päät" edelliseen tapaan x:n muotoon.
Kannattaa katsoa jostain mangakuvasta mallia, koska selitykseni lienee jokseenkin sekava. Helpompi olisi selittää kuvien avulla, mutta toivottavasti tuosta sai edes jotain tolkkua tai idean oman tyyliseen toteuttamiseen. Ja muutkin voivat kertoa omista ehdotuksistaan.
"When you walk away, you don't hear me say, please, oh baby, don't go. Simple and Clean is the way that you're making me feel tonight; it's hard to let it go.
Hold me. Whatever lies beyond this morning, is a little later on. Regardless of warnings the future doesn't scare me at all; nothing's like before."
-Utada Hikaru
Avatar
minori
Legendary Sannin
Legendary Sannin
Viestit: 3015
Liittynyt: La Kesä 11, 2005 13:44
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Ensimmäistä kertaa Coniin? Kysy animetapahtumista yms.

Viesti Kirjoittaja minori »

Naah, eipä siellä pahemmin tarvitse kuin korkeintaan vastata juontajan tai tuomareiden kysymyksiin (ei kovin pahoja ^^ ). Mutta totta kai tuo esiintymiseen vähän poveria, jos posen tai muun vastaavan yhteydessä vaikka huudahtaa jotain hahmolleen ominaista.
Avatar
Zetsubou
Genin
Genin
Viestit: 144
Liittynyt: Ti Marras 18, 2008 11:18
Paikkakunta: Kontu

Re: Ensimmäistä kertaa Coniin? Kysy animetapahtumista yms.

Viesti Kirjoittaja Zetsubou »

Koska cossaan ensimmäistä kertaa tulevassa a-conissa, niin kysyisinpä ihan muutaman jutun.

Ensinnäkin, kuinka yleisesti ihmiset eläytyvät cossattaviin/crossattaviin hahmoihinsa? Tokihan se on aina plussaa, ainakin niillä jotka kisaavat, mutta kuitenkin. Ja toiseksi, jos nyt sattuu huonolla onnella omaamaan suussaan kimpun rautaa, eli toisinsanoen hammasraudat, voiko uskaltautua kiskomaan cossiromppeet päälle ilman,että kuulee jokaisen pikkuernun suusta ivallisia kommentteja? Minulla, loistavana esimerkkinä, löytyy nämä junaraiteet tai kiskot, mitkälie, sekä ylhäältä että alhaalta. Hammaslääkäri, tuo kaikkivaltias, lupaili että joskus tammikuussa saisin pois, mutta jos joku menee mönkää enkä ehkä saakkaan ja.. niin. o_o

Että tälläistä tällä kertaa. Ei kyllä tullut mitään tähdellistä kysyttävää mutta kun nuo mieltä painoi. u_u
I have always known the storm would come,
listen now, my young ones,this is not a story I tell
of midnight, moon and sun


~ Neji FC ~ Shikamaru FC ~
Avatar
Shikamaru KO
Student
Student
Viestit: 7
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2008 02:12

Re: Ensimmäistä kertaa Coniin? Kysy animetapahtumista yms.

Viesti Kirjoittaja Shikamaru KO »

Tulen varmaankin sinne Traconiin....

Kun ne kestää jotain 1-3 päivää? (vai kestääkö?) Niin onko siellä yöpymis paikkoja? jos on niin maksaako ne? :o
Ois kiva joskus päästä cossaamaan. Jos vaikka sais Itachin asun mun kokoiselle!

Kuva

Auta mimiä nousemaan munasta! http://www.pokeplushies.com/feed/982425
Avatar
Cyran
Tokubetsu Jounin
Tokubetsu Jounin
Viestit: 502
Liittynyt: Pe Joulu 05, 2008 20:06
Paikkakunta: Under your bed.
Viesti:

Re: Ensimmäistä kertaa Coniin? Kysy animetapahtumista yms.

Viesti Kirjoittaja Cyran »

^ Vikaisepa tuolta nettiosoitteesta http://2009.tracon.fi/

Tracon ei kestä kuin yhden päivän, ja se on tuo 7.2. Yöpymismahdollisuuksia ei epäilemättä ole, johtuen juuri siitä, että tapahtuma ei kestä kuin yhden päivän. (Korjatkaa jos olen väärässä.)

Cossaukseen en osaa sanoa mitää, en hillunut viime vuonna kunnon cossauspuku päällä :D
Mind of a ninja, body of a manatee.
Shadow Windmill
Rentun ruusu

Avatar täältä.
Avatar
minori
Legendary Sannin
Legendary Sannin
Viestit: 3015
Liittynyt: La Kesä 11, 2005 13:44
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Ensimmäistä kertaa Coniin? Kysy animetapahtumista yms.

Viesti Kirjoittaja minori »

Cossipiireissä, varsinkin jos et kilpaile puvullasi, hyvin harvoin arvostellaan kovalla kädellä pukuja ainakaan negatiiviseen sävyyn. Eikä ainakaan päin naamaa, jos nyt kaverin kanssa tuomaroidaankin keskenään vastaantulleita. Varsinkaan hammasraudat, vääränväriset silmät yms. jutut joiden jokainen tajuaa olevan monelle cossaajalle kohtalaisen mahdoton asia vaikuttaa, eivät herätä mitään hilpeyttä tai kauhistelevia katseita. Ihan normaaleja juttuja siis. :)

Eli älä huoli raudoistasi! ^^

Cossaaminen on suurelle osalle kuitenkin vain hauska harrastus, eikä siihen liity mitään kilpailuelementtiä, vaan pelkästään hauskanpito.

Ja mitä tuohon eläytymiseen tulee. Se riippuu niin ihmisestä. Jotkuthan valitsevat hahmot persoonan perusteella eikä vaatteiden tai sen että hahmo on oma suosikki. Eli ei sinua todellakaan kieroon katsota jos eläydyt, mutta se ei ole pakollista. Olen huomannut, että itsekin on tullut cossattua aika monia hiljaisia uke-hahmoja, ja sellainen en todellakaan oikeasti ole, vaan nauran kovaan ääneen ja otan aina ohjat käsiini. :D Mutta eipä ole kukaan tullut valittamaan. ^^
Avatar
Rinde
fakkuoshimashita
fakkuoshimashita
Viestit: 1347
Liittynyt: Ti Tammi 17, 2006 19:48
Paikkakunta: lol tokio
Viesti:

Re: Ensimmäistä kertaa Coniin? Kysy animetapahtumista yms.

Viesti Kirjoittaja Rinde »

^^ jos on hammasraudat nii cossaa Suigetsua! lupaan glompata sut hengiltä<3<3<3
Kuva
someting something AIRSPACE

Enter the Lair
Y.S.A.K
DevA
Avatar
Zetsubou
Genin
Genin
Viestit: 144
Liittynyt: Ti Marras 18, 2008 11:18
Paikkakunta: Kontu

Re: Ensimmäistä kertaa Coniin? Kysy animetapahtumista yms.

Viesti Kirjoittaja Zetsubou »

Mulla nimenomaan nämä raudat vetää itsetuntoa 10 000x alemmaksi normaalia, hymykin tulee vain käsi suun edessä, ainakin julkisissa tiloissa, kuten vaikkapa koulussa. Koska kuitenkin jotain lupailtu on, että ennen kesää saan pois, niin myöskin luotan siihen, kiskon vaikka omin avuin irti jos on ihan pakko.. Kiitos minorille piristävästä vastauksesta, tuli heti parempi mieli, jos niihin ei sitten tosiaan niin paljon huomiota kiinnitetä :)
I have always known the storm would come,
listen now, my young ones,this is not a story I tell
of midnight, moon and sun


~ Neji FC ~ Shikamaru FC ~
Avatar
Kida
Student
Student
Viestit: 2
Liittynyt: Pe Huhti 10, 2009 10:20

Re: Ensimmäistä kertaa Coniin? Kysy animetapahtumista yms.

Viesti Kirjoittaja Kida »

sanoin tämän jo johonkin toiseenkin topiciin mutta itse olen tulossa tänä kesänä ensimmäistä kertaa coniin (kukaan kavereistani ei ymärrä rakkauttani animeen ja etenkin Narutoon :lol: enkä ole koskaan yksin uskaltanut lähteä :D ) Nyt serkkuni johon en ole pitänyt vuosiin yhteyttä on paljastunut Naruto kuumeen alaiseksi myös joten hän sanoi tulevansa kanssani :D Kumpikaan meistä ei kuitenkaan ole koskaan ollut kyseisessä tapahtumassa ja nyt se on kaiken kukkuraksi vielä Helsingissä :shock: En osaa kulkea siellä ollenkaan :lol:
Itse aioin cossata anbu kakashia ja serkkuni sanoi suunnittelevansa itachia :D Olen miettinyt kovasti että miten ihmeessä oikein aiomme hoitaa majoittumisen Helsingissä kun en tunne sieltä ketään tällä hetkellä ja kun kaiken lisäksi ei osaa lainkaan kulkea siellä :shock:
Joku kokenut animeconissa käyjä saa vapaasti kuulkaa adoptoida mut :lol: Etten kuole sen viikonlopun aikana :lol:
Avatar
Kisame-sama
Student
Student
Viestit: 2
Liittynyt: Su Heinä 31, 2011 18:58
Paikkakunta: Oulu

Re: Ensimmäistä kertaa Coniin? Kysy animetapahtumista yms.

Viesti Kirjoittaja Kisame-sama »

Joo, oon ollu kerran conissa (Desucon) Olin koko viikonlopun ^^ Koska olin normivaatteissa, ja näin monia satoja hyviä cossaajia itselläkin tuli mahoton halu cossia. Nyt olisin menossa Traconiin joka on syyskuun 3.päivä (2011) Ja ajattelin cossata Kisamea. Mietin vain, että mistä saisin peruukin, sekä samehadan. Puku ei ole mikään paras, mutta vaikka se on vähän huono, niin kyllä kai sillä kehtaa näyttäytyä? Mulla on kasassa jo: Kengät, puku, sormus, otsasuojus, sekä riisihattu :3 Joten kiitoksia vastauksesta, jos joku tähän vastaa ^^ Ja onko nyt siellä tulevassa traconissa mitään miittiä tiedossa, tai onko joku tulossa akatsuki asuissa? Olisi hauska tavata näitä monia hienoja ihmisiä. Ainakin sellaisen olen saanut päähäni, kun olen näitä artikkeleja lukenut :)

Arigato!
Vastaa Viestiin