Harry Potter ja Puoliverinen Prinssi [spoilerivaara]

Keskustele suosikkikirjoistasi ja -kirjailijoistasi täällä, tai vaikkapa kirjallisuudesta ylipäätänsä.
Avatar
everfree
Tokubetsu Jounin
Tokubetsu Jounin
Viestit: 546
Liittynyt: To Touko 05, 2005 18:36

Harry Potter ja Puoliverinen Prinssi [spoilerivaara]

Viesti Kirjoittaja everfree »

Noniin, keskustelua pystyyn tästä uusimmasta Potter kirjasta ;)
Siskoni hankki sen heti kun se tuli kauppoihin, ja ollaan tässä hänen ja isoveljeni kanssa luettu vuorotellen sitä :D *johdan johdan hähähää*
Olen jo mennyt yli puolen välin, ja kyllä se tässä viikonlopun aikana tulee luettua ;D ehkä paras näistä Pottereista tähän asti, tykkään tuosta kun koko ajan kamala hälinä päällä kun Voldu palas ;D harmi kun tuo kirja on ainakin 300 sivua lyhyempi kun edellinen, olisi saanut olla 300 sivua pidempi x/ tykkään pitkistä kirjoista, ainakin jos pystyy lukea semmoisen kyllästymättä kunnolla kertaakaan (TSH;ssa lopetin pitkäksi aikaa kesken kun tuli niin tylsä kohta >_____> )^--^
mutta, onkos monikin täällä naruto.fi;ssä jo lukenut tämän kirjan? (: kertokaas mielipiteitänne, ja spoilit spoileri tageihin kiitos^^
Kuva
Kiitus, Valvoja89 <:

~I won't let you be alone<3~
Avatar
Chouko
Oinin
Oinin
Viestit: 921
Liittynyt: To Loka 20, 2005 16:21
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Chouko »

Minustakin on hiukka harmi että kirja on ohut. Laitoin eilen opuksen Feeniksen killan viereen hyllyyn ja se näytti säälittävän ohuelta sen rinnalla...
Juuh, mutta muuten hyvä kirja. Kirjoittelen myöhemmin lisää sitten kun täällä on ihmisiä jotka ovat lukeneet kirjan ^^
~Stupid is as stupid does~
||Animewatcher||
Avatar
korvapuusti
Jounin
Jounin
Viestit: 1003
Liittynyt: Pe Maalis 25, 2005 09:56
Paikkakunta: PIMEÄ REIKÄ!

Viesti Kirjoittaja korvapuusti »

Itse ostan kirjan kun saan seuraavan kerran enemmän rahaa.
Muuten olisin mieluiten lukenut enkunkielisen version, mutta henkilökohtaisesti on niin vaikea keskittyä vieraskieliseen tekstiin, että päätin odottaa suomennosta... vaikkakin jotkut nimien suomennokset yms... sekä ne järkyttävän rumat kansikuvat ovatkin suuri miinus.
Avatar
Runte
Lord of Oblivion
Lord of Oblivion
Viestit: 4119
Liittynyt: La Maalis 26, 2005 17:00
Paikkakunta: Somwhere Around Nothin'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Runte »

Alotin lukeen sitä ja alusta pidän, vaikka hieman on vielä tylsää menoo..

Ja mielessä kävi jo kamalia asioita, että ties kuka tulee kuoleen ja ties kuka tappaa kenet jne. O_O' Joten ei voi, kun jatkaa lukemistä jännityksellä ja kommentoida uudelleen jälkeenpäin

ps. Aattelin ite tehä kyseisen topicin lähiaikoina ^^
人は孤独には勝てない
故に我は孤独を満喫している
Avatar
batanga
Oinin
Oinin
Viestit: 913
Liittynyt: Su Huhti 10, 2005 20:24
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja batanga »

Ihan hyvä kirja, aikalailla jotenki erilailla kirjotettu ku edelliset ja tunnelmalta muutenki erilaine.

Itellä on se enkuks.
Haista paska! Saatanan rasisti kusipää! -EroSennin
Kuva
Avatar
Runte
Lord of Oblivion
Lord of Oblivion
Viestit: 4119
Liittynyt: La Maalis 26, 2005 17:00
Paikkakunta: Somwhere Around Nothin'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Runte »

Fluor kirjoitti:Miukulla on se englanniksi, kävin silloin jonottamassa sitä Akateemisen edessä :D </brag>

Vää, pakko kai tuo on hankkia.. tai lukea ainakin. Vaikka luinkin sen silloin englanniksi, missasin hyvin luultavasti joitain juttuja..

..saako täällä spoilata? D:
Sitä varten on Spoiler Tagit
人は孤独には勝てない
故に我は孤独を満喫している
Avatar
Kinuski
Genin
Genin
Viestit: 194
Liittynyt: Ke Maalis 09, 2005 16:32
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Kinuski »

Itse luin kirjan enkuksi viime kesänä melkein heti kun se oli ilmestynyt. Olen kuitenkin lahjakkaasti unohtanut kirjasta lähes kaiken. Nyt olen lukenut kirjaa yli 200 sivua. Yritän lukea mahdollisimman säästeliäästi ja nautiskellen ettei käy niinkuin Feeniksin killan kanssa, että luin sen päivässä. Porukat olivat shokissa ettei kirjaa saisi lukea noin nopeasti. Ja nyt on onneksi ollut paljon tekemistä viikonloppuna ettei kirja ihan heti ole loppumassa.
Kirja on hyvä, mutta silti pidän eniten Azkabanin vangista. Nyt kun olen ominut Sametin koneen jätän tämän sepustamisen tähän ja sepustan sitten vielä lisää kun olen virkistänyt muistiani suomennoksen parissa.
On my way~
Kuva
Avatar
samsam
ANBU
ANBU
Viestit: 493
Liittynyt: To Maalis 02, 2006 19:42
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja samsam »

huippu kirja! luin englanniks,en jaksanu ootta suomenkielisee xD...
Avatar
GolliM
Tokubetsu Jounin
Tokubetsu Jounin
Viestit: 505
Liittynyt: To Huhti 28, 2005 07:59

Viesti Kirjoittaja GolliM »

Englanniksi tuhat kertaa parempi, suomennos on TODELLA tönkkö, toisiksi paras Potter... Englanniksi siis...
KuvaKiitokset Runtelle, joka teki avatarin ^^
Avatar
Zibe
ANBU
ANBU
Viestit: 471
Liittynyt: Ma Kesä 28, 2004 17:10
Paikkakunta: Oulu, Finland
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zibe »

Omasta mielestäni paras Potter. Kummaa, englanninkielinen vain hieman feeniksin kiltaa ohuempi mutta suomalaisissa kirjoissa ero on noin iso.
**Kuva poistettu**
Avatar
LittleSamurai
Vasto Lorde
Vasto Lorde
Viestit: 3463
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:51
Paikkakunta: Igaalinen Gakure no Sato

Viesti Kirjoittaja LittleSamurai »

Zibe kirjoitti:Omasta mielestäni paras Potter. Kummaa, englanninkielinen vain hieman feeniksin kiltaa ohuempi mutta suomalaisissa kirjoissa ero on noin iso.
Agree that. Olen lukenut sen englanniksi jo kaksi kertaa, joten pitänee nyt vilkaista läpi vielä se suomenkielinen.

Vaikka se onkin ohuempi on siinä mielestäni paljon enemmän tekstiä. Se, mitä siellä kirjainten takana on. Teksti on raskasta ja synkkää, mutta niinhän koko kirjasarjalle on tapahtunut. Ykköstä jos vertaa tähän uusimpaan, se vaikuttaa sadulta puoliveriseen prinssiin verrattuna. Sarja on kirja kirjalta mennyt synkempään suuntaan, joten jännityksellä odottaa, mitä viimeinen kirja tuo sisällään. Enpä oikein usko, että 7-vuotiaat saavat tästä irti mitään, voi se ehkä olla pelottavakin niin pienille. Mutta varmasti vähän vanhempien ja aikuisten mieleen.
Kuva Kuva
"Little "ai mitennii ihmiset luulee ettei mulla ole elämää" Samurai." ~ Mirhan suusta kuultua
Avatar
everfree
Tokubetsu Jounin
Tokubetsu Jounin
Viestit: 546
Liittynyt: To Touko 05, 2005 18:36

Viesti Kirjoittaja everfree »

Noniin, sain luettua sen eilen loppuun :D oli hieno kirja, taas kyynel silmässä loppua luin :/
Spoileri, maalaa nähdäksesi Meinasin kuolla nauruun siinä kohdassa kun Dumppis joi sitä litkua siellä luolassa ja huusi 'haluan kuolla!' x''DDD ja siinäkin oli naurussa pidättelemistä kun Oljo ja Dobvy tappeli :D ja kun Draco itki vessassa Myrtin kaas xDDD
Odotan kyllä innolla seuraavaa Potteria, tuo loppui aika jännään kohtaan :)
Kuva
Kiitus, Valvoja89 <:

~I won't let you be alone<3~
Avatar
Chouko
Oinin
Oinin
Viestit: 921
Liittynyt: To Loka 20, 2005 16:21
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Chouko »

Jen kirjoitti:
Spoileri, maalaa nähdäksesi Meinasin kuolla nauruun siinä kohdassa kun Dumppis joi sitä litkua siellä luolassa ja huusi 'haluan kuolla!' x''DDD ja siinäkin oli naurussa pidättelemistä kun Oljo ja Dobvy tappeli :D ja kun Draco itki vessassa Myrtin kaas xDDD
:)
Olet sadisti, ei siinä mitään hauskaa ollut, mutta kai ihmisillä on erilainen huumorintaju tällaisissa asioissa ^^
~Stupid is as stupid does~
||Animewatcher||
Avatar
LittleSamurai
Vasto Lorde
Vasto Lorde
Viestit: 3463
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:51
Paikkakunta: Igaalinen Gakure no Sato

Viesti Kirjoittaja LittleSamurai »

Chouko kirjoitti:
Jen kirjoitti:
Spoileri, maalaa nähdäksesi Meinasin kuolla nauruun siinä kohdassa kun Dumppis joi sitä litkua siellä luolassa ja huusi 'haluan kuolla!' x''DDD ja siinäkin oli naurussa pidättelemistä kun Oljo ja Dobvy tappeli :D ja kun Draco itki vessassa Myrtin kaas xDDD
:)
Olet sadisti, ei siinä mitään hauskaa ollut, mutta kai ihmisillä on erilainen huumorintaju tällaisissa asioissa ^^
Minunkaan mielestäni varsinkaan tuo viimeinen ei ole mikään naurun asia, siinä ei vissiin tuijoteltu sanojen merkitystä vaan vaan pelkästään sitä asetelmaa.. >:( Yksi kirjan parhaista/kauneimmista kohdista..
Kuva Kuva
"Little "ai mitennii ihmiset luulee ettei mulla ole elämää" Samurai." ~ Mirhan suusta kuultua
Avatar
miyoko
ANBU
ANBU
Viestit: 402
Liittynyt: To Huhti 07, 2005 15:02
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja miyoko »

Potteria ei ole ihan vielä suomeksi luettu, mutta olen sen kuitenkin enkuksi jo kaksi kertaa lukenut, joten tiedän kyllä mitä siinä tapahtuu.
Kirja on hyvä, vaikka rupesikin hiukan säälittämään, kun näin kuin paksu (tai oikeastaan ohut) suomennos oli... Sehän on varmaan puolet FK:sta! xD No, ei siinä mitään.

Huomasin muuten, että nyt kun olen lukenut enkunkielisen ensin, aloin heti kiinnittää huomiota Kaparin suomennokseen. Ennen en ole siihen niinkään suurta huomiota kiinnittänyt. Nyt jotkut suomennetut sanat oikein sattuivat silmään..
Spoileri, maalaa nähdäksesiEn esimerkiksi varmaan ikinä opi kutsumaan Slughornia Kuhnusarvioksi..! xD Ja hirnyrkit! Voi hyvänen aika sentään...
Mutta en minä suomennosta valita, Kapari on tehnyt jälleen kerran ihan mallikasta työtä, minuun nuo sanat vain tuskin uppoavat enkunkielisten jälkeen.
Kirja oli tosi jännä ja joissain kohdissa muistutti huvittavasti joitain Potter-ficcejä joita olen lukenut. ;p
Kirjan loppu oli jotain tosi järkyttävää, vaikka olinkin saanut jo pientä vinkkiä tapahtumista etukäteen. En käsitä yhtään, miten Row pystyy tuosta jatkamaan tai miten hän kykenee saattamaan kaiken kunniakkaasti päätökseen.. 0__o
Vastaa Viestiin