Metallimusiikki F.C.

Kaikenlaisen fanittamisen voi suorittaa täällä
Avatar
Kiyoshi-san
Chuunin
Chuunin
Viestit: 213
Liittynyt: Pe Kesä 29, 2007 00:02

Re: Metallimusiikki F.C.

Viesti Kirjoittaja Kiyoshi-san »

Blue_Hill-san kirjoitti:Stam1nan Raja-albumi on ihan mahtavaa kamaa ^^ Tuli se tuossa "hankittua" niin on kyllä tullu kuunneltua, tyksin kovin kovasti. Muuten ollut taas metallipuolella vähän hiljasta, ajattelin kuitenkin korjata tämän.....

....Opethiin olisi tarkoitus tutustua ^^
Joo Stam1na on kova, itsekkin on tullu lähiaikoina innostuttua siitä, vaikka aluksi jättikin hieman haaleaksi. Sittemmin on tullut alettua kuuntelemaan, varsinkin Viisi laukausta päähän, Likainen Parketti ja Edessäni ovat kovia biisejä. Eli joo, Uudet Kymmenen Käskyä-levy on iskenyt lujaa korviini.

Ja tosiaan, Opethia suosittelen varsin lämpimästi, loistavan progressiivista ja kiemuraista. Mikael Åkerfelt on loistava laulaja, ja kitaristi. Ne melodiavaihtelut bändin kappaleissa ovat vain niin loistavia.

Editto: Onko kukaan kuunnellut uutta Kotiteollisuuden albumia, Ukonhautaa? Itte olen nyt viime viikon kuunnellut levyn nimibiisiä, jotenki koukuttavaa vaikka onkin niin yksinkertaista musiikkia. Hynynen on yllättävän hyvä laulaja. En aiemmin sen suuremmin Kotareista välittänyt, mutta uusin levy iski. :0

Ja semi-offina, kuunteleeko täällä kukaan AC/DC:tä?
Viimeksi muokannut Kiyoshi-san, To Huhti 30, 2009 18:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Blue_Hill-san
Familiar Stranger
Familiar Stranger
Viestit: 1448
Liittynyt: La Marras 11, 2006 17:18
Paikkakunta: Hjämeenkjyrö

Re: Metallimusiikki F.C.

Viesti Kirjoittaja Blue_Hill-san »

^
Opeth on vallan mainiota kamaa, ainoa vaan, että tähän joutuu vähän paneutumaan. Eli en pysynyt aikataulussa "yhden bändin tuotanto/viikko", vaan piti jakaa ainakin kahdelle viikolle. Blackwater Parkin kuuntelin äsken lävitse ja kuten Kiyoshi-san tuossa ylempänä totesi, Harvest on nätti ja Blackwater Park kova ^^ Tähän astisista parhaat levyt on kyllä ollut Blackwater Park, Still Life ja My Arms, Yours Hearse. Kaksi ekaa ei kolahtanut ihan yhtä lujaa mutta pitää kuunnella nekin vielä toistamiseen ennen eteenpäin siirtymistä.

Opethin merkeissä jatketaan! \o/
Bleach EP1 kirjoitti:We have no form, therefore we fear it, and because we are formless, we revere it. Thus we are slain.
Animewatcher
Avasta kiitokset Runtelle ^^
Avatar
Blue_Hill-san
Familiar Stranger
Familiar Stranger
Viestit: 1448
Liittynyt: La Marras 11, 2006 17:18
Paikkakunta: Hjämeenkjyrö

Re: Metallimusiikki F.C.

Viesti Kirjoittaja Blue_Hill-san »

Opethin merkeissä on jatkettu mutta niin on myös Turmion Kätilöiden merkeissä. Aiemmin kavahdin rajuja sanoituksia, soundia ja koko bändiä. Nyt, pari kuukautta myöhemmin, bändi kolahtaa juuri noiden aspektien takia. Teurastaja, Pirun Nyrkki, U.S.C.H!, Stormbringer [vaikka onkin coveri], Verta ja Lihaa, Kirosana, Eläköön!, Irstauden Ilosanoma..lista jatkuu.... Kolahtelee kovaa ^^

[mosh] o/ [/mosh]
Bleach EP1 kirjoitti:We have no form, therefore we fear it, and because we are formless, we revere it. Thus we are slain.
Animewatcher
Avasta kiitokset Runtelle ^^
Avatar
Tonnikala
Just nobody
Just nobody
Viestit: 1297
Liittynyt: La Marras 18, 2006 18:23
Paikkakunta: Hämeen kyrössä

Re: Metallimusiikki F.C.

Viesti Kirjoittaja Tonnikala »

Blue_Hill-san kirjoitti:Opethin merkeissä on jatkettu mutta niin on myös Turmion Kätilöiden merkeissä. Aiemmin kavahdin rajuja sanoituksia, soundia ja koko bändiä. Nyt, pari kuukautta myöhemmin, bändi kolahtaa juuri noiden aspektien takia. Teurastaja, Pirun Nyrkki, U.S.C.H!, Stormbringer [vaikka onkin coveri], Verta ja Lihaa, Kirosana, Eläköön!, Irstauden Ilosanoma..lista jatkuu.... Kolahtelee kovaa ^^

[mosh] o/ [/mosh]
Sama täällä, Turmion kätilöt tulivat ja iskivät kovaa. Ehdoton lempikappalehan on siis Paha ihminen. Muita hyvähän on siis U.S.C.H, Teurastaja, Elköön ja Kirosana. Oikeastaan mitään muuta ei ole tullut metallialalla kuunneltua, mitä nyt vähän sivukorvalla Stam1naa, Turisasta ja Kotiteollisuutta.
Kuva
Avatar
Kiyoshi-san
Chuunin
Chuunin
Viestit: 213
Liittynyt: Pe Kesä 29, 2007 00:02

Re: Metallimusiikki F.C.

Viesti Kirjoittaja Kiyoshi-san »

Jees, taas en ole hetkeen viestiä lähettänyt, joten hieman päivitystä tännekkin suuntaan.

Oikeastaan viime aikoina on tullut kuunneltua kaikkea kivaa, ykkösenä Viikatetta, johon ihastuin juuri pari viikkoa aikaa. Loistavia kappaleita mm. Uurastaja, Pohjoista viljaa, Ei Enkeleitä, Ah ahtaita aikoja... Ja lista jatkuu. Jotain niissä melodioissa on ja sitten Kaarle Viikatteen ääni... Ah. Ja sitten Viikatteessa on vain jotain niin suomalaista, sellaista justiinsa iskelmä/rautalanka-melodiaa, joka on tuttu jo lapsuudessa äidin ja isän mukana käydyistä reissuista tanssipaviljongeilla, mutta vain sekoitettuna metalliin ja hard rockiin. Sitä on siis tullut viime aikoina kuunneltua, kun veljen kanssa ajeltuamme poispäin Rovaniemestä, pärähti Uurastaja soimaan ja pari viikkoa aikaa lat... hankin koko discografian. Oi onnea.

Sitten muuta mitä on tullut kuunneltua on tämä kasva death metallin skaala, nyt on menossa Progressiivisen ja teknisen death metallin kausi (Opeth, Gojira, Atheist, Death, Nechrophagist, Amoral [Reptile ride ja siitä taaksepäin]). Jotain maagista niissä on, tekninen taituruus, rummuissa on varsinkin loistavuutta, kitaroissa raakuutta ja niin edelleen. Opethilta olen alkanut tutustumaan Ghost Reveriesiin, Still Lifeen ja My Arms, Your Hearseen enemmän. Taatua Opeth-laatuahan ne ovat, Still Lifeltä iskeytyi juuri Serenity Painted Death tajuntaani. Atheist on sitten toinen. Jazzia, latinorytmejä ja death metallia, mikä voisi olla hullumpi ja sitä kiinnostavampi yhdistelmä? ;D Sitten Deathilta Symbolic:ia olen pyöritellyt soittimessani, ja siis tätä teknisempää bändin aikakautta.
Gojiralta sitten uusinta. art of Dying ja Vacuity ovat varsinkin loistavia biisejä. Myöskin uusimman ohella olen kuunnellut From Mars to Siriusta, ja sekin on loistavaa kamaa.

Laitanpa hieman näytteitä parista mainitsemastani bändistä.

Atheist - Air
<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/qz4TkW7Q_GE&hl ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/qz4TkW7Q_GE&hl=en&fs=1&rel=0" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]

Necrophagist - Epitaph
<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/u4jUGFAg2LA&hl ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/u4jUGFAg2LA&hl=en&fs=1&rel=0" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]

Myöskin on lähtenyt kuunteluun Profane Omen. Perkele siinä on sellaista mättöä joka jättää luukun auki hetkeksi kuuntelunkin jälkeen. Melodista, mutta silti agrrrressiivista. Esimerkiksi FMH on loistava biisi ekalta levyltä. Uutta levyäkin, Inherit the Voidia olen pyöritellyt ja se on vähintään Beaten Into Submissionin tasoinen.

Levyostoksista sitten sen verran että viime kerrasta on ilmestynyt ainakin Lamb of Godin Ashes of the Wake, Megadethin Rust in Peace (Pakkohan nyt sellainen klassikko oli ostaa, loistavuutta.), Before the Dawnin Deadlight ja Mokoman Tämän Maailman Ruhtinaan Hovi levyhyllyäni täyttämään. Viime viikolla käydessäni Rovaniemellä tarttuivat siis kolme jälkimmäistä käteeni. Myöskin Sentencedin Amokin bonjasin jo joku aika sitten levykaupasta matkaani, kun ei netistä sitä löytynyt. Loistava älppy vanhempaa Sentencediä, digailen.

Tätä tällä kertaa.

EDIT:

Ai niin, onhan sitä tullu kuunneltua myös Amorphista, tarkemmin sanottua kolmea uusinta älppyä ja Elegyä. Tomi Joutsenen ääni on loistavaa ja eikä Pasi Koskinenkaan jää kauas taakse. Uusin lätty, Skyforger oln jo ehkä liian kevyttä makuni, mutta silti Silver Bride, From the Heaven of My Heart ja Majestic Beast ovat uskomattoman kovia kappaleita. Kuitenkin hieman enemmän mörinää kehiin seuraavalla älpyllä, plz.

Ja sitten, nyt hieman muutakin infoa, Kalmahin uusi albumi on työn alla! \o/
Olen nyt parin viikon ajan fiilistellyt heidän studio diarya, suosittelen tsiigaamaan, studio diaryn ekassa videossa on varsin huvittavia kohtia ja kuullaan ilmeisesti klippi uuttakin settiä. Linkkaankin sen tähän, loput voitte etsiä itse. ;0

Älppy kulkee työnimellä 12 Gauge, joka sekin olisi suorstaan loistava nimi, mutta se ei kuitenkaan jää. Loppuvuodesta varmaankin voimme odotella levyn ilmestymistä. Noniin, nyt siihen videoon, tässä on varsinkin Megadeth- & Guns N' Roses-faneille huvittava kohta. Kuisman tekemiset on vaan loistavia :D

Ja kipsikohdassa kuultava riffi! Eargasmi oli se hetki kun kuulin sen ekaa kertaa, eikä se siitä ole muuttunut.

<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/77ImCRYD03w&hl ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/77ImCRYD03w&hl=en&fs=1&rel=0" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]
Avatar
Xtriimi
Chuunin Exam Supervisor
Chuunin Exam Supervisor
Viestit: 622
Liittynyt: Ti Tammi 03, 2006 15:57
Paikkakunta: Vantaa

Re: Metallimusiikki F.C.

Viesti Kirjoittaja Xtriimi »

Vaikken olekaan ollut kovin aktiivinen lähiaikoina niin ajattelinpa vaan kysästä, että kuinka moni oli Metallican keikalla ja jos olit niin millainen keikka oli mielestäsi?

Omasta mielestä keikka oli aika onnistunu vaikka bassorummun ääntä oisi saanut olla vähän vähemmän : P
Tosin se olikin eka keikka missä olen ollu joten hirveästi en voi mihkään verrata, mutta tyytyväinen olin.

PS. Miks siellä ei soitettu Batteryy :/


Edit. Typoja
Viimeksi muokannut Xtriimi, Su Heinä 05, 2009 13:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuva
Avatar
Kiyoshi-san
Chuunin
Chuunin
Viestit: 213
Liittynyt: Pe Kesä 29, 2007 00:02

Re: Metallimusiikki F.C.

Viesti Kirjoittaja Kiyoshi-san »

Itse en saanut eiliselle enkä tämänpäiväiselle keikalle lippua, mutta kiva kuiten kuulla että hyvä keikka oli! Itse olen menossa Sonisphereen, katsomaan vähän isompaa flokkia bändejä. o/
Disaster
Genin
Genin
Viestit: 127
Liittynyt: La Huhti 28, 2007 21:58

Re: Metallimusiikki F.C.

Viesti Kirjoittaja Disaster »

Olin parin kaverin kanssa tol Metallican maanantain keikalla, omasta mielestä Mastodon soitti aika huonosti verrattuna Lamb of Godiin joka oli ihan älyttömän hyvä lämppäri. Metallican näkemisestä todellakin kannatti maksaa sen lipun hinta. Ehdin siinä jo vähän tosin huolestua kun "meinasivat" lopettaa ilman seek and destroytä, mut kyllähän se sit lopulta tuli ja oli älyttömän kova. Tiedettiinhän se jo ettei ilman sitä voi 'tallican keikka loppua. Koko keikka oli omasta mielestäni ihan älyttömän kova.
Sieni
Student
Student
Viestit: 10
Liittynyt: Ma Heinä 13, 2009 19:23

Re: Metallimusiikki F.C.

Viesti Kirjoittaja Sieni »

Tahtoisin liittyä. :P
Avatar
LoneWolf
S-Class Missing-nin
S-Class Missing-nin
Viestit: 2102
Liittynyt: Su Helmi 25, 2007 15:51
Paikkakunta: Kaaosmaa

Re: Metallimusiikki F.C.

Viesti Kirjoittaja LoneWolf »

En todellakaan ole uskoa näkemääni nähdessäni tämän lupin vieläkin elossa. Kiitoksia kaikille aktiivisuudesta, ei muuta kuin pidetään tämä pulju pystyssä! >:)

Ja Sieni, voit toki liittyvä, jos nyt enää edes aktiivinen käyttäjä olet.

Mitäs mieltä porukka on Megadethin uudesta repäisystä, Endgamesta?
Kuva
On pirun vaikea selvitä hengissä hautaan saakka. | Animewatcher | Last.fm | Metallimusiikki F.C. | "Sooner or Slayer"
Avatar
Fumzze
Rookie
Rookie
Viestit: 55
Liittynyt: Pe Syys 11, 2009 21:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Metallimusiikki F.C.

Viesti Kirjoittaja Fumzze »

pistäppä minut tuonne listalle jos haluat :D. en oikeastaan muuta kuuntele kuin metalli/rock musaa.
Ei elämästä selviä hengissä.
Avatar
Kiyoshi-san
Chuunin
Chuunin
Viestit: 213
Liittynyt: Pe Kesä 29, 2007 00:02

Re: Metallimusiikki F.C.

Viesti Kirjoittaja Kiyoshi-san »

Hideyori kirjoitti:Musta vähän tuntuu että se metallimusiikki FC pitäis olla se hevipakinapaikka. :D
Tänne siis.
______________________________

Niin, viime aikoina hevin saralla ei ole tullut tutustuttua kovinkaan paljoa mihinkään uuteen, sillä olen yrittänyt etsiä enemmän bändejä Progressiivisen rokin suunnilta, mutta kuitenkin paria bändiä olen kuunnellut hieman enemmän, kuten Entombedia ja Amon Amarthia, joita olen kuunnellut hieman aktiivisemmin todistettuani heidän Teatrian keikkaansa. Entombed on kyllä perkeleen asenteellinen yhtye. Vaikka linjanvaihdoksia on tapahtunut, ei ole tuotannossa sen suuremmin perseitä nuoltu. Kuitenkin omaksi lempilevyksi on vielä jäänyt Left Hand Path, vaikkeivät muutkaan huonoja ole, Clandestine, Serpent Saints ja Uprising potkivat varsin kovaa. Wolverine Bluesiin olen halunnut jo tutustua pitkän aikaa, mutta kirjastossa se on ollut useimmiten lainassa, niin en ole vielä saanut sitä käsiini.

Amon Amarthista taas, opin arvostamaan bändiä hieman laajemmalla skaalalla, ja olen ihastunut varsinkin Runes To My Memory:yn. Kertosäe tuo selkäpiihini väreitä, upeaa.

" When I am dead, lay me in a mound
Raise a stone for all to see
Runes come to my memory!
"

Ja sitten sen taustalla soiva melodia on myös loistavuutta. Muita biisejä on sitten esim Victorious March, Guardians of Asgaard, Embrace of the Endless Ocean ja Cry of the Blackbirds, joita on tullut kuunneltua enemmän kun nyanssit ovat päässeet pinnalle.

Noh, muihin bändeihin ei ole tullut kovinkaan paljoa paneuduttua, kun ei enää uutta musiikkia koneelle keräänny tiettyjen rajoitusten vuoksi.

Onko kukaan muuten kuunnellut Viikatteen Kuu Kaakon Yllä- tai Insomniumin Across the Dark-levyjä? Itse olen kumpaakin kuunnellut nyt syyskuusta lähtien ja pakko sanoa, että on kyllä pirullisen loistoa kamaa, Insomniumin uusin varsinkin.
Avatar
KorDe
ANBU Squad Leader
ANBU Squad Leader
Viestit: 898
Liittynyt: Ti Joulu 27, 2005 12:49

Re: Metallimusiikki F.C.

Viesti Kirjoittaja KorDe »

Ok, siitä on nyt vähän aikaa kun oon tälle puolelle mitään kirjottanut, joten pistetääs päivitystä.

Thrash on se metallin alalaji joka on perinteisesti mulla ollut kovemmassa kulutuksessa, mutta kyllä mä olen myös yrittänyt laajentaa valikoimaani.

Viimeaikoina suuressa kulutuksessa on ollut:
-Made Out Of Babies
-Battle Of Mice
-Red Sparowes
-Acid Bath
-Cult Of Luna (no en mä nyt suuresta tiedä mutta..)
-Opeth
-SOiL (paria biisiä vaan)
-etc.

Ja kestosuosikkeja:
-Pantera
-Buckethead
-Megadeth
-Alice In Chains (kyllä se melkein metallibändiksi pitää laskea)
-Down
-Anthrax
-Slayer
-Metallica
-Black Sabbath
-Motörhead
-Machine Head
-Damageplan
-Superjoint Ritual
-Godsmack (en edes tiedä miksi iskee mutta niin tekee)
-Sentenced
-System Of A Down
-Skindred

Ei mulla nyt hirveesti muuta ollut. Pärjäilkää ;)
KorDen evoluutio: Uchiha Itachi -> Urahara Takumi -> Takumi -> KorDe
Red Sparowes - Annihilate The Sparrow, That Stealer Of Seed, And Our Harvests Will Abound; We Will Watch Our Wealth Flood In
^Kyllä, se on kappaleen nimi.
Avatar
LoneWolf
S-Class Missing-nin
S-Class Missing-nin
Viestit: 2102
Liittynyt: Su Helmi 25, 2007 15:51
Paikkakunta: Kaaosmaa

Re: Metallimusiikki F.C.

Viesti Kirjoittaja LoneWolf »

Heleveta että vanha perinteinen death metal on alkanu iskemään. Erityisesti näiden näljän bändin muodossa; Dismember, Entombed, Grave ja Bolt Thrower. Tokihan olen kuunnellut niitä ennenkin, mutta nyt on joku ihmeen nousukausi taas päällä noiden suhteen.

Tosiaan, ja todella korkeat odotukset tämän syksyn Jalometalli-festarin suhteen, Carcass pääesiintyjänä..

Onkos kukaan suunnitellut menevänsä SoniSphere-festareille tänä vuonna? Siellä ois Maidenia, Anthraxia, Slayeria ja kaikkea muuta kivaa. Suola alko maistumaan suussa kun näin lippujen hinnan (125€), mutta hyvästä kannattaa maksaa. Ja vielä on lippuja jäljellä noinkin kovista esiintyjistä huolimatta! Muistaakseni Maidenin keikkojen liput on aina menny jossain puolessa tunnissa.
Kuva
On pirun vaikea selvitä hengissä hautaan saakka. | Animewatcher | Last.fm | Metallimusiikki F.C. | "Sooner or Slayer"
Avatar
Kiyoshi-san
Chuunin
Chuunin
Viestit: 213
Liittynyt: Pe Kesä 29, 2007 00:02

Re: Metallimusiikki F.C.

Viesti Kirjoittaja Kiyoshi-san »

^Itse olen aatellut menemistä, mutta ainakin vielä jonkin aikaa tuo lippujen hinnan suolaisuus estää minua lähtemästä. Toivottavasti kerkeän kerätä rahaa ennen kuin loppuvat, olis itelle kyllä varsin maukas kattaus. :Q

Ainiin, Entombed o/ Vitun asenne bändi, todistin keikkaa Oulussa viime syksynä med Amon Amarth ja Evile. Yksi paitakin tarttui mukaan. Ylempänä kerroin keikasta lisää. Ja Grave ja Dismember ovat tuttuja myös.
Vastaa Viestiin