Harry Potter and the Deathly Hallows || [spoilers]

Keskustele suosikkikirjoistasi ja -kirjailijoistasi täällä, tai vaikkapa kirjallisuudesta ylipäätänsä.
Avatar
Interwise`
Rookie
Rookie
Viestit: 77
Liittynyt: Pe Loka 26, 2007 19:00

Re: Harry Potter and the Deathly Hallows || [spoilers]

Viesti Kirjoittaja Interwise` »

Jatimatic kirjoitti:^ Ä ä ä älä vielä sano Rowling on itse sanonut kirjoittavan vielä muistilappujensa pohjalta semmoisen tietosanakirjan mistä löytyy parhaiten mitä kävi millekkin hahmollet. Eli sitä odotellessa : )
Ahh, mutta sellainen 'sanakirja' ei suoranaisesti voi kunnon lukunautinto olla.. Mutta toki sitä odotellaan ja onhan se hankittava.
Kuva
Interwise`@Quakenet, authed as Interwise
Avatar
Blue_Hill-san
Familiar Stranger
Familiar Stranger
Viestit: 1448
Liittynyt: La Marras 11, 2006 17:18
Paikkakunta: Hjämeenkjyrö

Re: Harry Potter and the Deathly Hallows || [spoilers]

Viesti Kirjoittaja Blue_Hill-san »

Yääärgh, alle päivässä sain tuon luettua ;___; Hassua ajatella, että nyt Potterit on kaikki tullut. Se on ihan hyvä, koska tunnelmat jäivät juuri "happy ending"-tyylisiksi niin mitä synkkiä jatkokertomuksia ei tarvita. MUtta itse juoneen ~~~>
Spoileri, maalaa nähdäksesiParas kirja ehdottomasti (yhdessä kolmannen kanssa) koko sarjasta. Pahemmin en kirjan aikana vetistellyt, lähinnä murtuneita&järkyttyneitä ilmeitä kuolleiden kohdalla. Pitää lukea uudestaan jotta kaikki jutut aukeaa, vauhti oli sen verran nopea, että jotain jäi varmasti huomaamatta/yhdistämättä.

Weasleyt ovat ihania. Kaikkien kirjojen läpi olen tykännyt tästä perheestä mutta tässä viimeisessä he olivat aivan ällityttäviä. Kaksoset<3 Ensin korva(ja vitsit siitä) ja Fredin kuolema ;___; Fredin kuolema järkytti, "jos Fred kuoli, kuka tahansa muu voi kuolla". Varsinkin viimeisessä taistelussa Weasleyn perhe näytti kyllä kyntensä. Perheen suuria yllättäjiä olivat Ron, Molly ja Percy. Varsinkin Percyn saapuminen taisteluun mukaan ja Sakiaa vastaan kamppailu saivat hänen arvonsa nousemaan, vihasin mokomaa hahmoa aina. Odotin alun perusteella, että Ginnyllä olisi ollut suurempi osa mutta ei sitten ollutkaan. Ginny silti mukava hahmo.

Olen pitänyt Hermionesta aina ja tilanne ei muuttunut tämänkään kirjan osalla. En pidä häntä "pätijänä" vaan viisaana, hän pitää Harryn ja Ronin kurissa edes jotenkin. Oli suloista (ja surullista) seurata miten Ron ja Hermione lähestyivät toisiaan(muistaen esimerkiksi kolmannen kirjan tapahtumat) ja sitten mitä sattui teltta-vaiheessa. Yksi kohdista, joissa olin itkeä; Ronin lähdön jälkeen Hermione itkee häntä, kosketti. Muutenkin Hermione&Ron-suhde on ollut näkyvillä pitkään (3. kirja) ja onneksi Rowling uskalsi tehdä asialle jotain, päästään eroon rasittavista Harry<3Hermione-ihkuttajista.

Dumbledoren elämä ja valheet. Alkuun todella luulin, että juttu herran menneisyydestä olivat valhetta mutta hyvä että olin väärässä. Tämä teki vain hyvää Dumbledoren "herra hyvis"-maineelle. Ja Kalkaros <3 Voi, että miten hienosti tämä mies, jonka olin valmis kiroamaan ties minne edellisen kirjan jälkeen, pääsi yllättämään! Mielikuvani Kalkaroksesta muuttui kyllä paljon. "Sehän välittää!" O__o Severus oli hieno mies!

Kuolemista. V*tt* ne tappo Lupinin, eikä edes kuvattu koko taistelua ;___; Lupin oli, Sriuksen kanssa, yksi hinoimmista hahmoista ja sitten se kuoli.. Järkytyin Siriuksen kuolemasta paljon ja nyt Lupin. Kuten joku kirjoittikin aikaisemmin, tämä kuolema oli tarpeellinen "parannuskivi"-kohtausta varten mutta silti... Fred tulikin käsiteltyä. Odotin jo kirjan alussa, että Hagrid olisi kuollut mutta ei. Jotekin se olisi synkistänyt kivasti hommaa, jos tyyppi joka haki Harryn taikamaailmaan olisi kuollut.. Hagridin kuolema olisi voinut olla jotain todella tyylikästä, hienon kohtauksen olisi siitäkin saanut. Liian vähän "tärkeitä" hahmoja kuoli, kuka jää kaipaamaan Lavender Brownia? Kalkaroksen kuolema kosketti, varsinkin kun miehen todellinen luonto selvisi.

Kuoleman Varjelukset. Mahtava idea!Kääntäjäkin onnistui kivasti nimen kanssa, pyhäinjäännös olisi ollut huono sana. Vaikka pahemmin noilla ei hehkutettu tai ne eivät olleet kovin erikoisia, ideana tuo oli upea, tykkäsin. "Tarina Kolmesta Veljestä" oli hieno, juuri "normaali"satu taikamaailmassa.

"19 vuotta myöhemmin". Noooh siis olihan tuo hieno lopetus koko saagalle, pelkästään tälle kirjalle se ei tehnyt oikeutusta mutta kun miettii sitä kaikkien seittemän kirjan valossa niin oikein mukava, ovet sulkeva lopetus. Tästä ei tarvitse jatkaa enää, tarina on ohitse. Kuten Harryn viimeinen repla tiivistää: »Kaikki oli hyvin.» Todellakin hieno sarja saatiin päätökseen ja lisää (vaikka ehkä toivoisi) ei tarvita.


Leffa. Apua, ne tulee raiskaan upean kirjan.
Noni selvitys valmis, saatampa lisäillä jotain jos mieleen tulee. Mahtava kirja oli<3<3
Bleach EP1 kirjoitti:We have no form, therefore we fear it, and because we are formless, we revere it. Thus we are slain.
Animewatcher
Avasta kiitokset Runtelle ^^
Avatar
Turhis
Chuunin Exam Supervisor
Chuunin Exam Supervisor
Viestit: 656
Liittynyt: Su Joulu 17, 2006 03:31
Paikkakunta: Mikämikä-maa, jossa asuu pieniämiehiä

Re: Harry Potter and the Deathly Hallows || [spoilers]

Viesti Kirjoittaja Turhis »

Dondiih! Tulipas tuokin opus luettua.
Fiilis tämän kaiken jälkeen: orpo. Niin mitäs sviddua mä nyt sitte teen?
Mutta joo kirja oli sinäänsä outoa lukea, ainakin minun lukihäiriöillä ja kekittymis ongelmilla :P kahteen päivään sain luettua. Jotkin kohdat vain vilisi silmissä ja toiset taas oli paksua ja väsyttävää. Parista kohtaa olin suorastaan ymmälläni ja muutamasta kohtaa jopa sairaaloisen pakkomielteinen, mutta silti lopputuloksen erimielisyys jaksaa hymyilyttää minua.

Ihan jees. ketuttaa vaan, että siihen se sitten jäi.
a big fan of masturbating. It's therapeutic. Keeps the body count low.
Pasila
Vastaa Viestiin