Metallimusiikki F.C.

Kaikenlaisen fanittamisen voi suorittaa täällä
Avatar
LoneWolf
S-Class Missing-nin
S-Class Missing-nin
Viestit: 2102
Liittynyt: Su Helmi 25, 2007 15:51
Paikkakunta: Kaaosmaa

Viesti Kirjoittaja LoneWolf »

Mulla lähti itellä silleensä, että olin joskus 4. luokalla, eli 11-vuotiaana kaverillani ja hän pisti vähän Children Of Bodomia soimaan. Tykästyinpä heti siihenkin bändiin ja kävin lainaamassa kirjastosta muutaman levyn. Samaan aikaan isäni kuunteli autossa ja joskus kotona Stratovariusta ja Iron Maidenia. Aina kun The Clansman alkoi soimaan, se oli menoa se. Oikeastaan Maidenia voisin pitää minun henkilökohtaisena metallimusiikkiin innostajanani. Siitä se sitten lähti. Aloin lainailemaan kirjastosta hevirieskoja ja tahkosin niitä mankassani. Siinä kertyi melkoinen kokoelma bändejä. Eli viitisen vuotta tässä on tullut heviä kuunneltua.

Itse olen kova käymään keikoilla. Olen käynyt parin vuoden sisällä muummoassa näillä keikoilla:

Sentenced
Sonata Arctica, Machine Men, Teräsbetoni
Exodus, Keep Of Kalessin
Children Of Bodom, One Man Army, Ektomorf
Helloween, Bloodpit, Storyteller
Mokoma, Stam1na, Rytmihäiriö
Eppu Normaali, Timo Rautiainen ja Trio Niskalaukaus

Ja sitten festarit:

Jalometalli '05
Jalometalli Winterfest '06
Jalometalli '06

Tänään illalla käyn katsomassa Teatrialla Tarottia ja Stargazerya. Millä keikoilla te olette käyneet?
Kuva
On pirun vaikea selvitä hengissä hautaan saakka. | Animewatcher | Last.fm | Metallimusiikki F.C. | "Sooner or Slayer"
Avatar
Serial
Chuunin
Chuunin
Viestit: 239
Liittynyt: To Helmi 22, 2007 12:48
Paikkakunta: Hueco Mundo

Viesti Kirjoittaja Serial »

Serial liittyy. Kiitos.
Kuva

Kiitokset sigistä nixulle :)
Avatar
neonsade
Genin
Genin
Viestit: 191
Liittynyt: Su Heinä 09, 2006 23:32

Viesti Kirjoittaja neonsade »

Aikomuksena olisi mennä Ruisrockiin katsomaan In Flamesia, Children of Bodomia, Finntrollia, Mokomaa ja muitakin bändejä jos vain mahdollista. Myös Sentencedin laulajan "uusi" bändi Poisonblack soittaa siellä, kellään tietoa onko se yhtä hyvää musiikkia kuin Sentenced?

Niin ja nyt muistinkin että pienenä ensimmäiseksi kuuntelin melkein joka päivä tuota Children of Bodomin kappaletta mikä onkin Children of Bodom. Isoveljeni on käynyt monessa, monessa konsertissa n. vuosina 05-06 ja nähnyt monta bändiä mistä itsekin pidän. Lähinnä siis metalli bändejä. Ärsyttävää kun se sanoo välillä että: "Aijai, tonki mä oon nähny livenä monta kertaa". :lol:
Avatar
Tonnikala
Just nobody
Just nobody
Viestit: 1297
Liittynyt: La Marras 18, 2006 18:23
Paikkakunta: Hämeen kyrössä

Viesti Kirjoittaja Tonnikala »

-Nightwish
-Rammstein, lasketaanko sitä?
-Stam1na.

Nightwish on näistä paras ehdottomasti.
Kuva
Avatar
SuzyQ
Genin
Genin
Viestit: 148
Liittynyt: Pe Marras 24, 2006 23:07
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja SuzyQ »

Liitympä minäkin :)

Suosikkibändejä on aika laidasta laitaan. Suosikkeja ovat mm. Sonata Arctica, Stratovarius, Metallica, Pantera, Mokoma, Stam1na, Children of Bodom, Cradle of Filth ja Dimmu Borgir.
LoneWolf kirjoitti:milloin ja miten innostuitte kuuntelemaan metallia?


Aloin kuuntelemaan raskaampaa musiikkia n. 8 vuotta sitten. Ensin kuuntelin kevyempää powermetallia kuten Stratovariusta, mutta vuosien varrella musiikkimaku on laajentunut aivan tuonne black metalliin saakka.

Tuskassa on tullut käytyä jo kolmena kesänä ja tänäkin kesänä sinne olisi tarkoitus mennä. Viime kesänä kävin veljeni kanssa ensimmäistä kertaa Saunassa ja ainakin yhtenä päivänä käymme todennäköisesti sielläkin piipahtamassa. Stratovarius ja Sentenced on tullut nähtyä livenä muutenkin kuin festareilla ja kuukauden päästä olisi tarkoitus mennä katsomaan Sonataa Pakkahuoneelle.
Y.S.A.K. - Metallimusiikki F.C. - Hatake Kakashi F.C. - // J-Rock ~ FC//
Avatar
Serial
Chuunin
Chuunin
Viestit: 239
Liittynyt: To Helmi 22, 2007 12:48
Paikkakunta: Hueco Mundo

Viesti Kirjoittaja Serial »

Ruisrockissa näyttäis olevan tänä vuonna aika hyvä valikoima kovia soittajia. http://www.ruisrock.fi/index.php?group=10 mm. Slayer, In Flames, Children of Bodom, Sonata Arctica, Mokoma, Amorphis yms. kovan luokan bändejä.
Lonewolf kirjoitti:Milloin ja miten innostuitte kuuntelemaan metallia.
Metalliin kuunteluun siirryin jo melko nuoressa iässä. Serkkuni kuunteli Children of Bodomia ja siitä sitten minäkin innostuin! Pidän juuri tuollaisesta melodisesta hevistä kuten COBHC ja In Flames, mutta kyllä menee paljon muutakin.
Kuva

Kiitokset sigistä nixulle :)
Avatar
Tonnikala
Just nobody
Just nobody
Viestit: 1297
Liittynyt: La Marras 18, 2006 18:23
Paikkakunta: Hämeen kyrössä

Viesti Kirjoittaja Tonnikala »

Nightwishiä oon kuunnellu niin kauan kuin muistan. se kolahti ja kovaa.
Varsinkin End of all hope ja planet hell.
Rammsteinn alkoi aika oudosti. kuulin rammsetinin schanppi-version ja etsin sitten että mitäs tämä. Ekänä kuulin ala-aste rallatusbiisin Amerika.
Kuva
Avatar
KorDe
ANBU Squad Leader
ANBU Squad Leader
Viestit: 898
Liittynyt: Ti Joulu 27, 2005 12:49

Viesti Kirjoittaja KorDe »

Liityn seuraanne. Kuuntelen melkoisen paljon erilaisia bändejä, mm. Anthraxia, Panteraa, Iron Maidenia, Rob Zombieta, Black Sabbathia, Judas Priestiä jne.

Diggailen lähinnä thrash- ja progemetallia, mutta kyllä kaikki menee kunhan kuulostää hyvältä ;)
KorDen evoluutio: Uchiha Itachi -> Urahara Takumi -> Takumi -> KorDe
Red Sparowes - Annihilate The Sparrow, That Stealer Of Seed, And Our Harvests Will Abound; We Will Watch Our Wealth Flood In
^Kyllä, se on kappaleen nimi.
Avatar
LoneWolf
S-Class Missing-nin
S-Class Missing-nin
Viestit: 2102
Liittynyt: Su Helmi 25, 2007 15:51
Paikkakunta: Kaaosmaa

Viesti Kirjoittaja LoneWolf »

Fuzz kirjoitti:Myös Sentencedin laulajan "uusi" bändi Poisonblack soittaa siellä, kellään tietoa onko se yhtä hyvää musiikkia kuin Sentenced?
No minun täytyy valitettavasti nyt sanoa että Poisonblack ei ole mitään verrattuna edesmenneeseen Sentencediin.. Mutta kyllänän se on ihan kuunneltavaa musiikkia ja Ville Laihiala on huippu laulaja!

Ja tervetuloa, SuzyQ ja Takumi!

Eilen olin nyt siis katsomassa Teatrialla Tarottia ja Stargazerya. Huippu keikka oli, sain Stargazeryn paidankin. :) Pikkuisen päissään oltiin, ja meininki oli katossa. Tarot veti todella pitkän setin ja soittajat olivat todellakin hyvässä vireessä. Voin pistää tänne kuvia jos joku päivä kaveri suostuu lähettämään sen kamerakännyllä ottamiansa.

Mun ensi kesän festarilistaan on nyt lisätty kaksi festaria, Qstock ja Jalometalli. Mitäs festareita teillä muilla on tiedossa? Onkos kukaan muu tulossa näille kadelle festareille?
Kuva
On pirun vaikea selvitä hengissä hautaan saakka. | Animewatcher | Last.fm | Metallimusiikki F.C. | "Sooner or Slayer"
Avatar
Ringo-chan
Academy Teacher
Academy Teacher
Viestit: 351
Liittynyt: Ma Loka 02, 2006 19:18
Paikkakunta: Ii

Viesti Kirjoittaja Ringo-chan »

LoneWolf kirjoitti:Nyt kun alkaa tämä meidän armeija kasvaa, voisin kysäistä teiltä että milloin ja miten innostuitte kuuntelemaan metallia?
Ööh,aloin kavereiden suosituksesta kuuntelemaan Sonataa ja siitä on pari kuukautta.Ekana kyllä ajattelin että en mitään sa*tanan heviä ala kuuntelemaan,mutta kappas,yhtenä päivänä rohmusin 2 ekaa levyä.Tykkään paljon. :)

Pitäisi alkaa kuuntelemaan lisää metalli musaa,niin voisiko joku sanoa sellaista Sonatan tapaista bändiä?
Viimeksi muokannut Ringo-chan, Su Maalis 25, 2007 17:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuva
"Viattomuus ei ole rikos."
Avatar
Serial
Chuunin
Chuunin
Viestit: 239
Liittynyt: To Helmi 22, 2007 12:48
Paikkakunta: Hueco Mundo

Viesti Kirjoittaja Serial »

LoneWolf valehtelevatko silmäni, vai eikö aloitusviestissä todella mainita Imperiumia!? Imperiumin sivuilta näet metalliaiheisia uutisia ja tänään olevat keikat. Myös uusimmat julkaisut ja niiden arviot löydät kätevästi Imperiumin sivuilta. Astu suomalaisen metallimedian mahdin taloon tästä ovesta
Kuva

Kiitokset sigistä nixulle :)
Avatar
LoneWolf
S-Class Missing-nin
S-Class Missing-nin
Viestit: 2102
Liittynyt: Su Helmi 25, 2007 15:51
Paikkakunta: Kaaosmaa

Viesti Kirjoittaja LoneWolf »

Serial kirjoitti:LoneWolf valehtelevatko silmäni, vai eikö aloitusviestissä todella mainita Imperiumia!? Imperiumin sivuilta näet metalliaiheisia uutisia ja tänään olevat keikat. Myös uusimmat julkaisut ja niiden arviot löydät kätevästi Imperiumin sivuilta. Astu suomalaisen metallimedian mahdin taloon tästä ovesta
Valehtelevat ne. :D Kyllähän siellä Imperiumi on.

Soittaakos kukaan mitään soitinta? Itse olen tässä jo yli pari vuotta soittanut akustista ja sähkökitaraa. Ihan itsenäisesti olen opetellu apuna käyttäen Guitar Proota ja muita tabeja.
Ringo-chan kirjoitti:Pitäisi alkaa kuuntelemaan lisää metalli musaa,niin voisiko joku sanoa sellaista Sonatan tapaista bändiä?
Oletkos tuota Sentencediä kokeillut? Se on aivan huippu, tykkäisit varmasti siitä.
Myöskin suosittelen Amorphista, enemmänkin niiden uusinta musaa, kuten Eclipse-albumia.

EDIT: NIII ja tietenkin nyt pitää ihkuttaa teille että sain eilen Tarotin keikalla niiden lämppärin, Stargazeryn paidan kun ne heitti yhteensä 3 kpl yleisöön. Edessä tällainen kuva:
Kuva
Kuva
On pirun vaikea selvitä hengissä hautaan saakka. | Animewatcher | Last.fm | Metallimusiikki F.C. | "Sooner or Slayer"
Avatar
Serial
Chuunin
Chuunin
Viestit: 239
Liittynyt: To Helmi 22, 2007 12:48
Paikkakunta: Hueco Mundo

Viesti Kirjoittaja Serial »

LoneWolf kirjoitti:EDIT: NIII ja tietenkin nyt pitää ihkuttaa teille että sain eilen Tarotin keikalla niiden lämppärin, Stargazeryn paidan kun ne heitti yhteensä 3 kpl yleisöön. Edessä tällainen kuva:
Kuva
V*ttuu epistä! Just hieno! Munki pitää ostaa joku ton tyylinen.
Ringo-chan kirjoitti:Pitäisi alkaa kuuntelemaan lisää metalli musaa,niin voisiko joku sanoa sellaista Sonatan tapaista bändiä?
Jos haluat sonatan tyylistä musiikkia, niin tiedän loistavan bändin sinua varten! Itse diggailen bändistä todella paljon, sillä pidän sonatasta ja tämä kyseinen bändi on samanlaista. No mikä se bändi on? Se on tietysti Masterplan. Masterplanissa on soittanut mm. Children of Bodomin kosketinsoittaja Janne Viljami "Warman" Wirman. (Liittykö tää mitenkään asiaan? XD)

Muuta:
Imperiumi.netin arvostelu Masterplanin Masterplan -albumista. (ps. 9½ on huikea arvosana o/)

Masterplanin Spirit never die biisi soi tämän AMV:n taustalla (Löyty sopivasti naruto aiheinen)


EDIT: Tajusin just, että mulla on toi Iron Maidenin The Clansman seinäjuliste tossa seinällä. Sain sen 2005 jouluna siskolta <3
Kuva

Kiitokset sigistä nixulle :)
Avatar
Drago^
Cthulhu
Cthulhu
Viestit: 1483
Liittynyt: Ke Huhti 21, 2004 20:01
Paikkakunta: R'hyel

Viesti Kirjoittaja Drago^ »

Ringo-chan kirjoitti:Pitäisi alkaa kuuntelemaan lisää metalli musaa,niin voisiko joku sanoa sellaista Sonatan tapaista bändiä?
Itse suosittelisin Luca Turillia, se on melko samallaista.

http://en.wikipedia.org/wiki/Symphonic_ ... ower_metal

Tuossa on listaa Sonatan musiikkityyliä soittavista bändeistä. Muista aina, että muziikkiasioissa wikipedia on kaveri.
Soittaakos kukaan mitään soitinta?
IMO huono kysymys tähän topicciin, mutta vastataan näin viestin täytteeksi.
Soittelen syntikoita ja bassoa hieman kun löytyy mokomat. Pitäisi opetella bassolla erään power metal biisin alku, siinä oli todella paljon munaa ^^.
"Mikään ei ole este, se on mahdollisuus".

Ia! Ia! Cthulhu Fthagn! Ph'nglui mglw'nfah Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!
Avatar
LoneWolf
S-Class Missing-nin
S-Class Missing-nin
Viestit: 2102
Liittynyt: Su Helmi 25, 2007 15:51
Paikkakunta: Kaaosmaa

Viesti Kirjoittaja LoneWolf »

Juu, olen itsekin kuunnellut Masterplania pari vuotta takaperin. Pidin itse hyvin paljon kummastakin siihen mennessä ilmestyneistä albumeista, eli Masterplanista ja Aeronauticsista. Varsinkin tämä Aeronautics-albumin avauskappale Crimson Rider kolahti melko kovaa. Itse ainakin suosittelen Ringolle Masterplania.

Nyt tuli myöskin mieleen tämä MYÖSKIN saksalainen poweribändi, Gamma Ray, jota olen itsekin kuunnellut. Tästä klikkaamalla pääset niiden sivuille.

Ja ehdoton suomalainen ykköspoweribändi Imatralta, Twilightning! Minä suosittelen! Ja niiden sivuille pääsee TÄSTÄ. Täältä löytyy sampleja. Suosittelen kuunteleen tuon kappaleen nimeltä Plague-house Puppet Show. Se on täyttä rautaa.

Tuo mun soitinkysymys oli vähän tuollainen BTW-asia. Ihan jos joku haluaa vastata. Kyllähän soittaminen kuuluu kuitenkin olennaisesti metallimusiikkiin.
Kuva
On pirun vaikea selvitä hengissä hautaan saakka. | Animewatcher | Last.fm | Metallimusiikki F.C. | "Sooner or Slayer"
Vastaa Viestiin