// J-Rock ~ FC //

Kaikenlaisen fanittamisen voi suorittaa täällä
Avatar
Scepter
Chuunin
Chuunin
Viestit: 258
Liittynyt: Pe Touko 13, 2005 15:29

Viesti Kirjoittaja Scepter »

Nemi^ kirjoitti:Laitan sut varmuuden vuoksi listalle. Jos se käy. :D
Joo, tokihan se käy.^^ ...joku turhin viestini ikinä..:D
Kuva
Y.S.A.K. || The BDSM Tentacle Lair || Akatsuki FC
Avatar
Wendy
Jounin
Jounin
Viestit: 1014
Liittynyt: La Loka 01, 2005 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Wendy »

Minulta hieman pahempi kysymys muille: mitä/ketä j-rockartistia tai -bändiä ette voi sietää ja miksi?

Minä en oikein Miyavista tykkää - miehen musiikki ja lauluääni eivät iske. Sitä paitsi jotkut ihkuttavat kyseistä laulajaa. Olen kuullut muutaman kappaleen tältä. Samoin Gackt (Vanilla-kappale on ihan hyvä. ^^;) ja L'Arc~En~Ciel ovat myös niitä, joita en oikein voi sietää. Kanaa en ole edes kuunnellut, mutta kuullut muilta hänen lauluäänen olevan hirveä.. no, voisihan ihan kokeilla kuunnella muutaman kappaleen Kanalta.
The world is rolling around at the speed of rebirth.
MUCKCRACKER
Chuunin Exam Supervisor
Chuunin Exam Supervisor
Viestit: 652
Liittynyt: To Helmi 05, 2004 21:31

Viesti Kirjoittaja MUCKCRACKER »

Minäkään en pidä Miyavista. Enkä Gacktista ja Dir En Greystä. Dir En Greysta en pidä siksi, koska en oikein pidä niiden musiikista... sama juttu Miyavin kanssa. Gacktista pidin vielä kun kuuntelin Malice Mizeriä, mutta muuten ei. :D
Avatar
Scepter
Chuunin
Chuunin
Viestit: 258
Liittynyt: Pe Touko 13, 2005 15:29

Viesti Kirjoittaja Scepter »

Kanaa en ole edes kuunnellut, mutta kuullut muilta hänen lauluäänen olevan hirveä.. no, voisihan ihan kokeilla kuunnella muutaman kappaleen Kanalta.
Minä ainakin voin kuunnella hänen musiikkiaan, mutta en pitkään... liikaa vinkumista. Enkä luettele sitä J-rockiksi lainkaan.
Wendy kirjoitti:mitä/ketä j-rockartistia tai -bändiä ette voi sietää ja miksi?
Öh, jaa'a... minulla oli pitkään viha suhde Plastic treehin, mutta olen päässyt sen ylitse. Kuten jo gackt mainittiin, en hänenkään musiikkiaan kuuntele kuin todella harvoin.
Merryä en voi sietää.. en vain voi. En tiedä miksi. Joskus An Cafékin ottaa päähän. Niin pirteää, ah.

Ja minulta kysymys: Otatteko J-rockista vaikutteita pukeutumiseenne ja miten se ilmenee?
ja jos olette perehtyneet katutyyleihin hieman enemmänkin, niin mitkä niistä viehättävät teitä eniten?(lolitat, ganguro, kodona, decora etc)
Kuva
Y.S.A.K. || The BDSM Tentacle Lair || Akatsuki FC
Avatar
Wendy
Jounin
Jounin
Viestit: 1014
Liittynyt: La Loka 01, 2005 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Wendy »

Scepter kirjoitti:Ja minulta kysymys: Otatteko J-rockista vaikutteita pukeutumiseenne ja miten se ilmenee?
ja jos olette perehtyneet katutyyleihin hieman enemmänkin, niin mitkä niistä viehättävät teitä eniten?(lolitat, ganguro, kodona, decora etc)
Noo.. vähän otan j-rockista vaikutteita minun pukeutumiseeni, muuten en oikein pukeudu ernumaisesti koska nykyään joillakin erilaisilla nuorilla on aika samanlainen tyyli. En tahdo matkia ketään erikseen niin sen takia pukeudunkin melko tavallisesti: joku-Marimekon-raitapaita ja mustat pillifarkut. Pillifarkut ovat kovassa käytössä~ n_____n

Myös kauluspaita, kravatti (omistan vain yhden kravatin, joka on isäni vanha nahkakravatti. .__.) ja polvipituiset housut (Tulikin mieleen, että voisin hieman lyhentää mustia caprifarkkujani niin ei aina tarvitsisi käännellä niitä. 8D) ovat suosikkejani. Paitsi polvipituiset housut eivät ole oikein hyvä vaate tähän aikaan. Mitäs muuta voisin kertoilla, ai niin: laitan joskus valkoisen kauluspaidan päälle mustan topin. Kerran kun pukeuduin hieman erikoisesti: valkoinen kauluspaita + musta toppi, mustavalkoraitasukat ja punainen skottiruutuvekkihame, niin eräs kouluavustaja kehui pukuani nätiksi. 8D Lisäksi minulla oli Boumaisesti hiukset.

Lolita on minulle se ainut japanilainen katutyyli, johon olen oikein perehtynyt. Pidän eniten gothic lolitasta, kyseissä vaatetyylissä on nättejä mekkoja, hameita ja ne-pikku-silinterihatut ovat söpöjä. Myös sweet lolita on oikein kiva tyyli.
Viimeksi muokannut Wendy, Ke Helmi 28, 2007 10:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
The world is rolling around at the speed of rebirth.
MUCKCRACKER
Chuunin Exam Supervisor
Chuunin Exam Supervisor
Viestit: 652
Liittynyt: To Helmi 05, 2004 21:31

Viesti Kirjoittaja MUCKCRACKER »

Ja minulta kysymys: Otatteko J-rockista vaikutteita pukeutumiseenne ja miten se ilmenee?
ja jos olette perehtyneet katutyyleihin hieman enemmänkin, niin mitkä niistä viehättävät teitä eniten?(lolitat, ganguro, kodona, decora etc)
Ei pahemmin, mutta vähän se on vaikuttanut pukeutumiseeni. Kuten vaate ostoksiini. En kuitenkaan käytä GL asuja tai laita hiuksejani täyteen pinnejä ja muita söpöjä hiuskoruja niin kuin decorat. :D

Gangurot ovat aivan mahtavia, mutta ganguro pojat on aivan kamalia. Blärgh. Pidän Ganguroista siksi, koska pidän siitä, että he ruskettavat itsensä todella tummiksi ja pukeutuvat neon tai vaalean värisiin vaatteisiin ja käyttävät räikeitä tai sitten tosi vaalean sävysiä meikkejä ja se näyttää niin oudolta :D Tiedän, että monet vihaavat ganguroita, mutta minä rakastan.

Muuten mikä on kodona? Anteeksi tietämättömyyteni. En ole täysin perehtynyt Harajuku tyyleihin. :P
Avatar
Scepter
Chuunin
Chuunin
Viestit: 258
Liittynyt: Pe Touko 13, 2005 15:29

Viesti Kirjoittaja Scepter »

Nemi^ kirjoitti:Muuten mikä on kodona? Anteeksi tietämättömyyteni. En ole täysin perehtynyt Harajuku tyyleihin. :P
Se on vähän niin kuin poikamaisempi vastine lolitalle. Silinterihatut(yleensä ne isommat siis), polvisukat, kauluspaidat, kravaatit, platformit ööh... no linkitän joskus kuvan jos sattuu eteen joku hyvä.:D Monesti myös housut ovat polvipituisia tai melko löysiä, leveälahkeisia.

Minäkin sekoittelen tyylejä jonkin verran. Ennen lolita näkyi tyylissäni paljon selvemmin kuin nykyään. Itseasiassa nykyään pukeutumiseni on melko tavallista vaikka aina haaveilenkin niistä hienommista.
Yleensä käytän mustia sukkiksia skottiruudullisen vekkihameen tai mustan vekkihameen kanssa, joihin yhdistelen joko kauluspaitoja, pitkiä neuleita tai löysiä poikien T-paitoja, joihin olen maalannut jonkun bändin kuvan/biisin nimen.
Joskus käytän myös mustavalkoista pitsihametta, korsettia, piikkikaulapantaa, verkkokäsineitä, verkkosukkiksia, kravaattia, rusettia ym. mutta en niin usein.(<--- ei yhdesä noita kaikkia!:D)
Kuva
Y.S.A.K. || The BDSM Tentacle Lair || Akatsuki FC
Avatar
Sham
ANBU Squad Leader
ANBU Squad Leader
Viestit: 884
Liittynyt: Ti Syys 13, 2005 21:34
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sham »

Scepter kirjoitti:Ja minulta kysymys: Otatteko J-rockista vaikutteita pukeutumiseenne ja miten se ilmenee?
ja jos olette perehtyneet katutyyleihin hieman enemmänkin, niin mitkä niistä viehättävät teitä eniten?(lolitat, ganguro, kodona, decora etc)
Vaikka en klubiin kuulukaan (vaikka saahan minut toki listalle lisätä) niin liityn silti keskusteluun kun itseäni kiinnostava aihe sattui vastaan tulemaan ^^

Niin kuin joku saattaa jo tietääkin, olen ihan hulluna japanilaiseen katumuotiin, varsinkin roritaan ja decoraan. Pukeudun sweet/classiclolitaan tosi usein (tosin nyt talvella se aina vähän epäkäytännöllisyyden (kylmyyden) takia jää) ja decoraankin melko usein. Muutkin lolitan alatyylit ja kodona viehättävät kovasti, mutta en ole saanut aikaiseksi hommata niihin sopivia vaatteita. Tykkään myös yhdistellä lolihameita ja muita lolitamaisia vaikutteita tavisvaatteisiin.

Kuuntelen j-rockia aika vähän, enemmän tykkään Chihiro Onitsukasta ja sen tyyppisestä n_n Rokimmalta puolelta kuuntelen kuitenkin aika aktiivisesti Plastic Treetä, Miyavia ja Asian Kung-fu Generationia. Kanakin on ihan ok (ainakin se on tyyli-idolini Ayan lisäksi <3).
Prove me that you're not a fool, walk across my swimming pool

Y.S.A.K - Akatsuki FC - Gaara FC - Neji FC - J-rock FC - Sasuke FC - Suigetsu FC - Deidara FC - FMA FC - Gray FC
Avatar
Ave-chan
Onigiri desu~
Onigiri desu~
Viestit: 1566
Liittynyt: Su Touko 15, 2005 23:17
Paikkakunta: Uleåborg

Viesti Kirjoittaja Ave-chan »

Ihan uteliaisuuttani kysyn näin ulkopuolisena hieman asian vierestä, että mikä siinä japanilaisessa katumuodissa saa teidät ottamaan siitä piirteitä omaan pukeutumiseenne, tai peräti kopioimaan sitä täydellisesti? Raidat? Revityt vaatteet? Pörrötukat?

Tarkoitukseni ei ole kuulostaa epäkohteliaalta, mutta en vain ymmärrä, mikä siinä on että pitää olla kuin suoraan jostain japsiteinilehdestä O_o
Avatar
Sham
ANBU Squad Leader
ANBU Squad Leader
Viestit: 884
Liittynyt: Ti Syys 13, 2005 21:34
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sham »

Ave-chan kirjoitti:Ihan uteliaisuuttani kysyn näin ulkopuolisena hieman asian vierestä, että mikä siinä japanilaisessa katumuodissa saa teidät ottamaan siitä piirteitä omaan pukeutumiseenne, tai peräti kopioimaan sitä täydellisesti?
Hmm, kai se on sama asia kuin minkä tahansa muunkin tyylin tai muodin kanssa. Jos siitä yksinkertaisesti tykkää, jos se vain on hienon näköistä. O_o Tuskinpa kukaan (ainakaan toivottavasti) niihin pukeutuu vain koska ne ovat japanilaisia. Minuun esimerkiksi roritassa vetoaa se vaatteiden söpöys ja kauneus. ^^ Näen sen aika lailla saman asiana kuin jos joku pukeutuu vaikkapa gootiksi tai punkkariksi. Siitä vaan tykkää.
Prove me that you're not a fool, walk across my swimming pool

Y.S.A.K - Akatsuki FC - Gaara FC - Neji FC - J-rock FC - Sasuke FC - Suigetsu FC - Deidara FC - FMA FC - Gray FC
MUCKCRACKER
Chuunin Exam Supervisor
Chuunin Exam Supervisor
Viestit: 652
Liittynyt: To Helmi 05, 2004 21:31

Viesti Kirjoittaja MUCKCRACKER »

Ave-chan kirjoitti:Ihan uteliaisuuttani kysyn näin ulkopuolisena hieman asian vierestä, että mikä siinä japanilaisessa katumuodissa saa teidät ottamaan siitä piirteitä omaan pukeutumiseenne, tai peräti kopioimaan sitä täydellisesti? Raidat? Revityt vaatteet? Pörrötukat?

Tarkoitukseni ei ole kuulostaa epäkohteliaalta, mutta en vain ymmärrä, mikä siinä on että pitää olla kuin suoraan jostain japsiteinilehdestä O_o
Mun mielestä muita ei saisi tuomita pukeutumis tyylin perusteella pelkästään tai muuten vain pitää heitä stereotyyppeinä. Itse en usko stereotyyppeihin, koska ketään ei voi luokitella pukeutumis, musiikki maulla tai muuten vain. Itse en pidä sellaisista jotka pukeutuvat sen takia GL vaatteisiin, koska se on muotia tjsp.
Avatar
minori
Legendary Sannin
Legendary Sannin
Viestit: 3015
Liittynyt: La Kesä 11, 2005 13:44
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja minori »

Nemi^ kirjoitti:Tarkoitukseni ei ole kuulostaa epäkohteliaalta, mutta en vain ymmärrä, mikä siinä on että pitää olla kuin suoraan jostain japsiteinilehdestä O_o
Mun mielestä muita ei saisi tuomita pukeutumis tyylin perusteella pelkästään tai muuten vain pitää heitä stereotyyppeinä. Itse en usko stereotyyppeihin, koska ketään ei voi luokitella pukeutumis, musiikki maulla tai muuten vain. Itse en pidä sellaisista jotka pukeutuvat sen takia GL vaatteisiin, koska se on muotia tjsp.[/quote]
Että muita ei saa tuomita pukeutumistyylin perusteella, mutta kuitenkaan et tykkää siitä että joku pukeutuu esim. just noihin gosurori-juttuihin sen takia että se on muotia..? O__o Tuossa jälkimmäisessähän juuri nimen omaan tuomitset. Sitä paitsi ei se niin suosittua vielä Suomessa tai paljon missään muuallakaan kuin Japanissa ole, että pahemmin kukaan sitä harrastaisi vain siksi että se on "muotia" - eiköhän siitä ole kaikki kiinnostuneita ja siksi pukeutuvat.

Itseä ei nuo japanin vaatetyylit kiinnosta siinä mielessä, että jaksaisin nähdä niin kamalasti vaivaa ulkonäköni eteen *laiska* , mutta japanilaisia alkuperäisiä on kiva katella kun sattuu näkemään. ^^ (ja tietty nyt näyttäviä suomalaisiakin joskus harvoin näkee)
MUCKCRACKER
Chuunin Exam Supervisor
Chuunin Exam Supervisor
Viestit: 652
Liittynyt: To Helmi 05, 2004 21:31

Viesti Kirjoittaja MUCKCRACKER »

minori kirjoitti:
Nemi^ kirjoitti: Mun mielestä muita ei saisi tuomita pukeutumis tyylin perusteella pelkästään tai muuten vain pitää heitä stereotyyppeinä. Itse en usko stereotyyppeihin, koska ketään ei voi luokitella pukeutumis, musiikki maulla tai muuten vain. Itse en pidä sellaisista jotka pukeutuvat sen takia GL vaatteisiin, koska se on muotia tjsp.
Että muita ei saa tuomita pukeutumistyylin perusteella, mutta kuitenkaan et tykkää siitä että joku pukeutuu esim. just noihin gosurori-juttuihin sen takia että se on muotia..? O__o Tuossa jälkimmäisessähän juuri nimen omaan tuomitset. Sitä paitsi ei se niin suosittua vielä Suomessa tai paljon missään muuallakaan kuin Japanissa ole, että pahemmin kukaan sitä harrastaisi vain siksi että se on "muotia" - eiköhän siitä ole kaikki kiinnostuneita ja siksi pukeutuvat.

Itseä ei nuo japanin vaatetyylit kiinnosta siinä mielessä, että jaksaisin nähdä niin kamalasti vaivaa ulkonäköni eteen *laiska* , mutta japanilaisia alkuperäisiä on kiva katella kun sattuu näkemään. ^^ (ja tietty nyt näyttäviä suomalaisiakin joskus harvoin näkee)
Siis tarkoitan, että ei ärsytä, mutta muotina kyllä kuten Demissä kerran oli kahden aukeaman verran lolita tyylistä. Vaikea selittää. :D

Mun mielestä Japanilaisen katutyylin tarkoituksena on omatyyli. Tietenkin oman maansa kulttuuri ja musiikki on vaikuttanut katutyyliin niin kuin muissakin maissa esim. Iso-Britanniassa teddy boysit.
Avatar
Scepter
Chuunin
Chuunin
Viestit: 258
Liittynyt: Pe Touko 13, 2005 15:29

Viesti Kirjoittaja Scepter »

Nemi^ kirjoitti:Siis tarkoitan, että ei ärsytä, mutta muotina kyllä kuten Demissä kerran oli kahden aukeaman verran lolita tyylistä. Vaikea selittää. :D
Mun mielestä Japanilaisen katutyylin tarkoituksena on omatyyli.
Nojoo...itse olen lukenut tuon mutta... näin kaunistelematta sanottuna minusta se oli aikamoista paskaa.:D Ja jos kerta puhutaan lolitasta tyylinä, niin miksi kuvaksi pitää laittaa joku, joka koittaa jäljitellä sitä ottamalla vaikutteita, eikä pukeudu kokonaan kyseisellä tavalla. Ei sillä, etteikö näin saisi olla, mutta minusta asiat pitää hoitaa kunnolla...

Tosiaan se on tyhmää, jos juoksee vain muodin mukana, vaikka aihe ei kiinnostaisi muuten lainkaan, mutta kuten monen muunkin musiikinkuuntelijat ottavat vaikutteita idoleiltaan tyyliinsä ja haluavat ilmaista pukeutumisellaan, mihin ryhmään he kuuluvat(ja löytää helpommin samanhenkisiä ystäviä), näin teemme myös me, J-rockin kuuntelijat. Ja minusta ne ovat upean näköisiä niin miksi en pitäisi sellaisia? Sitäpaitsi minusta päätä pitkin valuvat hiukste ovat tylsiä...minulle sellaiset eivät sovi yhtään, joten tupeeraan ne pöyheämmiksi.(joskin silotan ne päältäpäin nätin näköisiksi, takkukasat ovat hirveitä)
Kuva
Y.S.A.K. || The BDSM Tentacle Lair || Akatsuki FC
Avatar
Siiwi
Chuunin
Chuunin
Viestit: 215
Liittynyt: La Elo 26, 2006 10:12

Viesti Kirjoittaja Siiwi »

Aivan sama minulle, mihin tyyliin ihmiset pukeutuvat. Olkoon se siten Japanista tai Ranskasta tullut muoti. Itse valitsen vaatteita ilman minkäänlaista tiettyä etikettiä noudattaen.
En voi kyllä myöskään kieltää, ettenkö saisi ajatuksia J-rock bändejä katsellessa.
Mun mielestä muita ei saisi tuomita pukeutumis tyylin perusteella pelkästään tai muuten vain pitää heitä stereotyyppeinä. Itse en usko stereotyyppeihin, koska ketään ei voi luokitella pukeutumis, musiikki maulla tai muuten vain. Itse en pidä sellaisista jotka pukeutuvat sen takia GL vaatteisiin, koska se on muotia tjsp.
Minä vihaan stereotypiointia^ Sitä on vaikeaa välttää, mutta thank god j-rockin kuuntelijoista ei ole lähtenyt pahemmin stereotypioita liikkeelle...vai?

Enkä todellakaan huutele kadulla kuuntelevani j-rockia. Korkeintaan fanityttöilen julkisilla paikoilla kavereiden kanssa xD
I'm as fake as a wedding cake.
Vastaa Viestiin