artemis fowl (kaikki ne)

Keskustele suosikkikirjoistasi ja -kirjailijoistasi täällä, tai vaikkapa kirjallisuudesta ylipäätänsä.
Avatar
Sabu-chan
Tokubetsu Jounin
Tokubetsu Jounin
Viestit: 500
Liittynyt: Pe Touko 25, 2007 18:41
Paikkakunta: Hidden village of city ;D

Re: artemis fowl (kaikki ne)

Viesti Kirjoittaja Sabu-chan »

Oon lukenu yhen Artemis Fowlin. Pitais kyl lukee loputkin. Tosi hyvä kirja oli ja hauska. Eteenkin jotkut haltia kaksoset, joitten nimii en muista, oli tosi hauskoi :mrgreen:
Guess who's back?... Sabu-chan >8D
KuvaKuva
Avatar
Shieva
Student
Student
Viestit: 14
Liittynyt: Ma Elo 13, 2007 20:50

Re: artemis fowl (kaikki ne)

Viesti Kirjoittaja Shieva »

Kaikki tähän mennessä suomeksi tulleet kirjat on kahteen kertaan koluttu läpi, ja ensimmäistä olen juuri lukemassa kolmatta kertaa, tällä kerralla englanniksi (ostin kyseisen teoksen Frankfurtin lentokentältä). Innolla odotan myös kirjan elokuvaversiota (joka Wikipedian mukaan on suunnitteilla, mutta muuta tietoa ei ole vähään aikaan tullut, mikä alkaa huolestuttaa) sekä tulevaa/tulevia osia (joista seuraavassa tosiaan käydään Suomessa) :'D

Kirjat on paikoittain todella hauskoja, ja siinä on sekä fantasiaa että scifiä juuri minun makuuni. Myöskin hahmojen kehitystä on mukava seurata (Artemis ainakin kasvaa sarkastisesta lapsinerosta älykkääksi herrasmieheksi ;))

Supernaturalisti sekä Etsivätoimisto Puolikuu on myös luettu, mutta ne ei mielestäni ole yhtä hyviä kuin Artemis Fowlit.
Why does the protagonists always have to be so special? For example, Allen Walker is the first exorcist to strip a Noah to his underwears.
Avatar
Lucy
Assassin
Assassin
Viestit: 1211
Liittynyt: Su Kesä 26, 2005 23:23
Paikkakunta: Aperture Science Enrichment Center

Re: artemis fowl (kaikki ne)

Viesti Kirjoittaja Lucy »

Lukaisin juuri uusimman osan. Tuli himmee pakkomielle hankkia se kun näin mainoksen, koska edellinen jäi niin mielenkiintoiseen kohtaan. Jo alkusivujen jälkeen iski himmee angsti ku kaikkein paras juonielementti haihdutettiin pois kuin pieru saharaan.
Spoileri, maalaa nähdäksesiTarkoitan siis Artemiksen taikavoimia, joita olin odottanut kieli poskessa.
Kirja oli muutenkin aikamoinen pettymys kun vanhoja teemoja ja hahmoja kierrätettiin taas tylsästi. No ainakin opin sen että jokatoinen sarjan osa on sukka.
I'm in SPACE~!
XKCDDAAnimewatcher
Avatar
Cyran
Tokubetsu Jounin
Tokubetsu Jounin
Viestit: 502
Liittynyt: Pe Joulu 05, 2008 20:06
Paikkakunta: Under your bed.
Viesti:

Re: artemis fowl (kaikki ne)

Viesti Kirjoittaja Cyran »

Artemis Fowlit on aivan parhaita! Tosin yhdyn Lucyn mielipiteeseen siitä, että uusin kirja oli lievä pettymys, mutta onneksi vain lievä. Alussa tuli tosissaan sellainen olo, että "ei hemmetti, oonko kasvanu näistä yli..?", mutta onneksi se korjaantui kirjan alun jälkeen.
Eoin Colfer kirjoittaa yhtä hyvin kuin aina, tosin ensimmäisissä kolmessa kirjassa on se tietty hohto aina kun niitä luee ^^
Mind of a ninja, body of a manatee.
Shadow Windmill
Rentun ruusu

Avatar täältä.
Vastaa Viestiin