Remes

Keskustele suosikkikirjoistasi ja -kirjailijoistasi täällä, tai vaikkapa kirjallisuudesta ylipäätänsä.
Vastaa Viestiin
Avatar
LoneWolf
S-Class Missing-nin
S-Class Missing-nin
Viestit: 2102
Liittynyt: Su Helmi 25, 2007 15:51
Paikkakunta: Kaaosmaa

Remes

Viesti Kirjoittaja LoneWolf »

TOINEN!!

Eli nyt voitais puhua minun henkilökohtaisesta suomalaisesta suosikkikirjailijasta, Ilkka Remeksestä. Onko kukaan lueskellut hänen kirjojansa? Kiinnostaisiko lukea? Oletkos kuullut edes Remeksestä?

Itse olen lukenut nuo kirjat Itäveri ja Uhrilento. Olen myös yrittänyt lukea tuota Mustaa Kobraa, mutta nuo nuorten kirjat eivät todellakaan innosta. Itäveri oli kuitenkin parempi noista kahdesa, en osaa sanoa miksi.

Miksi luen Remestä? Jännitys. Juoni. Henkilöt. Ile osaa luoda niin hyvin noita kaikkea, jos kirjan aloittaa, sitä ei voi olla lukematta loppuun saakka.
Kuva
On pirun vaikea selvitä hengissä hautaan saakka. | Animewatcher | Last.fm | Metallimusiikki F.C. | "Sooner or Slayer"
Avatar
Sutsuran
Academy Teacher
Academy Teacher
Viestit: 377
Liittynyt: Pe Maalis 31, 2006 17:08

Viesti Kirjoittaja Sutsuran »

Remekseltä olen lukenut 12/6-kirjan. Se oli todellakin lukemisen arvoinen. Henkilöt olivat todella hyvin suunniteltuja ja jotenkin Remes onnistui säilyttämään mielenkiintoni loppuun saakka. Ainoa joka ärsytti, oli se rakkaustarina siinä :< Blaah.
Mutta en ole jaksanut enempää lukea hänen tuotantoaan.

Jos aihe kiinnostaa, tässä kirjailijan kotisivut: http://www.ilkkaremes.com

OFF/
LoneWolf kirjoitti:TOINEN!!
Aaaivan...-_-
/OFF
Kuva
Ilmasto on hot -ole sinä viileä
----
Kaikkea ei kannata ottaa niin vakavasti.
Avatar
charmander
electric sushi
electric sushi
Viestit: 1937
Liittynyt: Ti Helmi 01, 2005 18:44
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja charmander »

Olen lukenut useamman teoksen kyseiseltä kirjailijalta, ja täytyy sanoa että olen kyllä pitänyt lukemastani. Välillä juoni on aina (lue: jokaisessa remeksen teoksessa) aivan hakoteillä (tai ainakin melkein hukassa) uskomattomuuksineen ja kliseineen, mutta jotenkin ihmeen lailla onnistuu palaamaan raiteilleen, uskottavasti. Tuo jos mikä on taidon merkki.

Harmi vain että hänen nopea kirjoitustahtinsa näkyy niin selkeästi kirjoitusjäljessä -- kiire paistaa läpi. Moitetta tulee kanssa tyylin samankaltaisuudesta.
Kaikesta huolimatta Remes todella on Suomen mahtavin dekkarikirjailija ^^.

Suosikkikirja = Ruttokellot. Ostin sen jopa omakseni muutama vuosi takaperoin.
nefozyne
Student
Student
Viestit: 39
Liittynyt: Ti Elo 22, 2006 08:40

Viesti Kirjoittaja nefozyne »

Luettujen listalta löytyy kaikki Remeksen teokset Kirottua koodia lukuun ottamatta. :3 Eniten olen pitänyt Pääkallokehrääjästä ja muista Remeksen ensimmäisistä teoksista. Ikiyön jälkeen herran taso on laskenut silmissäni huimaa vauhtia. Toistuva Korpien käyttö päähahmoina ei minua miellytä, samoin kliseisyys häiritsee, joissain kirjoissa myös ''turha'' teksti.

Mutta chauronia mukaillen; Remes on Suomen paras jännityskirjailija. ^-^
Avatar
GRRINGO
Genin
Genin
Viestit: 113
Liittynyt: Ma Marras 20, 2006 18:53

Viesti Kirjoittaja GRRINGO »

Olen lukenut kaksi Ilkka Remeksen kirjaa Kobran ja Piraatit (nimet voivat olla väärin olisin tarkistanut, mutta kirjat ovat jossain kaapin pohjalla).

Omistan montakin Remeksen kirjaa mutta en ole kovin ahkera lukemaan tavallisia kirjoja.

Remes on mielestäni hyvä kirjailija jännitystä löytyy ja kirjan jaksaa lukea innolla loppuun asti. Kirjat ovat muutenkin minun makuuni. Noista kahdesta kirjasta parempi oli mielestäni Piraatit, mutta ei hajuakaan miksi pidän vain siitä enemmän.
KuvaKuva
Ouran High School Host Club -FC Hitsugaya-taichô -FC
Avatar
Andar
Genin
Genin
Viestit: 115
Liittynyt: To Elo 25, 2005 17:25
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Andar »

Viisi tai kuusi olen lukenut, kuudes tai 7. menossa tällä hetkellä. Oma henkilökohtainen suosikkini on Ruttokellot (evil geniuses are fun).

Pidän erityisesti siitä, että joka kirja on täynnä kaikkea nippelifaktatietoa, josta oikeasti oppii jotain uutta. Nimessä ja veressä käsiteltiin ledstadionilaisuutta, josta oppiminen oli ihan mielenkiintoista, kun ei sitä Wikipedian artikkelia kuitenkaan tule luettua. Vahtera on myös mielenkiintoinen hahmo, kriminologia kun kiinnostaa itseänikin.
Avatar
Turhis
Chuunin Exam Supervisor
Chuunin Exam Supervisor
Viestit: 656
Liittynyt: Su Joulu 17, 2006 03:31
Paikkakunta: Mikämikä-maa, jossa asuu pieniämiehiä

Viesti Kirjoittaja Turhis »

Olen lukenut muutaman kirjan ja tykännyt lukemastani. Normaalisti yritän välttää samoja kirjailijoita, koska he tykkäävät toistaa itseään kuten Remes. Se on yleinen vika kaikissa ei voi pistää henkilönpiikkin. No mutta kumminkin todella hyviä kirjoja ja suosittelen lajityypistä pitäville.
a big fan of masturbating. It's therapeutic. Keeps the body count low.
Pasila
Avatar
LoneWolf
S-Class Missing-nin
S-Class Missing-nin
Viestit: 2102
Liittynyt: Su Helmi 25, 2007 15:51
Paikkakunta: Kaaosmaa

Re: Remes

Viesti Kirjoittaja LoneWolf »

Käväisin tänään hakemassa kirjastosta Remeksen kirjat Karjalan lunnaat ja Ruttokellot. Ajattelin lukea kumpaisenkin loman aikana. Voisin jopa lainata vielä Ikiyön, nimittäin kirjaston hyllyssä oli niitä jopa kaksi kappaletta.

EDIT: Lainasin sittenkin Nimessä ja veressä!
Kuva
On pirun vaikea selvitä hengissä hautaan saakka. | Animewatcher | Last.fm | Metallimusiikki F.C. | "Sooner or Slayer"
Avatar
Ziryuki
ANBU Squad Leader
ANBU Squad Leader
Viestit: 894
Liittynyt: Su Loka 02, 2005 02:37
Paikkakunta: Joensuu

Re: Remes

Viesti Kirjoittaja Ziryuki »

Joskus kesällä tarttui kirjastosta käteen Remeksen Uhrilento, johon tykästyin paljon, mutta ajanpuutteen vuoksi sen lukeminen jäi vain johonkin puoliväliin. Aikomus olisi aloittaa lukemaan se jälleen alusta loppuun kunhan kunnon kirjan lukeminen nappaisi taas.

Pidän Remeksen kirjoitustyylistä, se vie mennessään hyvin helposti vaikka välillä onkin noita chauronin mainitsemia häikkiä, mutta itse en niistä pahemmin piittaa.
Kuva
Avatar
LoneWolf
S-Class Missing-nin
S-Class Missing-nin
Viestit: 2102
Liittynyt: Su Helmi 25, 2007 15:51
Paikkakunta: Kaaosmaa

Re: Remes

Viesti Kirjoittaja LoneWolf »

Tsiisus tuo Pyörre oli hyvä kirja! Sain nyt synttärilahjaksi Remeksen uusimman ooppuksen, "Isku Ytimeen". Luin Iltalehdestä melko negatiivisen arvostelun kyseisestä niteestä, mutta toivottavasti tuo silti iskis edes meikäläiseen. Remes ei oo tähän mennessä aiheuttanut pettymyksiä.
Kuva
On pirun vaikea selvitä hengissä hautaan saakka. | Animewatcher | Last.fm | Metallimusiikki F.C. | "Sooner or Slayer"
Avatar
Lucy
Assassin
Assassin
Viestit: 1211
Liittynyt: Su Kesä 26, 2005 23:23
Paikkakunta: Aperture Science Enrichment Center

Re: Remes

Viesti Kirjoittaja Lucy »

Oon lukenut kaks jotain nuortenkirjaa, Hiroshiman portin ja pari kuukautta sitten Uhrilennon. Viimeisin otti kyllä tiukasti kiinni ja tuli luettua kirjaimellisesti koko yö. Olisi ihan kivaa lukea muitakin Remeksen teoksia mutta monissa on se aihepiiri vähän epäkiinnostava tai ylidramaattinen.. ehkä ne olisi hyviä jos alkaisi lukemaan mutta ajan ollessa kortilla tulee mietittyä tarkasti mitä kirjastosta käsiinsä nappaa.
I'm in SPACE~!
XKCDDAAnimewatcher
Vastaa Viestiin