Jadesoturi

Keskustelut TV-sarjoista ja Elokuvista tulevat tänne.
Avatar
LoneWolf
S-Class Missing-nin
S-Class Missing-nin
Viestit: 2102
Liittynyt: Su Helmi 25, 2007 15:51
Paikkakunta: Kaaosmaa

Viesti Kirjoittaja LoneWolf »

Sehän on nyt ilmestynyt DVD:lle. Voisin immuuttaa netistä ja katsoa ihan rauhassa kotona ilman minkäänlaisia kiireitä tai arjen häiriöitä. Ehkä siitä saisikin hyvän elokuvan, jos siihen oikein paljon syventyy. Sampo ja sen takominen olivat aivan kummallisia. En ymmärtänyt ollenkaan mikä sampon tarkoitus oli koko elokuvassa. Myöskin loppu tuli ihan yllättäen ja siitä ei saanut mitään tolkkua.
Kuva
On pirun vaikea selvitä hengissä hautaan saakka. | Animewatcher | Last.fm | Metallimusiikki F.C. | "Sooner or Slayer"
Avatar
LittleSamurai
Vasto Lorde
Vasto Lorde
Viestit: 3463
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:51
Paikkakunta: Igaalinen Gakure no Sato

Viesti Kirjoittaja LittleSamurai »

Mä en ymmärrä miksi te selitätte että juoni oli sekava. Sehän oli loistava!! Juuri sellainen, minkä katsomiseen tarvitsee myös aivoja, kun se ei ole pelkkää mättöä. Sellaisia elokuvia on muutenkin liian vähän. Ja ajan myötä siinä selitettiin kaikki asiat ja kaiken merkitykset. Ainoa, mikä jäi epäselväksi, oli se, mitä se kumiankka symboloi. Sitä minäkään en tajunnut.. :< Kumiankka-parka. Mutta suosittelen elokuvaa kyllä kaikille, ei se niin vaikea ole kuin mitä voisi olla.
Kuva Kuva
"Little "ai mitennii ihmiset luulee ettei mulla ole elämää" Samurai." ~ Mirhan suusta kuultua
Avatar
minori
Legendary Sannin
Legendary Sannin
Viestit: 3015
Liittynyt: La Kesä 11, 2005 13:44
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja minori »

Tuli vihdoin katsottua tuossa toissapäivänä.

@Littlis
Ei siinä juonessa sen takia ollut vikaa, että se olit sekava, kyllä minä ainakin tajusin mistä oli kyse, mutta kun se vaan oli yksinkertaisesti vähän typerä. Ja typeräksi turhan sekava.

Harmittaa, kun leffassa olisi oikeasti ollut niiiin paljon poetentiaalia ja se oli hyvin tehty ja mukavaa katseltavaa, mutta sitten juoni oli jätetty ihan heitteille. <___< Tai sitten ne yritti tehdä siitä liian taiteellisen ja erilaisen ja monimutkaisen ja pilasivat sitten kertaheitolla koko höskän. Oli kiva nähdä, mutta tuskinpa tulee uudelleen katsottua.
Avatar
Francis
Vastarannan kiiski
Vastarannan kiiski
Viestit: 1094
Liittynyt: To Elo 12, 2004 17:43
Paikkakunta: Outlands

Viesti Kirjoittaja Francis »

LittleSamurai kirjoitti: Ainoa, mikä jäi epäselväksi, oli se, mitä se kumiankka symboloi. Sitä minäkään en tajunnut.. :< Kumiankka-parka. Mutta suosittelen elokuvaa kyllä kaikille, ei se niin vaikea ole kuin mitä voisi olla.
Minä en tajunnut myöskään miksi sitä kumiankkaa kuvattiin koko ajan O_o Ehkä se oli vain ärsytyksen vuoksi?

Minusta Kalevalaa pitää tuntea, että osaa tulkita Jadesoturia. Monet ei varmaan ole tutkineet tai edes lukeneet sitä, joten elokuvan tulkitseminen saattoi olla siksi hankalaa. Etenkin täytyy tietää mikä on Sampo. Mitä eroa on rikkautta jauhavalla koneella ja onnellisuutta tuovalla koneella?
Minulle se Kiinan mytologia oli aivan uutta, mutta onneksi siitä ei väännetty mitenkään epäymmärrettävää tavaraa.

Minä odotin että se elokuva olisi huono ja tyhmä, mutta se yllättikin positiivisesti :) Se olikin paljon parempi, kuin mitä miellekuvissani. Lähtökohta oli niin kummallinen, että se herätti epäilyt. Mutta ihanat tekijät oli ottaneet asioista selvää ennen kuin väänsivät elokuvan. Minusta erikoistehosteetkin oli tosi hyviä (ottaen huomioon Suomen elokuvien tason yleensä) ja musiikkikin yllätti.
Erityisesti pidin ettei rakastavaiset nuolleet toisiaan intohimoisesti kuten jenkkikamassa, vaan herkästi kuiskailivat lupauksia toistensa korville ja nuuhkuttivat hiuksia <3 Lovely.

Hyvä pätkä oli, muttei kumminkaan lempielokuviani. Löytyy hyllystä.
Kuva
Avatar
redwolf
Chuunin
Chuunin
Viestit: 222
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 12:48
Paikkakunta: Viiala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja redwolf »

Elokuvan kauhein asia oli se että Aki Kaurismäen luotto näytteliä laitetaan huitomaan oksalla ja esittämään pahista. Tämä toimi osittain mutta se loppu mikä ei toiminut olikin sitten se elokuva.

Juoni oli mielestäni hyvä omalla tavallaan mutta sitä ei oltu saatu valkokankaalle kunnolla. Poikien päässä se varmaankin on ollut kokonaisempi.

Hieno esimerkki muille suomalaisille elokuville,odotetaan seuraavaa yritystä!
Ninja on se sana jolla veri lentää.
Vastaa Viestiin