Ärsyttää? Se ärsyttää, että jotkut elitistiset älypäät niputtavat kaikki shounen-ai, slash ja yaoi fanit yhden arkkityypin alle, ja syyttävät sitten näitä parkoja kaikesta pahasta mitä maailmassa sattuu ilmastonlämpenemisestä lähtien.
Sainpas sen sanottua, olen nimittäin miettinyt tätä pitkää ja hartaasti puhtaan v*ttuuntumuksen innolla, ja ollut aikeissa kommentoida kantaani useammalle kuin kolmen keskustelupaktan aihetta käsittelevälle ketjulle. On toki totta, että fanit ovat itse ongelmansa hankkineet, tai ainakin nämä räikeimmät tapaukset ovat hankkineet, mutta se alkaa olla liikaa, kun vihan varjo lankeaa viattomienkin ylle. Olen totaalisen kyllästynyt kevyesti häpeämään faniuttani. Suvaitsevaisuus ja tasapuolisuus kuuluu yleisesti elämäntapaani, enkä koe, että minulla olisi mitään oikeutta arvostella ihmisiä; yleensä. Teen poikkeuksen moittimalla avoimesti ulospäinsuuntautuneempia fanikanssasiariani ja veljiäni, ja tietenkin myös itseäni, sikäli mikäli jos rikon oaa ihannettani vastaan, mutta suurimman osan ajastani minulla on vaikeuksia ymmärtää, insestiä, mpreggiä, shotaconia (alaikäisten paritus ei aina ole pahasta, mutta jos hahmoista tehdään selkeästi seksiobjekteja, ja teemasta on erotettavissa pedofilia; Myönnän, olen hyvin paljon GurenMasahiron kannalla, Akiko kun on ärsyttävimpiä animeleidejä pitkään aikaan), tätä ukeru-semeru-laitosta (sille kosteasilmäiselle moe tytölle laitetaan munat, ja se on uke, ei tee pätkääkään eroa) ja maailman huonointa selitystä "Koska se on söpöä!" (no, tuota söpöyttähän ei ikinä ilmaista noin selkeästi...). Myös se, että miksi naishahmot pitää unohtaa kokonaan aina; hitto, joskus rakkauden jumala on vain tehnyt ne tytöt niitä poikia varten.
Hmm, minä sortunen ainakin tuohon söpöyden turhan suureen korostamiseen, mutta minä ainakin tunnustaudun aivojen onneliseksi omistajaksi; fandomista näkee yleensä hyvin nopeasti mistä puusta se on veistetty. Kriittisyys on kyllä parasta, kylmänä, lämpimänä, ravistettuna, sekoitettuna, kaikkialle tungettuna ja vähän päälle. Itse paritettavat hahmot eivät sanele parituksen luonnetta minun mielestäni, vaan minkälaisen tarinan taiteilija osaa valituista elementeistä rakentaa (Naruto fandomia: Maldororin
Diplomatic Relations on mielestäni ehkä yksi kaikkien aikojen parhaista lukimistani ficeistä... Ei sitten kekitytä liikaa siihen, että LeeGaara on yksi näistä harvoista Naruto parituksista, joka muuttaa silmät sydämiksi KakashiIrukan lisäksi.)
Suurinta huutoa olevat sarjat saavat yaoin, slashin ja shounen-ain puolella yleensä myös eniten vääryyttä osakseen, tyyliin kunhan vain kaksi miepuolista hahmoa saadaan naimaan toisensa hengiltä, millään muulla ei ole väliä. Hyvänä esimerkkinä siis tuo Kingdom Hearts, varsinkin sen jälkeen kun arvon Organisaatio astui kuvaan; voi itku ja hammasten kiristys. (Minä oikeastaan pidän RikuSoraa ehkä fandomin parhaimpana, tosin shounen-aina ehkä slashia enemmän.)